Gearbox malfunction ошибка скания

Модератор: POIKO

Модератор: POIKO

Аватара пользователя

Artem673

Бывалый
Сообщения: 69
Зарегистрирован: 27 фев 2019, 11:44
Откуда: Киров
E-mail: artem673@mail.ru
VIN: 9112957,4410477
Благодарил (а): 4 раза
Поблагодарили: 12 раз

Ошибка gearbox malfunction

Доброго дня форумчане, сегодня загорелась на ходу ошибка gearbox malfunction, Scania R 420 2006 год, кто подскажет куда рыть, и можно ли останавливаться, а то вдруг больше не по едет))))))

У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.


Аватара пользователя

POIKO

Администратор
Сообщения: 2515
Зарегистрирован: 31 мар 2016, 12:39
Откуда: Россия Матушка
Благодарил (а): 1110 раз
Поблагодарили: 1350 раз

Re: Ошибка gearbox malfunction

Сообщение

POIKO » 16 янв 2020, 12:56

Питание на тахографе есть?



Аватара пользователя

POIKO

Администратор
Сообщения: 2515
Зарегистрирован: 31 мар 2016, 12:39
Откуда: Россия Матушка
Благодарил (а): 1110 раз
Поблагодарили: 1350 раз

Re: Ошибка gearbox malfunction

Сообщение

POIKO » 16 янв 2020, 13:08

Подключай диагностику.


Аватара пользователя

Моня

PRO
Сообщения: 852
Зарегистрирован: 05 апр 2016, 19:18
Откуда: Дождливый
VIN: 3628792
Благодарил (а): 461 раз
Поблагодарили: 424 раза

Re: Ошибка gearbox malfunction

Сообщение

Моня » 16 янв 2020, 13:09

Считай ошибки…Иваныч поможет..в форуме есть как это делать.. Похоже на отсутствие питания тахи или датчика скорости..всё с скоростью и тахографом.. если механика-симптом пропали ряды..низа нет. Или разъём датчика скорости-сгнил. Надо ошибки-коды.


Аватара пользователя

Artem673

Бывалый
Сообщения: 69
Зарегистрирован: 27 фев 2019, 11:44
Откуда: Киров
E-mail: artem673@mail.ru
VIN: 9112957,4410477
Благодарил (а): 4 раза
Поблагодарили: 12 раз

Re: Ошибка gearbox malfunction

Сообщение

Artem673 » 16 янв 2020, 13:15

Моня писал(а): ↑

16 янв 2020, 13:09


Считай ошибки…Иваныч поможет..в форуме есть как это делать.. Похоже на отсутствие питания тахи или датчика скорости..всё с скоростью и тахографом.. если механика-симптом пропали ряды..низа нет. Или разъём датчика скорости-сгнил. Надо ошибки-коды.

Она все едет,только переключать надо со сцеплением,начинает мигать передача нажимаешь сцепление


Аватара пользователя

Artem673

Бывалый
Сообщения: 69
Зарегистрирован: 27 фев 2019, 11:44
Откуда: Киров
E-mail: artem673@mail.ru
VIN: 9112957,4410477
Благодарил (а): 4 раза
Поблагодарили: 12 раз

Re: Ошибка gearbox malfunction

Сообщение

Artem673 » 17 янв 2020, 08:25

Сегодня написала такое. Выручайте, подскажите куда рыть? Один диагност в городе и тот на неделю уехал, офицалам веры нет((((

У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.


Аватара пользователя

Artem673

Бывалый
Сообщения: 69
Зарегистрирован: 27 фев 2019, 11:44
Откуда: Киров
E-mail: artem673@mail.ru
VIN: 9112957,4410477
Благодарил (а): 4 раза
Поблагодарили: 12 раз

Re: Ошибка gearbox malfunction

Сообщение

Artem673 » 17 янв 2020, 19:50

Полный тупик, симптомы на видео, не знаем что делать. Диагностика показывает ошибки по датчику скорости , по тахографу, и ещё какие то ….

У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.


Яндекс.Метрика

Scania Gearbox Malfunction

Moderators: Mike-C, Reef

By posting content to TruckNet, you’re agreeing to our terms of use and confirm that you have read our Privacy Policy, and our Cookie Use Policy. You acknowledge that any personal data you post on TruckNet may be accessed by other members of TruckNet and visitors to the forum

Scania Gearbox Malfunction

I have a Scania R480, 2013, with manual gearbox.
Every so often it throws up the above fault , which no one can reliably fix. The warning comes on while in motion. The next time you stop the vehicle and then try to resume your journey, the range change is locked in low. When a diagnostic check is carried out the fault always comes up as being the neutral sensor. Although no fault can be found when testing the sensor, I’ve changed it on more than one occasion and also swapped it for the reverse light switch (which is an identical item). New wiring to the switch has been installed and the cab controller has been changed several months ago. No progress has been made in finding the problem, and the finest mechanical minds are now baffled.
As soon as the fitter clears the fault by computer, all is good, and off I go till the next time, which can be three months or one week away.
I’m wondering if anyone on here has had anything similar and knows what the problem might be.
Before anyone asks, there has been no tacho tampering, and no evidence of loss of speed signal from the transmitter.
The one thing I’m wondering if it may be relevant is that I very often change gear without using the clutch.

Old John
SENIOR MEMBER
 
Posts: 611
Joined: Sun Jul 03, 2016 10:38 pm

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby dieseldog999 » Sat Sep 08, 2018 1:08 pm

id think youve diagnosed your own problem there bud.
why dont you try driving it for a month without missing the clutch change?
scania have never heard of an eaton twin splitter old school style of gearbox,so i wouldnt think the ecu/brains will expect it to be the style of driving used.
its similar to hitting neutral at the top of a decent hill in an auto,getting it up to the high 80!s then wondering if the box is going to [zb] itself once you smack it into drive again……passes the time on a quiet day,but not a pastime for everyone. :)

sweet words butter no parsnips

User avatar
dieseldog999
SENIOR MEMBER
 
Posts: 10098
Joined: Sat Sep 07, 2013 2:57 pm
Location: the land that time forgot N.I.

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Conor » Sat Sep 08, 2018 1:20 pm

Seconded. I reckon the ECU is throwing a fit because you’re not driving the wagon as the manufacturer intends so every so often you have a scenario it doesn’t know how to handle.

Conor
SENIOR MEMBER
 
Posts: 10742
Joined: Sun Nov 02, 2003 3:40 am
Location: Driffield, East Yorks

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Colin_scottish » Sat Sep 08, 2018 1:36 pm

Did you buy this used from somewere if you have it may have had a magnet put onto the gearbox a few times.This can cause problems further down the line and a new ECU may be needed.

Jail the Dozy 1 (he had us all fooled)
Bring the Beaver back ASAP

Colin_scottish
SENIOR MEMBER
 
Posts: 1473
Joined: Tue Dec 31, 2013 4:37 pm

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby cav551 » Sat Sep 08, 2018 1:39 pm

Presumably you have eliminated any problem with water ingress making the detent stick?

cav551
SENIOR MEMBER
 
Posts: 5360
Joined: Fri Dec 30, 2011 9:08 am
Location: Kent

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby dieseldog999 » Sat Sep 08, 2018 1:47 pm

sweet words butter no parsnips

User avatar
dieseldog999
SENIOR MEMBER
 
Posts: 10098
Joined: Sat Sep 07, 2013 2:57 pm
Location: the land that time forgot N.I.

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Skippy70 » Sat Sep 08, 2018 3:04 pm

Old John wrote:I have a Scania R480, 2013, with manual gearbox.
Every so often it throws up the above fault , which no one can reliably fix. The warning comes on while in motion. The next time you stop the vehicle and then try to resume your journey, the range change is locked in low. When a diagnostic check is carried out the fault always comes up as being the neutral sensor. Although no fault can be found when testing the sensor, I’ve changed it on more than one occasion and also swapped it for the reverse light switch (which is an identical item). New wiring to the switch has been installed and the cab controller has been changed several months ago. No progress has been made in finding the problem, and the finest mechanical minds are now baffled.
As soon as the fitter clears the fault by computer, all is good, and off I go till the next time, which can be three months or one week away.
I’m wondering if anyone on here has had anything similar and knows what the problem might be.
Before anyone asks, there has been no tacho tampering, and no evidence of loss of speed signal from the transmitter.
The one thing I’m wondering if it may be relevant is that I very often change gear without using the clutch.

I can help you here. I have been driving manual Scania for 20 years now,and using the clutch for ,about 1. When the P/R series were introduced,the gearboxes had the neutral position sensir added. This sensor measures a few things-the most important is that the clutch is depressed before changing between the ranges. If you go down the range,without depressing the clutch,and blip the throttle to get the gear to engage(you know,to match the revs to the gearing),then the sensor sences this and throws up the fault. Putting the truck on the diagnostic is the only way to get the gearbox to work properly again.
You can still do clutchless changes,just use the pedal between ranges.

Skippy70
SENIOR MEMBER
 
Posts: 200
Joined: Sun Oct 31, 2010 1:23 pm
Location: Lanarkshire

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Old John » Sun Sep 09, 2018 5:14 pm

Thanks to all for your replies.
I had hoped to flush out someone else to whom this was happening , but not so far.Surely I’m not the only person out here who drives in this way?
It’s the completely random nature of the fault that is really baffling. I am the only driver, and my style of driving is fairly consistent. I’m on much the same routes all the time and nearly always in demanding territory where a lot of gearshifting is required. The fault can occur after three months or one week and always the same cause and cure. The neutral sensor is a very simple device which does nothing but make and break an earth circuit.
The clutch pedal has a potentiometer on it which enables the splitter section of the gearbox, also engagement of the pto and operation of the dreaded clutch saver mode, which I had deleted ages ago. All of this will be combined with info from the speed sensor which will prevent the range change from operating when it shouldn’t. This is why a lot of Scania manual boxes were reduced to scrap by the magnet lads as the speed signal was being corrupted. I’ve never tried a magnet on it, but I’m told by people who know about these things that on a truck of this age, it throws the whole thing crazy and leaves a very clear trace.
Anyway, I’ve managed to do a whole week now driving in the way that the manufacturer intended, so I’ll keep at it and see what happens.
Overall, I’ve not been at all impressed by the vehicle, but if they put twin splitters or better still Fuller 13 speeders in them, they would be so much better. I don’t imagine that will be a very popular suggestion.
Cheers Guys.

Old John
SENIOR MEMBER
 
Posts: 611
Joined: Sun Jul 03, 2016 10:38 pm

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Skippy70 » Sun Sep 09, 2018 7:18 pm

Old John wrote:Thanks to all for your replies.
I had hoped to flush out someone else to whom this was happening , but not so far.Surely I’m not the only person out here who drives in this way?
It’s the completely random nature of the fault that is really baffling. I am the only driver, and my style of driving is fairly consistent. I’m on much the same routes all the time and nearly always in demanding territory where a lot of gearshifting is required. The fault can occur after three months or one week and always the same cause and cure. The neutral sensor is a very simple device which does nothing but make and break an earth circuit.
The clutch pedal has a potentiometer on it which enables the splitter section of the gearbox, also engagement of the pto and operation of the dreaded clutch saver mode, which I had deleted ages ago. All of this will be combined with info from the speed sensor which will prevent the range change from operating when it shouldn’t. This is why a lot of Scania manual boxes were reduced to scrap by the magnet lads as the speed signal was being corrupted. I’ve never tried a magnet on it, but I’m told by people who know about these things that on a truck of this age, it throws the whole thing crazy and leaves a very clear trace.
Anyway, I’ve managed to do a whole week now driving in the way that the manufacturer intended, so I’ll keep at it and see what happens.
Overall, I’ve not been at all impressed by the vehicle, but if they put twin splitters or better still Fuller 13 speeders in them, they would be so much better. I don’t imagine that will be a very popular suggestion.
Cheers Guys.

Sorry,I think I need to make myself clearer. This fault has happened to me on more than one occasion,as can be verified by the Scania mechanics at my work. The only way to get the above fault on is to rev the engine,whilst in neutral- without the clutch being depressed. Most Scania mechanics are unaware of the phenomenon & will happily change the sensor & clear the fault with the diagnostic. The guys have been out to me in rigids & units,and not known what the fault is. I have taken mechanics out and replicated the fault to them,once we figured what was causing the issue. Trust me on this,as long as you use the clutch between range changes,the fault won’t come back.

Skippy70
SENIOR MEMBER
 
Posts: 200
Joined: Sun Oct 31, 2010 1:23 pm
Location: Lanarkshire

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Old John » Sun Sep 09, 2018 9:44 pm

Thanks Skippy.
Sorry, I didn’t quite understand your first post, but reading it again and then this one, I get what you are saying. I can understand exactly how what you describe can occur when going either third/ fourth and vice versa, whilst moving and not depressing the clutch, but I’m struggling to grasp how it will happen when merely revving the engine. However , every day’s a schoolday!

The lad who does my work is a top man with Scanias, after the last time he was out at the fault, about a week ago, I suggested to him that the clutch less changes might be a factor. He said he’s never seen the problem before, but then, he also said he doubted if he had ever come across a driver who didn’t use the clutch, so it was a possibility. He’ll be interested to hear about your experience.
In the meantime, I’ll just have to try to keep driving it as the Angry Chicken co. intended.

Old John
SENIOR MEMBER
 
Posts: 611
Joined: Sun Jul 03, 2016 10:38 pm

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Juddian » Sun Sep 09, 2018 9:50 pm

Skippy’s experience sounds on the money.

However, as a general comment i have to take me hat off to you chaps 8) that can manage or more to the point (cos many of us would probably do so if we needed to) actually prefer clutchless changes on any bloody Scania or Volvo with any of their horrid manual boxes, all of which in my experience have been hateful bloody things which baulk from day one till the day they blow up for the last time.

Normal govt suspended, decrees issued from tweedle dum and tweedle dee with no parliamentary oversight.

Heaven has a wall and strict immigration policies. Hell has open borders.

User avatar
Juddian
SENIOR MEMBER
 
Posts: 10671
Joined: Sun Jan 27, 2008 12:22 pm
Location: in my own bed

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby peterm » Sun Sep 09, 2018 11:28 pm

Juddian wrote:Skippy’s experience sounds on the money.

However, as a general comment i have to take me hat off to you chaps 8) that can manage or more to the point (cos many of us would probably do so if we needed to) actually prefer clutchless changes on any bloody Scania or Volvo with any of their horrid manual boxes, all of which in my experience have been hateful bloody things which baulk from day one till the day they blow up for the last time.

Juddian. With my not extensive experience with a Scania 3 over 3 (6 months or so) I totally agree. Bloody awful things that should have at least a nine speed RR.

I’ll fix that later.

User avatar
peterm
SENIOR MEMBER
 
Posts: 4357
Joined: Sat May 03, 2008 12:21 pm
Location: Bribie Island Australia

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Old John » Mon Sep 10, 2018 7:50 am

peterm wrote:

Juddian wrote:Skippy’s experience sounds on the money.

However, as a general comment i have to take me hat off to you chaps 8) that can manage or more to the point (cos many of us would probably do so if we needed to) actually prefer clutchless changes on any bloody Scania or Volvo with any of their horrid manual boxes, all of which in my experience have been hateful bloody things which baulk from day one till the day they blow up for the last time.

Juddian. With my not extensive experience with a Scania 3 over 3 (6 months or so) I totally agree. Bloody awful things that should have at least a nine speed RR.

Agree totally with your sentiments on both Scania and Volvo manuals.
The Scania is very easy to operate without clutch , the Volvo much less so. You CAN do it, but it’s not worth the bother.

Old John
SENIOR MEMBER
 
Posts: 611
Joined: Sun Jul 03, 2016 10:38 pm

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby LowRange » Mon Sep 10, 2018 10:35 am

The last manual Scania I drove had worn gear selectors and would pop out of gear from time to time. Usually just after changing down before a steep descent :?

LowRange
SENIOR MEMBER
 
Posts: 59
Joined: Fri Jul 11, 2014 3:24 pm

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby peterm » Sun Sep 16, 2018 12:49 am

That could get a bit interesting. I didn’t mind the Scania, just that ‘orrible gearbox and clutch saver.

I’ll fix that later.

User avatar
peterm
SENIOR MEMBER
 
Posts: 4357
Joined: Sat May 03, 2008 12:21 pm
Location: Bribie Island Australia

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby nomiS36 » Sun Sep 16, 2018 6:04 am

I always hated the Scania gearbox too. The sloppy gearstick, the always grinding one of the gears (4th/1st high was it?) and the clutch saver all conspired to make it a bad gearbox imo. MAN and DAFs 16 speeder is/was much much better in every way.

nomiS36
SENIOR MEMBER
 
Posts: 1659
Joined: Sun Jun 23, 2013 8:28 am
Location: dunno

Re: Scania Gearbox Malfunction

Postby Skippy70 » Sun Sep 16, 2018 6:58 am

Old John wrote:Thanks Skippy.
Sorry, I didn’t quite understand your first post, but reading it again and then this one, I get what you are saying. I can understand exactly how what you describe can occur when going either third/ fourth and vice versa, whilst moving and not depressing the clutch, but I’m struggling to grasp how it will happen when merely revving the engine. However , every day’s a schoolday!

The lad who does my work is a top man with Scanias, after the last time he was out at the fault, about a week ago, I suggested to him that the clutch less changes might be a factor. He said he’s never seen the problem before, but then, he also said he doubted if he had ever come across a driver who didn’t use the clutch, so it was a possibility. He’ll be interested to hear about your experience.
In the meantime, I’ll just have to try to keep driving it as the Angry Chicken co. intended.

This is the problem with this fault,no one has seen it before. I’ve seen some very befuddled Scania roadside guys because of it. Trying to explain the problem,whilst not wanting to admit it’s only happened because you have forgotten (AGAIN !) & know exactly what will cure it. One even wanted it recovered,because it was obviously going to cause the box to blow up !
Had to swallow my pride on that one & fess up.
I have found Scania gearboxes ok,bit graunchy when cold & always wear the synchro on the first gear through the range,but the reason they are easier to clutchless change is that the entire linkage is metal tube. The volvo’s are cable operated & are a pure [zb] in comparison. It’s abit like the twin splitter (I know,sorry),in an erf with mechanical linkage,a joy. In a Foden,with cables-not so much.

Skippy70
SENIOR MEMBER
 
Posts: 200
Joined: Sun Oct 31, 2010 1:23 pm
Location: Lanarkshire


By posting content to TruckNet, you’re agreeing to our terms of use and confirm that you have read our Privacy Policy, and our Cookie Use Policy. You acknowledge that any personal data you post on TruckNet may be accessed by other members of TruckNet and visitors to the forum

Return to THE UK PROFESSIONAL DRIVERS FORUM (INTERACTIVE)

Who is online

Users browsing this forum: Beau Nydel, Conor, gezt, Google [Bot], JAKEY, jameswalker, m.a.n rules, moomooland, njl, Stephenjp, whisperingsmith and 124 guests

Note to Media..
copying or use of quotes from any part of this bulletin Board is only permitted with the members permission and credit given to TruckNet UK

samodelkins

Сообщения: 201
Зарегистрирован: Пн дек 02, 2013 12:18 pm
Откуда: Вяземский

Re: ЗАГОРЕЛАСЬ НАДПИСЬ НА ТАБЛО MALFUNCTION GEARBOX ECU И КО

Сообщение

samodelkins » Пн янв 12, 2015 5:55 pm

ЗАГОРЕЛАСЬ НАДПИСЬ НА ТАБЛО НА МАНЕ MALFUNCTION GEARBOX ECU И КОРОБКА НЕ ВКЛЮЧАЕТ СКОРОСТЯ КОРОБКА АВТОМАТ

Можно не орать? Вам нужен перевод или знание что случилось с коробкой? Дословный перевод: Неисправность компьютера коробки))) А если вам необходима помощь, то ошибки с табло и какой год у вашего пепелаца.

Аватара пользователя

Artem

Сообщения: 615
Зарегистрирован: Вт апр 01, 2008 7:39 pm
Откуда: Украина, Харьков
Контактная информация:

Re: ЗАГОРЕЛАСЬ НАДПИСЬ НА ТАБЛО MALFUNCTION GEARBOX ECU И КО

Сообщение

Artem » Пн янв 12, 2015 7:10 pm

samodelkins писал(а): Вам нужен перевод или знание что случилось с коробкой?

На мой взгляд это утверждение, поломалась коробка. То есть я теперь четко понимаю что у господина Роман Романова поломалась коробка передач. В городе Москва. Безусловно сочувствую и ожидаю детализированных жалоб.

Anatoli

Сообщения: 4030
Зарегистрирован: Вт июн 17, 2008 11:31 am
Откуда: Украина Яготин

Аватара пользователя

Artem

Сообщения: 615
Зарегистрирован: Вт апр 01, 2008 7:39 pm
Откуда: Украина, Харьков
Контактная информация:

Re: ЗАГОРЕЛАСЬ НАДПИСЬ НА ТАБЛО MALFUNCTION GEARBOX ECU И КО

Сообщение

Artem » Пн янв 12, 2015 11:54 pm

А что сообщит многоуважаемый Роман Романов? Нашему коллективу небезразлична судьба невключаемой коробки.

cotm писал(а):Так сами приучили: без вина, без кодов ошибок, без модели и года даже, скоро даже марку указывать не будут :lol:

Методы Малахова в авторемонте никто не отменял.

Аватара пользователя

den_2001

Сообщения: 3542
Зарегистрирован: Пн сен 05, 2011 1:46 am
Откуда: Россия, Москва

Аватара пользователя

cotm

Сообщения: 1331
Зарегистрирован: Вт фев 19, 2013 11:38 pm
Откуда: Рязань

Re: ЗАГОРЕЛАСЬ НАДПИСЬ НА ТАБЛО MALFUNCTION GEARBOX ECU И КО

Сообщение

cotm » Вт янв 13, 2015 12:44 am

Подходим к машине и делаем так по всем направлениям: , в каком месте рожа покраснеет больше, там и обрыв провода! Проверенно! Кроме шуток…. Не, ну правда!

Аватара пользователя

Artem

Сообщения: 615
Зарегистрирован: Вт апр 01, 2008 7:39 pm
Откуда: Украина, Харьков
Контактная информация:

Re: ЗАГОРЕЛАСЬ НАДПИСЬ НА ТАБЛО MALFUNCTION GEARBOX ECU И КО

Сообщение

Artem » Вт янв 13, 2015 12:52 am

cotm писал(а):Подходим к машине и делаем так по всем направлениям: , в каком месте рожа покраснеет больше, там и обрыв провода! Проверенно! Кроме шуток…. Не, ну правда!

Значит ждем результатов диагностики. Потом будем выдавать рекомендации где и как постукивать, потряхивать и поколачивать.Ну а если не получится — тогда традиционная замена предохранителей.

Вернуться в «ПОМОЩЬ ПЕРЕВОЗЧИКАМ. ТЕХНИЧЕСКИЕ КОНСУЛЬТАЦИИ»


Перейти

  • WWW.TRUCK-DIAGNOST.COM
  • ↳   ПОМОЩЬ ПЕРЕВОЗЧИКАМ. ТЕХНИЧЕСКИЕ КОНСУЛЬТАЦИИ
  • ↳   ПОЛЕЗНАЯ ТЕХНИЧЕСКАЯ ИНФОРМАЦИЯ ДЛЯ ПЕРЕВОЗЧИКОВ
  • ↳   Обучение диагностике грузовых автомобилей, автобусов, прицепов
  • ↳   Техническая документация. Схемы.
  • ↳   Оборудование для диагностики грузовиков, автобусов, прицепов
  • ↳   Программное обеспечение для диагностики и чип-тюнинга
  • ↳   Системы управления двигателями EDC — Electronic Diesel Control
  • ↳   Топливные системы Common Rail
  • ↳   Топливные системы с насос-форсунками PLD, PDE
  • ↳   Топливные системы с ТНВД (рядными, ротационными)
  • ↳   Системы снижения токсичности AdBlue, Denoxtronic, SCR, Bluetec, EAS и др.
  • ↳   Система подготовки и подачи сжатого воздуха, ECAM, EAC, APM и др.
  • ↳   Пневматическая тормозная система
  • ↳   ABS/ASR — антиблокировочная и противобуксовочная системы
  • ↳   EBS/EPB — электронно-пневматическая тормозная система
  • ↳   Пневматическая подвеска
  • ↳   ECAS/ELC — электронно-пневматическая подвеска
  • ↳   Управление приводом сцепления
  • ↳   Управление КПП: EPS, AS-Tronic, Opticruise, Optidriver, I-Shift и др.
  • ↳   Бортовые компьютеры, координаторы: ZBR, VIC, FFR, COO и др.
  • ↳   Электронные системы управления техническим обслуживанием
  • ↳   Тахографы
  • ↳   Автономные отопители WEBASTO, EBERSPACHER
  • ↳   Диагностика и устранение неисправностей
  • ↳   Ремонт электронных блоков управления
  • ↳   Дополнительное оборудование
  • ↳   Вопросы качества и гарантии
  • ↳   Деловые контакты
  • ↳   Вопросы, не подходящие к предложенным разделам
  • ↳   Вопросы и предложения по работе форума WWW.TRUCK-DIAGNOST.COM
  • ↳   Новости форума WWW.TRUCK-DIAGNOST.COM

Всем привет!
Постараюсь быть краток и не упустить ничего)
Столкнулся я с проблемой, а именно ошибкой по коробке — неисправность модуля датчиков, которая привела к полному разбору моей любимой DL501.
Ошибки P179F00 P179E00 P091900

Ошибка выскакивала в основном после полу часа езды, без разницы в каком режиме я ехал и с какой скоростью, далее коробка падала в аварию, приходилось останавливаться и перезапускать двигатель, чтобы продолжить движение. Два профильных сервиса дали четкий вердикт, что менять этот модуль нужно, а вместе с ним ещё кучу всего…благо пробег у меня был 120 тысяч, а это означало, что масло мне нужно менять в любом случае, а я планировал ещё поменять в механической части. В общем после изучения этой темы, и обративших к Jussi (спасибо за запчасти), начал заказывать детали, а именно:
1. 0B5927321L — модуль датчиков
2. 0B5321391A — жгут проводов
3.0B5325330A — фильтр внешний
4.0B5325429E -фильтр внутренний
5. 0B5321371F — прокладка поддона
Масло 8 литров G052529A2 купил на ауди клубе — масло ATF. При полной замене поместилось 7 литров. (одна бутылочка литровая осталась).
RAVENOL MTF-2 75W-80 — масло MTF. 5 литров заказали уже по факту.
Пока ждал запчасти, рассматривал различные варианты, кому доверить свой автомобиль, вариаций было много и цены были примерно одинаковые, поэтому выбрать было очень сложно.
Обратился я к отличному парню Алексею c902, который мне и посоветовал Юру Prostolike,для ремонта коробки. Обсудили детали, Юра дал рекомендации по всем моим вопросам, в том числе по эксплуатации авто с данной ошибкой. В итоге отвез машину к нему в Люберцы.

В ходе снятия и разбора коробки вылезли небольшие проблемки, которые сразу же мне были скинуты в виде фотоотчета и предложениями, как их решить.

Сгнил хомут на глушителе – замена
Дополнительно купили сальник коробки(муфты) — 0B5311113F и сальник коленвала – 798.660 erling, раз уж сняли коробку, надо и его поменять.
Вскрыли сцепление, четный пакет сильно подгорел – замена фрикционов – 131003eem и стальных дисков – 131004eem.
Трубки маслоподачи — 0b5315105TC заменили на пластиковые, стояли из метала.
Все разумеется помыли, отмыли, привели в порядок.
Масло в механической части было черное! в АТФ чуть получше (замена была на 64 тысячах). Пробег 121 с копейками.
+ ко всем работам по коробке, поменяли передние тормозные диски (FEBI) с колодками (ATE), сайлентблоки прямых рычагов.

После всего ремонта, коробку нужно было адаптировать, и я опять обратился за помощью к Алексею c902, и мы поехали адаптировать и заодно залили последнее ПО коробки, за что ему огромное спасибо!

Сейчас коробка чувствует себя отлично, переключения плавные, никаких ошибок!
Юра Prostolike,спасибо большое!

На очереди промывка радиаторов и замена лобового стекла! Радиаторы планирую мыть сам, есть какие-то подводные камни?))) И выбор лобового тоже стоит ребром)

Фото в бортжурнале Audi A4 (B8)

Фото в бортжурнале Audi A4 (B8)

Фото в бортжурнале Audi A4 (B8)

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Читайте также:

  • Gearbox faulty пежо 207 ошибка что это
  • Gearbox faulty ошибка работы акпп или робота
  • Geany ошибка 9009
  • Geany как изменить тему
  • Gds 1011 an error occurred while commit process in progress

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии