Blender fbx import error

I have trouble with importing fbx file created in MotionBuilder. I have file created in MotionBuilder which I can import in 3ds Max and Unity easily, but when I trying to import it into Blender I h...

$begingroup$

I have trouble with importing fbx file created in MotionBuilder. I have file created in MotionBuilder which I can import in 3ds Max and Unity easily, but when I trying to import it into Blender I have an errorFbxError

And nothing imported to scene. So, anyone know a solution?

P.S. File contains a simple model with skeleton and couple of animation takes.

asked Mar 12, 2017 at 11:17

Dzmitry's user avatar

$endgroup$

1

$begingroup$

According to manual, import FBX with armature seems to be not fully supported.

But maybe community addon BOS FBX importer/exporter can help ? (found here)

answered Jun 7, 2017 at 15:26

Vinc3r's user avatar

Vinc3rVinc3r

5483 silver badges13 bronze badges

$endgroup$

I have a FBX model which I would like to open in Blender but when I try to import the model it says: ASCII FBX files are not supported. Is there a way to import the model to Blender somehow? I don’t have access to any Autodesk software.

asked Feb 20, 2015 at 18:26

hamalaiv's user avatar

For some reason Blender import doesn’t support FBX models that are serialized to text.

As a workaround the model can be changed to binary FBX model and imported to Blender. At least I am able to use Autodesk FBX 2013.3 Converter even I don’t have any other Autodesk software installed.

Other option that might work is to use Bos FBX Importer.

PS. If you want to export FBX models from Blender and be able to import them again, you can choose version: FBX 7.4 binary not FBX 6.1 ASCII in the export settings panel.

answered Feb 20, 2015 at 22:15

maZZZu's user avatar

maZZZumaZZZu

3,5372 gold badges16 silver badges21 bronze badges

2

If you have Visual Studio installed try to open the original file then save it and import in Blender. This should work.

Kalamarico's user avatar

Kalamarico

5,34622 gold badges53 silver badges70 bronze badges

answered Nov 14, 2017 at 16:01

Alex Gr's user avatar

Alex GrAlex Gr

1631 silver badge3 bronze badges

7

I tried Audtodesk converter — useless because of UV destroying.

I use Paint 3D (if you have win10 of course). Works fluent. Just open it then save in fbx again.

p.s. have a nice day!

answered Jul 15, 2019 at 11:34

wooden_coder's user avatar

This simple commandline tool worked for me to convert an ASCII FBX to a Blender-compatible binary FBX: https://github.com/BobbyAnguelov/FbxFormatConverter/releases/

It can convert between binary and ascii — see usage info, for example:

# ASCII to Binary
FbxFormatConverter.exe -c in_ascii.fbx -o out_binary.fbx -binary

# Binary to ASCII
FbxFormatConverter.exe -c in_binary.fbx -o out_ascii.fbx -ascii

It’s for Windows, but I used it fine with wine under linux.

If you use the pre-compiled version, technically you should agree to the FBX SDK license agreement.

answered Aug 26, 2021 at 0:24

Jeff Ward's user avatar

Jeff WardJeff Ward

15.2k5 gold badges46 silver badges56 bronze badges

This site has a good explanation. It says that ASCII format is human readable, contains all the model’s info, but it’s not Blender-readable. We need Binary format, and whoever makes the model needs to choose ASCII to give customers all the data, or they choose binary to make it importable to Blender. When they choose ASCII, we need to covert it ourselves. Supposedly there’s a free tool for converting this using the Autodesk. I’m still looking around the Autodesk site for a free tool, but it may require some trial software. https://www.blender3darchitect.com/modeling-for-architecture/import-ascii-fbx-files-blender/.

Update: I found this page with links to Autodesk tools, including the FBX 2013.3 Converter for Windows 64-bit mentioned earlier in this thread: https://www.autodesk.com/developer-network/platform-technologies/fbx-converter-archives

Update 2: It* worked! I converted my ASCII FBX to Binary, and I imported successfully into Blender 2.80. (*It = FBX 2013.3 Converter for Windows 64-bit)

answered Aug 14, 2019 at 14:55

Jaded John's user avatar

  • В этой теме 49 ответов, 25 участников, последнее обновление 1 год назад сделано yaroslavermakov.

Просмотр 15 сообщений — с 1 по 15 (из 50 всего)

  • Автор

    Сообщения

  • думаю что будет нужна тема
    А собственно что у меня…
    До поры до времени пользовался версией блендера 2.68 и я заметил там что экспорт в формате FBX возможен а импорт нет, НО вышла новая версия, и было сказано что теперь можно импортировать модель в выше сказанном формате.
    Я установил новую версию, увидел, появилась вкладка импорта в FBX, но вот только я нажимаю импорт- ошибка:формат файла не поддерживается, и не понимаю у меня это только или же это так у всех.

    Попробуй одну из сборок с http://graphicall.org/blender/ .У меня была проблема при экспорте игры в ехе. Данный вариант решения проблемы помог.

    P.S. Может тему переименовать в что-то типа: «Проблемы и их решения связанные с Blender». Тогда возможно появится больше вариантов ответов, чем просто констатация факта.

    Да пускай уже такая будет. «Проблемы и их решения связанные с Blender» можно будет отдельно создать, а в этой действительно писать о каких-то багах. Ведь это действительно ошибка, что официальная сборка не может импортировать в FBX (хотя должна).

    У меня проблема такая: в один прекрасный день открываю файл с моей работой, пытаюсь отрендерить и вижу, что что-то не то. Камера — непонятно где находится. Пытался найти её с помощью 0 на нумпаде. Какая-то дурь.
    Ctrl+Alt+0 — тоже не помогли.
    Удалил камеру, поставил навую…
    Обнаружил недавно такую вещь: Камера

    Проверь сцену на наличие лишних объектов c помощью Outliner.

    Можно поподробнее? Я слишком нуб…

    Вот урок по Outliner. Найдешь там камеру, кликнешь правой кнопкой и удалишь.

    Вообщем удалил камеру. Нажал на 0 ( всё происходило без камеры ) и меня снова перекинуло на неизвестную мне точку. точка

    Скинь мне файл, я скажу что там не так. Либо же возвращаемся к первому совету:

    Проверь сцену на наличие лишних объектов
    c помощью Outliner.

    На вкладке сцены (Scene) камера привязана к объекту Plane.009, который находится на другом слое. Нажми крестик и все станет как нужно.

    Я не нашёл о каком крестике идёт речь, но я тупо удалил тот план9. Большое спасибо, помогло).

    В новой(2.71) версии перепутаны местами логические операции.
    Попробовать скачать другую сборку?

    А можно подробнее (желательно скрин)?

    Опять с блендером воюю, открыл свой давний проект, и при переключении на вкладку материалы блендер бац, и перестает работать, тоже самое и при рендере на Udating shaders, в чем беда?

  • Автор

    Сообщения

Просмотр 15 сообщений — с 1 по 15 (из 50 всего)

  • Для ответа в этой теме необходимо авторизоваться.

Авторизация

blender course

cycles-book

eevee-book

Рубрики

  • Анимация и риггинг
  • Загрузки
  • Материалы и текстуры
  • Моделирование и скульптинг
  • Новости и обзоры
  • Основы Blender
  • Рендеринг и освещение
  • Симуляция и частицы
  • Скриптинг на Python
  • Создание игр в Blender

mod-book

freestyle-book

3d-printing-with-blender

If you are a Blender (3D tool) user you may be using import function to import an FBX file. Unfortunately, FBX can be of format ASCII that is not supported by Blender.

Report: Error ASCII FBX files are not supported.

Fortunately there is a fix for this. You can use converter tool from Autodesk to convert it to binary format.

  1. Get the Autodesk FBX converter from Autodesk: https://www.autodesk.com/developer-network/platform-technologies/fbx-converter-archives . Choose the one suitable for your platform. Unfortunately, there is probably no version for Linux. Install the FBX converter and launch it.
  2. Choose Add and select your ASCII FBX file. Change the destination folder or even just ‘Rename the selected file’. Make sure FBX Save Mode is Binary. Optionally tick Embed media. I prefer the embedded media.
  3. Click Convert.
  4. Import the FBX file that you exported into Blender.

Use FBX Converter to Convert to Binary FBX.

And voila. You got the imported 3D model. Don’t forget to save it to a .blend file. I ran into this problem because I was saving my FBX file from Maya. Perhaps I choose to use ASCII format instead of Binary.

My Rescued Plane.

Hope this helps.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Blaupunkt cd error
  • Blank line at end of file как исправить python
  • Blade of darkness ошибка mem resize failed
  • Blade and soul ошибка файла клиента
  • Blade and soul ошибка 100 неверный пароль