Bmw ошибка 1f2108

А распиновка там та же? Что план проверки говорит? Распиновка другая,все перипиновал как положено для ксенона. План проверки ругается на датчики...
  1. Распиновка другая,все перипиновал как положено для ксенона. План проверки ругается на датчики дорожного просвета которых нет. Ошибка по Fem модулю .

  2. Так в чем вопрос то?Как отключить проверку датчиков?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  3. Да интерисуют параметры и их адрес в fem body ,пробовал с переводчиком искать ,пока не нашел.

  4. Думаю,такую ошибку можно убрать только бмв эксплоиром.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  5. а причем здесь он ? обычное отключение проверки как и проверка ламп

  6. Посмотри тогда за одно,как датчик EGR отключить.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  7. распиновка другая

    сравнить надо какие параметры меняются в фем при добавлении опции ксен фары, попробовать через фдл их менять.
    а вообще люди кто менял говорили ято просто фем кодировать надо и все.
    а есть страны где для ксенона необязателен автокорректор? и кстати так ли сложно поставить датчик нужный?

    Вложения:

    • IMG_2486.JPG


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  8. CaT

    Регистрация:
    17 янв 2008
    Сообщения:
    7,979
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Это почему, интересно знать?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  9. Датчики с самого начала предлогал поставить,решили не заморачиватся. Сейчас пока нет машины чтобы сравнить кодировки с ксеноном и без ,предположил что может кто-то уже избавлялся от ошибки и подскажет параметры.

  10. Потому что,это бмв:D


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  11. Попроси пусть кто нибудь даст .ndс


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  12. я могу скинуть со своей но у меня адаптив, у товарища просто ксен, моргу у него. но смысл? если у человека есть кафд тул то он и сам сможет увидеть какие параметры меняются, если нет — то опять же смысл скидывать)


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  13. Логично:)Только NdcСAFDTool не всегда,все опции показывает.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  14. Кафд с машины после кодировки с 522 опцией остался,но в ndc kafd tol его не расшифровывает точки вместо параметров. Кодировки делал с помощью другой програмки.


  15. CaT

    Регистрация:
    17 янв 2008
    Сообщения:
    7,979
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  16. Добрый вечер.
    К сожалению появился вопрос.
    Машина F20, 11 год. 116я шитая в 118ю. Сегодня доустанавливал кнопки с круизом на руль. При кодировании FA опцией 544 выбило кучу ошибок на приборке — 23 штуки (это как я понял нармально). В рейне ошибки всё потёр. Но ошибка №2 в блоке DME вызывает беспокойство не удаляется:
    1F2108 DME, неверный набор данных: контроль варианта

    Посмотреть вложение 1661623


    Блок DME при прошивке не трогал, шил только KOMBI, FEM_BODY, ICM.
    В результате машина отрубила турбину, теперь катаюсь на атмосферной копейке )
    Подозреваю ошибку выбило из за того, что ранее машина была шита из 116 > 118, и при повторном кодировании FA, что то из настроек слетело.
    Собственно вопрос — как теперь это всё поправить?

  17. Все равно же будешь возвращать 118,почему сразу не поехать?
    Как вариант,пролить дме родным фа,с галками.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  18. Это да, вот теперь пытаюсь понять как. Знаний к сожалению не хватает. И не совсем понял — куда поехать то?

    А вот тут поподробней пожалуйста.

    В этой теме на драйве: https://www.drive2.ru/l/8853308/
    была похожая проблема и в итоге решилась, но решение к сожалению не описано.

  19. Поехать к тому кто делал в 118.
    По второму,включаешь зажигание и кодируешь блок дме родным фа и цк.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  20. Это немного проблематично — делал в 300х км от Краснодара, в Ростове. Поэтому немного трудно и долго в Ростов пилить на атмосфернике.

    FA брать из бэкапа? После этого конфликт блоков должен пропасть?
    Или «родным» подразумевается от 116й?
    И потом всё равно придётся ехать восстанавливать прошивку от 118й?


  21. CaT

    Регистрация:
    17 янв 2008
    Сообщения:
    7,979
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  22. кому нибудь удалось оживить звезды на entrynav(eco pro analyze)
    помимо этих параметров:
    ECO_TIPS_LAYOUT_NEW — aktiv
    FAHRSTILANALYSE_BRW — aktiv
    FAHRSTILANALYSE — aktiv
    FAHRSTILANALYSE_ANIMATION — aktiv
    еще нужно:
    KOMBI > 3003 FZG_Ausstattung > FAHRSTIL_ENABLE — aktiv но этого параметра нет в блоке комби на f10..возможно название другое,кто сталкивался?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  23. Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  24. Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  25. 511ssp

    Кто шить умеет, думаю быстро поправит ситуацию


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  26. Здравствуйте , искал поиском , но не нашел , подскажите как кодируются электросидения , были механические ?


  27. Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…
  28. Нет еще , пока изучаю вопрос , там до FEM надо вести с обоих сидений ?

  29. знаю только что надо, без подробностей)


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  30. Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

Поделиться этой страницей

  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 22
Thanks Received: 6 (3 Posts)

Posts: 
43 
Threads: 
17

Joined: Aug 2016


1


BMW 
02-22-2018, 02:54 AM

Hello everyone, I’m changing VIN of all ECU car (wet vehicle),
-changed VIN in FEM, success
-renew key and programmed, success
-with esys program all ecu with new vin, sucess except DME (mevd17.2.9)
-DME edited on eepron, corrected CRC, then wrote new vin.

now I have error in, 1F2108 DME, incorrect data record: Variant monitoring.

Can someone help me with some tips to solve 1f2108

other problem this car has EWG system, and ecu PWG software, I can change this with esys,
or someone has dump me MEDD17.2.9 (0261 S09 709) with EWG

I WANTED TO USE GOOGLE TRANSLATOR I’m sorry English bad.

Thank you for any help.

temsky740  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
123

Thanks Given: 127
Thanks Received: 847 (581 Posts)

Posts: 
1,714 
Threads: 
8

Joined: Jun 2014


2

02-22-2018, 03:29 AM

EWG and PWG are different DME ecus, u can see that in ETK
U should find another DME which matches your car vin in ETK

RangeRover/Jaguar newest models
BCM all types, JLR coding
BMW immo solutions 
BMW bikes 2014-202x  mileage,immo solutions

hojo29  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
23

Thanks Given: 11
Thanks Received: 124 (100 Posts)

Posts: 
389 
Threads: 
2

Joined: Nov 2014


3

02-22-2018, 04:09 AM
(This post was last modified: 02-22-2018, 04:15 AM by hojo29.)

Was DME re-coded?
And if everything is original, what does ESYS say about the new calculation of SVT_IST and SVT_SOLL?

The first mistake:
1F2108 DME, wrong record: Variant monitoring in details:
Error Description:
The diagnosis monitors the software variants between CAS and DME.
Error monitoring conditions: The error is detected whenever the software variants do not match.
Measure in operation: continue troubleshooting with the following control unit:
-CAS.
— Program and encode the DME.

Thanks given by:

Reputation:
0

Thanks Given: 22
Thanks Received: 6 (3 Posts)

Posts: 
43 
Threads: 
17

Joined: Aug 2016


4


BMW 
02-23-2018, 02:41 AM
(This post was last modified: 02-23-2018, 02:43 AM by cleverson rorato.)

(02-22-2018, 04:09 AM)hojo29 Wrote: Was DME re-coded?
And if everything is original, what does ESYS say about the new calculation of SVT_IST and SVT_SOLL?

The first mistake:
1F2108 DME, wrong record: Variant monitoring in details:
Error Description:
The diagnosis monitors the software variants between CAS and DME.
Error monitoring conditions: The error is detected whenever the software variants do not match.
Measure in operation: continue troubleshooting with the following control unit:
-CAS.
— Program and encode the DME.

Thank you for replying, there is nothing original in the vehicle, all ECUs are donor cars, each ECU came from different cars, I reprogramed everyone for this car, the car works fine except for that code dtc 1f2108. car without power, limited speed in 40km -H,. I do not understand this variant code.


(02-22-2018, 03:29 AM)temsky740 Wrote: EWG and PWG are different DME ecus, u can see that in ETK
U should find another DME which matches your car vin in ETK

thank you friend, you inform me important but still no solution for 1f2108.

Thanks given by:

temsky740  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
123

Thanks Given: 127
Thanks Received: 847 (581 Posts)

Posts: 
1,714 
Threads: 
8

Joined: Jun 2014


5

02-23-2018, 02:57 AM
(This post was last modified: 02-23-2018, 02:58 AM by temsky740.)

(02-23-2018, 02:41 AM)cleverson rorato Wrote: thank you friend, you inform me important but still no solution for 1f2108.

I wrote u, that i can do — i have solution. Read carefully in skype please. Write me in skype, will help.

RangeRover/Jaguar newest models
BCM all types, JLR coding
BMW immo solutions 
BMW bikes 2014-202x  mileage,immo solutions

clavi2k5  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 36
Thanks Received: 3 (1 Posts)

Posts: 
5 
Threads: 
0

Joined: Nov 2017


6


BMW 
04-27-2018, 05:19 PM

[hi how much is to change the vin number pls

Thanks given by:

temsky740  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
123

Thanks Given: 127
Thanks Received: 847 (581 Posts)

Posts: 
1,714 
Threads: 
8

Joined: Jun 2014


7

04-27-2018, 07:01 PM

(04-27-2018, 05:19 PM)clavi2k5 Wrote: [hi how much is to change the vin number pls

Where ?

RangeRover/Jaguar newest models
BCM all types, JLR coding
BMW immo solutions 
BMW bikes 2014-202x  mileage,immo solutions

Thanks given by:

Reputation:
0

Thanks Given: 26
Thanks Received: 8 (5 Posts)

Posts: 
133 
Threads: 
59

Joined: Jan 2016


8

06-22-2018, 05:03 PM

Good day. If your F30 has a electronic actuator on the turbo.
It uses MEVD17.2.9. If it has got vacuum actuator on the turbo you need to use MEVD17.2.4

Thanks given by:

magicyuan  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 67
Thanks Received: 7 (6 Posts)

Posts: 
34 
Threads: 
2

Joined: Jul 2013


9

07-03-2018, 07:36 AM

N20 DME? I can solve this error (Variant monitoring).

Thanks given by:

I wirte up this topix about how to coding DME for BMW F30 335xi after engine repalcement.

To fix car I decided to replace engine. I bought a new engine with all equipment (including DME) from “Authorized BMW disassembling facility” and everything is mounted in the car. Only gearbox from old engine was mounted to the new engine. The engine is pretty new with only 7km on dash.

The old DME engine

DME-old-engine

The new DME engine:

DME-new-engine-1024x214

Both DME looks exactly the same, but numbers on them are different.

Now I want to start the car.
I connected to the car with Rheingold and received few errors from DME:
1F2108 DME, incorrect data record: Variant monitoring
1F2601 DME, encoding: Missing
1F2604 DME, encoding: Vehicle identification number wrong

Ps. 1F2108 DME, incorrect data record: Variant monitoring in details:
Fault description:
The diagnosis monitors the software variants between CAS and DME.
Fault monitoring conditions: The fault is detected whenever the software variants fail to match one another.
Action in service: Continue troubleshooting at following control unit:
-CAS.
-Reprogram and encode the DME.

With the situation above, i was confused to do anything. Then post a thread on a forum. People answered me as follows. Put questions and answers here, hope they will help someone out also.

How to align the DME to the car ?

Is the error “1F2108 DME mean that I need to flash DME ?
You must reencode DME with E-sys and if car still not start you must move ISN data from old ecu and do sync with ISTA/D.

Should i BUY bmw explorer ecu explorer?

you will need to buy ECU explorer not BMW explorer

I heard that when there is sync issue the engine will not try to start.

When I try to start the car the engine cranks.
Is this means that sync between DME an CAS is not the issue ?

In Esys I noticed that DME lack of CAFD. Is this could cause the engine to not starting ?

In esys click on “DME2 [12]” than click on “Detect CAF…” than choose CAF file and code DME, but you will still have to synch ISN number CAS-DME to start engine.

DME-enet-sys

Several modules with your ISN and VIN must match up internally to start the car, you may be able to get the trans into neutral and power to the ignition to crank, but if you don’t have the EKPS (electronic fuel pump module in F3X, idk the F10 equivalent) matching up with the DME and the gearbox module the fuel will never flow and then you can crank all day but never start because the fuel pump is disabled.

Is it possible to code the old DME for controlling turbo by wire ?

It sounds like you are trying to convert a PWG car to EWG. The 2 are incompatible and I have not found any instance of anyone being successful with such a swap yet. Your case is different since your changing so many components but it has not been done yet to my knowledge.

How the type (PWG and EWG) is represented in FA??

It is not compatible for original and replaced DME

1: You have to read out DME VIN from replaced engine. Use BMW explore or ECU explore to change VIN and sync DME_-CAS.

2: Check read out VINs type key. Use BMW ENET E-sys to change original FA’s type key->save it.

3: Load modified FA to caculate swfl, cafd…and flash it.

BTW you must use replaced engine wire harness and all parts.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Bmw ошибка 100a04
  • Bmw ошибка 002d2e
  • Bmw x6 ошибка aaf1
  • Bmw x5 ошибка p1347
  • Bmw x5 ошибка p1345