Error loading lut file

Всем доброго времени суток! Никак не могу избавиться от Adanmq_Advantix_100.cube в Asset Tracking.. Отключение LUT, сброс настроек короны, Prune, переустановка
  • Форум
  • 3D Studio MAX

Автор

Сообщение

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

maltsev_stepan

Репутация: 2042

На сайте c 20.10.2012
Сообщений: 180
Калининград

07.10.2019 14:01

Всем доброго времени суток! Никак не могу избавиться от Adanmq_Advantix_100.cube в Asset Tracking.. Отключение LUT, сброс настроек короны, Prune, переустановка короны, сброс настроек макса — ничего не помогло. Запускаю свежий макс, меняю Scanline на Corona и в трекинге автоматически появляется Adanmq_Advantix_100.cube. Как от него избавиться?

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

ArtemMoore

Репутация: 442

На сайте c 31.10.2017
Сообщений: 13
Russia

24.04.2020 10:00

Цитата stepa922:

Всем доброго времени суток! Никак не могу избавиться от Adanmq_Advantix_100.cube в Asset Tracking.. Отключение LUT, сброс настроек короны, Prune, переустановка короны, сброс настроек макса — ничего не помогло. Запускаю свежий макс, меняю Scanline на Corona и в трекинге автоматически появляется Adanmq_Advantix_100.cube. Как от него избавиться?

Киньте свой файл модели в новый чистый файл мерджем без выставления движка

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

Lyalina_Elena

Репутация: 29

На сайте c 15.11.2018
Сообщений: 3

28.03.2021 02:41

Цитата maltsev_stepan:

Всем доброго времени суток! Никак не могу избавиться от Adanmq_Advantix_100.cube в Asset Tracking.. Отключение LUT, сброс настроек короны, Prune, переустановка короны, сброс настроек макса — ничего не помогло. Запускаю свежий макс, меняю Scanline на Corona и в трекинге автоматически появляется Adanmq_Advantix_100.cube. Как от него избавиться?

Подскажите вы смогли решить проблему? У меня один в один, мердж не помогает, вообще ничего не помогает

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

albatr0s

Репутация: 11854

На сайте c 31.03.2011
Сообщений: 9404
Renderfarm

28.03.2021 02:54

а теперь главный вопрос — зачем избавляться?

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

Lyalina_Elena

Репутация: 29

На сайте c 15.11.2018
Сообщений: 3

28.03.2021 03:16

Цитата xpp_nd_ruphus:

а теперь главный вопрос — зачем избавляться?

Вылетает рендер и интерактив и чистовой

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

albatr0s

Репутация: 11854

На сайте c 31.03.2011
Сообщений: 9404
Renderfarm

28.03.2021 03:26

вылетает явно не из-за этого, миссинги просто игнорируются при рендере и уж тем более LUT, если он даже не используется

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

Lyalina_Elena

Репутация: 29

На сайте c 15.11.2018
Сообщений: 3

28.03.2021 03:36

Цитата xpp_nd_ruphus:

вылетает явно не из-за этого, миссинги просто игнорируются при рендере и уж тем более LUT, если он даже не используется

В ассет трекинге единственная ошибка. И она не удаляется, так же не могу назначить новый путь. В остальном я проверила уже все, и форумы все почитала. Релинком чистила. рабочий файл сцены переносила с другого компьютера, теперь не могу запустить рендер

Вставить имя в ответ
Перейти в профиль

albatr0s

Репутация: 11854

На сайте c 31.03.2011
Сообщений: 9404
Renderfarm

28.03.2021 03:41

это штатный короновский лут и он не миссинг, а found, так что ошибки никакой и нет и  у вас явно проблема в другом

  • Message

jallen0

  • Posts: 774
  • Joined: Sun Jun 21, 2020 7:04 pm
  • Real Name: Justin Allen

PostSat Apr 03, 2021 6:27 pm

I just purchased the Atomos Sumo monitor and was trying to load the Blackmagic .lut files (Blackmagic Pocket 6K Film to Video v4) from Resolve into it and received this error message:

Error Loading LUT File
Invalid keyword BMD_TITLE found in file

I have reached out to Atomos to see if they can help me but if this is part of the absolutely childish game that Blackmagic and Atomos continue to play with each other I will lose my ****. Between this issue and the ProRes issue I cannot believe, if this is the case, these two companies continue to impact their customers without regard for them.

2019 MacPro OS 12.1, 3.2GHz 16 Core, 160GB Mem, 4TB Drive, 8TB Internal Sonnet Raid, Dual Radeon Pro W5700X 16GB
LG UF 5k, 27″ Tbolt Display, 55″ LG C8
Resolve Edit Keyboard, Mini Panel, US 4K Mini
Resolve Studio Ver. 17.4.3
Desktop Video 12.1

PostSat Apr 03, 2021 6:48 pm

Try to save the LUT using Resolve in a couple of different formats. At least one usually works. It’s not uncommon for the highest precision LUTs to not work in some hardware.

jallen0

  • Posts: 774
  • Joined: Sun Jun 21, 2020 7:04 pm
  • Real Name: Justin Allen

PostSat Apr 03, 2021 7:41 pm

The Atomos Sumo is looking for a LUT with a .cube extension. This one comes installed with Resolve is : Blackmagic Pocket 6K Film to Video v4.cube. I didn’t have to save it.

2019 MacPro OS 12.1, 3.2GHz 16 Core, 160GB Mem, 4TB Drive, 8TB Internal Sonnet Raid, Dual Radeon Pro W5700X 16GB
LG UF 5k, 27″ Tbolt Display, 55″ LG C8
Resolve Edit Keyboard, Mini Panel, US 4K Mini
Resolve Studio Ver. 17.4.3
Desktop Video 12.1

PostSat Apr 03, 2021 8:02 pm

Yes, but .cube files come in different precision/sizes. The size is the number of points in each direction of the color cube. Common sizes are 17, 33 and 65. Not all hardware can use all sizes. In Resolve you can load a LUT and then generate a new LUT converted to the size you need.

Re-reading your first post, if they’re not compatible with the «BMD_TITLE» found in the file you can just open it in a text editor and remove that line or change BMD_TITLE to just TITLE. If you generate a new one in Resolve it won’t have a BMD_TITLE property.

jallen0

  • Posts: 774
  • Joined: Sun Jun 21, 2020 7:04 pm
  • Real Name: Justin Allen

PostSun Apr 04, 2021 11:53 am

Thanks Roger, I’ll look into that.

2019 MacPro OS 12.1, 3.2GHz 16 Core, 160GB Mem, 4TB Drive, 8TB Internal Sonnet Raid, Dual Radeon Pro W5700X 16GB
LG UF 5k, 27″ Tbolt Display, 55″ LG C8
Resolve Edit Keyboard, Mini Panel, US 4K Mini
Resolve Studio Ver. 17.4.3
Desktop Video 12.1

jallen0

  • Posts: 774
  • Joined: Sun Jun 21, 2020 7:04 pm
  • Real Name: Justin Allen

PostSun Apr 04, 2021 5:49 pm

UPDATE:

Roger, thank you for your advice. I was able to export a lut, of any size, and all of them loaded into the Atomos Sumo 19 monitor. I am not 100% happy with the color however that is a process I will continue once I get back to a set where I can control the lighting.

I am still concerned about the original error message, but it seems like I have (actually you did!) found a solution for this step in the process. Thanks!

2019 MacPro OS 12.1, 3.2GHz 16 Core, 160GB Mem, 4TB Drive, 8TB Internal Sonnet Raid, Dual Radeon Pro W5700X 16GB
LG UF 5k, 27″ Tbolt Display, 55″ LG C8
Resolve Edit Keyboard, Mini Panel, US 4K Mini
Resolve Studio Ver. 17.4.3
Desktop Video 12.1

Rec709 Fujifilm 3513DI D65.cube is in the wrong format to work with PPro.  For whatever reason, Blackmagic decided to use an almost identical LUT format to Adobe with one tiny difference that makes them incompatible with us.  Luckily LUT files are quite easy to edit with any plain text editor like BBEdit, and the syntax fix is trivial in this case.

  1. Open up the LUT in a plain text editor and find the line that specifies the input range. LUT_3D_INPUT_RANGE 0.0 1.0
  2. If it specifies 0.0 to 1.0, Delete the whole line. This is the default range for LUTs and is not needed.
  3. If it specifies something other than 0.0 to 1.0, copy those numbers using the following format, making sure to copy the numbers 3 times. The first number is the MIN and the second number is the MAX
    • DOMAIN_MIN 0.0 0.0 0.0

    • DOMAIN_MAX 1.0 1.0 1.0

  4. After you make these changes, simply save the file and they will work with Adobe.
----- Blackmagic LUT format example
LUT_3D_SIZE 33 LUT_3D_INPUT_RANGE 0.0 1.0
---- Adobe LUT format example

LUT_3D_SIZE 33

DOMAIN_MIN 0.0 0.0 0.0

DOMAIN_MAX 1.0 1.0 1.0

Barbi_look.cube file seems like to be a bit messed up too.  In this case the entries do not have the same number of decimal places.  It shouldn’t matter, but after I cleaned this up in Excel and saved it as a space-delimted file it appears to work.  The adjustment is odd, though — the very brightest parts of the image go pure red.  I’m not sure if this is the intended look, but at least it’s is doing something now.

Here are the fixed files Dropbox — LUTs_Fixed.zip — Simplify your life

How to create LUT file?

  
6611  
5  
0

 Aug. 11, 2009 9:57 a.m.

Hello. I can’t create LUT file. Just following the docs explanation from $HFS/toolkit/html/image/lut.html. Using simple table of values, just to see if it works.
Unfortunately, getting the same error every time: “LUT failed to load”. But cannot understand where is the error.
Here is my code:

Version 1
Format any
Type RGB
From 0 1
To 0 1
Black 0
White 1
Length 4

LUT:
R {
0
0.25
0.5
1
}
G {
0
0.25
0.5
1
}
B {
0
0.25
0.5
1
}

Alexey Mazurenko

 Aug. 11, 2009 10:09 a.m.

Hi Archie,

My first guess is that you seem to have 4 channels in your LUT but only setting to RGB in the header…

Also, what H version are you using? I know there have been a few bug fixes since 10.0.345.

cheers,
-j

 Aug. 11, 2009 12:33 p.m.

Hi Jacob,
There are 3 channels (RGB) in my header and I’ve created a table of values for each of them. As to docs, there must be more than 2 such values. And their overall number is limited by author imagination only.
Using 10.0.295 and will try a latest one soon.
But I think there is an error somewhere in my code, it would be so great to see a working example of LUT file for 1D LUT in text file format.

Alexey Mazurenko

 Aug. 11, 2009 1:06 p.m.

Ooops,

you’re right about the channel number. Bit slow today…

To see a working one, you can write one out of COPs. If you run a quick Color Correct, then RMB you should have a write lut option.

Hopefully, in ascii.

cheers,
-j

 Aug. 11, 2009 1:31 p.m.

10.0.344 is recommended if you’re using LUTs. Otherwise, make sure you use a TAB, and not spaces, to separate the “Version” from “1”. This was patched in v344.

 Aug. 11, 2009 2:14 p.m.

Thanks, guys. Everything is ok.

Alexey Mazurenko

@DavidEscalante

System and IINA version:

  • macOS 10.12.6 (16G29)
  • IINA 0.0.15 Build 68

Expected behavior:
IINA load and display video using LUT (.cube) file

Actual behavior:
«ERROR: Error occured when setting filters. Please check your parameter format.»

Steps to reproduce:
Drag .cube file into to 3D Lut File box, click Add

How often does this happen?
Each time

XR342CK 3D LUT.zip

@bodayw

Neither mpv nor IINA support loading external 3D LUT files AFAIK.

If you want color managed video, use the --icc-profile option in mpv, as you can add it in IINA under Preferences — Advanced. This way a 3D LUT will be generated internally after loading the icc profile and color conversion will be performed accordingly.

IINA might be able to automatically detect and load the icc profile in the future, but right now this is the only way to enable color management in IINA.

@lhc70000

@DavidEscalante Does your file path contain any special character? How about dragging the file into the video window directly?

Please also provide mpv log (enable in pref-advanced) for further investigation.

@DavidEscalante

@bodayw Well, there is this option in Video Filters and its listed in change log, but not even with the —icc-profile under advance options works, it doesn’t shows any error but it doesn’t load the profile either.

@lhc70000 It does nothing when I drag the .cube file directly to the window, not even an error message. Here is the Log file: https://cl.ly/1j323K0H3j3N/download/2018-2-16-12-43-22_2Rskd1.log

I attached my LUT file in the post if you want to try it. And no, I changed the .cube file to xxx.cube and it still doesnt work.

@bodayw

@DavidEscalante You’re right, I wasn’t aware of that in video filters. But --icc-profile should work…just in case, are you giving the path to your icc profile (.icc) or the 3D LUT file (.cube) to that option?

@inflation

@DavidEscalante The error is from ffmpeg, which says your 3D LUT file is too large. Hard limit of a 3D LUT file is 64x64x64 as defined here.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Error loading key stdin error in libcrypto
  • Error loading key dev fd 63 invalid format
  • Error loading kernel cache 0xe хакинтош
  • Error loading kernel cache 0xc
  • Error loading kernel cache 0x9 хакинтош что делать