Всем привет давненько я не писал в борт журнал, когда я покупал машину горела ошибка по SBC обратиться в сервис, никак руки не доходили, и тут в один день я решил исправить эту надоевшую ошибку, подключил сканер и начал ее насиловать в инженерном меню, но ничего не получалось пробовал и старом и абриком, не в какую, схарился что проиграл эту битву своему же мурзику, а до этого машин наверное 30 сделал, и сегодня нашел решение своей проблемы, скрывается все в инженерном в двух диджеях, Dj_setpmpcycle, Dj_setpmpcyclelnit
В этих двух параметрах ставим 0, выходим из sbc выключаем и включаем зажигание и все арбайтен!
А теперь ВНИМАНИЕ: данные действия с тормозным блоком вы делаете на свой страх и риск так как производитель рекомендует менять блок а не мудровать с ним, перед такими действиями нужно проверить щетки на моторчике и давление подпора, и быть готовым что если что тормоза могут ОТКАЗАТЬ так что дважды подумайте перед тем как что-то делать, всем удачи на дорогах !
Цена вопроса: 0 ₽
Пробег: 298 000 км
Сброс SBC Ошибка C249F и C2498 Mercedes W211, W219, R230 / Обнуление Service Brake! Visit Workshop
Всем привет, друзья. Сегодня я вам покажу, как сбросить SBC блок, когда у вас висит ошибка сначала Service Brake! Visit Workshop!, а потом вообще уже красная ошибка Stop Reduced braking.
Многие просили показать, как убрать эту ошибку, и я хотел показать это через программу DAS, но опенпорт не может войти в блок SBC.
Поэтому я сейчас покажу, как это сделать вот с этим маленьким китайским устройством, которое вы также можете приобрести.
И есть еще такой нюанс: когда у вас висит эта ошибка, она должна быть из-за ошибки C249F.
Только в этом случае можно сбросить таким способом.
Итак, начальная стадия – это когда пишет просто Service Brake! Visit Workshop! А затем появляется надпись Stop Reduced braking.
И уже все – невозможно дальше передвигаться, невозможно переключить АКПП.
После сброса ошибки также рекомендуется проверить угольные щётки на моторчике SBC блока, потому что если угольные щетки закончатся, то автомобиль понимает, что SBC блок уже как бы новый и из-за этого могут внезапно отказать тормоза.
Итак, посмотрим, как сбросить ошибку через это устройство.
Напоминаю, таким способом делаем сброс ТОЛЬКО ЕСЛИ ЭТО ОШИБКА C249F.
Подключаем это устройство к диагностическому OBD разъему. И нажимаем на 50% желательно, больше не надо.
Подождем немного.
Все, процесс окончен и количество срабатываний SBC блока сброшено до 50%.
Заводим двигатель и видим, что уже у нас нет никаких ошибок.
Всем спасибо и удачной дороги!
Превышено долбанное количество нажатий,
отключили лямбды, продувку катов, выяснил что на левой фаре не работает корректор фар (из-за чего они обе светят вниз ) солнечная батарея (откуда она у меня ) вышла из строя, ещё пару мелочей но это все фигня
Car parts
Comments
53
Only registered users can participate in discussions.
All Comments
-
#1
Всем привет!!!!
Возникла следующая проблема на приборке появилась сообщение на сером фоне service brake visit workshop….
***при подключении диогностического сканера (не спец диагностика) показала ошибку с2498 (насос заполнение аккумулятора давления Слишком продолж. общее время включ.)
***при подключении старухи показала ошибку с2498 ( Достигнуто пороговое значение техобслуживание……(актуальный и сохраненный) и предложила заменить блок sbc.
***тормозная жидкость со слов старта оч. давно не менялась.
К
ак я понимаю при выходе из строя должна гореть красная надпись и отключиться электроника тормозов но у меня все функции тормозной системы работают.
***К офицалам ездил сказали что надо идти к ним на диагностику за 7к и что ответ будет какой я написал выше так как программа у них таже самая.
***гарантийная замена блока будет отказана с вероятностью 99% так как машина старая 2002 года пробег 215000. нет сервисной книжки (без нее купил)
***Пытался сбросить значения циклов работы как при ошибке 249f (значение не было превышено) сбросили ошибка та также горит
***При визуальном осмотре тормозов нашел небольшую утечку в тормозном суппорте
вопрос:
1- что за это такая ошибка с2498
2- как можно ее исправить
3- поможет ли замена тормозной жидкости
4- возможно ли проблемма из за утечки
Последнее редактирование: 24 Янв 2013
-
5th February, 2012, 10:52 AM
#1
MERCEDES W211 SBC C2498 RESET
Hi guys i have a w211 270cdi and want to remove this fault C2498 from sbc unit .
I have das developer and i tried to reset the times press the brake pedal.
I see the first times press is about 500.000 and after reset with this instruction * is 1024 times press, i drive about 20 min the car, but the fault the still exist and i can’t erase the fault.
Please does anyone know how I can erase the fault?
Many thanks in advance.
the car is out of warranty*
then 1 line down there you see Bremsenzahler aktualisieren und Lebensdauerzahler F neu berechenen -> click it !
Parameter uINBR = 0
then click F31 line down Bremsenzahler auf beliebigen Wert setzen (DJ_SetNBr) -> click it
Parameter uINBR = 0
then click F3then scroll down untill you see the line’s :
Lebensdauerzahler F neu berechenen (DJ_CalcLiveTime)
Parameter uINBR = 0
then click F3Lebensdauerzahler F neu berechenen und schreiben (DJ_BuildAndWriteF)
Parameter uINBR = 0
then click F3Log out of SBC !!
log out of verhicle !!
-
5th February, 2012, 11:08 AM
#2
Newbie
Send dump from sbc. I will reset it
-
5th February, 2012, 11:33 AM
#3
Hi many thanks for you interest my friend.
How can to read the dump from sbc unit.
-
5th February, 2012, 12:56 PM
#4
no possible this errorcode erase
-
5th February, 2012, 06:13 PM
#5
DK Veteran
They did have a 100k warranty extension on SBC for this fault in the US. Maybe you already know this and this is why you highlited it, but maybe not. There are SBC tools for this.
-
5th February, 2012, 07:41 PM
#6
AVDI fixes this problem , you can with it read the eeprom by obd2 and then rest the module. Post your dump as told
-
6th February, 2012, 06:08 PM
#7
Did you try to reset this two?
(DJ_SetLiveTimeNew) uINBR = 0
(DJ_SetLiveTime) uINBR = 0even though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)
-
The Following 2 Users Say Thank You to znoki For This Useful Post:
Artjom (20th June, 2013), vitamin76 (18th September, 2017)
-
6th February, 2012, 07:05 PM
#8
SOLUTION IS TO READ DUMP FROM SBC MODULE TO RESSET IT AND AFTER YOU WILL WRITE A RESTED DUMP TO YOUR SBC MODULE TESTED 1000%
-
6th February, 2012, 07:58 PM
#9
Many thanks guys i can to read the sbc modul only with avdi tool ? or with das developer or other tool?
Many thanks in advance.Last edited by spiridonas; 6th February, 2012 at 08:07 PM.
-
6th February, 2012, 09:40 PM
#10
EEPROM read in developer mode
Originally Posted by djamelEZS
SOLUTION IS TO READ DUMP FROM SBC MODULE TO RESSET IT AND AFTER YOU WILL WRITE A RESTED DUMP TO YOUR SBC MODULE TESTED 1000%
How about «EEPROM» or «EEPROM Upper Page» function in developer mode?
eep.jpgeven though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)
-
6th February, 2012, 10:21 PM
#11
Yes i can see only the address and byte from dump but i can’t read/write i think.
-
7th February, 2012, 09:41 AM
#12
You will get different dump if you read by Star Diag, or you read by manually. I don’t know how can you convert the dumps, maybe somebody know it?!
even though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)
-
4th July, 2012, 07:19 PM
#13
DK Veteran
Hi, m8s.
Anybody can let me know how to read/write eeprom of SBC W211, by DAS devp? Please.Originally Posted by djamelEZS
SOLUTION IS TO READ DUMP FROM SBC MODULE TO RESSET IT AND AFTER YOU WILL WRITE A RESTED DUMP TO YOUR SBC MODULE TESTED 1000%
-
4th July, 2012, 09:25 PM
#14
By DAS developer you can’t write SBC, only read. But the file what you will get, is different what you read physically from the eeprom. The question is, what is the connection between this two files.
Originally Posted by vwpassat
Hi, m8s.
Anybody can let me know how to read/write eeprom of SBC W211, by DAS devp? Please.even though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)
-
6th July, 2012, 06:53 PM
#15
Newbie
sbc
Yes i can see only the address and byte from dump but i can’t read/write i think.
Location Offline
Junior Member
Reputation:
7
Thanks Given: 130
Thanks Received: 47 (5 Posts)
Posts:
67
Threads:
27
Joined: Apr 2011
1
08-10-2013, 06:16 PM
Hello,
Maybe somebody know what is a different between Mercedes SBC unit Fault codes
C2498 and C249F ?
(OPERATING TIME OF COMPONENT A7/3 IS EXCEEDED) ?
I have Abritus and it is very easy to read, fix and write back the eeprom to SBC unit with it, i have done 6 cars with C249f fault, and it was no problem to fix.
Now I have Mercedes W211 2005y with C2498 fault, and after I fix the eeprom the fault is coming back.
Thank you for any help.
Thanks given by:
Reputation:
0
Thanks Given: 8
Thanks Received: 11 (7 Posts)
Posts:
16
Threads:
1
Joined: Mar 2011
2
08-10-2013, 08:41 PM
(08-10-2013, 06:16 PM)tomejuss Wrote: Hello,
Maybe somebody know what is a different between Mercedes SBC unit Fault codes
C2498 and C249F ?
(OPERATING TIME OF COMPONENT A7/3 IS EXCEEDED) ?
I have Abritus and it is very easy to read, fix and write back the eeprom to SBC unit with it, i have done 6 cars with C249f fault, and it was no problem to fix.
Now I have Mercedes W211 2005y with C2498 fault, and after I fix the eeprom the fault is coming back.Thank you for any help.
then you must change sbc unit
Thanks given by:
tomejuss
Location Offline
Junior Member
Reputation:
7
Thanks Given: 130
Thanks Received: 47 (5 Posts)
Posts:
67
Threads:
27
Joined: Apr 2011
3
08-10-2013, 08:54 PM
why?
is that for all units with C2498 faut?
Thanks given by:
Reputation:
22
Thanks Given: 238
Thanks Received: 338 (69 Posts)
Posts:
355
Threads:
74
Joined: Sep 2011
4
08-11-2013, 12:12 AM
u can repair using DevMode !! i’ll post a procedure !
Reputation:
11
Thanks Given: 109
Thanks Received: 110 (47 Posts)
Posts:
222
Threads:
20
Joined: Dec 2010
5
08-11-2013, 12:07 PM
(This post was last modified: 08-11-2013, 12:13 PM by autodiagservices.)
does these two errors code has the same fault definition?
C2498 — (OPERATING TIME OF COMPONENT A7/3 IS EXCEEDED) ??????
C249F — (OPERATING TIME OF COMPONENT A7/3 IS EXCEEDED) ??????
I think you need to pay close attention to the fault definition. Pls write out the exact fault definition for each error code, may be there are little discrepancies.
in another thread, I see that the fault code definition for C2498 — SERVICES THRESHOLD REACHED.
http://mhhauto.com/Thread-C2498-Service-Trashold-reched
What it means is that you can’t solve the problem as error code C249F.
Let’s wait for phara0n to post DevMode procedure, may be that can help you.
regards
tomejuss
Location Offline
Junior Member
Reputation:
7
Thanks Given: 130
Thanks Received: 47 (5 Posts)
Posts:
67
Threads:
27
Joined: Apr 2011
6
08-11-2013, 12:58 PM
yes, the same definitions.
Thanks given by:
Reputation:
11
Thanks Given: 109
Thanks Received: 110 (47 Posts)
Posts:
222
Threads:
20
Joined: Dec 2010
7
08-11-2013, 11:04 PM
hello tomejuss,
you are mixing issues up here, the error definition below, cannot be the same nor has the same meaning.
«OPERATING TIME OF COMPONENT A7/3 IS EXCEEDED» and «SERVICES THRESHOLD REACHED»
going grammatical, its not same meaning my friend.
contact AVDI support for better solution or interpretation, may be the AVDI solution does not cover your error yet.
regards
tomejuss
Location Offline
Junior Member
Reputation:
7
Thanks Given: 130
Thanks Received: 47 (5 Posts)
Posts:
67
Threads:
27
Joined: Apr 2011
8
08-12-2013, 11:26 AM
yes, it is totally the same meaning.
Thanks given by:
sadcris
Location Offline
Junior Member
Reputation:
142
Thanks Given: 66
Thanks Received: 291 (21 Posts)
Posts:
122
Threads:
12
Joined: Dec 2011
9
08-15-2013, 03:43 PM
Some times same error and a valve or something is damaged in SBC unit…