Fallout 4 как изменить переносимый вес


Set — на время (до выхода)
Mod — на всегда

SetAV устанавливает значение атрибута на указанное количество.

ForceAV модифицирует значение атрибута, регистрируя постоянный модификатор (позитивный или негативный) значения, требуемый для достижения необходимого значения атрибута.

ModAV изменяет значение атрибута путем регистрации постоянного модификатора (положительный или отрицательный), значение указано.

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


Антон Розовик
а чеж она мне тогда когда я прописывал setav запомнила на всегда — благодарю попробую все варианты. Хотя если следовать твоей логике ты прав — я если честно не помню Set или Mod вводил — пол месяца назад дело было, введя Mod запомнила навсегда — а сейчас вводил Set и она возвращает на 10000, ща нет доступа к компу — как и говорил вечером проверю

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


ashleyalicia
Это не моя логика) Беседка и ещё игровой код)

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


Антон Розовик
Спасибо — с modav все получилось, а то я уже бесится стал с этим весом — с утра 1,5 часа в инете лазил так нужной информации и не нашел, надо было здесь сразу вопрос людям задать а не тратить время. Как попки копируют инфу с сайта на сайт везде один и тот же список команд включая этот сайт — типа хотите изменить вес впишите player.setav carryweight xx где xx нужное число

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


ashleyalicia
правильнее, где хх — число, которое добавится к вашему весу ;)

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


Пробуй player.modav carryweight -9700
Только что скинул у себя лишний вес. Лечился, ел, перезагружался, вроде работает. Вес не меняется

з.ы. Перезапустил игру — вес не изменился, значит работает. Кстати, убавлял по чуть-чуть, хотя наверно можно и сразу

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


Антон Розовик
хорошо попробую вечером — а чем команда modav от setav в конкретно этом случае отличается

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


У меня следующая проблема с весом. По умолчанию мой максимальный/ прокаченный вес составляет 489 кг. Затем произошел странный баг и 100 кг почему то у меня испарились…. теперь у меня 389 кг…. Было такое уже и эти 100 кг. сами вернулись.В первый раз не обратил внимание,а теперь опять вылез этот баг…от чего это зависит я так и не понял. Модов ни одного,химии не жрал, лицензия в Стим.Единственное,что сделал недавно это прокачал максимальную силу и всё…?

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


Waffen
Силовая броня?

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


longerr2007
Не.Всё спасибо — разобрался.У меня был вкачен перк на одиночку,а я взял напарника и вес отключился.Забыл и тупанул…)

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


ashleyalicia
Странно. Может скинуть и сохраниться, а потом перезапустить игру вместе с компьютером? Ну мало ли, вес всё-таки можно выставить на меньшее значение. А чё он после лечения потом скачет- это уже не понятно. Они с уровнем так сделали персонажа, понизить нельзя почти никак, видимо и тут так же. Против читеров или против здравого смысла это сделано, козлы короче. Хотя может кто-то и более полезный совет может дать, лично я с таким не сталкивался.

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


L|EMEHTATOP
спасибо за совет но новое сохранение и перезагрузка игры не помогла, стоит скушать баффаут к примеру и вес возвращается на 10000

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку


ashleyalicia
Персонаж у тебя муровей прям. 10 тонн на хребте таскает

  • пожаловаться
  • скопировать ссылку

  • Автор
    The Iron Rose
  • Язык
    Мультиязычный
  • Распространение
    Ни при каких условиях
  • Оригинал

    nexusmods.com/fallout4/mods/214

34 707
Просмотров

8894
Загрузок

Версия

1.1

Размер

1,03 Kb

Описание
мода для Fallout 4

С этим модом вы увеличите переносимый вес для вашего героя в Fallout 4. Есть 2 варианта этого мода «Стандарт» и «Бонус» (папки в архиве в esp). Первый вариант просто увеличит ваш переносимый вес на (100, 500, 1000 или 9999), а второй вариант увеличит зависимость переносимого веса от силы.

Есть четыре варианта для изменения вашего веса по умолчанию:
— CarryWeight100.esp
— CarryWeight500.esp
— CarryWeight1000.esp
— CarryWeight9999.esp

Есть два варианта для модификации бонуса месте:
— CarryWeight50Strength.esp
— CarryWeight100Strength.esp


Требования: Fallout 4

Установка:

1. По пути «Мои документы/My Games/Fallout 4» находим файл Fallout4Prefs.ini и редактируем его: [Launcher] добавьте «bEnableFileSelection=1» (без кавычек)

2. Переходим в папку C:UsersИмя пользователяAppDataLocalFallout4. Открываем plugins.txt. Добавляем в него новую строку с названием CarryWeight500.esp после «Fallout4.esp» 

3. Сохраните и закройте.

4. Выделяем plugins.txt и правой кнопкой выбираем «Свойства» и отмечаем «только для чтения».

5. Добавляем выбранный вам esp в папку Data, что находится в корне Fallout 4

Удаление: удалить файлы мода и отредактировать все к исходному варианту



↓ Ссылки для скачивания ↓

Файл

1,03 Kb
размер
8894
загрузок

1.1


версия


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.

Recent Updates
Update 1.2 Changelog — 7th May 2016

  1. Added optional compatibility with the Unofficial Fallout 4 Patch (UFO4P).

Introduction
This mod increases the carry weight of your companions by either 250, 500, 1000, 2000, 4000, or 128000. My aim was to implement this as cleanly as possible and so I magnified the effect of the magazine Live & Love #3 Trim the Fat, where in the vanilla game it increases your companions carry weight by 10. This means that you will have to first find the magazine Live & Love #3 Trim the Fat in order to increase your companions carry weight.

This mod also patches the bug where the Live & Love magazine perks do not effect Cait, Curie, Dogmeat, MacCready, or Preston Garvey. This patch is necessary for the mod to work with these companions. Incidentally, the Unofficial Fallout 4 Patch (UFO4P) also patches this bug (among others). For this reason I have provided a file that is compatible with the UFO4P. I personally recommend that you use the UFO4P along with the UFO4P compatible CCWM file. However, I realise that not everyone will be using the UFO4P, and so the existing version of CCWM that doesn’t require the UFO4P has remained.

This only concerns people that are both not using the UFO4P and those intending to use this mod in an on-going play-through. Therefore, if you are either using the UFO4P or intending to start a new game then this step is not required. If you fall into this category then please use the «Curie Live & Love magazine perk patch» bat file. Please see the FAQ if you’re unsure how to use a bat file. Long story short the aforementioned bug can only be patched for Curie in an on-going game by manually applying the Actor Effects via console. The bat file makes this process more straightforward. If this is not done then the mod will not effect Curie.

FAQ
Q: How do I install and use the Curie Live & Love magazine perk patch?
A: Place the LiveNLoveMagazinePerkPatchCurie.txt file in your «SteamsteamappscommonFallout 4» folder. When in-game open up your console (bound by default to your «`» key) and type in «bat LiveNLoveMagazinePerkPatchCurie» and press your «Enter» key. You are only required to execute the bat file once, after which you can delete the file.

Q: Where can I find the magazine Live & Love #3 Trim the Fat?
A: Live & Love #3 Trim the Fat can be found at WRVR broadcast station as shown in the images tab.

Q: Is this mod compatible with the Automatron and Wasteland Workshop DLC?
A: Yes.

Q: Does this mod require the Automatron or Wasteland Workshop DLC?
A: No.

Q: How do I enable mods for Fallout 4?
A: Please see Gopher’s video, FALLOUT 4: Enabling Modding for PC (UPDATED).

Q: How do I install this mod via NMM?
A: Install it as you would any other mod, when the FOMOD menu pops up select (only one) companion carry weight fortification and click the «Finish» button. If you are both not using the UFO4P and intend to use this mod in an ongoing play-through please download and use the Curie Live & Love magazine perk patch in the «Optional Files» tab in order to patch the bug for Curie. If you are either using the UFO4P or intending to use this mod in a new play-through then you are not required to do this.

Q: How do I manually install this mod?
A: Place the relevant .esp file in your «SteamsteamappscommonFallout 4Data» folder. If you are both not using the UFO4P and intend to use this mod in an ongoing play-through please download and use the Curie Live & Love magazine perk patch in the «Optional Files» tab in order to patch the bug for Curie. If you are either using the UFO4P or intending to use this mod in a new play-through then you are not required to do this.

Q: How do I update this mod?
A: The easiest way to update the effects of this mod on a companion (once the mod has been uninstalled) is to dismiss that companion and to move far enough away such that the cell the companion is in is unloaded (a distance of 5 cells by default, it depends upon your uGridsToLoad value). For example I can leave my companion(s) at the Sanctuary Hills settlement and run to the Museum of Freedom (in Concord, you don’t actually need to go inside the Museum of Freedom, just outside of it) and then run back to Sanctuary Hills and my companions will be back to vanilla.

Q: How do I uninstall this mod?
A: If you installed via NMM then use the inbuilt uninstall function. If you installed manually then delete the relevant .esp file in your «SteamsteamappscommonFallout 4Data» folder. The easiest way to remove the effects of this mod from a companion (once the mod has been uninstalled) is to dismiss that companion and to move far enough away such that the cell the companion is in is unloaded (a distance of 5 cells by default, it depends upon your uGridsToLoad value). For example I can leave my companion(s) at the Sanctuary Hills settlement and run to the Museum of Freedom (in Concord, you don’t actually need to go inside the Museum of Freedom, just outside of it) and then run back to Sanctuary Hills and my companions will be back to vanilla.

Q: Was this mod made in FO4Edit?
A: Yes.

Q: Is this mod compatible with custom companions?
A: This mod will effect any companion that has the Actor Effect «AbMagLiveLoveCompanionPerks «Live and Love perks» [SPEL:001C63E2]» who is also a part of the HasBeenCompanionFaction [FACT:000A1B85] faction.

Q: I want a more immersive experience, but I still want to increase my carry weight in some way, do you have any suggestions?
A: Looking at Gopher’s video, Mod Vault #16, I can recommend isathar’s mod, Personal Pack Brahmin. It looks like a great mod to me.

My Other Mods
Automatron Robot Companion Carry Weight Modifications
LiveNLove Magazine Perk Patch
No More Random Turret Mk’s

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Fallout 4 как изменить отношение спутников
  • Fallout 4 как изменить лицо npc
  • Fallout 4 как изменить линии снабжения
  • Fallout 4 как изменить имя главного героя
  • Fallout 4 как изменить графику