#1
Posted 25 February 2017 — 04:24 am
davidggf
- Members
- 19 posts
Newbie
After I updated my fallout 4 and F4SE, I got an error window saying :
HUD Extension Version Error:
expected game version 1.8.7.0
your game version is 1.9.4.0
some features may not work correctly
I did install Hud Framework, Hole Time, Looks menu and Companion Status Hud, but i updated all of them
I don’t know what’s causing the problem, can someone help me out?
Edited by davidggf, 25 February 2017 — 09:23 am.
#2
davidggf
Posted 26 February 2017 — 04:13 pm
davidggf
- Members
- 19 posts
Newbie
After i disable those mod, I can load my save. But if i enable them, it’ll crash after finish loading
#3
Thebluephoenix77
Posted 18 April 2017 — 10:49 pm
Thebluephoenix77
- Members
- 2 posts
Stranger
same, but i have no answers. wish someone could help us
#4
AGreatWeight
Posted 19 April 2017 — 04:20 pm
AGreatWeight
- Premium Member
- 4,414 posts
?
One, or both of those HUD mods are incompatible with the latest version of FO4.
Best to check the pages for both of those HUD mods to see if the authors are aware of the issue, and check the comments/bug sections to see if other users are experiencing the same issues.
#5
cflare
Posted 31 August 2017 — 04:03 am
They’re marked as potentially incompatible, not necessarily incompatible.
#6
Closertothesun
Posted 02 September 2017 — 05:54 pm
Closertothesun
- Premium Member
- 122 posts
Enthusiast
I’m getting this error after the stupid Creation Club update.
«HUD Extension version error?:
expected game version: 1.9.4.0
your game version is: 1.10.20.0
some features may not work correctly»
I wish i knew what mod was conflicting with this update.
#7
AcidP0ps
Posted 02 September 2017 — 09:41 pm
AcidP0ps
- Members
- 1 posts
Stranger
Yea, I am getting the same thing. I have no idea whats causing it? I have tried disabling the one HUD mod I have with no effect to this popup. Maybe it’s something else I am unaware of?
#8
Telsler
Posted 03 September 2017 — 02:23 am
Telsler
- Premium Member
- 10 posts
Newbie
The only reference I can find to hud extension is Nameplates — Floating Healthbars by expired6978. http://www.nexusmods…out4/mods/21636 If you have this, there’s an update for the latest f4se.
#9
Mythos214
Posted 17 September 2017 — 01:37 am
The only reference I can find to hud extension is Nameplates — Floating Healthbars by expired6978. http://www.nexusmods…out4/mods/21636 If you have this, there’s an update for the latest f4se.
Yeah, that got rid of the error for me. Thanks.
Edited by Mythos214, 17 September 2017 — 01:37 am.
#10
qawzii
Posted 03 July 2018 — 11:25 am
qawzii
- Members
- 1 posts
Stranger
update nameplates. this fixed the issue for me.
Содержание
- HUDFramework
- HUDFramework
- #961
- #962
- #963
- #964
- #965
- #966
- #967
- #968
- #969
- #970
HUDFramework
Утилита «HUDFramework» является основой (ядром) для пользовательского интерфейса, который добавляет возможность добавления новых элементов интерфейса на экране из модов, бесконфликтным способом. Статы, время, виджеты и многое другое! Добро пожаловать в новый мир моддинга интерфейса игры.
Детали:
* Ранее, любой мод изменяющий HUD (интерфейс игры), обязательно переписывал и конфликтовал с любым другим модом, также изменяющим HUD (интерфейс игры). HUDFramework решает эту проблему путем динамической загрузки отдельных модов изменяющих интерфейс на экране игры во время выполнения. «HUDFramework» предоставляет модмейкерам инструмент для загрузки пользовательских виджетов и связь со своими виджетами.
* Обратите внимание , «HUDFramework» это только ядро, поэтому вам нужно иметь какие либо установленные моды, которые требуют наличие «HUDFramework» для отображения любых виджетов на экране игры из этих модов! Ниже смотрите список модов которые работают через «HUDFramework» и требуют наличие этого инструмента.
Моды которые требуют наличие HUDFramework:
HoloTime — HUD Clock Widget by registrator2000 ( есть у нас на сайте )
Companion Status HUD by registrator2000
Immersive HUD (iHUD) by Gopher
Survival stats widget by Neanka
Explosives widget by Neanka
AmmoTweaks — A Weapon Overhaul by isathar
Ammo count widget by Neanka
PA stats widget by Neanka
Wasteland Energy Shields by neotropic
Power Armor HUD (paHUD) by Gopher
Buffs panel widget by Neanka
Vault-Tec Accelerated Focus System (VAFS) by Ashna
Transfer Settlements — Shareable Settlement Blueprints by CDante (video) ( есть у нас на сайте )
Sim Settlements by kinggath ( есть у нас на сайте )
Fallout 2287 — Gas Masks of the Wasteland ( есть у нас на сайте )
Vault Time — HUD Clock (Tranquility Lane) by Bwones
+ тонна других модов, все не перечислить, полный список всех модов которые требуют наличие данного фреймворка смотрите на Нексусе на главной странице в спойлере с названием Requirements
Требования:
Fallout 4
Java 8 и выше (для патчера «HUDFramework auto-patcher»).
Установка: (можно вручную или через менеджеры модов)
1. Скачайте по осн.ссылке саму утилиту «HUDFramework» и установите с помощью вашего предпочтительного менеджера модов или скопируйте папку Interface и файлы HUDFramework — Main.ba2, HUDFramework.esm в папку Data в игре, подтвердить слияние папки Interface если у вас уже есть в игре такая папка.
2. Активируйте файл HUDFramework.esm в своем менеджере модов или через меню Mods в игре.
Примечание.
3. Если вы получили сообщение о перезаписи файла HUDMenu.swf, то у вас есть какой-то установленный в игре мод, так-же изменяющий интерфейс игры. Чтобы использовать оба мода одновременно, вам нужно внедрить «HUDFramework» в другой мод, используя авто-патчер «HUDFramework auto-patcher». Скачайте по доп.ссылке, создайте любую пустую папку и поместите в нее папку Autopatcher 1.0 из архива.
* Как использовать «HUDFramework auto-patcher»:
— Откройте файл autopatch.cmd двойным нажатием мышки для запуска авто-патчера HUDFramework.
— Авто-патчер автоматически внедряет HUDFramebook в любой файл HUDMenu.swf
— Убедитесь что файл HUDMenu.swf, который вы будете исправлять, находится в текущем каталоге, то есть там где файл autopatch.cmd
— Исправленный файл будет называться HUDMenu_patched.swf
— Исходный файл HUDMenu.swf не будет изменен.
— Чтобы использовать уже исправленный файл HUDMenu.swf, переименуйте HUDMenu_patched.swf в HUDMenu.swf и поместите его в папку игры по пути Data/Interface с заменой.
Источник
HUDFramework
#961
Lord Evil Little Furball Kitten
Relayer110 wrote: I keep getting the following when Steam decided to update the game to V1.10.163.0
«HUD Extension Version Error
expected game version 1.10.162.0
your game version 1.10.163.0
some features may not work correctly»
The game refuses to load. But will load using Fallout4.exe and not F4SE. Unfortunately my PipBoy refuses
to show up.
Also having issues with Looksmenu. Saying mine is an older version, yet I’ve downloaded and installed the latest one.
Any help with the above would be most appreciated.
Thanx in advance.
Regards,
Relayer
#962
In response to post #75505688. #75515183 is also a reply to the same post.
Relayer110 wrote: I keep getting the following when Steam decided to update the game to V1.10.163.0
«HUD Extension Version Error
expected game version 1.10.162.0
your game version 1.10.163.0
some features may not work correctly»
The game refuses to load. But will load using Fallout4.exe and not F4SE. Unfortunately my PipBoy refuses
to show up.
Also having issues with Looksmenu. Saying mine is an older version, yet I’ve downloaded and installed the latest one.
Any help with the above would be most appreciated.
Thanx in advance.
Regards,
Relayer
DarkDominion wrote: This mod and the LooksMenu mod are F4SE dependent.
F4SE has had an update because of the Bethesda update of the game. Now these mods need an update too.
Mod authors will update soon, just a little patience:)
#963
In response to post #75505688. #75515183, #75543638 are all replies on the same post.
Relayer110 wrote: I keep getting the following when Steam decided to update the game to V1.10.163.0
«HUD Extension Version Error
expected game version 1.10.162.0
your game version 1.10.163.0
some features may not work correctly»
The game refuses to load. But will load using Fallout4.exe and not F4SE. Unfortunately my PipBoy refuses
to show up.
Also having issues with Looksmenu. Saying mine is an older version, yet I’ve downloaded and installed the latest one.
Any help with the above would be most appreciated.
Thanx in advance.
Regards,
Relayer
DarkDominion wrote: This mod and the LooksMenu mod are F4SE dependent.
F4SE has had an update because of the Bethesda update of the game. Now these mods need an update too.
Mod authors will update soon, just a little patience:)
Relayer110 wrote: Thanx for the quick reply DarkDominion
I am running the correct version of the game as well as F4SE. I get no errors in that department.
Just the HUD and Looksmenu error up. Or do I need to wait for updates on Looks and HUD?
Thanx once again.
Regards,
Relayer
DarkDominion answered on that
Mod authors will update soon, just a little patience.
#964
Lord Evil Little Furball Kitten
In response to post #75505688. #75515183, #75543638, #75543678 are all replies on the same post.
Relayer110 wrote: I keep getting the following when Steam decided to update the game to V1.10.163.0
«HUD Extension Version Error
expected game version 1.10.162.0
your game version 1.10.163.0
some features may not work correctly»
The game refuses to load. But will load using Fallout4.exe and not F4SE. Unfortunately my PipBoy refuses
to show up.
Also having issues with Looksmenu. Saying mine is an older version, yet I’ve downloaded and installed the latest one.
Any help with the above would be most appreciated.
Thanx in advance.
Regards,
Relayer
DarkDominion wrote: This mod and the LooksMenu mod are F4SE dependent.
F4SE has had an update because of the Bethesda update of the game. Now these mods need an update too.
Mod authors will update soon, just a little patience:)
Relayer110 wrote: Thanx for the quick reply DarkDominion 🙂
I am running the correct version of the game as well as F4SE. I get no errors in that department.
Just the HUD and Looksmenu error up. Or do I need to wait for updates on Looks and HUD?
Thanx once again.
Regards,
Relayer
RickyTheOx wrote: DarkDominion answered on that 🙂
Mod authors will update soon, just a little patience.
[EDIT] Correction, this mod is not version dependent, but LooksMenu is.
As for the «HUD Extension Version Error» : are you using Nameplates — Floating Health Bars ?
if so, that one needs an update too.
Edited by DarkDominion, 09 December 2019 — 07:13 pm.
#965
In response to post #75093843. #75336643 is also a reply to the same post.
PanicAtTheBanyo wrote: Anyone having trouble making DEF_UI + HUDframework + iHUD using MO2? Help, can’t play this game with just the 2 of them working
Anqayas wrote: They work perfectly fine together. Been using them for months now & I only use MO2.
Load order:
1. HUDFramework
2. Def UI
3. DEF_UI Compatibility Patch (Downloaded from here—first optional file)
and iHUD should be below HUDFramework. It can be below or above Def UI.
Edit: if you have a sorting mod, it should be #4 because it may come with files that must overwrite some of Def UI files.
#966
In response to post #75075878. #75079243, #75105928, #75336703 are all replies on the same post.
hieiyyh wrote: its just me or after the last update (1.10.162) everytime i use VATS the game stops for a moment and then it appears the message «VATSMenu Opened»
using DEF_UI and this mod for a while now, it suddenly started with this bulls*** -_-
ps: disabling HUDFramework fix this issue. -_-‘
Ruinedworld wrote: I found disabling Def-ui fixed this issue.
hieiyyh wrote: well, i like the HUD i modified. since i used only 1 mod that uses HUDFramework (Holotime) and disabling it seems to fix, then i prefer disabling HUDFramework unfortunatelly.
Anqayas wrote: Do you use the DEF UI patch?
#967
In response to post #75093843. #75336643, #75574748 are all replies on the same post.
PanicAtTheBanyo wrote: Anyone having trouble making DEF_UI + HUDframework + iHUD using MO2? Help, can’t play this game with just the 2 of them working
Anqayas wrote: They work perfectly fine together. Been using them for months now & I only use MO2.
Load order:
1. HUDFramework
2. Def UI
3. DEF_UI Compatibility Patch (Downloaded from here—first optional file)
and iHUD should be below HUDFramework. It can be below or above Def UI.
Edit: if you have a sorting mod, it should be #4 because it may come with files that must overwrite some of Def UI files.
I don’t understand your post, you say like DEF_UI has some plugin to load in a different order but it only has interface files and the only plugins are the scrap list.
Edited by hieiyyh, 15 December 2019 — 02:36 pm.
#968
Nice if there is such a tool, but it is bad if you only write half the instructions.
It is said that «AutoPatcher» should be installed or copied into the FO4 DATA folder. It is not mentioned that you have to copy the «HUDMenu.swf» into the DATA folder so that «AutoPatcher» can also find the file.
Fortunately, I found it out myself.
Points for the MOD: 10
Points for the Instructions: 0
#969
#970
- Change Theme
- IP.Board Mobile
- White
- Underground (Import)
- Contact Us
- Privacy and Refund Policy
- Help
Источник
Описание
Файлы3
Скриншоты3
Комментарии19
Утилита «HUDFramework» является основой (ядром) для пользовательского интерфейса, который добавляет возможность добавления новых элементов интерфейса на экране из модов, бесконфликтным способом. Статы, время, виджеты и многое другое! Добро пожаловать в новый мир моддинга интерфейса игры.
Детали:
* Ранее, любой мод изменяющий HUD (интерфейс игры), обязательно переписывал и конфликтовал с любым другим модом, также изменяющим HUD (интерфейс игры). HUDFramework решает эту проблему путем динамической загрузки отдельных модов изменяющих интерфейс на экране игры во время выполнения. «HUDFramework» предоставляет модмейкерам инструмент для загрузки пользовательских виджетов и связь со своими виджетами.
* Обратите внимание, «HUDFramework» это только ядро, поэтому вам нужно иметь какие либо установленные моды, которые требуют наличие «HUDFramework» для отображения любых виджетов на экране игры из этих модов! Ниже смотрите список модов которые работают через «HUDFramework» и требуют наличие этого инструмента.
Моды которые требуют наличие HUDFramework:
HoloTime — HUD Clock Widget by registrator2000 (есть у нас на сайте)
Companion Status HUD by registrator2000
Immersive HUD (iHUD) by Gopher
Survival stats widget by Neanka
Explosives widget by Neanka
AmmoTweaks — A Weapon Overhaul by isathar
Ammo count widget by Neanka
PA stats widget by Neanka
Wasteland Energy Shields by neotropic
Power Armor HUD (paHUD) by Gopher
Buffs panel widget by Neanka
Vault-Tec Accelerated Focus System (VAFS) by Ashna
Transfer Settlements — Shareable Settlement Blueprints by CDante (video) (есть у нас на сайте)
Sim Settlements by kinggath (есть у нас на сайте)
Fallout 2287 — Gas Masks of the Wasteland (есть у нас на сайте)
Vault Time — HUD Clock (Tranquility Lane) by Bwones
+ тонна других модов, все не перечислить, полный список всех модов которые требуют наличие данного фреймворка смотрите на Нексусе на главной странице в спойлере с названием Requirements
Требования:
Fallout 4
Java 8 и выше (для патчера «HUDFramework auto-patcher»).
Установка:(можно вручную или через менеджеры модов)
1. Скачайте по осн.ссылке саму утилиту «HUDFramework» и установите с помощью вашего предпочтительного менеджера модов или скопируйте папку Interface и файлы HUDFramework — Main.ba2, HUDFramework.esm в папку Data в игре, подтвердить слияние папки Interface если у вас уже есть в игре такая папка.
2. Активируйте файл HUDFramework.esm в своем менеджере модов или через меню Mods в игре.
Примечание!!!
3. Если вы получили сообщение о перезаписи файла HUDMenu.swf, то у вас есть какой-то установленный в игре мод, так-же изменяющий интерфейс игры. Чтобы использовать оба мода одновременно, вам нужно внедрить «HUDFramework» в другой мод, используя авто-патчер «HUDFramework auto-patcher». Скачайте по доп.ссылке, создайте любую пустую папку и поместите в нее папку Autopatcher 1.0 из архива.
* Как использовать «HUDFramework auto-patcher»:
— Откройте файл autopatch.cmd двойным нажатием мышки для запуска авто-патчера HUDFramework.
— Авто-патчер автоматически внедряет HUDFramebook в любой файл HUDMenu.swf
— Убедитесь что файл HUDMenu.swf, который вы будете исправлять, находится в текущем каталоге, то есть там где файл autopatch.cmd
— Исправленный файл будет называться HUDMenu_patched.swf
— Исходный файл HUDMenu.swf не будет изменен.
— Чтобы использовать уже исправленный файл HUDMenu.swf, переименуйте HUDMenu_patched.swf в HUDMenu.swf и поместите его в папку игры по пути Data/Interface с заменой.
4. Если вы пользуетесь модом DEF_UI, то по доп.ссылке можете скачать уже готовый адаптированный патч и установить в игру с заменой файла HUDMenu.swf
HUDFramework 1.0f (156 kb)Сервер №1
HUDFramework auto-patcher 1.0Сервер №2
HUDFramework DEF_UI PatchСервер №3
-
Автор
registrator2000 -
Язык
Мультиязычный -
ЛОР
Да -
Распространение
Ни при каких условиях -
Оригинал
nexusmods.com/fallout4/mods/20309
16 629
Просмотров
4492
Загрузок
Версия
1.0f
Размер
280,91 Kb
Описание
мода для Fallout 4
UI фреймворк для Fallout 4, который позволит разрабатывать моды с изменением интерфейса без каких-либо проблем.
Возможности
— Создавайте HUD виджеты и модифицируйте их существующими UI элементами.
— Один фреймворк для PC и консолей.
— Поддержка Papyrus.
Требования: Fallout 4
Установка: через установщик модов или NMM (инструкция по автоматической и ручной установке)
↓ Ссылки для скачивания ↓
Файл
280,91 Kb
размер
4492
загрузок
1.0f
версия
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Игровой мир продолжает расти, а благодаря обновлениям и техническим усовершенствованиям возможности игры также улучшаются. К сожалению, время от времени случаются ошибки, и недавно геймеры Fallout 4 заметили, что моды не всегда работают.
У Fallout 4 есть процветающее сообщество моддеров, которое выпускает новые моды для этой игры. Эти моды изменяют игру различными способами.
Например, при загрузке модов, улучшающих визуальные эффекты или добавляющих новые функции в Fallout 4, в некоторых случаях моды не работают или не отображаются в игре.
Мы знакомим вас с лучшими исправлениями в этой статье, и если моды Fallout 4 не загружаются или не работают моды текстур Fallout 4, эти решения должны помочь.
Почему мои моды Fallout 4 не работают?
Модификации Fallout 4 не будут работать, если вы не настроили определенные INI-файлы для игры должным образом.
Брандмауэр Windows или антивирусная утилита могут блокировать Fallout 4 или его менеджер модов. Или менеджер модов для Fallout 4 может не иметь прав администратора.
Неисправные (поврежденные) или устаревшие моды также могут помешать работе других модов.
Общие проблемы с игрой возникнут при наличии неисправных модов. Например, Fallout 4 может регулярно вылетать или, в худшем случае, вообще не запускаться из-за сломанных модов.
Как заставить моды работать в Fallout 4?
1. Запустите Nexus Mod Manager (или Vortex) от имени администратора.
- Сначала откройте папку, содержащую Nexus Mod Manager (или программное обеспечение для моддинга Vortex) для Fallout 4.
- Щелкните правой кнопкой мыши файл EXE для вашего мода Fallout 4 и выберите «Свойства».
- Затем выберите вкладку «Совместимость», показанную на снимке экрана ниже.
- Выберите параметр «Запустить эту программу от имени администратора» и нажмите «Применить».
- Нажмите OK, чтобы закрыть окно свойств.
2. Настройте INI-файлы для моддинга Fallout 4.
- Сначала нажмите горячую клавишу Windows+ E, чтобы открыть проводник.
- Затем откройте папку Fallout 4 по этому пути:
DocumentsMyGamesFallout4
- Щелкните правой кнопкой мыши файл Fallout4Custom.ini и выберите «Открыть с помощью».
- Нажмите «Блокнот», чтобы открыть файл Fallout4Custom.ini в этом текстовом редакторе.
- Скопируйте следующий код с помощью горячей клавиши Ctrl+ C:
[Archive] bInvalidateOlderFiles=1 sResourceDataDirsFinal=
- Вставьте этот код в файл Fallout4Custom.ini с помощью горячей клавиши Ctrl+ V, а затем сохраните его.
- Щелкните правой кнопкой мыши файл Fallout4Custom.ini и выберите «Свойства».
- Перейдите на вкладку «Общие» и снимите флажок « Атрибут только для чтения».
- Снова щелкните правой кнопкой мыши Fallout4Prefs.ini в той же папке Fallout 4 и выберите «Открыть с помощью», чтобы открыть файл в «Блокноте».
- Введите приведенный ниже код в файл Fallout4Prefs.ini под
bEnableFileSelection=1
[Launcher]
- Затем выберите параметр «Сохранить» в меню «Файл» Блокнота.
Если в вашей папке Fallout 4 нет файла Fallout4Custom.ini, создайте новый файл для этой папки, нажав «Файл» > «Сохранить как» в «Блокноте».
Выберите «Все файлы» в раскрывающемся меню «Сохранить как тип». Затем введите Fallout4Custom.ini в поле заголовка файла и нажмите кнопку «Сохранить».
3. Включите Fallout 4 через брандмауэр Защитника Windows.
- Нажмите кнопку «Пуск », введите брандмауэр, затем выберите апплет брандмауэра Защитника Windows.
- Щелкните Разрешить приложение или функцию через брандмауэр Защитника Windows.
- Нажмите кнопку Изменить настройки.
- Затем установите флажки Public и Private для Fallout 4 и Nexus Mod Manager (или Vortex, если вы его используете).
- Нажмите кнопку ОК.
Если вы не можете найти Fallout 4 и менеджер модов в списке разрешенных приложений, нажмите «Разрешить другое приложение».
Затем вы можете нажать кнопку «Обзор», чтобы выбрать и добавить в список приложения Fallout 4 и менеджер модов.
4. Добавьте исключение Fallout 4 в систему безопасности Windows.
- Щелкните меню «Пуск», введите «Безопасность Windows», а затем выберите апплет «Безопасность Windows».
- Нажмите кнопку «Защита от вирусов и угроз» в левой части окна «Безопасность Windows», затем выберите «Управление параметрами» на правой панели.
- Прокрутите вниз и нажмите Добавить или удалить исключения.
- Нажмите кнопку «+ Добавить исключение», затем нажмите «Папка» и выберите каталог Fallout 4.
- Затем нажмите «Папка» и выберите каталог Fallout 4.
5. Отключайте и снова включайте моды по одному
- Откройте окно Nexus Mod Manager.
- Затем выберите Fallout 4 в Nexus Mod Manager, чтобы открыть список установленных модов.
- Играйте в Fallout 4 после деактивации всех модов. Если деактивация модов исправила предыдущие проблемы с игрой, по крайней мере один из модов неисправен.
- После этого активируйте мод; и играйте в Fallout 4 после активации, чтобы проверить наличие проблем. Продолжайте тестировать игру после повторной активации одного мода за раз, пока не сможете определить неисправный.
- Деактивируйте поврежденный мод, который вы обнаружили.
Если моды Fallout 4 не работают на Xbox, ПК, PS4 и PS5, попробуйте отключить и снова включить эти режимы.
6. Переустановите Nexus Mod Manager, чтобы обновить его.
- Чтобы открыть аксессуар «Бег», нажмите клавиши Windows+. R
- Перезагрузите Windows после удаления программного обеспечения мода.
- Нажмите кнопку загрузки вручную, чтобы получить последнюю версию Nexus Mod Manager на странице загрузки NMM.
- Установите скачанный вами менеджер модов.
Вот хорошее исправление для модов Fallout 4 Vortex, которые не работают, и модов Fallout 4 Nexus, которые не работают.
Убедитесь, что вы переустановили программное обеспечение менеджера модов на тот же жесткий диск, что и игра Fallout 4.
Есть большая вероятность, что приведенные выше разрешения исправят неработающие моды Fallout 4. Однако вы можете нажать кнопку «Отправить заявку» на странице поддержки Bethesda, если вам все еще нужны дополнительные потенциальные разрешения для модов Fallout 4, которые не отображаются.
Когда моды Fallout 4 не работают на ПК, возможно, INI-файлы для Fallout4 не настроены должным образом, мод может быть поврежден или брандмауэр Windows или антивирусная утилита могут блокировать Fallout 4 и его программное обеспечение для модификации.
Изменение настроек свойств для Fallout 4 может привести к тому, что моды Fallout 4 не будут отображаться в игре.
Антивирусная утилита Windows и исключения брандмауэра могут реально исправить неработающие текстуры Fallout 4 и другие проблемы с моддингом для этой игры.
Редактирование определенных файлов конфигурации также может исправить то, что моды Fallout 4 не отображаются.
-
#1
Hey everyone,
I have just recently gotten back into Fallout 4 again for my upteenth playthrough and started to get all of my mods re-loaded. After loading HudFramework and Sim Settlements i figured i was ready to go. Fired it up and everything was working fine until i unlocked rebuilding Sanctuary and noticed that the HudFramework widget was showing up to display Sanctuary’s needs.
I’ve tried to do a little research online to try and discover where i goofed and have struck out each time. I found that i could enable Papyrus to troubleshoot whether it was a scripting problem so i did that and noticed some oddities:
https://pastebin.com/2ureWb7k
Here’s a sample of an odd message:
[09/12/2018 — 09:32:09PM] error: Failed to call member function HUD_WidgetLoaded on [Quest <kgSIM_WorkshopHUD (0B007000)>] — function name likely invalid, or object incorrect type
stack:
[kgSIM_WorkshopHUD (0B007000)].Quest.CallFunctionNoWait() — «<native>» Line ?
[HUDFramework (0A000F99)].HUDFramework.LoadWidget() — «C:ProgramsSteamsteamappscommonFallout 4DataScriptsSourceUserHUDFramework.psc» Line 227
[HUDFramework (0A000F99)].HUDFramework.AutoloadWidgets() — «C:ProgramsSteamsteamappscommonFallout 4DataScriptsSourceUserHUDFramework.psc» Line 613
[HUDFramework (0A000F99)].HUDFramework.StartSession() — «C:ProgramsSteamsteamappscommonFallout 4DataScriptsSourceUserHUDFramework.psc» Line 551
[HUDFramework (0A000F99)].HUDFramework.::remote_Actor_OnPlayerLoadGame() — «C:ProgramsSteamsteamappscommonFallout 4DataScriptsSourceUserHUDFramework.psc» Line 538
In my load order i made sure that HudFramework is before Sim Settlements. I also pulled the most recent versions of the core module and the expansions.
Also, which may be important, i run an ultra-widescreen monitor 21:9 and am running Tru9 to make my view not poopy. This could be a factor but i am doubtful. Still i’ll try and eliminate it anyways just to be sure.
Is there anything else i can provide to help troubleshoot this down? It is much more difficult to build up a decent town when the needs are just that little bit more inaccessible. Any help would be appreciated!
-
#2
Are you using DEF_UI? There is a known compatibility issue between HUD Framework and DEF_UI due to them both using a «HUDMenu.swf» file. There’s a compatibility patch on the HUD Framework Nexus page that you would need to install if that is the case.
-
#3
You can also look at Kinggath’s video on installing HUD Framework, if you haven’t already:
There is a troubleshooting section at the end of the video.
-
#4
Yeah, i am using DEF_UI and loaded the compatibility patch as well.
I actually just went nuclear and unloaded all of my mods. I noticed that when i tried to start it up with nothing installed that i was missing my HUDMenu.swf file. I’m now starting to wonder if maybe one of the mods broke it at the start and i have just been fighting with that since. Unfortunately i don’t have a base / vanilla version of the file to replace.
In any case, post nuclear, i installed hudframework and loaded, but didn’t see anything. Thought maybe it was because i didn’t have Sim Settlements installed so i installed that and started up. Still nothing. Then installed DEF_UI and compat patch, still nothing.
-
#5
Thanks for the video, i am watching it now as i try things.
Also, i unloaded everything again and just loaded sim settlements and hudframework and now i am getting a CTD when i try to go into workshop mode. And the settlement widget still isn’t showing.
-
#6
I actually just went nuclear and unloaded all of my mods. I noticed that when i tried to start it up with nothing installed that i was missing my HUDMenu.swf file.
Well, there isn’t normally a loose HUDMenu.swf file that comes with Fallout 4. That’s part of the .ba2 files that hud mods overwrite. Since you uninstalled all mods, that file should have been removed. I know that a user on the HUDFramework nexus page reported that a texture mod (they didn’t say which, unfortunately) overrode the .swf file and cause issues for them, even with the correct load order.
Since you’ve already gone nuclear, you may have to go full Exterminatus and reinstall Fallout 4.
However, before you do that, have you tried doing a manual install of Sim Settlements? I don’t know which mod manager you’re using, but NMM has problems with installing SS for some users, and traditionally has had issues with overlapping hud mods.
-
#7
You probably also want to validate your Fallout 4 game files through Steam. (Pre-Exterminatus, of course.)
-
#8
I ran the file verify and everything checked out fine.
I’ll load up hudframework and then the core module for sim settlements manually and see if that does the trick.
Thanks for the help thus far.
-
#9
No problem at all. Let us know how it goes.
-
#10
If you uninstalled DEF_UI you’ll need to re-install HUD Framework, and make sure to remove the patch too.
Basically.. make a clean install of HUD Framework.
-
#11
Yeah, as snarkywriter put it i went full Exterminatus on my install. I uninstalled everything and reinstalled Fallout completely.
After doing so i noticed something odd though. When i went in from a fresh install and loaded my saved game i had no crosshairs visible and was still getting a CTD as soon as i tried to use a workbench.
I then went into the folder holding my preferences, since those don’t get modified when you uninstall (which i didn’t realize at the time), and deleted both the fallout.ini and falloutprefs.ini, which didn’t result in any change once the game was loaded. I then deleted the falloutcustom.ini and that restored functionality. However the game did not recreate the file like it did with the others.
I then installed Hudframework and the core Sim Settlements and my CTD returned.
I then went to sleep
I’ll try and take another look at it tonight. I was thinking to run maybe Fallrims tools to see what i can see in there. Could some script be stuck that is causing my CTD?
-
#12
Load up a vanilla save and see if everything is working. Once you have a stable base.. then you can move forward.
-
#13
Is that Ms. Vault 111 save file a base save game? Do i need that mod loaded to use it or should it be fine by itself?
-
#14
Yeap, I do the same thing. Often sleeping on it helps me out.
Is that Ms. Vault 111 save file a base save game? Do i need that mod loaded to use it or should it be fine by itself?
That one isn’t a mod per se, it’s a vanilla save file. You’ll want to put the .fos file in your save file folder (Default location for save files is My Documents/My Games/Fallout4/Saves,
or C:Users*YOURNAME*DocumentsMy GamesFallout4Saves), and load the game with no mods installed to make sure you have a good vanilla installation.
I’m assuming throughout all of this, you have not uninstalled TruBy9?
TruBy9 includes custom versions of DEF_UI and HUDFramework in its FOMOD installer, which include custom HUDMenu.swf files. That normally means you should not install the separate versions of these two mods. However, according to the stickied comment in the posts section of the TruBy9 Nexus page, the mod author recommends a very specific installation order for HUDFramework, DEF_UI, and TruBy9. It’s entirely possible that, if you are using a mod manager other than Mod Organizer 2, you may have overwritten the TruBy9+DEF_UI+HUDFramework version of HUDMenu.swf, which could cause CTD’s.
After you verify that your base installation of Fallout 4 (without TruBy9 or any other mod at all) is working with the Ms. Vault 111 save file, I’d recommend trying the following steps, in order, as recommended by the TruBy9 mod author:
- Install HUDFramework
- Install DEF_UI
- Install the DEF_UI and HUDFramework compatibility patch
- Install the TruBy9 HUDFramework+ DEF_UI version of TruBy9, overwriting what it asks you to overwrite
Hopefully that will help!
-
#15
Wow. So i loaded up the vanilla save offered and worked my way to Sanctuary. Once there i tried to use the armor workbench and it CTD. That’s disheartening.
-
#16
Can you load that save without any mods and using the vanilla launcher? meaning.. a pure vanilla game.. and it still crashes.
IF it does still crash in pure vanilla then It’s time for a very clean install of F04.
If it doesn’t, then you have a buggered mod, and good cleaning & reinstalling of all mods is in order.
-
#17
Yeah, when I attempted to use that save I loaded it up with no mods installed. What was odd was that when I choose to load the file it pointed out that a handful of mods we’re no longer available? With the vanilla save and no mods installed.
-
#18
If you mean loading your old save without mods then yes that would be normal to get the popup about missing mods.
The
Ms Vault111
save has never seen any mods thus wouldn’t give you the missing mod warning. Unless you loaded a save you made with it and had mods active, and not the original save.
-
#19
I definitely chose the MsVault 11 save file, since i started by cryo pods. I’ll take a look at the file with that resaver tool and see what it says now.
-
#20
Ah, got it. It was my mistake. I choose another save file that had vault 111 in the title by mistake.
When i scrolled all the way to the bottom of my save list i found the MsVault 111 save file. I loaded that up and all the benches appear to be working correctly. No CTD.
Now i’m wondering if there is any way to salvage my old save games or if i am going to have to start from scratch.