Cryengine error archeage

0 votes and 7 comments so far on Reddit

Create an account to follow your favorite communities and start taking part in conversations.

r/ArcheageUnchained

So I just downloaded ArcheAge and got that error few sec in the loading screen.
I turned off all my firewalls, added glyph and every .exe files from it to the whitelist.
Re-downloaded while firewall was off.

Still getting this error. I run the client as admin btw..

any ideas?

level 2

it is off. everything is turned off. I re-downloaded the client while it was off.

level 1

My friend kept getting that error despite redownloading it several times with firewall and antivirus disabled, he ended up finding the problem with the new windows update

level 1

I just had to I stall DX9 lul

About Community

Subreddit Icon

Discuss new possibilities with ArcheAge: Unchained! The new ArcheAge: Unchained makes the whole, diverse world of the original ArcheAge available to everybody. Without powerful premium content, the game offers an equal playing field for every style of player. Power and progression are limited only by your own ambitions. This subreddit is dedicated to the sharing of information. Please make sure what you are sharing has some form of information.



Статус темы:

Закрыта.

Страница 4 из 4

  1. разница в том, что на х32 работают только приложения разработанные под х32, а на х64 работают все приложения (и под х32 и под х64)
    ну и в х64 работает вся оперативная память, а в х32 только 2,25гб

  2. для windows 7: мой компьютер->свойства->тип системы.

    периодически возникает аналогичная проблема, причем проблема появилась после установки патча 2.1. вылет, как правило, происходит при прорисовке области, с большим количеством игроков.
    операционная система win7x32, видимо проблема именно в ней, похоже корейцы уже потихоньку начали переход на 64бита и накосячили в коде.

    зы:

    простите, вы откуда эту чушь несусветную вообще взяли?
    давайте по порядку:
    1) основное различие 32-64 бита в архитектуре центрального процессора. 32х разрядный процессор может адресовать по шине памяти 2^32 байт памяти (4гб), 64битный — 2^64, т.е порядка 16 эксабайт;
    2) каждому процессу 32х разрядной операционной системы выделяется 4х гигабайтное виртуальное адресное пространство, из них 2гб — системный раздел, общий для всех процессов, и 2 — пользовательская область, есть способы увеличения пользовательского раздела, но они выходят за рамки данного разговора;
    3) размер пула физической памяти, доступный операционной системе для использования равен сумме размеров оперативной памяти и файла подкачки и может быть гораздо больше 4х гб;
    4) ограничение на размер памяти, который можно установить в пк определяется только характеристиками материнской платы (там это ограничение прописывается);

    исходя из всего вышесказанного, хочется заметить следующее:
    1) все разговоры что 3гб дескать много для winvista/7 являются ничем не подкрепленными, данные объемы уже поддерживались в windows 2000 в далеком 1999 году и я активно их использовал в процессе разработки по;
    2) проблема, очевидно, не в размере памяти/таймингах/etc а в конкретной реализации клиента, причем по всей видимости ошибка в модуле работы с directx x32;
    3) варианты решения — либо перейти на 64битную ос, либо обладателям лицензии, вроде меня — терпеливо ждать патча от корейцев.

    зы2: для общего развития:
    http://www.ixbt.com/soft/windows-4gb.shtml

    Последнее редактирование модератором: 25 янв 2011


  3. DerHenker

    DerHenker
    User

    Регистрация:
    20.06.10
    Сообщения:
    31
    Симпатии:
    0

    а как поменять моих 32 на 64 !! это что нужно именно купить в компьютер??
    у меня 1гб работает в пустую значит на 32!!
    у меня оп. система 32, а озу-4 гб. это значит только у меня 2.25гб чисто работает остольное впустую!

    Последнее редактирование модератором: 25 янв 2011

  4. да, у вас фактически работает не вся память. это можно увидеть в свойствах компьютера. то сколько винда видит вашей памяти.
    предыдущий оратор был несколько не прав. вот вам статья

  5. в общем выбор прост:
    если у вас больше 2гб оперативной памяти — стоять обязательно должна х64
    если у вас меньше 2гб оперативной памяти — стоять должна х32 или х64 (лучше х64, лишним не будет)


  6. nukotonu

    nukotonu
    User

    Регистрация:
    18.05.10
    Сообщения:
    55
    Симпатии:
    0

    вы меня удивляете греется видео ага с чего это вы взяли , это не артефакты это глюк после ошибки.номинальное напряжение на ddr 2 1.8 норма http://ru.wikipedia.org/wiki/ddr2_sdram


  7. nukotonu

    nukotonu
    User

    Регистрация:
    18.05.10
    Сообщения:
    55
    Симпатии:
    0

    win 32 видит только 3,2 гигабайта !!!


  8. nukotonu

    nukotonu
    User

    Регистрация:
    18.05.10
    Сообщения:
    55
    Симпатии:
    0

    win 32 видит только 3,2 гигабайта !!! чтобы ставить win 64 памяти должно быть больше 4 гигабайт.


  9. DerHenker

    DerHenker
    User

    Регистрация:
    20.06.10
    Сообщения:
    31
    Симпатии:
    0

    майор кгб а как операционную систему х32 поменять на х64???
    я не врубаюсь в это! всё красиво ты расписал, но я вот это не увидел!
    надо что ли мастера вызывать? и вообще — как оп.система выглядит!

    озу-4гб (3.24гб) доступно на х32! у меня вот так пишется.

    Последнее редактирование модератором: 25 янв 2011


  10. lesha77

    lesha77
    User

    Регистрация:
    16.12.09
    Сообщения:
    81
    Симпатии:
    0

    проблему решил переустановкой винды с 32 бит на 64 бит

    Последнее редактирование модератором: 26 янв 2011

  11. таки что от тех персонала не будет коментариев?

    х64 не очень хочетса ставить о5 все перносить и прочее..


  12. nukotonu

    nukotonu
    User

    Регистрация:
    18.05.10
    Сообщения:
    55
    Симпатии:
    0

    ответ был дан уже администрацией, они готовят патч который устранит ошибку где то нашел на форуме .


  13. BlueApple

    BlueApple
    User

    Регистрация:
    16.12.09
    Сообщения:
    10
    Симпатии:
    0

    пруфлинк?) оч интересно почитать (такие же ошибки у меня в основном в местах с большим кол-вом игроков(вин7 32 бита, так же 4гб оперативки(видит 3,25).

Страница 4 из 4

Статус темы:

Закрыта.
Здравствуйте!
Установил себе CE 5.1, пытаюсь запустить готовый проект скачанный с официального сайта.
Sandbox начинает грузится и закрывается, подскажите пожалуйста в чем может быть проблема?

Данные лог файла

BackupNameAttachment=» Build(21) 11 Jul 16 (22 59 24)» — used by backup system
Log Started at Mon Jul 11 22:59:24 2016
Built on Jun 15 2016 00:44:29
Running 64 bit Windows version
Executable: D:CRYENGINE LauncherCrytekCRYENGINE_5.1binwin_x64Sandbox.exe
FileVersion: 5.1.1.21
ProductVersion: 5.1.1.21
Added MOD directory to CryPak
Added MOD directory to CryPak

Total number of logical processors: 4
Number of available logical processors: 4
Total number of system cores: 4
Number of cores available to process: 4

Processor 0:
CPU: Intel Intel® Core™ i5-2320 CPU @ 3.00GHz
Family: 6, Model: 10, Stepping: 7
FPU: On-Chip
3DNow!: not present
MMX: not present
SSE: present
SSE2: present
SSE3: present
Serial number not present or disabled

Processor 1:
CPU: Intel Intel® Core™ i5-2320 CPU @ 3.00GHz
Family: 6, Model: 10, Stepping: 7
FPU: On-Chip
3DNow!: not present
MMX: not present
SSE: present
SSE2: present
SSE3: present
Serial number not present or disabled

Processor 2:
CPU: Intel Intel® Core™ i5-2320 CPU @ 3.00GHz
Family: 6, Model: 10, Stepping: 7
FPU: On-Chip
3DNow!: not present
MMX: not present
SSE: present
SSE2: present
SSE3: present
Serial number not present or disabled

Processor 3:
CPU: Intel Intel® Core™ i5-2320 CPU @ 3.00GHz
Family: 6, Model: 10, Stepping: 7
FPU: On-Chip
3DNow!: not present
MMX: not present
SSE: present
SSE2: present
SSE3: present
Serial number not present or disabled

Источник

Troubleshooting Exporters

Sections

In this topic, you’ll find solutions to common art asset related errors in CRYENGINE. The errors are sorted according to the Digital Content Creation (DCC) tool being used.

3ds Max Errors

3ds Max Engine Errors

Converting Index Stream

CRYENGINE expects a specific vertex index format to be provided for each asset. The specific format is compile-time selectable, it’s either 16-bit or 32-bit (see vtx_idx in ProjectDefines.h ), this would be considered the «Native» format, according to the engine.

To call any geometry or render-related function that expects the native format as its input you need to provide data in the native format. Mesh files (.cgf, for example) can store data in both native and non-native formats. If the data in a mesh file is stored in non-native format, then the engine needs to convert them to native format every time we load the mesh. This process takes time and might increase memory fragmentation, so it’s important to let user know that the data in a mesh are non-native by showing this warning.

In 99% of cases it happens when the build system is configured incorrectly, for example vertexindexformat is not used for RC calls.

After Making Changes to a CDF it Fails to Save

The Character Definition File is saved as normal, but when you reopen or reload it, it looks unchanged. This is because CDFs are cached the first time you open them, and no matter what changes you make, you will not see them until you completely close and reopen not just Character Editor, but the Editor itself.

Failed to Load Character File

Warning: Failed to Load Character file
Warning: . caused by file ‘objects/characters/human/us/officer/hands.chr’

This is a pretty ambiguous error usually stemming from the fact that the file does not exist in the path a CDF was looking for. In the case above, someone has moved the hands.chr from the path in the error to the ObjectsCharactersHumanHands directory without updating the CDF. When looking for these files, using Total Commander can help as it can search through PAK files.

Character LOD mismatch

LOD mismatch errors typically look like one of the following errors:

Warning: Character LOD mismatch. The bone number 52 is different. LOD0 Bip01 R Finger12 LOD3 Bip01 L Foot
Warning: . caused by file ‘objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes.chr’
Warning: Character LOD mismatch. The bone number 53 is different. LOD0 Bip01 R Finger21 LOD3 Bip01 L Toe0
Warning: . caused by file ‘objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes.chr’
Warning: Character LOD mismatch. The bone number 54 is different. LOD0 Bip01 R Finger22 LOD3 Bip01 L Heel
Warning: . caused by file ‘objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes.chr’

But sometimes there is an ambiguous error like this:

Warning: Failed to Load Character, Different bone amount of LOD0 and LOD1
Warning: . caused by file ‘objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes.chr’

The first thing you can do is to open the Character Editor, load the character, and check the number of bones in the «Bone Attachment» drop-down list. Do this for the LOD as well. This gives you a good idea of how many bones are lacking or extra, and allows you to compare the numbers in each character.

The Rigging Tools have a function that will compare two hierarchies from two separate Max files and tell you the elements that are different.

LOD Mismatch Error for Every Bone in the Character.

This is often because one of the LODs was exported with «Bone Sort» applied in the exporter. «Bone Sort» was created because in some cases Max reads/traverses the same hierarchy differently. This way we sort the bones on export so that it does not matter how Max reads/traverses.

Hierarchies Are Identical in 3ds Max but not in the Game.

The problem here can often be related to the Ignore Dummies flag being checked on one of the files. Remember that any hierarchy element prefixed with an underscore will not be exported, including its children.

Model Has Duplicated Joints

Warning: . caused by file ‘objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes_lod1.chr’
Warning: Model objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes_lod1.chr has duplicated joints Bip01 L Clavicle
Warning: Model objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes_lod1.chr has duplicated joints Bip01
Warning: Model objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes_lod1.chr has duplicated joints Bip01 R Finger22

This is a strange problem that can be fixed by re-exporting the model. You should never have duplicate bones unless you made a mistake naming them in 3ds Max (Max lets you have many nodes with the same name). If you have received this error while exporting a Character Studio Biped, then the file you have exported is corrupt (since there cannot be duplicated joints). Try reloading the file and re-exporting.

Model Has Wrong Orientation

Loading Character ‘objects/characters/heads/story/laurence_barnes/barnes_lod1.chr’
Warning: Model has wrong orientation.

In CRYENGINE the standard is for characters to face the positive Y axis. Make sure that all characters fit this standard. Also check to make sure that the bone listed in the «Bone Export» lister is the root bone of your character and that it has no transformations applied to it. (Check that its rotation is [0,0,0])

Object with Morphs Looks Like Its Vertices Are Melting Downward on Morph Playback

This is a common problem with character heads, and the problem is in the exporter. If you have multiple objects queued up for export, or «Export File Per Node» selected, this can happen if they have a Morpher. The solution is to load each node individually and export them one by one using the «Custom Filename» flag and entering the name of the node.

Several Updates per Frame

Warning: several updates per frame: FrameID: 211df
Warning: . caused by file ‘objects/characters/human/us/nanosuit/nanosuit_us.chr’

This is an error generated by code and is not a problem with the asset. Please forward it to your Character programmer.

3ds Max General Exporter Errors

ResourceCompiler Was Not Found

Make sure that you are pointing to the RC folder in the CRYENGINE Settings.

CryExport Validation

This means that CryTools told the exporter that there was something wrong with what you are about to export. Many CryExport .obj validation warnings are reminders, reminding you that you need to use a Crytek shader instead of a Blinn, for example. This warning can usually be ignored. This error will also be displayed if you have «suppress all warnings» enabled in the CryTools Control Panel, however, you will not get any of the actual warnings. They will be displayed on the console but their dialog boxes suppressed.

3ds Max Exporting Objects Errors

No Nodes to Export

This error message is displayed if there is no mesh added in the object export list.

Skeleton Initial Positions are Missing

This error basically means that no skeleton was exported to the Resource Compiler.

The most common related problem is that you are exporting a mesh that is not skinned to bones. If it is, save your character weights, reapply Skin or Physique, and then re-export. This usually fixes the issue. If you are sure the object is set up properly, check for other objects in the same scene that share the same name.

Источник

Adblock
detector

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Crionics human error ways to selfdestruction
  • Crenderdevicemgrdx11 dota 2 ошибка при загрузке
  • Crenderdevicemgrdx11 dota 2 как исправить
  • Crush dump error
  • Creepypasta minecraft error 422