240 internal ecu error

Пару недель назад в особо морозные дни обратил внимание что после ночной стоянки не всегда гаснет лампа "Airbag". Как только потеплело - все стало нормально. Вчера вспомнил про этот глюк и решил почитать машину Rheingold'ом. В итоге имеем ошибку в блоке Airbag: 240: Internal ECU error Ошибка не...

  • #1

Пару недель назад в особо морозные дни обратил внимание что после ночной стоянки не всегда гаснет лампа «Airbag». Как только потеплело — все стало нормально. Вчера вспомнил про этот глюк и решил почитать машину Rheingold’ом. В итоге имеем ошибку в блоке Airbag:
240: Internal ECU error
Ошибка не сбрасывается.
В нете почитал что это внутрення ошибка блока и нужно лито менять блок либо что-то делать программатором.

Мой случай отличается от других тем что у меня на панели ошибки по SRS нету, лампа исправна, загорается и тухнет. Глючит только в мороз более -13 градусов. Да и то только при первом запуске.

Вопрос такой:
— а нужно ли менять этот самый блок если в данный момент никаких ошибок по подушкам, патронам и матам нету? В «лив-дата» все компоненты «онлайн».

Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk

  • #2

не нужно. с бортовым питанием разбирайтесь

  • #3

Понял, спасибо. Буду смотреть что там с напряжением бортовой сети. Как раз вспомнил что буквально месяц назад сама по себе загорелась точка возле суточного пробега, а коробка умудрилась САМОСТОЯТЕЛЬНО сбросить адаптации.

Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk

  • #4

Вчера вспомнил про этот глюк и решил почитать машину Rheingold’ом. В итоге имеем ошибку в блоке Airbag:
240: Internal ECU error
Ошибка не сбрасывается.

Ну так пройдите тест план рейнгольда и посмотрите, чем он закончится.
а закончится он указанием заменить блок.

— а нужно ли менять этот самый блок если в данный момент никаких ошибок по подушкам, патронам и матам нету? В «лив-дата» все компоненты «онлайн».

Если задача блока показывать компоненты онлайн, то не нужно. А если его задача — сохранить здоровье или жизнь в случае ДТП — то надо менять.

  • #5

Прошей блок через программатор новым еепромом, потом закодируй заново.

  • #6

А еепром без краша нужен и с машины с абсолютно аналогичной комплектацией или не важно?

Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk

  • #7

комплектация не важна. Нужен без креша, конечно же.
О каком блоке речь идет? Сейчас на них настолько цены упали, что нет смысла играться с программатором. Просто купить другой и закодировать

  • #8

Блок MRS. Не запомнил какая там конкретно версия MRS 2, 3 или 4.

Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk

Содержание

  1. [ E39 ] Блок Airbag Internal ECU error
  2. ledoberman
  3. horse740
  4. ledoberman
  5. bumer_ANG
  6. Thread: ECU Error Codes explained.
  7. ECU Error Codes explained.
  8. Как решить? «ECONNREFUSED — connection refused by server»
  9. Первый Метод. Изменение Дефолтного Значения Порта FileZilla
  10. Второй Метод. Отключение Антивируса/Брандмауэра
  11. Третий Метод. Изменение Мастера Настройки Сети FileZilla
  12. Выводы
  13. Error codes for 5AM/7SM ECUs

[ E39 ] Блок Airbag Internal ECU error

ledoberman

Пользователь

Пару недель назад в особо морозные дни обратил внимание что после ночной стоянки не всегда гаснет лампа «Airbag». Как только потеплело — все стало нормально. Вчера вспомнил про этот глюк и решил почитать машину Rheingold’ом. В итоге имеем ошибку в блоке Airbag:
240: Internal ECU error
Ошибка не сбрасывается.
В нете почитал что это внутрення ошибка блока и нужно лито менять блок либо что-то делать программатором.

Мой случай отличается от других тем что у меня на панели ошибки по SRS нету, лампа исправна, загорается и тухнет. Глючит только в мороз более -13 градусов. Да и то только при первом запуске.

Вопрос такой:
— а нужно ли менять этот самый блок если в данный момент никаких ошибок по подушкам, патронам и матам нету? В «лив-дата» все компоненты «онлайн».

Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk

horse740

Пользователь

ledoberman

Пользователь

Понял, спасибо. Буду смотреть что там с напряжением бортовой сети. Как раз вспомнил что буквально месяц назад сама по себе загорелась точка возле суточного пробега, а коробка умудрилась САМОСТОЯТЕЛЬНО сбросить адаптации.

Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk

bumer_ANG

Moderator

Ну так пройдите тест план рейнгольда и посмотрите, чем он закончится.
а закончится он указанием заменить блок.

Источник

Thread: ECU Error Codes explained.

Thread Tools
Display

ECU Error Codes explained.

I did this up awhile ago so that I could make up a set of «Flash Cards» that I could keep with me while riding around.

There was another member asking about this to, so here you all go…

Keep in mind that this will/may give you a «starting point» only when trying to track down a problem.

I’m still working on the Word Doc to get it small enough. I may try to break it down to smaller sections…

NEW UPDATED LIST!!

Ver 2.0 — Now it includes the Dashboard Errors.

Last edited by William the Third; 09-29-2015 at 01:26 PM . Reason: Linked to better PDF version.

thanks that will help us a lot !

Grenadiers, awesome man, printed it out and put in my haynes manual!

thanks gren, awesome info. what do the x’s and o’s mean?

how do you clear codes, service wrench?

Last edited by dfxdig; 09-11-2010 at 09:39 AM .

thanks gren, awesome info. what do the x’s and o’s mean?

how do you clear codes, service wrench?

The «X» means that a code has been set in either Active or Memo.

Clearing them is done in the Diagnostics area same with re-setting the Service Interval (Wrench).

Hi, I’m a newbie here and I’ve got a question. I have a 2003 SR50 that a friend gave to me because it was losing power. A cylinder stud was broken, no problem, I replaced it. Now, it won’t start. I tried to check the ECU code as per Don Werner’s instructions from his website. But, the injection check light doesn’t blink. It just comes on and stays on. The manual says if the light comes on or blinks check the ECU codes. But, none of the error codes is «Light Stays On.» What did I miss? Did I simply fry the ECU somehow? And, a side question, the manual refers to the ignition as CDI, but what I’ve seen on websites is «High Energy Induction» which is not the same thing. So.
Thanks in advance for any help.
Jim Barnes

See if you reversed the coolant connector with the injector connector. they are very close to the same

Last edited by High Gain Tuning; 09-14-2010 at 07:45 PM .

Thanks, I’ll go through all the connections. I thought I had gotten those two straight—I saw there was a chance for confusion—but I just made a mental note. I should know better! Anyway it’ll give the chance to double check everything else. Thanks again!

Yeah, IMO, Aprilia dropped the ball there.

Источник

Как решить? «ECONNREFUSED — connection refused by server»

Вы тоже столкнулись с ошибкой ECONNREFUSED — connection refused by server в FileZilla? Тогда здорово, что вы нашли это руководство. Я покажу вам три метода, как можно исправить эту ошибку FTP.

Первый Метод. Изменение Дефолтного Значения Порта FileZilla

Причиной ошибки может быть неправильный порт при подключении через FileZilla. В этой ситуации вам просто нужно изменить порт FTP по умолчанию на дефолтный номер порта SFTP. Просто измените 21 на 22 в поле ввода “Port”.

Второй Метод. Отключение Антивируса/Брандмауэра

Иногда эта ошибка может возникать, когда антивирусное программное обеспечение и/или брандмауэр отказывает FileZilla в попытках установить соединение.

В случае, если антивирус или брандмауэр вызывает ECONNREFUSED, вам нужно просто отключить это ПО, а затем снова подключиться. Сначала я покажу вам, как это сделать в macOS:

  • Нажмите на иконку “Apple” в верхнем меню. Перейдите в “System Preferences”.
  • Найдите раздел настроек “Security & Privacy”.

Перейдите во вкладку “Firewall” и выберите “Turn Off Firewall”.

Если вы используете Windows, выполните следующие действия:

  • В строке поиска по Windows введите запрос “Control Panel”.
  • Затем перейдите в раздел “System & Security” и найдите “Windows Defender Firewall”.

В меню слева найдите “Turn Windows Defender Firewall on or off”.

  • Измените параметры, чтобы отключить брандмауэр Защитника Windows для общедоступных и частных сетей в следующем окне и нажмите “Ok”.
  • Подробней о том, как деактивировать разное антивирусное программное обеспечение можно прочитать здесь (англ).

    Если отключение антивируса или брандмауэра не помогло и вы по-прежнему получаете ошибку «ECONNREFUSED — connection refused by server», попробуйте следующий метод.

    Третий Метод. Изменение Мастера Настройки Сети FileZilla

    Что делать, если предыдущие решения не принесли желаемого результата? Чтобы исправить ошибку, вы также можете попробовать изменить конфигурации сети FileZilla:

      Подключитесь к FTP-клиенту FileZilla, затем перейдите в “Edit” и выберите “Network Configuration Wizard”.

  • Когда появится окно “Firewall and router configuration wizard”, нажмите “Next”, чтобы продолжить.
  • В качестве режима передачи по умолчанию выберите “Passive (recommended)”. Также отметьте галочкой “Allow fallback to another transfer mode on failure”.

  • Выберите “Use server’s external IP address instead”.
  • Выберите “Get the external IP address from the following URL”. Введите значение по умолчанию в случае, если поле ввода не заполнено (значение по умолчанию — это URL ip.filezilla-project.org/ip.php), нажмите “Next”, чтобы продолжить.
  • Не изменяйте настройки диапазона портов, просто выберите “Ask operating system for a port” и нажмите “Next”.
  • На этом этапе вам необходимо убедиться, что все настройки были выполнены правильно. Нажмите кнопку “Test”, чтобы FileZilla попыталась установить соединение с probe.filezilla-project.org. Программа выполнит несколько простых тестов.

    Если тестирование пройдет без сбоев, попробуйте снова подключиться к вашей учетной записи хостинга. В этот раз все должно работать отлично. Если же ошибка ECONNREFUSED все равно не исчезла, обратитесь в службу поддержки вашего хостинга.

    Выводы

    Вот и все. Это и есть три метода, как исправить ошибку «ECONNREFUSED — connection refused by server». Надеемся, что один из них таки поможет вам решить проблему с FileZilla. Если у вас остались вопросы или вы знаете другие решения, не стесняйтесь оставить комментарий!

    Источник

    Error codes for 5AM/7SM ECUs

    Administrator

    ENGINE CONTROL UNIT ERRORS (Computer)
    The dashboard receives from the central computer only actual faults
    Vcc = + 5Volts.
    Gnd = Ground or Frame
    C.C. = Component connector

    ECU Error Code 10 — Error throttle valve C.C. Vcc
    ECU Error Code 11 — throttle valve C.C. Gnd
    ECU Error Code 12 — Some analog channel functions do checks on the input signal to make sure it is changing as expected (i.e. RPM and MAP are increasing but TPS did not change or engine idling but TPS at 100%)
    ECU Error Code 13 — Temp Sensor disconnect?
    ECU Error Code 14 — Engine temperature C.C. Vcc
    ECU Error Code 15 — Engine temperature C.C Gnd
    ECU Error Code 16 — Air temperature C.C. Vcc
    ECU Error Code 17 — Air temperature C.C Gnd
    ECU Error Code 20 — Low battery
    ECU Error Code 21 — Lambda sensor (02 Sensor)
    ECU Error Code 22 — Ignition coil 1 C.C. Vcc
    ECU Error Code 23 — Ignition coil 1 C.C. Gnd
    ECU Error Code 24 — Ignition coil 2 C.C. Vcc
    ECU Error Code 25 — Ignition coil 2 C.C. Gnd
    ECU Error Code 26 — Injector 1 C.C. Vcc
    ECU Error Code 27 — Injector 1 C.C. Gnd
    ECU Error Code 30 — Injector 2 C.C. Vcc
    ECU Error Code 31 — Injector 2 C.C. Gnd (This is not listed but I suppose that this is the function)
    ECU Error Code 36 — Pump relay
    ECU Error Code 37 — Local Loop-back
    ECU Error Code 44 — Relay starter C.C. Vcc
    ECU Error Code 45 — Relay starter C.C. Gnd
    ECU Error Code 46 — Canister C.C Vcc
    ECU Error Code 47 — Canister C.C. Gnd
    ECU Error Code 50 — Battery high
    ECU Error Code 51 — ECU general
    ECU Error Code 54 — Instrument panel
    ECU Error Code 55 — Autoadaptation Tito I (I have no idea what this is.)
    ECU Error Code 56 — Vehicle speed
    ECU Error Code 60 — Stepper C.A.
    ECU Error Code 61 — Stepper C.C. Vcc
    ECU Error Code 62 — Stepper C.C. Gnd
    ECU Error Code 00 — Unknown

    DSB 01 — Immobiliser fault: key code read but not recognised or key code not read
    DSB 02 — Key not present or transponder broken
    DSB 03 — Immobiliser fault: Antenna broken (open or short-circuit)
    DSB 04 — Immobilizer fault: internal controller fault
    DSB 05 — Fuel sensor fault
    DSB 06 — Air temperature sensor fault
    DSB 07 — Oil sensor fault DSB
    DSB 08 — Oil pressure fault

    C1100 = Front speed sensor missing signal or speed measured too low in relation to the rear wheel.
    C1102 = Front speed sensor: missing signal or speed measured too low in relation to the rear wheel.
    C1104 = Front speed sensor: missing signal or different speed measured at the two wheels.
    C1106 = Front speed sensor: missing signal or different speed measured at the two wheels.
    C1108 = Front speed sensor: the signal works irregularly
    C1110 = Front speed sensor: the signal decreases periodically
    C1301 = Failed CAN reception from instrument panel
    C1301 = Failed CAN reception from instrument panel
    C1302 = CAN line mute mode
    C1302 = CAN line mute mode
    P0105 = rear cylinder air pressure sensor
    P0106 = front cylinder air pressure sensor
    P0107 = rear cylinder air pressure sensor
    P0108 = rear cylinder air pressure sensor
    P0110 = air temperature sensor
    P0115 = engine temperature sensor
    P0116 = engine temperature sensor
    P0120 = potentiometer 1 sensor, rear throttle position
    P0121 = potentiometer 1 sensor, rear throttle position
    P0122 = potentiometer 2 sensor, rear throttle position
    P0123 = potentiometer 2 sensor, rear throttle position
    P0124 = rear throttle position potentiometer
    P0125 = potentiometer 1 sensor, front throttle position
    P0126 = potentiometer 1 sensor, front throttle position
    P0127 = potentiometer 2 sensor, front throttle position
    P0128 = potentiometer 2 sensor, front throttle position
    P0129 = front throttle position potentiometer
    P0130 = Oxygen sensor
    P0134 = Lambda probe — voltage without variation.
    P0135 = Lambda probe heating
    P0136 = Right lambda sensor heating
    P0141 = Lambda shorted to positive / open circuit,
    P0150 = Blue lower connector throttle grip position sensor — track A
    P0151 = Blue lower connector throttle grip position sensor — track B
    P0152 = White upper connector throttle grip position sensor — track C
    P0153 = White upper connector throttle grip position sensor — track D
    P0154 = Blue lower connector throttle grip position (tracks A-B) — illogical signals.
    P0155 = White upper connector throttle grip position (tracks C-D)
    P0156 = Throttle grip position
    P0160 = Rear throttle Limp Home self-acquisition
    P0161 = Rear throttle mechanical springs self-acquisition
    P0162 = Rear throttle minimum mechanical position self-acquisition
    P0163 = Detection of the rear throttle Recovery conditions (air temp., water temp.)
    P0164 = Rear throttle power supply voltage during self-learning
    P0165 = Front throttle first self-learning NOT performed
    P0166 = Rear throttle control circuit
    P0167 = Rear throttle position error
    P0168 = Throttle body learning procedure can not be executed
    P0169 = Starter switch LOGIC ERRORS
    P0170 = Starter switch ELECTRICAL ERRORS
    P0180 = Front throttle Limp Home self-acquisition
    P0181 = Front throttle mechanical springs self-acquisition
    P0182 = Front throttle minimum mechanical position self-acquisition
    P0183 = Detection of the front throttle Recovery conditions (air temp., water temp.)
    P0184 = Front throttle power supply voltage during self-learning
    P0186 = Front throttle control circuit
    P0187 = Front throttle position error
    P0190 = Exhaust butterfly valve position
    P0191 = Exhaust butterfly valve stop research
    P0192 = Exhaust valve engine
    P0193 = Exhaust valve potentiometer
    P0195 = Engine Oil Temperature (EOT) Sensor Malfunction
    P0210 = Error for unexpected air intake in the rear cylinder manifold
    P0211 = Error for unexpected air intake in the front cylinder manifold
    P0215 = Estimation error for rear cylinder intake manifold pressure
    P0216 = Estimation error for front cylinder intake manifold pressure
    P0217 = Pressure too low at rear cylinder manifold error
    P0218 = Pressure too low at front cylinder manifold error
    P0230 = fuel pump relay control
    P0335 = Crankshaft Position Sensor A Circuit malfunction
    P0336 = Engine speed sensor
    P0351 = Coil 1
    P0352 = Coil 2
    P0410 = Secondary Air Injection System
    P0446 = Secondary air valve control
    P0461 = Gear sensor
    P0501 = Front wheel speed/ABS signal/sensor
    P0502 = Rear wheel speed/ABS signal/senor
    P0505 = Idle Control/Stepper Motor
    P0510 = Rear wheel radius acquisition
    P0512 = Starter switch
    P0560 = Battery voltage
    P0601 = EEPROM Error
    P0604 = RAM Error
    P0605 = ROM Error
    P0607 = A/D converter
    P0608 = Level 2 safety reset
    P0609 = Safety Engine Stop
    P060B = A/D converter
    P060C = Engine safety stop
    P0610 = Stop lights relay error
    P0611 = Saved data file (for safety)
    P0615 = Starter relay
    P1301 = Stop lights relay error
    P1601 = CAN bus
    P1602 = Cylinder bank intake manifold pressure estim. Error
    P1607 = Data file saved (for safety)
    P160C = Level 2 safety reset

    The dashboard maintains memory of old errors.

    Engine oil sensor faults:
    The dashboard will reveal oil pressure faults as well as sensor faults. The oil sensor fault is detected with engine stopped and key in on position, if the sensor is not conducting (open circuit). This fault is indicated by lightening the warning “service” that will remain lit also with engine running.
    Abnormal oil pressure is indicated with engine running at an rpm higher than 2000 rpm and the sensor conducting (shorted). In this case the fault is indicated by lighting the icon “oilcan.” In both cases codes are stored in the diagnostic memory of the dashboard.

    Источник

    Here, i share a DIY guide about airbag control unit replacement. I had the airbag light on in freezing temperatures. With INPA I got the following error: 240 Internal ECU error, which requires the airbag control module to be replaced

    AT YOUR OWN RISK to follow…

    I used:

    1/4″ extensions
    1/4″ ratchet
    Sockets (7mm, 10mm)
    screw driver

    NCS Expert

    USB OBD cable

    OBD2 20pin to 16pin connector

    (the BMW coding cable i got from eobdtool. No issues so far. You can try it. Good luck with Chinese tools :D)

    Then this is what i did:

    1.Remove the battery negative cable.

    2. To remove the rear cup holder lift up the rear vent (1) and pull the cup holder (2) out.
    bmw-airbag-ecu-replacement-NCS-expert (1)

    3. Pull down the rear vent (1) and remove.

    4. Remove the two screws and two nuts circled in red.
    bmw-airbag-ecu-replacement-NCS-expert (2)

    5. Remove the armrest and the tray under it.

    6. Remove the two easily accessible nuts holding the airbag control module.
    bmw-airbag-ecu-replacement-NCS-expert (3)BMW INPA,BMW INPA K+CAN

    7. The third is a bit tricky to get to. It can be access via the hole circled in red. In the first picture you can barely make out the nut. In the second I’ve pushed the rear air duct to gain access to the nut. Any of my sockets didn’t fit through the hole so I had to put the extension through it and then install the socket on it inside the center console. A bit tricky to do, but not too bad.
    bmw-airbag-ecu-replacement-NCS-expert (4)

    8. Remove the Airbag ECU connector. This type of connector is used in number of places on your e39. You’ll need to pull the green locking clip towards the rear of the car to release it. If you want to practice how to do it you can find similiar connector on Cd-changer, NAV computer etc.

    9. Take out the old Airbad ECU and install the new one. Remember to put back the grounding wire under the nut (1).

    10. Assemble everything back together. To install the third nut put a piece of paper between the socket and the nut so the nut won’t fall off.

    11. Code the new Airbag ECU. I did this with NCS Expert. A great how to code with NCS expert can be found at http://obd2-diag.blogspot.com/2016/06/bmw-coding-with-ncs-expert-user-solution.html


    Post Views:
    1,264

    1. 16th February, 2012, 12:08 AM


      #1

      Default Internal control unit error BMW

      Hello mates:

      Car is BMW E39 2002 airbags are NOT DEPLOYED …
      Temic 65.77-6919789
      mrsz4/16sb G8T2E11BNP1

      Only fault code is:

      240 — Internal control unit error

      Anyone have had this issue???
      Will solve problem if I simply programm with clear file???

      Anyone has a good dump with this exactly data???

      I have found several dumps, but code G8T2E11BNP1 doesnt match at all.,,,Will work????

      Thanks for any help could take.


    2. 16th February, 2012, 10:40 AM


      #2

      Default

      Hi
      This is normal malfuction in this model. Post dump for fix.


    3. 16th February, 2012, 09:26 PM


      #3

      Default

      Here is my dump with error 240 internal error, are you saying you have seen this problem before and solved???

      Take a look my dump.

      I have tried several dumps and all are crap and dont solve problem, even others are crashed…..

      Really thanks for help


    4. 17th February, 2012, 03:17 PM


      #4

      Default

      I have upload original dump, so anyone could help me.
      Really thanks in advance to all DK Forum.


    5. 17th February, 2012, 03:54 PM


      #5

      Default


    6. 20th February, 2012, 03:32 AM


      #6

      Default

      Thanks iwill try
      and post results


    7. 20th February, 2012, 03:51 PM


      #7

      Default

      Dump not worked for me, it says:

      240 Internal control unit failure
      and also lot of errors related to a crash….

      I have comparing both dumps, and only thing you changed is in:

      0090 The first fou make it FF FF ……….
      Only these change not only not erase the 240 error memory, but even takes another new fault codes.

      Have we a functional working dump ?????

      Thanks to DF FORUM for help


    8. 20th February, 2012, 05:36 PM


      #8

      Default

      Yes i erase only two fields, becuse only two be in DTC filed, your dump semes be realy corrupted. I send god dump tomorow.


    9. 20th February, 2012, 07:37 PM


      #9

      Default

      Hi
      its eeprom or flash to read?
      Thks


    10. 20th February, 2012, 08:22 PM


      #10

      Default

      Quote Originally Posted by jmush303
      View Post

      Hi
      its eeprom or flash to read?
      Thks

      I am reading only eeprom, must I read also flash????

      No problem but I had never read a flash for airbag, but no problem if I must do, connections are the same….


    11. 20th February, 2012, 08:27 PM


      #11

      Default

      Quote Originally Posted by 3in1san
      View Post

      Yes i erase only two fields, becuse only two be in DTC filed, your dump semes be realy corrupted. I send god dump tomorow.

      You seem to Know what are you saying……before making changes in this 2 only fields..only one dtc is showed…if I modify this fields.other ones are showed…..

      Will be my file corrupted’????
      Are there other «fields» to make FFFF so we can remove all dtcs..????

      Could be my srs unit defective???? I have read someone saying that when this error appears…..must write new dump, take it on in car and off, then read again….user says if dump is again modified…then unit is defective….

      In my unit dump is the same before and after connecting in car.

      Really thanks for help to all….I need a bit of luck to find a good working dump for this unit.


    12. 20th February, 2012, 10:53 PM


      #12

      Default

      Test this files
      Say me
      Bye


    13. 21st February, 2012, 10:10 AM


      #13

      Default


    14. 21st February, 2012, 10:52 AM


      #14

      Default

      Hi this 3 files have test it, I have in a database of supossed good dumps…..no one of this worked for me….

      I think I really have to look for another ecu, I have programmed several times and no luck…….therefore…pin reset that I must lift will broke if I am all the time lifting to test files.


    15. 21st February, 2012, 11:11 AM


      #15

      Default

      Usualy I erase filelds from 0x30-0x40 and 0x90-0x10F and workig well, tested with many bmw sensors with hc12d60.


     

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:

    Читайте также:

  • 235 ошибка термокинг т600
  • 2330 куосера ошибка
  • 2322 ошибка пассат б3
  • 232011 код ошибки как исправить
  • 232001 ошибка кинопаб

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии