Error lnk2001 unresolved external symbol dllmaincrtstartup

When I changed my project settings to target x64 (copied settings from Win32 automatically), I get this error upon building:
  • Remove From My Forums
  • Question

  • When I changed my project settings to target x64 (copied settings from Win32 automatically), I get this error upon building:

    LINK : error LNK2001: unresolved external symbol _DllMainCRTStartup@12

    I had added «_DllMainCRTStartup@12» as recommendation from
    here because that was needed for the application to run properly. If I remove _DllMainCRTStartup@12, then it builds, but I encounter errors that I was trying to fix by adding «_DllMainCRTStartup@12». So what should I do in order for it to
    work with «_DllMainCRTStartup@12»?

Answers

  • In this case, you shouldn’t try to add DllMainCrtStartup.  It’s the CRT entry point function for DLLs.  You are either linking against the wrong CRT libraries, or compiling with wrong settings.  That sometimes happens to me after I copy project
    configuration settings, esp. if those settings were not the default ones. 

    • Marked as answer by

      Wednesday, July 8, 2015 11:19 AM

  • Well, the @12 implies that there will be 12 bytes worth of parameters passed to the _DLLMainCRTStartup function.  This is probably true in Win32 but not x64.

    I don’t know for sure, but I would guess @20 would be the right number (8 bytes for the HINSTANCE and void * and 4 bytes for the DWORD)

    • Marked as answer by
      Shu 2017
      Wednesday, July 8, 2015 11:19 AM

Содержание

  1. Ошибка средств компоновщика LNK2001
  2. Что такое неразрешенный внешний символ?
  3. Проблемы компиляции и компоновки
  4. Проблемы кодирования
  5. Проблемы согласованности
  6. Ошибки экспортированного файла DEF
  7. Использовать декорированное имя для поиска ошибки
  8. Linker Tools Error LNK2001
  9. What is an unresolved external symbol?
  10. Compilation and link issues
  11. Coding issues
  12. Consistency issues
  13. Exported .def file symbol issues
  14. Use the decorated name to find the error

Ошибка средств компоновщика LNK2001

Скомпилированный код создает ссылку или вызов символа. Символ не определен ни в одной из библиотек или объектных файлов, поиск которого осуществляется компоновщиком.

Это сообщение об ошибке после неустранимой ошибки LNK1120. Чтобы устранить ошибку LNK1120, сначала исправьте все ошибки LNK2001 и LNK2019.

Существует множество способов получения ошибок LNK2001. Все они используют ссылку на функцию или переменную, которую компоновщик не может Разрешить, или найти определение для. Компилятор может определить, когда код не объявляет символ, но не в том случае, если он не определен . Это связано с тем, что определение может находиться в другом исходном файле или библиотеке. Если код ссылается на символ, но он никогда не определен, компоновщик создает ошибку.

Что такое неразрешенный внешний символ?

Символ — это внутреннее имя функции или глобальной переменной. Это форма имени, используемая или определенная в скомпилированном объектном файле или библиотеке. Глобальная переменная определяется в объектном файле, где для него выделяется хранилище. Функция определена в объектном файле, где размещается скомпилированный код для тела функции. Внешний символ является ссылкой в одном файле объекта, но определен в другой библиотеке или объектном файле. Экспортированный символ — это открытый объект, который становится общедоступным для файлового файла или библиотеки, определяющей его.

Для создания приложения или библиотеки DLL в каждом используемом символе должно быть определено определение. Компоновщик должен Разрешитьили найти определение сопоставления для каждого внешнего символа, на который ссылается каждый файл объекта. Компоновщик создает ошибку, если не удается разрешить внешний символ. Это означает, что компоновщику не удалось найти соответствующее определение экспортированного символа в любом из связанных файлов.

Проблемы компиляции и компоновки

Эта ошибка может возникать:

Если в проекте отсутствует ссылка на библиотеку (. LIB) или Object (. OBJ-файл). Чтобы устранить эту проблему, добавьте в проект ссылку на требуемую библиотеку или файл объекта. Дополнительные сведения см. в разделе lib files as input компоновщика.

Если проект содержит ссылку на библиотеку (. LIB) или Object (. OBJ), который, в свою очередь, требуются символы из другой библиотеки. Это может произойти даже в том случае, если не вызываются функции, вызывающие зависимость. Чтобы устранить эту проблему, добавьте в проект ссылку на другую библиотеку. Дополнительные сведения см. в разделе понимание классической модели для связывания: использование символов в качестве пути.

При использовании параметров /NODEFAULTLIB или /Zl . При указании этих параметров библиотеки, содержащие требуемый код, не будут связаны с проектом, если они не включены явным образом. Чтобы устранить эту проблему, явно включите все библиотеки, используемые в командной строке компоновки. Если при использовании этих параметров отображается множество отсутствующих имен функций CRT или стандартной библиотеки, явно включите библиотеки CRT и библиотеки стандартных библиотек или файлы библиотеки в ссылку.

При компиляции с параметром /CLR . Возможно, отсутствует ссылка на .cctor . Дополнительные сведения об устранении этой проблемы см. в разделе Инициализация смешанных сборок.

Если при построении отладочной версии приложения вы связываетесь с библиотеками в режиме выпуска. Аналогично, если вы используете параметры /MTD или /MDD или определяете _DEBUG , а затем связываетесь с библиотеками выпусков, то во многих других случаях следует рассчитывать на множество потенциальных неразрешенных внешних значений. Связывание сборки в режиме выпуска с отладочными библиотеками также вызывает аналогичные проблемы. Чтобы устранить эту проблему, убедитесь, что вы используете отладочные библиотеки в отладочных сборках и розничных библиотеках в ваших розничных сборках.

Если код ссылается на символ из одной версии библиотеки, но вы связываете другую версию библиотеки. Как правило, нельзя смешивать объектные файлы или библиотеки, созданные для разных версий компилятора. Библиотеки, поставляемые в одной версии, могут содержать символы, которые не могут быть найдены в библиотеках, включенных в другие версии. Чтобы устранить эту проблему, создайте все объектные файлы и библиотеки с одной и той же версией компилятора, прежде чем связывать их друг с другом. дополнительные сведения см. в разделе совместимость двоичных данных C++ между версиями Visual Studio.

Если пути к библиотекам устарели. диалоговое окно сервис > параметры > проекты > VC++ каталоги в области выбор файлов библиотеки позволяет изменить порядок поиска в библиотеке. Папка Компоновщик в диалоговом окне страницы свойств проекта может также содержать неактуальные пути.

при установке нового Windows SDK (возможно, в другое расположение). Необходимо обновить порядок поиска библиотеки, чтобы он указывал на новое расположение. Как правило, путь следует поместить в новый каталог include и lib для пакета SDK перед расположением Visual C++ по умолчанию. Кроме того, проект, содержащий внедренные пути, может по-прежнему указывать на старые пути, которые являются допустимыми, но устарели. Обновите пути для новых функций, добавленных новой версией, которая установлена в другое расположение.

При построении в командной строке и создании собственных переменных среды. Убедитесь, что пути к инструментам, библиотекам и файлам заголовков имеют одинаковую версию. Дополнительные сведения см. в статье Использование набора инструментов MSVC из командной строки.

Проблемы кодирования

Эта ошибка может быть вызвана следующими причинами.

Несовпадение регистра в исходном коде или файле определения модуля (DEF). Например, если вы назначите переменную var1 в одном исходном файле C++ и попытаетесь получить к ней доступ, как VAR1 в другой, возникает эта ошибка. Чтобы устранить эту проблему, используйте согласованное написание имен и имена регистров.

Проект, использующий встраивание функций. Это может произойти при определении функций inline в исходном файле, а не в файле заголовка. Встроенные функции не отображаются за пределами исходного файла, который их определяет. Чтобы устранить эту проблему, определите встроенные функции в заголовках, где они объявляются.

Вызов функции C из программы на языке C++ без использования extern «C» объявления для функции C. Компилятор использует разные внутренние соглашения об именовании символов для кода C и C++. Внутреннее имя символа — это то, что ищет компоновщик при разрешении символов. Чтобы устранить эту проблему, используйте extern «C» обертку для всех объявлений функций C, используемых в коде C++, в результате чего компилятор должен использовать внутреннее соглашение об именовании языка c для этих символов. Параметры компилятора /TP и /TC заставляют компилятор компилировать файлы как C++ или C соответственно, независимо от расширения имени файла. Эти параметры могут привести к тому, что имена внутренних функций отличаются от предполагаемых.

Попытка сослаться на функции или данные, у которых нет внешней компоновки. В C++ встроенные функции и const данные имеют внутреннюю компоновку, если явно не указано в качестве extern . Чтобы устранить эту проблему, используйте явные extern объявления для символов, которые ссылаются вне определяющего исходного файла.

Отсутствует тело функции или определение переменной . Эта ошибка часто возникает при объявлении, но не определении, переменных, функций или классов в коде. Компилятору требуется только прототип функции или extern объявление переменной, чтобы создать объектный файл без ошибок, но компоновщик не может разрешить вызов функции или ссылку на переменную, так как код функции или переменное пространство не зарезервированы. Чтобы устранить эту проблему, обязательно Определите каждую указанную функцию и переменную в исходном файле или библиотеке, на которую вы связываетесь.

Вызов функции, который использует типы возвращаемых значений и параметров или соглашения о вызовах, которые не соответствуют объектам в определении функции. В объектных файлах C++ декорирование имен кодирует соглашение о вызовах, область класса или пространства имен, а также типы возвращаемых данных и параметров функции. Закодированная строка становится частью окончательного декорированного имени функции. Это имя используется компоновщиком для разрешения или сопоставления вызовов функции из других объектных файлов. Чтобы устранить эту проблему, убедитесь, что в объявлении функции, определении и вызовах используются одни и те же области, типы и соглашения о вызовах.

Код C++, который вызывается при включении прототипа функции в определение класса, но не включает реализацию функции. Чтобы устранить эту проблему, обязательно предоставьте определение для всех членов класса, которые вы вызываете.

Попытка вызвать чисто виртуальную функцию из абстрактного базового класса. Чистая виртуальная функция не имеет реализации базового класса. Чтобы устранить эту проблему, убедитесь, что все вызванные виртуальные функции реализованы.

Попытка использовать переменную, объявленную в функции (Локальная переменная), за пределами области этой функции. Чтобы устранить эту проблему, удалите ссылку на переменную, которая не находится в области действия, или переместите переменную в область более высокого уровня.

При построении окончательной версии проекта ATL создается сообщение о том, что код запуска CRT является обязательным. Чтобы устранить эту проблему, выполните одно из следующих действий.

Удалите _ATL_MIN_CRT из списка определений препроцессора, чтобы разрешить включение кода запуска CRT. Дополнительные сведения см. в разделе Страница свойств General (Project).

Если это возможно, удалите вызовы функций CRT, требующих код запуска CRT. Вместо этого используйте эквиваленты Win32. Например, используйте lstrcmp вместо strcmp . Известными функциями, требующими код запуска CRT, являются некоторые функции строк и вычислений с плавающей запятой.

Проблемы согласованности

В настоящее время нет стандарта для декорирования имен C++ между поставщиками компиляторов или даже между разными версиями одного и того же компилятора. Объектные файлы, скомпилированные с разными компиляторами, могут не использовать одинаковую схему именования. Связывание их может вызвать ошибку LNK2001.

Смешивание встроенных и невстроенных параметров компиляции в разных модулях может вызвать ошибку LNK2001. Если библиотека C++ создается с включенной функцией встраивания функций (/Ob1 или /Ob2), но соответствующий заголовочный файл, описывающий функции, отключен (без inline ключевого слова), возникает эта ошибка. Чтобы устранить эту проблему, определите функции inline в файле заголовка, который включается в другие исходные файлы.

Если вы используете #pragma inline_depth директиву компилятора, убедитесь, что задано значение 2 или более, и убедитесь, что вы также используете параметр компилятора /Ob1 или /Ob2 .

Эта ошибка может возникать, если опустить параметр LINK/NOENTRY при создании библиотеки DLL только для ресурсов. Чтобы устранить эту проблему, добавьте параметр/NOENTRY в команду Link.

Эта ошибка может возникать, если в проекте используются неверные параметры/SUBSYSTEM или/ENTRY. Например, при написании консольного приложения и задании/SUBSYSTEM: WINDOWS создается неразрешенная внешняя ошибка для WinMain . Чтобы устранить эту проблему, убедитесь, что вы соответствуете параметрам типа проекта. Дополнительные сведения об этих параметрах и точках входа см. в разделе Параметры компоновщика /SUBSYSTEM и /entry .

Ошибки экспортированного файла DEF

Эта ошибка возникает, когда экспорт, указанный в DEF-файле, не найден. Это может быть вызвано тем, что экспорт не существует, написан неправильно или использует декорированные имена C++. DEF-файл не имеет декорированных имен. Чтобы устранить эту проблему, удалите ненужные экспорты и используйте extern «C» объявления для экспортированных символов.

Использовать декорированное имя для поиска ошибки

Компилятор и компоновщик C++ используют декорирование имен, также называемое искажением имени. Декорирование имен кодирует дополнительные сведения о типе переменной в ее имени символа. Имя символа для функции кодирует свой возвращаемый тип, типы параметров, область и соглашение о вызовах. Это декорированное имя — это имя символа, которое компоновщик ищет для разрешения внешних символов.

Ошибка связи может возникнуть, если объявление функции или переменной не полностью соответствует определению функции или переменной. Это связано с тем, что все различия становятся частью имени символа для сопоставления. Ошибка может возникать даже в том случае, если один и тот же файл заголовка используется как в вызывающем, так и в коде, определяющем код. Это может произойти, если вы компилируете исходные файлы с помощью различных флагов компилятора. Например, если код компилируется для использования __vectorcall соглашения о вызовах, но вы связываетесь с библиотекой, которая ожидает, что клиенты будут вызывать его с помощью соглашения по умолчанию __cdecl или __fastcall вызова. В этом случае символы не совпадают, поскольку соглашения о вызовах различаются.

Чтобы помочь вам найти причину, в сообщении об ошибке отображаются две версии имени. В нем отображается «понятное имя», имя, используемое в исходном коде, и декорированное имя (в круглых скобках). Вам не нужно знать, как интерпретировать декорированное имя. Вы по-прежнему можете выполнять поиск и сравнивать его с другими декорированными именами. Программы командной строки могут помочь найти и сравнить ожидаемое имя символа и фактическое имя символа:

Параметры /EXPORTS и /SYMBOLS программы командной строки DUMPBIN полезны здесь. Они могут помочь определить, какие символы определены в .dll и файлах объектов или библиотек. Можно использовать список символов, чтобы убедиться, что экспортированные декорированные имена соответствуют декорированным именам, которые ищет компоновщик.

В некоторых случаях Компоновщик может сообщать только о декорированном имени символа. Для получения недекорированной формы декорированного имени можно использовать программу командной строки UNDNAME.

Источник

The compiled code makes a reference or call to symbol. The symbol isn’t defined in any libraries or object files searched by the linker.

This error message is followed by fatal error LNK1120. To fix error LNK1120, first fix all LNK2001 and LNK2019 errors.

There are many ways to get LNK2001 errors. All of them involve a reference to a function or variable that the linker can’t resolve, or find a definition for. The compiler can identify when your code doesn’t declare a symbol, but not when it doesn’t define one. That’s because the definition may be in a different source file or library. If your code refers to a symbol, but it’s never defined, the linker generates an error.

What is an unresolved external symbol?

A symbol is the internal name for a function or global variable. It’s the form of the name used or defined in a compiled object file or library. A global variable is defined in the object file where storage is allocated for it. A function is defined in the object file where the compiled code for the function body is placed. An external symbol is one referenced in one object file, but defined in a different library or object file. An exported symbol is one that’s made publicly available by the object file or library that defines it.

To create an application or DLL, every symbol used must have a definition. The linker must resolve, or find the matching definition for, every external symbol referenced by each object file. The linker generates an error when it can’t resolve an external symbol. It means the linker couldn’t find a matching exported symbol definition in any of the linked files.

Compilation and link issues

This error can occur:

When the project is missing a reference to a library (.LIB) or object (.OBJ) file. To fix this issue, add a reference to the required library or object file to your project. For more information, see lib Files as linker input.

When the project has a reference to a library (.LIB) or object (.OBJ) file that in turn requires symbols from another library. It may happen even if you don’t call functions that cause the dependency. To fix this issue, add a reference to the other library to your project. For more information, see Understanding the classical model for linking: Taking symbols along for the ride.

If you use the /NODEFAULTLIB or /Zl options. When you specify these options, libraries that contain required code aren’t linked into the project unless you’ve explicitly included them. To fix this issue, explicitly include all the libraries you use on the link command line. If you see many missing CRT or Standard Library function names when you use these options, explicitly include the CRT and Standard Library DLLs or library files in the link.

If you compile using the /clr option. There may be a missing reference to .cctor . For more information on how to fix this issue, see Initialization of mixed assemblies.

If you link to the release mode libraries when building a debug version of an application. Similarly, if you use options /MTd or /MDd or define _DEBUG and then link to the release libraries, you should expect many potential unresolved externals, among other problems. Linking a release mode build with the debug libraries also causes similar problems. To fix this issue, make sure you use the debug libraries in your debug builds, and retail libraries in your retail builds.

If your code refers to a symbol from one library version, but you link a different version of the library. Generally, you can’t mix object files or libraries that are built for different versions of the compiler. The libraries that ship in one version may contain symbols that can’t be found in the libraries included with other versions. To fix this issue, build all the object files and libraries with the same version of the compiler before linking them together. For more information, see C++ binary compatibility between Visual Studio versions.

If library paths are out of date. The Tools > Options > Projects > VC++ Directories dialog, under the Library files selection, allows you to change the library search order. The Linker folder in the project’s Property Pages dialog box may also contain paths that could be out of date.

When a new Windows SDK is installed (perhaps to a different location). The library search order must be updated to point to the new location. Normally, you should put the path to new SDK include and lib directories in front of the default Visual C++ location. Also, a project containing embedded paths may still point to old paths that are valid, but out of date. Update the paths for new functionality added by the new version that’s installed to a different location.

If you build at the command line, and have created your own environment variables. Verify that the paths to tools, libraries, and header files go to a consistent version. For more information, see Use the MSVC toolset from the command line.

Coding issues

This error can be caused by:

Mismatched case in your source code or module-definition (.def) file. For example, if you name a variable var1 in one C++ source file and try to access it as VAR1 in another, this error is generated. To fix this issue, use consistently spelled and cased names.

A project that uses function inlining. It can occur when you define the functions as inline in a source file, rather than in a header file. Inlined functions can’t be seen outside the source file that defines them. To fix this issue, define the inlined functions in the headers where they’re declared.

Calling a C function from a C++ program without using an extern «C» declaration for the C function. The compiler uses different internal symbol naming conventions for C and C++ code. The internal symbol name is what the linker looks for when resolving symbols. To fix this issue, use an extern «C» wrapper around all declarations of C functions used in your C++ code, which causes the compiler to use the C internal naming convention for those symbols. Compiler options /Tp and /Tc cause the compiler to compile files as C++ or C, respectively, no matter what the filename extension is. These options can cause internal function names different from what you expect.

An attempt to reference functions or data that don’t have external linkage. In C++, inline functions and const data have internal linkage unless explicitly specified as extern . To fix this issue, use explicit extern declarations on symbols referred to outside the defining source file.

A missing function body or variable definition. This error is common when you declare, but don’t define, variables, functions, or classes in your code. The compiler only needs a function prototype or extern variable declaration to generate an object file without error, but the linker can’t resolve a call to the function or a reference to the variable because there’s no function code or variable space reserved. To fix this issue, make sure to define every referenced function and variable in a source file or library you link.

A function call that uses return and parameter types or calling conventions that don’t match the ones in the function definition. In C++ object files, Name decoration encodes the calling convention, class or namespace scope, and return and parameter types of a function. The encoded string becomes part of the final decorated function name. This name is used by the linker to resolve, or match, calls to the function from other object files. To fix this issue, make sure the function declaration, definition, and calls all use the same scopes, types, and calling conventions.

C++ code you call, when you include a function prototype in a class definition, but don’t include the implementation of the function. To fix this issue, be sure to provide a definition for all class members you call.

An attempt to call a pure virtual function from an abstract base class. A pure virtual function has no base class implementation. To fix this issue, make sure all called virtual functions are implemented.

Trying to use a variable declared within a function (a local variable) outside the scope of that function. To fix this issue, remove the reference to the variable that isn’t in scope, or move the variable to a higher scope.

When you build a Release version of an ATL project, producing a message that CRT startup code is required. To fix this issue, do one of the following,

Remove _ATL_MIN_CRT from the list of preprocessor defines to allow CRT startup code to be included. For more information, see General property page (Project).

If possible, remove calls to CRT functions that require CRT startup code. Instead, use their Win32 equivalents. For example, use lstrcmp instead of strcmp . Known functions that require CRT startup code are some of the string and floating point functions.

Consistency issues

There’s currently no standard for C++ name decoration between compiler vendors, or even between different versions of the same compiler. Object files compiled with different compilers may not use the same naming scheme. Linking them can cause error LNK2001.

Mixing inline and non-inline compile options on different modules can cause LNK2001. If a C++ library is created with function inlining turned on (/Ob1 or /Ob2) but the corresponding header file describing the functions has inlining turned off (no inline keyword), this error occurs. To fix this issue, define the functions inline in the header file you include in other source files.

If you use the #pragma inline_depth compiler directive, make sure you’ve set a value of 2 or greater, and make sure you also use the /Ob1 or /Ob2 compiler option.

This error can occur if you omit the LINK option /NOENTRY when you create a resource-only DLL. To fix this issue, add the /NOENTRY option to the link command.

This error can occur if you use incorrect /SUBSYSTEM or /ENTRY settings in your project. For example, if you write a console application and specify /SUBSYSTEM:WINDOWS, an unresolved external error is generated for WinMain . To fix this issue, make sure you match the options to the project type. For more information on these options and entry points, see the /SUBSYSTEM and /ENTRY linker options.

Exported .def file symbol issues

This error occurs when an export listed in a .def file isn’t found. It could be because the export doesn’t exist, is spelled incorrectly, or uses C++ decorated names. A .def file doesn’t take decorated names. To fix this issue, remove unneeded exports, and use extern «C» declarations for exported symbols.

Use the decorated name to find the error

The C++ compiler and linker use Name Decoration, also known as name-mangling. Name decoration encodes extra information about the type of a variable in its symbol name. The symbol name for a function encodes its return type, parameter types, scope, and calling convention. This decorated name is the symbol name the linker searches for to resolve external symbols.

A link error can result if the declaration of a function or variable doesn’t exactly match the definition of the function or variable. That’s because any difference becomes part of the symbol name to match. The error can happen even if the same header file is used in both the calling code and the defining code. One way it may occur is if you compile the source files by using different compiler flags. For example, if your code is compiled to use the __vectorcall calling convention, but you link to a library that expects clients to call it using the default __cdecl or __fastcall calling convention. In this case, the symbols don’t match because the calling conventions are different.

To help you find the cause, the error message shows you two versions of the name. It displays both the «friendly name,» the name used in source code, and the decorated name (in parentheses). You don’t need to know how to interpret the decorated name. You can still search for and compare it with other decorated names. Command-line tools can help to find and compare the expected symbol name and the actual symbol name:

The /EXPORTS and /SYMBOLS options of the DUMPBIN command-line tool are useful here. They can help you discover which symbols are defined in your .dll and object or library files. You can use the symbols list to verify that the exported decorated names match the decorated names the linker searches for.

In some cases, the linker can only report the decorated name for a symbol. You can use the UNDNAME command-line tool to get the undecorated form of a decorated name.

Источник

I’m performing the (terrifying) task of building LLVM 3.3 on windows and I have got to the stage where I have a load of LLVM*.lib files. I want to link them together to one huge shared DLL but am struggling (this is my first time linking stuff on windows). I’ve tried:

link /DLL /MACHINE:X64 /OUT:LLVM3.3.dll LLVM*.lib

but to no avail. It errors with:

LINK : warning LNK4001: no object files specified; libraries used
LINK : error LNK2001: unresolved external symbol _DllMainCRTStartup
LLVM3.3.dll : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals

The internet suggested adding the /DEFAULTLIB:corelib switch, so I did that but again it has problems:

> link /DLL /MACHINE:X64 /DEFAULTLIB:corelibc /OUT:LLVM3.3.dll LLVM*.lib

LINK : warning LNK4001: no object files specified; libraries used
LINK : fatal error LNK1104: cannot open file 'corelibc.lib'

How do I do this?


EDIT: I managed to fix the above problem, by implementing an empty DllMain and making an EmptyDllMain.obj from it:

#include <windows.h>

BOOL APIENTRY DllMain( HANDLE hModule, 
                   DWORD  ul_reason_for_call, 
                   LPVOID lpReserved
                 )
{
    return TRUE;
}

and then trying:

link /DLL /OUT:LLVM3.3.dll LLVM*.lib EmptyDllMain.obj

but the DLL I get out is just 8kb — it seems to have missed out the many megabytes of LLVM libraries! How do I get them included?


EDIT2: I solved the LLVM compilation on Windows problem, take a look at this document on github.

description title ms.date f1_keywords helpviewer_keywords ms.assetid

Learn more about: Linker Tools Error LNK2001

Linker Tools Error LNK2001

10/22/2021

LNK2001

LNK2001

dc1cf267-c984-486c-abd2-fd07c799f7ef

unresolved external symbol «symbol«

The compiled code makes a reference or call to symbol. The symbol isn’t defined in any libraries or object files searched by the linker.

This error message is followed by fatal error LNK1120. To fix error LNK1120, first fix all LNK2001 and LNK2019 errors.

There are many ways to get LNK2001 errors. All of them involve a reference to a function or variable that the linker can’t resolve, or find a definition for. The compiler can identify when your code doesn’t declare a symbol, but not when it doesn’t define one. That’s because the definition may be in a different source file or library. If your code refers to a symbol, but it’s never defined, the linker generates an error.

What is an unresolved external symbol?

A symbol is the internal name for a function or global variable. It’s the form of the name used or defined in a compiled object file or library. A global variable is defined in the object file where storage is allocated for it. A function is defined in the object file where the compiled code for the function body is placed. An external symbol is one referenced in one object file, but defined in a different library or object file. An exported symbol is one that’s made publicly available by the object file or library that defines it.

To create an application or DLL, every symbol used must have a definition. The linker must resolve, or find the matching definition for, every external symbol referenced by each object file. The linker generates an error when it can’t resolve an external symbol. It means the linker couldn’t find a matching exported symbol definition in any of the linked files.

Compilation and link issues

This error can occur:

  • When the project is missing a reference to a library (.LIB) or object (.OBJ) file. To fix this issue, add a reference to the required library or object file to your project. For more information, see lib Files as linker input.

  • When the project has a reference to a library (.LIB) or object (.OBJ) file that in turn requires symbols from another library. It may happen even if you don’t call functions that cause the dependency. To fix this issue, add a reference to the other library to your project. For more information, see Understanding the classical model for linking: Taking symbols along for the ride.

  • If you use the /NODEFAULTLIB or /Zl options. When you specify these options, libraries that contain required code aren’t linked into the project unless you’ve explicitly included them. To fix this issue, explicitly include all the libraries you use on the link command line. If you see many missing CRT or Standard Library function names when you use these options, explicitly include the CRT and Standard Library DLLs or library files in the link.

  • If you compile using the /clr option. There may be a missing reference to .cctor. For more information on how to fix this issue, see Initialization of mixed assemblies.

  • If you link to the release mode libraries when building a debug version of an application. Similarly, if you use options /MTd or /MDd or define _DEBUG and then link to the release libraries, you should expect many potential unresolved externals, among other problems. Linking a release mode build with the debug libraries also causes similar problems. To fix this issue, make sure you use the debug libraries in your debug builds, and retail libraries in your retail builds.

  • If your code refers to a symbol from one library version, but you link a different version of the library. Generally, you can’t mix object files or libraries that are built for different versions of the compiler. The libraries that ship in one version may contain symbols that can’t be found in the libraries included with other versions. To fix this issue, build all the object files and libraries with the same version of the compiler before linking them together. For more information, see C++ binary compatibility between Visual Studio versions.

  • If library paths are out of date. The Tools > Options > Projects > VC++ Directories dialog, under the Library files selection, allows you to change the library search order. The Linker folder in the project’s Property Pages dialog box may also contain paths that could be out of date.

  • When a new Windows SDK is installed (perhaps to a different location). The library search order must be updated to point to the new location. Normally, you should put the path to new SDK include and lib directories in front of the default Visual C++ location. Also, a project containing embedded paths may still point to old paths that are valid, but out of date. Update the paths for new functionality added by the new version that’s installed to a different location.

  • If you build at the command line, and have created your own environment variables. Verify that the paths to tools, libraries, and header files go to a consistent version. For more information, see Use the MSVC toolset from the command line.

Coding issues

This error can be caused by:

  • Mismatched case in your source code or module-definition (.def) file. For example, if you name a variable var1 in one C++ source file and try to access it as VAR1 in another, this error is generated. To fix this issue, use consistently spelled and cased names.

  • A project that uses function inlining. It can occur when you define the functions as inline in a source file, rather than in a header file. Inlined functions can’t be seen outside the source file that defines them. To fix this issue, define the inlined functions in the headers where they’re declared.

  • Calling a C function from a C++ program without using an extern "C" declaration for the C function. The compiler uses different internal symbol naming conventions for C and C++ code. The internal symbol name is what the linker looks for when resolving symbols. To fix this issue, use an extern "C" wrapper around all declarations of C functions used in your C++ code, which causes the compiler to use the C internal naming convention for those symbols. Compiler options /Tp and /Tc cause the compiler to compile files as C++ or C, respectively, no matter what the filename extension is. These options can cause internal function names different from what you expect.

  • An attempt to reference functions or data that don’t have external linkage. In C++, inline functions and const data have internal linkage unless explicitly specified as extern. To fix this issue, use explicit extern declarations on symbols referred to outside the defining source file.

  • A missing function body or variable definition. This error is common when you declare, but don’t define, variables, functions, or classes in your code. The compiler only needs a function prototype or extern variable declaration to generate an object file without error, but the linker can’t resolve a call to the function or a reference to the variable because there’s no function code or variable space reserved. To fix this issue, make sure to define every referenced function and variable in a source file or library you link.

  • A function call that uses return and parameter types or calling conventions that don’t match the ones in the function definition. In C++ object files, Name decoration encodes the calling convention, class or namespace scope, and return and parameter types of a function. The encoded string becomes part of the final decorated function name. This name is used by the linker to resolve, or match, calls to the function from other object files. To fix this issue, make sure the function declaration, definition, and calls all use the same scopes, types, and calling conventions.

  • C++ code you call, when you include a function prototype in a class definition, but don’t include the implementation of the function. To fix this issue, be sure to provide a definition for all class members you call.

  • An attempt to call a pure virtual function from an abstract base class. A pure virtual function has no base class implementation. To fix this issue, make sure all called virtual functions are implemented.

  • Trying to use a variable declared within a function (a local variable) outside the scope of that function. To fix this issue, remove the reference to the variable that isn’t in scope, or move the variable to a higher scope.

  • When you build a Release version of an ATL project, producing a message that CRT startup code is required. To fix this issue, do one of the following,

    • Remove _ATL_MIN_CRT from the list of preprocessor defines to allow CRT startup code to be included. For more information, see General property page (Project).

    • If possible, remove calls to CRT functions that require CRT startup code. Instead, use their Win32 equivalents. For example, use lstrcmp instead of strcmp. Known functions that require CRT startup code are some of the string and floating point functions.

Consistency issues

There’s currently no standard for C++ name decoration between compiler vendors, or even between different versions of the same compiler. Object files compiled with different compilers may not use the same naming scheme. Linking them can cause error LNK2001.

Mixing inline and non-inline compile options on different modules can cause LNK2001. If a C++ library is created with function inlining turned on (/Ob1 or /Ob2) but the corresponding header file describing the functions has inlining turned off (no inline keyword), this error occurs. To fix this issue, define the functions inline in the header file you include in other source files.

If you use the #pragma inline_depth compiler directive, make sure you’ve set a value of 2 or greater, and make sure you also use the /Ob1 or /Ob2 compiler option.

This error can occur if you omit the LINK option /NOENTRY when you create a resource-only DLL. To fix this issue, add the /NOENTRY option to the link command.

This error can occur if you use incorrect /SUBSYSTEM or /ENTRY settings in your project. For example, if you write a console application and specify /SUBSYSTEM:WINDOWS, an unresolved external error is generated for WinMain. To fix this issue, make sure you match the options to the project type. For more information on these options and entry points, see the /SUBSYSTEM and /ENTRY linker options.

Exported .def file symbol issues

This error occurs when an export listed in a .def file isn’t found. It could be because the export doesn’t exist, is spelled incorrectly, or uses C++ decorated names. A .def file doesn’t take decorated names. To fix this issue, remove unneeded exports, and use extern "C" declarations for exported symbols.

Use the decorated name to find the error

The C++ compiler and linker use Name Decoration, also known as name-mangling. Name decoration encodes extra information about the type of a variable in its symbol name. The symbol name for a function encodes its return type, parameter types, scope, and calling convention. This decorated name is the symbol name the linker searches for to resolve external symbols.

A link error can result if the declaration of a function or variable doesn’t exactly match the definition of the function or variable. That’s because any difference becomes part of the symbol name to match. The error can happen even if the same header file is used in both the calling code and the defining code. One way it may occur is if you compile the source files by using different compiler flags. For example, if your code is compiled to use the __vectorcall calling convention, but you link to a library that expects clients to call it using the default __cdecl or __fastcall calling convention. In this case, the symbols don’t match because the calling conventions are different.

To help you find the cause, the error message shows you two versions of the name. It displays both the «friendly name,» the name used in source code, and the decorated name (in parentheses). You don’t need to know how to interpret the decorated name. You can still search for and compare it with other decorated names. Command-line tools can help to find and compare the expected symbol name and the actual symbol name:

  • The /EXPORTS and /SYMBOLS options of the DUMPBIN command-line tool are useful here. They can help you discover which symbols are defined in your .dll and object or library files. You can use the symbols list to verify that the exported decorated names match the decorated names the linker searches for.

  • In some cases, the linker can only report the decorated name for a symbol. You can use the UNDNAME command-line tool to get the undecorated form of a decorated name.

Additional resources

For more information, see the Stack Overflow question «What is an undefined reference/unresolved external symbol error and how do I fix it?».

General Re: basic Winsock / IOCP / UDP question Pin

SledgeHammer011-Feb-12 8:53

SledgeHammer01 1-Feb-12 8:53 
General Re: basic Winsock / IOCP / UDP question Pin

Jochen Arndt1-Feb-12 9:00

professional Jochen Arndt 1-Feb-12 9:00 
General Re: basic Winsock / IOCP / UDP question Pin

SledgeHammer011-Feb-12 9:09

SledgeHammer01 1-Feb-12 9:09 
General Re: basic Winsock / IOCP / UDP question Pin

SledgeHammer011-Feb-12 9:19

SledgeHammer01 1-Feb-12 9:19 
General Re: basic Winsock / IOCP / UDP question Pin

SledgeHammer011-Feb-12 9:31

SledgeHammer01 1-Feb-12 9:31 
General Re: basic Winsock / IOCP / UDP question Pin

SledgeHammer011-Feb-12 12:10

SledgeHammer01 1-Feb-12 12:10 
General Re: basic Winsock / IOCP / UDP question Pin

Jochen Arndt1-Feb-12 22:04

professional Jochen Arndt 1-Feb-12 22:04 
Question LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

KASR130-Jan-12 5:01

KASR1 30-Jan-12 5:01 
I have ported a DLL project from VC6 -> VS2010. It gives the following link error.

LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12

How to resolve this error?

Sign In·View Thread  
Answer Re: LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

Chris Losinger30-Jan-12 5:37

professional Chris Losinger 30-Jan-12 5:37 
General Re: LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

KASR130-Jan-12 6:46

KASR1 30-Jan-12 6:46 
General Re: LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

Chris Losinger30-Jan-12 6:51

professional Chris Losinger 30-Jan-12 6:51 
General Re: LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

KASR130-Jan-12 7:42

KASR1 30-Jan-12 7:42 
Question Re: LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

David Crow30-Jan-12 6:13

David Crow 30-Jan-12 6:13 
General Re: LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

KASR130-Jan-12 6:28

KASR1 30-Jan-12 6:28 
Answer Re: LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12 Pin

Stephen Hewitt31-Jan-12 4:22

Stephen Hewitt 31-Jan-12 4:22 
Question How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

Adity Bhattacharya30-Jan-12 2:14

Adity Bhattacharya 30-Jan-12 2:14 
Answer Re: How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

«_Superman_»30-Jan-12 17:09

professional «_Superman_» 30-Jan-12 17:09 
General Re: How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

Adity Bhattacharya30-Jan-12 18:37

Adity Bhattacharya 30-Jan-12 18:37 
General Re: How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

Chandrasekharan P30-Jan-12 18:55

Chandrasekharan P 30-Jan-12 18:55 
General Re: How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

Adity Bhattacharya30-Jan-12 22:24

Adity Bhattacharya 30-Jan-12 22:24 
General Re: How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

«_Superman_»30-Jan-12 19:06

professional «_Superman_» 30-Jan-12 19:06 
General Re: How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

Chandrasekharan P30-Jan-12 19:08

Chandrasekharan P 30-Jan-12 19:08 
General Re: How to call load a dialog of an activeX control in a mfc application Pin

Adity Bhattacharya30-Jan-12 22:24

Adity Bhattacharya 30-Jan-12 22:24 
Question Calling VB executable from MFC Pin

Anu_Bala30-Jan-12 1:09

Anu_Bala 30-Jan-12 1:09 
Answer Re: Calling VB executable from MFC Pin

«_Superman_»30-Jan-12 1:14

professional «_Superman_» 30-Jan-12 1:14 

Hello,

I am trying to do a built of an Simulink Model. I am getting a series of Link errors.

The model is an input port directly connected to an output port.

I am using Matlab 2007b, MS Visual c++ 6.0 and NI Veristand 2011. I am getting following Link errors (attached):

### Linking …

C:PROGRA~1MATLABR2007bsysperlwin32binperl C:PROGRA~1MATLABR2007brtwctoolsmkvc_lnk.pl Test_Mdl.lnk Test_Mdl.obj rt_logging.obj rt_nonfinite.obj NIVeriStand_main.obj rt_sim.obj Test_Mdl.res

link /RELEASE /NODEFAULTLIB /INCREMENTAL:NO /PDB:NONE /RELEASE /NOLOGO -entry:_DllMainCRTStartup@12 -dll kernel32.lib advapi32.lib wsock32.lib C:VeriStand2011ModelInterfacetmwlibVC6.0R2007bRELEASErtwlib_sit.lib @Test_Mdl.lnk /dll -out:Test_Mdl.dll

Creating library Test_Mdl.lib and object Test_Mdl.exp

LINK : error LNK2001: unresolved external symbol __DllMainCRTStartup@12

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _memset

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _memset

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _memset

rt_sim.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __fltused

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __fltused

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __fltused

rt_nonfinite.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __fltused

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __fltused

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __ftol

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __ftol

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _memcpy

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _memcpy

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__strncpy

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__strncpy

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__strncpy

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _strlen

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _strlen

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _strlen

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__printf

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__printf

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__free

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__free

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__sprintf

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__sprintf

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__calloc

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__calloc

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _strcmp

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _strcmp

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__atoi

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__strrchr

Test_Mdl.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _strcpy

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__malloc

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__fprintf

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__fprintf

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp___iob

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp___iob

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__floor

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__strncat

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__strchr

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__exit

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__exit

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__realloc

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__ldexp

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__remove

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__fclose

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__fopen

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__fwrite

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__fread

rt_logging.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__rewind

rt_nonfinite.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp___isnan

NIVeriStand_main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__tolower

Test_Mdl.dll : fatal error LNK1120: 32 unresolved externals

NMAKE : fatal error U1077: ‘link’ : return code ‘0x460’

Stop.

D:Dataf09561aMy DocumentsMATLABTest_Mdl_niVeriStand_rtw>echo The make command returned an error of 2

The make command returned an error of 2

D:Dataf09561aMy DocumentsMATLABTest_Mdl_niVeriStand_rtw>An_error_occurred_during_the_call_to_make

‘An_error_occurred_during_the_call_to_make’ is not recognized as an internal or external command,

operable program or batch file.

### Real-Time Workshop build procedure for model: ‘Test_Mdl’ aborted due to an error.

>>

Any help in this regard is Appreciated.

Thanks,

Piju

Я хочу создать файл DLL из моего исходного кода, но у меня была ошибка. Во время связывания командная строка не могла разрешить так много объектов и отказалась от связывания.

Я решил разделить объекты на две библиотеки и затем создать DLL из двух библиотек.

Я запускаю свой make-файл, но связь прерывается с новой ошибкой: unresolved external symbol _DllMainCRTStartup@12

Я использую следующие настройки:

  • Опции компилятора: /Od /MT /EHsc /MP /Zi /Zl /Zp8 /c /DSOMEDEFINE
  • Параметры линкера: /MAPINFO:EXPORTS /SUBSYSTEM:WINDOWS /MACHINE:X86 /MANIFEST /INCREMENTAL:NO /NOLOGO /DLL /DEBUG /OUT:"$(__NAME).dll" /LIBPATH:$(__MS_LIB_PATH)
    /LIBPATH:"$(SW_HOME)lib" /LIBPATH:"$(SW_HOME)commonlib" /PDB:"$(__NAME).pdb" /MAP:"$(__NAME).map"

Мой процесс сборки проходит в три этапа:

первый шаг: скомпилировать все объекты

второй шаг: используйте lib.exe для создания двух файлов с расширением * .LIB

третий шаг: используйте link.exe для создания DLL-файла из LIB-файлов.

но у меня есть ошибка связи, как в моем названии.

Итак, я полагаю, что проблема возникает из-за того, что некоторые пути к папке Visual Studio во время компоновки некорректны или при разделении объектов в двух библиотеках что-то идет не так и некоторая информация исчезает.
Или я использую не правильные параметры для компилятора и компоновщика.

Может ли кто-нибудь помочь мне решить это?

-1

Решение

Это не прямой ответ на ваш вопрос, а объяснение на простом английском языке того, в чем может быть проблема.

Если вы вызываете функцию, вы должны сначала предоставить объявление для нее. Компилятор проверит ваш вызов на предмет объявления. Если функция является библиотечной функцией, компилятор будет искать ее в одном из файлов интерфейса библиотеки (GetTickCount декларация находится в WinBase.h, например). Если вы не включите файл, в котором находится объявление, компилятор выдаст ошибку (GetTickCount not found).

Если вызываемая вами функция является библиотечной, вам нужно будет предоставить библиотеку, в которой эта функция реализована (GetTickCount находится в kernel32.lib). Если компоновщик не найдет функцию в предоставленных библиотеках, он выдаст ошибку (unresolved external symbol GetTickCount).

Вы на самом деле не указываете никаких библиотек в ваших опциях, просто некоторые дополнительные пути к библиотекам (/LIBPATH). Поэтому компоновщик не находит реализацию функций, которые вы вызываете: «Во время связывания командная строка не могла разрешить так много объектов и отказалась от связывания». Вот как выглядят автоматически сгенерированные параметры (обратите внимание на различия):

/OUT:"m:tempWin32Project1ReleaseWin32Project1.dll" /MANIFEST /LTCG:incremental /NXCOMPAT /PDB:"m:tempWin32Project1ReleaseWin32Project1.pdb" /DYNAMICBASE "kernel32.lib" "user32.lib" "gdi32.lib" "winspool.lib" "comdlg32.lib" "advapi32.lib" "shell32.lib" "ole32.lib" "oleaut32.lib" "uuid.lib" "odbc32.lib" "odbccp32.lib" /IMPLIB:"m:tempWin32Project1ReleaseWin32Project1.lib" /DEBUG /DLL /MACHINE:X86 /OPT:REF /SAFESEH /INCREMENTAL:NO /PGD:"m:tempWin32Project1ReleaseWin32Project1.pgd" /SUBSYSTEM:WINDOWS /MANIFESTUAC:"level='asInvoker' uiAccess='false'" /ManifestFile:"ReleaseWin32Project1.dll.intermediate.manifest" /OPT:ICF /ERRORREPORT:PROMPT /NOLOGO /TLBID:1

Что касается CRT, снова позвольте VC сделать всю работу за вас. Пусть VC выбрал Runtime Library:

/Yu"stdafx.h" /GS /GL /analyze- /W3 /Gy /Zc:wchar_t /Zi /Gm- /O2 /Fd"Releasevc140.pdb" /Zc:inline /fp:precise /D "WIN32" /D "NDEBUG" /D "_WINDOWS" /D "_USRDLL" /D "WIN32PROJECT1_EXPORTS" /D "_WINDLL" /D "_UNICODE" /D "UNICODE" /errorReport:prompt /WX- /Zc:forScope /Gd /Oy- /Oi /MD /Fa"Release" /EHsc /nologo /Fo"Release" /Fp"ReleaseWin32Project1.pch"

Если вы настаиваете на том, чтобы делать что-то вручную, вот несколько интересных чтений:

  • Особенности библиотеки CRT
  • / MD, / MT, / LD (использовать библиотеку времени выполнения)
  • / ENTRY (символ точки входа)

1

Другие решения

Других решений пока нет …

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Error listen eperm operation not permitted 3000
  • Error listen eaddrnotavail address not available
  • Error listen eaddrinuse code eaddrinuse errno eaddrinuse syscall listen
  • Error listen eaddrinuse address already in use 8081
  • Error listen eaddrinuse address already in use 8080