-
#1
Всем привет!
начинаю изучать чип-тюнинг и для экспериментов решил использовать свою BMW 525d 2004г с блоком EDC16c31
KESS читает, нет проблем, но для подстраховки хочу скачать полный дамп KTAG, KTAG это блок шьет через BDM, но при попытке считать блок выходит ошибка соединения с блоком.
Обратил внимание, что блок по расположению элементов на плате не походит на блоки указанные в примерах подключения в Ksuite
Может кто то уже с этим сталкивался и поможет. Заранее всем спасибо.
-
IMG_20220523_104400.jpg
2,7 МБ
· Просмотры: 49
-
IMG_20220523_135335.jpg
3,4 МБ
· Просмотры: 51
-
IMG_20220523_135535.jpg
4,1 МБ
· Просмотры: 56
-
IMG_20220523_155154.jpg
3,8 МБ
· Просмотры: 61
-
IMG_20220531_115020.jpg
4,4 МБ
· Просмотры: 59
-
#3
Всем привет!
начинаю изучать чип-тюнинг и для экспериментов решил использовать свою BMW 525d 2004г с блоком EDC16c31
KESS читает, нет проблем, но для подстраховки хочу скачать полный дамп KTAG, KTAG это блок шьет через BDM, но при попытке считать блок выходит ошибка соединения с блоком.
Обратил внимание, что блок по расположению элементов на плате не походит на блоки указанные в примерах подключения в Ksuite
Может кто то уже с этим сталкивался и поможет. Заранее всем спасибо.
Ты не попал в питачки BDM пинов и выходит такая ошибка .
-
#4
Всем привет!
начинаю изучать чип-тюнинг и для экспериментов решил использовать свою BMW 525d 2004г с блоком EDC16c31
KESS читает, нет проблем, но для подстраховки хочу скачать полный дамп KTAG, KTAG это блок шьет через BDM, но при попытке считать блок выходит ошибка соединения с блоком.
Обратил внимание, что блок по расположению элементов на плате не походит на блоки указанные в примерах подключения в Ksuite
Может кто то уже с этим сталкивался и поможет. Заранее всем спасибо.
Подключаешься через адаптер или подпайка? Если не попасть иголками туда куда надо, можно спалить его
-
#5
Подключаешься через адаптер или подпайка? Если не попасть иголками туда куда надо, можно спалить его
через адаптер
-
#6
Ты не попал в питачки BDM пинов и выходит такая ошибка .
перед тем как подать напряжение и начать считывание несколько раз проверял, иголки прямо на пятаках
-
#7
а почему его кесс видит как С31?
-
#8
адаптеры бывают не рабочие.
-
#9
адаптеры бывают не рабочие.
я его прозванивал после пайки иголок, все ок
-
#10
Припаялся напрямую к пятакам — результат такой-же
Не знаю влияет ли это на работу, но решил проверить напряжение на 2 и 9 пинах, вместо 12В там всего 11.35 , может ли из-за этого ктаг не видеть блок?
-
#11
А напряжение чем подаешь? И какой блок питания используешь для к-тага?
-
#12
А напряжение чем подаешь? И какой блок питания используешь для к-тага?
который в комплекте шёл, с него 12В идет, все ок
-
#13
который в комплекте шёл, с него 12В идет, все ок
12 вольт без нагрузки, а с нагрузкой посмотри, я свой сразу выбросил, на не нагруженном тоже 12 вольт под нагрузкой 9, лабораторник используй и все будет ок
-
#14
который в комплекте шёл, с него 12В идет, все ок
Адаптер из комплекта не вывозит нагрузку. Как вариант кинь провода на акб автомобиля. Как вариант работы в поле выручает
-
#15
который в комплекте шёл, с него 12В идет, все ок
А на эбу чем питание подаешь?
-
#16
Интересно. Задавать вопрос на ответ)))
-
#17
А на эбу чем питание подаешь?
с ктага питание
-
#18
Интересно. Задавать вопрос на ответ)))
А бля, тупанул)))) сорри)) Попробуй другой блок
-
#19
делает ктаг этот блок в bdm без проблем. Возможно не хватает силы тока от БП. Больше здесь причин искать не нужно. Ошибка коммуникации это ошибка соединения с блоком. Причины 3 или нет соединения или нет питания или ктаг не рабочий.
-
#20
Всем большое спасибо. Соединение Ктага с блоком есть, ктаг другие блоки читает, правда по другому соединению, и возможно, что причина именно в питании блока. Тогда еще вопрос, если в данный момент нет лабораторника, то возможно ли подать напряжение с аккума (тут уже было такое предложение) и правильно ли я понял, что штатным БП нужно запитать ктаг, но питание на эбу подать с аккума напрямую, но не будет проблем в этом случае с эбу, ведь в этом случае на эбу придет больше чем 12В?
Look at the following images, I used ktag master Ksuite software to read & write MPC555, I got ” Communication error with the ECU: control all connections, if the problem persists, send the LOG file to the assistance”.
Its 2 day I try all instruction by ktag but no way to read this ecu
I use adapter 12
12v + = pin 4 ECU
CND = pin1 ECU
And type of ECU:
Solution:
You need Grnd , Battery +12volt and Ignition +12volt for ecu to wakeup and be able to read-write.
MPC5xx needs DSCK( timing clock) , DSDI(data in ) ,DSDO (Data out) , RESET for BDM communications.
Bosch BDM pads arrangement are different from Motorola BDM.Also wire 2 and wire 9 from KTAG bdm cable do supply +12volt to ecu you are working on ,,, and if you used wrong adapter then DSDI circuitry most likely fried in MPC5xx ,,, after that you will not be able to connect to mcu through BDM (background debug mode).
Good luck!
Thanks to @ familyman.
http://www.uobdii.com/wholesale/firmware-ktag-v7.020-ecu-programming-tool.html
- ktag
-
3rd September, 2018, 02:15 AM
#1
Error reading BOSCH EDC17C46 KTAG.
Hello.
I am trying to read/write EDC17C46 ECU.It gives me an error:
«Communication error with the ECU: control all connections; if the problem persists, send the LOG file to the assistance»
I tried to read with P199 and P269, both is the same..
Anyone knows why and how I can read/write this ECU?
-
3rd September, 2018, 04:19 AM
#2
Rework your Hardware Ktag PCB
-
3rd September, 2018, 08:29 AM
#3
Originally Posted by Sefior
Hello.
I am trying to read/write EDC17C46 ECU.It gives me an error:
«Communication error with the ECU: control all connections; if the problem persists, send the LOG file to the assistance»
I tried to read with P199 and P269, both is the same..
Anyone knows why and how I can read/write this ECU?
If you use clone ktag, this ecu have been remapped an other tuner via other tool..
Yes youre ktag not read because ecu’s file has did changed so ktag is not connect ecu.
Use An other tool. Same like x17-kess-fgtech-cmd and more…Genuine ‘WinOLS,MagPro2X17 Master, VagCom-Vcds, Vag Can Pro-Vcp’
And ‘Kess-Ktag’ Red Pbc Ecu Clone User.
Professional Car Remapper And Ecu Calibration Expert From TURKEY
-
3rd September, 2018, 01:05 PM
#4
Originally Posted by bersch8688
Rework your Hardware Ktag PCB
Thing is, I tried to read it, after trying to read it like 30 times it worked to read it once, (by luck maybe?) then I tried to read it again, did not work..
What could it be?
-
3rd September, 2018, 01:06 PM
#5
Originally Posted by ilkertdi
If you use clone ktag, this ecu have been remapped an other tuner via other tool..
Yes youre ktag not read because ecu’s file has did changed so ktag is not connect ecu.
Use An other tool. Same like x17-kess-fgtech-cmd and more…No man, I have 2 ECU’s that are the same, they are both not remapped with another tool before.
Kess also gives me error, WAKE UP error.
-
3rd September, 2018, 10:58 PM
#6
Try with independent power supply to ECU instead of KTAG cable.
-
4th September, 2018, 02:13 AM
#7
Originally Posted by rivalryan
Try with independent power supply to ECU instead of KTAG cable.
How do you mean? Got a picture/video of example?
-
4th September, 2018, 06:29 AM
#8
sure is not voltage problem, i did always this ecu with 12V 1000 mA.
have you checked the right position of the wire inside your DB15? maybe this pics can help you to check
-
The Following User Says Thank You to carmageddon For This Useful Post:
JTDperf (4th September, 2018)
-
4th September, 2018, 07:50 AM
#9
or just solder boot pin, maybe bad connection.
happend to my once or twice.Chiptuning — Diesel / Petrol / Stage1,2,3 / HIGH Petrol Tuning
DSG TUNING
DPF / EGR / TVA / SAI / Lambda
Crackle map ( Launch Control + No lift Shift + Antilag )File Service
PCMFLASH / BFLASH / AMT BST / AMT MPPS / TGFLASH / BITBOX / EDCSUITEPRO — Genuine USER
-
5th September, 2018, 09:42 PM
#10
Pin 3 +15 = 12v pin 2 = gnd. connect to these with bench power supply or similar instead of using K-tag to power up ECU, leave everything else the same.
I have had to do this a few times and thats with genuine k-tag too.
Also as Maajkii sys check wire on both Boot pins.
Last edited by rivalryan; 5th September, 2018 at 09:51 PM.
-
#3
Добрый день, пробовал подключиться к блоку DAF и Volvo xc90, тоже самое происходит. Сегодня переустановил программу и установил NET.Framework 3.5 — Error generico не появляется, но при подключении выходит окно communication error with the ECU: control all connections; if the problem persists, send the LOG file to the assisance. Блок после каждой попытки проверяю на машине, он рабочий. Единственное, что меня смущает, так это то, что в программе KSuite данный блок указан как дизель (3600 v6 24v FSI CMTA 183/249 Diesel 2013 BOSCH MED17.1.6 TRICORE 266), может точки подключения не совпадают, так как по схемам с Вашего форума они отличаются. Я хоть и люблю рисковать, но подменного блока по наличию рядом нету.
Подключил KESS v2, по OBD2 иденты блок читает (при чтении выдал окно, что неизвестный блок — warning, unknown ECU. for a correct procedure you must send log files and reading to the technical support. proceed anyway), но прошивку прочитать не может, есть только запись. Хотя по протоколу Tricore блок в Kessе заявлен и чтение и запись. При подключении Kess-ом на столе программа вообще отключается или выдает ошибку (Error in starting the communication).
Подскажите пожалуйста, как Kess-ом записать прошивку без чтения из блока.
Последнее редактирование: 4 Авг 2019
If your Ktag V7.020 clone had error “Communication error with the ECU: control all connections…”, please try any of the following solutions, all are tested by experienced users.
ECU type: Bosch EDC16+ BMW (P100)
Using: KTAG V7.020 ksuite v2.25 (red pcb)
Error: “Communication error with the ECU: control all connections; if the problem persists, send the LOG file to the assistance”
Please try any of the following solutions:
- k-tag communication error: please check power connections- 0x100B
– First change your 12v external adapter if work ok or else fault in k-tag
– After installation of software you have to copy help file to the installation directory, that’s why I access to alientech database when click read.
Video guide: https://www.youtube.com/watch?v=hs5LAfNhmd4
- In the similar method as above.
In this case as a power source use the original transformer that brings the ktag that also does not reach 12v.
@eltoke (cartechnology.co.uk) feedback.
- Try with independent power supply to ECU instead of KTAG cable.
- Sure is not voltage problem, I did always this ecu with 12V 1000 mA.
- Rework your Hardware Ktag PCB.
@DK Veteran’s option
- If you use clone ktag, this ecu have been remapped another tuner via other tool..
Yes your ktag not read because ecu’s file has did changed so ktag is not connect ecu.
Use Another tool. Same like x17-kess-fgtech-cmd and more… - Have you checked the right position of the wire inside your DB15? maybe this pics can help you to check
8.Or just solder boot pin, maybe bad connection.
happened to my once or twice.
- Pin 3 +15 = 12v pin 2 = gnd. connect to these with bench power supply or similar instead of using K-tag to power up ECU, leave everything else the same.
I have had to do this a few times and that’s with genuine k-tag too.
Also check wire on both Boot pins.
Good luck!
If you need good quality Kess v2 clone, here you can go:
http://www.obdexpress.co.uk/wholesale/kess-v5.017-ecu-online-version.html
Thanks.
Source:http://www.obdexpress.co.uk/service/solved-ktag-v7.020-bosch-edc16-communication-error-with-the-ecu.html
Location Offline
Junior Member
Reputation:
1
Thanks Given: 12
Thanks Received: 8 (5 Posts)
Posts:
34
Threads:
10
Joined: Nov 2016
1
02-19-2018, 03:01 AM
(This post was last modified: 02-19-2018, 03:03 AM by TrevelXP.)
Hey guys,
Trying to read Nissan 2.0 DCI EDC16CP33 via direct connection using ribbon cable. Keep getting communication error with ECU.
Feels like ECU not getting power at all.
Thank You
Thanks given by:
TrevelXP
Location Offline
Junior Member
Reputation:
1
Thanks Given: 12
Thanks Received: 8 (5 Posts)
Posts:
34
Threads:
10
Joined: Nov 2016
2
02-19-2018, 02:07 PM
Anyone ??
Thanks given by:
tihomir
Location Offline
Senior Member
Reputation:
229
Thanks Given: 142
Thanks Received: 747 (80 Posts)
Posts:
301
Threads:
77
Joined: Oct 2011
3
02-19-2018, 03:02 PM
(This post was last modified: 02-19-2018, 03:40 PM by tihomir.)
you put power source on ktag interface ?
try to measure vith voltmeter when you start read on ksuite [attachment=233685]
you must have power on this bdm pins!
Thanks given by:
TrevelXP
Location Offline
Junior Member
Reputation:
1
Thanks Given: 12
Thanks Received: 8 (5 Posts)
Posts:
34
Threads:
10
Joined: Nov 2016
4
02-19-2018, 06:48 PM
(This post was last modified: 02-19-2018, 06:54 PM by TrevelXP.)
(02-19-2018, 03:02 PM)tihomir Wrote: you put power source on ktag interface ?
try to measure vith voltmeter when you start read on ksuite
you must have power on this bdm pins!
Hi mate, thanks for reply. Pin two getting 12.30v when trying to establish communication, after error nothing, voltage drops to 0. Didn’t check pin 9 though yet.
KTAG is getting stable 13.4v
MPPS reads fine, but only reads half of the map and won’t back up eeprom. I heard stories where you can lose key synchro and injectors data. That’s why I don’t really want to write it with this tool.
Thanks given by:
oskars268
Location Offline
Senior Member
Reputation:
619
Thanks Given: 98
Thanks Received: 1176 (130 Posts)
Posts:
355
Threads:
53
Joined: Dec 2011
5
02-19-2018, 06:58 PM
few weeaks ago i flash this ecm with ktag 7.020 and works ok, flash with bdm adapter.
read it with kess and by my mistake i lose everything key and injector codes , i solve it with eeprom from the same ecm, add key and injectors back with launch.
Thanks given by:
tihomir
Location Offline
Senior Member
Reputation:
229
Thanks Given: 142
Thanks Received: 747 (80 Posts)
Posts:
301
Threads:
77
Joined: Oct 2011
6
02-19-2018, 07:27 PM
If you have power on bdm pins when try to read you have problem with ktag hardware,solution for this i dont know!
Try with bdm 100 or galletto
Poslano sa mog BLA-L29 koristeći Tapatalk
Thanks given by:
Reputation:
5
Thanks Given: 52
Thanks Received: 28 (14 Posts)
Posts:
139
Threads:
31
Joined: Oct 2011
7
02-20-2018, 03:03 PM
It’s normal to have power when you try to read.
I read this ecu last week without problem with my ktag 7.020 and Optican bdm probe.
Thanks given by:
Reputation:
623
Thanks Given: 465
Thanks Received: 1752 (417 Posts)
Posts:
1,592
Threads:
163
Joined: Apr 2015
8
02-20-2018, 04:57 PM
Rework your Ktag and will work fine
I like my Ktag, read all Ecu’s without Problem (SID208 too)
Thanks given by:
Tried to use Ktag 2.23 to read ECU ( edc17c10 TC1797 Ford GPT ). Getting following error while reading.”Communication error with the ECU: control all connections; if the problem persists, send log file to the assistance”. Used 15v 1.5A power to ktag . Also tried stock adapter which came with Ktag which has 12V 1A. same error on both.
Possible reasons:
Too much 15v
Or it is possible to have a bad connection on the board.
Solution:
Try to use 12v, or his own power supply(which came with ktag).
The ECU will not use more than 0.5A, so, or you need another power supply, or you have problems with connections, or you need a rework to your KTAG.
Tell www.obdiitool.co.uk for what car do you need to read?
To read Ford Aspire, try under this protocol:
Good luck.