Error ftp login failed

Почему при входе на сервер FTP в FileZilla выскакивает критическая ошибка? Как исправить ошибку 530 login authentication failed и зайти на хост

Работать через FTP удобно и быстро. Этот протокол используют для обмена данными, файлами и папками. Особенно популярен этот стандарт среди вебмастеров, которые используют клиенты FTP для загрузки файлов на сервер. Но иногда случается так, что не удается подключиться к FTP-серверу на разных клиентах. В данной статье будет рассмотрена ошибка 530 login authentication failed, которая однажды может появится и у вашего клиента FileZilla при попытки войти на хост.

Откуда может появится ошибка 530 incorrect login

Эта не ошибка с загрузкой файлов через FileZilla и не сбой подключения к Интернету, а проблема, которая возникла в момент, когда вы попытались подключиться к серверу. Некоторые, не выдержав возникшей трудности, сразу бросаются к другим клиентам. Однако, не стоит этого делать, потому что со временем вы поймете, что лучше чем FileZilla сложно найти что-либо, ведь программы, которые наравне, стоят денег, а этот клиент распространяется бесплатно. Чтобы определить суть ошибки, вам следует обратиться к логам внутри клиента, которые покажут в какой конкретный момент подключение пошло не так.

В случае, если вы еще ни разу не заходили на сервер, попробуйте заново зарегистрироваться. От этого вы ничего не потеряете, ведь еще не использовали свой аккаунт. Если же раньше у вас нормально получалось заходить на FTP-сервер через FileZilla, а сегодня появилась ошибка 530 login authentication failed, значит что-то вы сделали не так.

Вообще, ошибка 530 incorrect login говорит о том, что вы ввели неверную комбинацию логина и пароля.

Но причина возникновения сбоя подключения не всегда такая простая и очевидная. Иногда из-за невнимательности пользователи пытаются зайти не на тот сервер, после чего на экране появляется надпись 530 login authentication failed — сбой авторизации. В таком случае причина неполадки банальна — на сервере, который вы пытаетесь посетить, нет такого логина, под которым вы хотите зайти. Чтобы быть уверенным, что причина кроется не в этом, сотрите все данные подключения и введите еще раз. Также уточните у админа сервера, быть может он сменил номер порта на какой-то нестандартный, а старый порт уже занял другой хост. Потому-то у вас и не получается зайти, хоть данные кажутся в порядке.

Часто пользователи из лени и нежелания тратить время не запоминают пароли от аккаунтов. Они их записывают где-то, а затем берут оттуда и копируют их в соответственное поле. Так делать категорически неправильно, ведь вы рискуете всеми своими аккаунтами, пароли которых содержатся в том или ином файле на компьютере или в Интернете. Однажды придет какой-нибудь недоброжелатель и воспользуется вашей памяткой в собственных целях. В результате вся важная информация будет украдена, в том числе и при помощи FileZilla с сервера. Кроме того, вы можете ненароком скопировать пароль неправильно и вставить уже не ту комбинацию символов, которая не пустит вас на хост. Так что записывайте такую информацию вручную и не храните ее на компьютере.

С другой стороны, проблема может быть внутри FileZilla. Возможно, ошибка 530 login authentication failed возникает из-за того, что у вас активирован какой-то неподходящий режим шифрования в настройках. Вспомните, может во время последнего сеанса вы изменяли настройки ради интереса и любопытства, что в итоге появляется надпись 530 incorrect login. Тогда зайдите в настройки в раздел «Шифрование» и установите «Использовать простой FTP». И хоть это не совсем правильно в плане безопасности, но лучше так, чем вообще не зайти на сервер.

Иногда так бывает, что ради интереса люди загружают к себе на компьютер сразу много программ, наподобие FileZilla. И если вы тоже так сделали, и создали сервер у себя на компьютере, а теперь не можете к нему подключиться, то лучше проверьте, а не установили ли вы все программы одновременно? Хотя достаточно запустить два сервера вместе, чтобы ни один из них не работал и при подключении у вас появлялась надпись: 530 login authentication failed. Устранить эту проблему очень легко: определитесь, какой сервер вам понравился больше и удалите все остальные. Как правило, многие оставляют FileZilla server, а остальные удаляют.

Также часто случается, что пользователи абсолютно не понимают, какой логин и пароль от них требуется. Особенно часто это случается с начинающими вебмастерами, которые не знают, как подключить FileZilla к хосту. В таком случае вам нужно зайти в аккаунт на хостинг-провайдер, а там вы найдете пароль от FTP, а вместе с ним и логин. Сохраните его к себе, а еще лучше запомните, и теперь попробуйте войти. Кроме того, некоторые пытаются войти на сервер под аккаунтом анонима, используя логин anonymous и скрытый пароль, но не все хосты это разрешают. Если появилась ошибка 530 login authentication failed, значит придется ввести реальный логин и пароль пользователя сервера.

В целом, причина проблем со входом связана с несоответствием данных авторизации с теми, что указаны на сервере. К примеру, вы можете вводить всю верную информацию, но на хост не попадете, если пытаетесь войти под IP-адресом, который запрещен для авторизации. В таком случае зайдите на сервер и внесите IP в таблицу допустимых. И помните, что пароль от аккаунта должен соответствовать тому, что указан в файле configuration.php. Даже после изменения его на сервере, он не всегда меняется.

In our role as Website Support engineers for online businesses, managing FTP servers and resolving the related errors, is a task we usually perform.

“530 Login authentication failed” is a common error reported by users in cPanel Pure-ftpd servers. This error occurs when the FTP server is unable to verify whether the user’s login details are correct.

The error message usually shows when FTP users try to establish a session with the server by submitting their username and password in FTP clients such as Filezilla.

503 Login authentication failed

503 Login authentication failed

What causes “530 Login authentication failed” error?

While debugging 530 login errors in FTP, we’ve see that this error happens in Pure-ftpd servers due to 2 main reasons. Here, we’ll see how we resolve those.

1. Incorrect login details used

Login details used by users for FTP access include their username and password. If these credentials are given wrongly in the FTP client, it can give a 530 login error in FTP.

In cPanel, there is a default user account and additional FTP accounts associated with each domain. For default user account, the ‘username’ is the FTP login name.

But for additional FTP accounts, the FTP login name is of the format ‘username@domain.com’. If the FTP username entered is not in this specific format, login failures happen.

“530 Login authentication failed” also happens due to wrong password. Even a single additional space in the password can cause a login failure. Many account owners tend to overlook that aspect and struggle with 530 errors.

[ Are your website services throwing up errors? Get on-demand expert assistance to fix issues such as service errors, malware infection, and more. ]

2. Password database corruption

Pure-ftpd stores user passwords in an encrypted form. They are stored as MD5 strings in its database. cPanel updates or FTP server changes may accidentally corrupt this database.

When the password database gets corrupted, it can lead to a server-wide issue. In such instances, all the FTP users would be unable to login to the server and end up seeing “530 Login authentication failed” errors.

[ Is your business falling out due to website errors? Click here for an error-free website to help you boost your business. ] 

How to fix “530 Login authentication failed” error?

To establish a successful FTP session, users should make sure that the username, hostname and password are given correctly in the FTP client such as Filezilla, Cute-FTP, FlashFXP, etc.

If the password is not working, then a password reset would be required for that user account. But in case of a password database corruption, we perform server wide actions such as:

  • Sync the FTP passwords via WHM or manually, if the former fails. This would update the corrupted passwords with the proper ones.
  • Forcefully sync the FTP passwords. By switching the FTP server from Pure-ftp to Proftpd and then switching back, we recover the password database.

Our experience resolving the different issues helps us to restore customers’ FTP service in no time. Asking the right questions upfront, and giving the solution in a few minutes reduces customer hold time and enhances customer delight.

To add on..

When users try to FTP to their account, they usually use their domain name as the ‘FTP host’ in the FTP client such as Filezilla. If this domain name is not resolving correctly, it would give 530 errors.

In addition to username/password validation, confirming that there are no DNS errors for the domain, is a vital part of our FTP error trouble-shooting process.

We also update and patch the FTP servers with the latest secure version to avoid a hack or data loss. Encrypting FTP with TLS is another security policy we follow to ensure data security.

Our Support Specialists routinely help server owners ensure seamless web services for their customers. If you’d like to know how you can better support your users, we’d happy be to talk to you.

How to fix «530 Login authentication failed»?

Working through FTP is very comfortable and fast. This protocol is used to exchange data, files, and folders. This standard is especially popular among webmasters who use FTP clients to download files to the server. But sometimes you get FileZilla «530 login authentication failed» error and you are not able to connect. In this article, we will look at 530 error, which one day your FileZilla client might appear when trying to log in to the host.

What is the reason for the 530 Login authentication failed?

FileZilla 530 Login authentication failed usually occurs when you are using whether an incorrect username, password, hostname, or connection port.
The first thing you need to do is make sure you are using the relevant and correct username and password when accessing the server. If one of those is incorrect — you’ll definitely get 530 error, so double-check if you are using the correct credentials. If you are 100% sure that you are using valid credentials — check if the domain is pointed correctly to the server and reset the password.

FileZilla error?

On the other hand, the problem can be inside FileZilla. Perhaps the login authentication error 530 failed because you have activated an unusual encryption mode in the settings. Maybe during the last session, you’ve changed the settings for the sake of interest, which eventually results incorrect login 530. Then go to the settings in the «Encryption» section and set «Use simple FTP». And although this is not entirely correct in terms of security, it’s better than not accessing the server at all.

cPanel FTP

If you are using cPanel — there may be two types of FTP accounts: default and additional (pointed to a certain domain). For the default account, the login to FTP is the same as the username. But the additional FTP accounts are in the format «[email protected]», so make sure you are using relevant login details in cPanel.

FTP database corruption

Pure-ftp accounts and users’ passwords are stored in an encrypted database. It may be corrupted due to incorrect cPanel updates or inaccurate FTP server changes. Database corruption may cause even bigger problems, than 530 login authentication errors. The fastest way to solve this problem is switching from pure-ftp to pro-ftp and back — this recovers the database with passwords.
And if you are using cPanel / WHM — you can sync the passwords and replace the corrupted database with a relevant one.
[havequestion]

In conclusion:

When you get «530 Login authentication failed» error — the first thing you should do is to check if you are using relevant credentials. Also check that you didn’t copy any extra space or symbol with the password. If you are using relevant credentials, and still get 530 error — try to reset the password. If nothing above does not help — then the problem is in the database and you already know what to do :)

Our support team is helping server owners with different errors every day. With our proactive server management services you’ll forget about «530 Login authentication failed» as it’s a routine error that we are able to determinate and solve very fast.

If you have problems connecting to your FTP account using FileZilla, check out the information below to help you solve the problem.

Response: 530 Login authentication failed

Response: 530 Login authentication failed
Error: Critical error
Error:  Could not connect to server

If you see this error message when trying to connect it means that you entered an incorrect username/password or host. If you don’t remember your login details, please follow the steps in this tutorial to reset it.

Your domain name must point to your hosting account. This happens by pointing your domain name’s DNS A record to your hosting account’s IP address.

Response: 421 Sorry, cleartext sessions are not accepted on this server

Response:    421 Sorry, cleartext sessions are not accepted on this server.
Error:    Could not connect to server

If you see this message, please check and make sure that FileZilla is set to use the following details:

Protocol: FTP protocol
Encryption: Require FTP over explicit TLS/SSL
LogonType : Normal

Filezilla timeout after 20 seconds of inactivity

  1. Open Site manager
  2. Click on “New site” button
  3. You need to change the Encryption to “Only use plain FTP (insecure)” and Logon type to Normal
  4. Enter host address, user name, and password and click “Connect”

Response: 500 unrecognized command

Response: 500 unrecognized command
Error:  Could not connect to server

This error can be caused by an incorrect port setting, please make sure you are using the correct port 21.

Response: 331 User savsuq2b1 OK. Password required

Error: Connetion timed out
Error: Could not connect to server

If you see this error you’ll first need to make sure that you’re using the correct login information. If they are all correct, you’ll need to check for Firewalls or Antivirus installed on your computer, try disabling them and test the connection again.

Response: Connection timed out (Failed to retrieve directory listing)

Error: Connection timed out after 10 seconds of inactivity
Error: Failed to retrieve directory listing

There could be a Firewalls or Antivirus problem, which might be blocking the transfer, try disabling them and test the connection again.

By default, FileZilla is defined to close the transfer of files if the file transfer takes more than a fixed amount of time, so if the disabling the Firewall doesn’t fix the problem you should try disabling the timeout settings.To disable the timeout select Edit -> Settings -> Connections -> Change Timeout to a higher value.

Connection attempt failed with “EAI_NONAME

Full error: Connection attempt failed with “EAI_NONAME – Neither nodename nor servname provided, or not known”.

If you see this error, this means that the issue is related to Name resolution error. The “Host” you are using is not correct, or your domain may not be pointed to our DNS. Check for spelling mistakes or try using the server’s IP address.

If you enjoyed this tutorial, then you’ll love our support! All ChemiCloud’s hosting plans include 24/7 support from our amazing support team. Check out our web hosting plans and have your website migrated today!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Error fsyncing closing dev sdb input output error
  • Error fsyncing closing dev sda1 input output error
  • Error fsyncing closing dev sda input output error
  • Error from toc entry
  • Error from the deep