Как изменить базовую точку блока автокад

Как изменить базовую точку блока в AutoCAD? Чтобы изменить базовую точку определения блока или ссылки: Нажмите «Изменить» > «Компонент» > «Редактировать» (или введите «Редактироватькомпонент» в командной строке), чтобы начать редактирование блоков на месте. В диалоговом окне "Редактировать компонент" выберите блок, который нужно изменить, и нажмите "ОК". […]

Чтобы изменить базовую точку определения блока или привязки:

  1. Нажмите Modify > Component > Edit (или введите EditComponent в командной строке), чтобы начать редактирование блоков на месте.
  2. В диалоговом окне «Редактировать компонент» выберите блок, который нужно изменить, и нажмите «ОК».

Как изменить точку выбора блока?

Тем не менее, легко переопределить базовую точку блока.

  1. Откройте блок в редакторе блоков.
  2. В палитре создания блоков выберите вкладку «Параметры».
  3. Выберите «Базовая точка» (последний вариант)
  4. Щелкните в том месте, где вы хотите разместить новую точку вставки.
  5. Сохраните блок и выйдите из редактора блоков.

Как установить базовые точки в AutoCAD?

Указание точки вставки (AutoCAD Mechanical)

  1. Выберите вкладку «Редактор содержимого» панель «Инструменты» «Базовая точка». Находить.
  2. В области рисования укажите место для размещения базовой точки.

Как изменить точку выбора в AutoCAD?

Изменение настроек выбора объекта

  1. Щелкните правой кнопкой мыши в области рисования и выберите «Параметры».
  2. На вкладке «Выбор» выберите нужные параметры. Среди прочих настроек можно установить. Предварительный просмотр объектов для выбора во время выбора. Подсвечиваются ли выбранные объекты.

Как переместить объект в исходную точку в AutoCAD?

Перемещение начала координат ПСК с помощью ручки начала координат

  1. Щелкните значок ПСК.
  2. Нажмите и перетащите квадратную ручку начала координат в новое место. Исходная точка ПСК (0,0,0) переопределяется в указанной вами точке. Совет: Чтобы точно разместить исходную точку, используйте объектную или сеточную привязку или введите определенные координаты X, Y, Z.

Как переместить блок в исходную точку в AutoCAD?

Как переместить объект в исходную точку в AutoCAD?

  1. Щелкните значок ПСК.
  2. Нажмите и перетащите квадратную ручку начала координат в новое место. Исходная точка ПСК (0,0,0) переопределяется в указанной вами точке. Совет: Чтобы точно разместить исходную точку, используйте объектную или сеточную привязку или введите определенные координаты X, Y, Z.

Как редактировать блок в AutoCAD?

Чтобы изменить описание блока

  1. Выберите вкладку «Вставка» панель «Определение блока» «Создать блок». …
  2. В диалоговом окне «Определение блока» в списке «Имя» выберите блок, для которого вы хотите изменить описание блока.
  3. В поле Описание введите или измените описание блока.
  4. Нажмите кнопку ОК.

Что такое базовая точка в AutoCAD?

Базовая точка выражается в виде координат в текущей ПСК. При вставке или внешней ссылке текущего чертежа в другие чертежи эта базовая точка используется в качестве базовой точки вставки.

Как показать базовую точку в AutoCAD?

В области информации щелкните ссылку Показать координаты. Щелкните вкладку Planimetry Fix Points, чтобы отобразить существующие базовые точки. Щелкните вкладку Planimetry New Points, чтобы отобразить новые базовые точки, например свободную станцию.

Где находится редактор содержимого в AutoCAD?

После создания многострочного текстового объекта в AutoCAD его можно редактировать так же, как и однострочный текстовый объект: Выберите объект, щелкните правой кнопкой мыши и выберите «Редактировать многострочный текст» или «Свойства».. Редактирование многострочного текста: при выборе этого параметра открывается окно контекстного текстового редактора, в котором можно изменить содержимое и форматирование текста.

Как скрыть выделение в AutoCAD?

Как скрыть выделение в AutoCAD?

  1. Выберите объекты на чертеже, которые вы хотите скрыть.
  2. Щелкните правой кнопкой мыши и выберите Изолировать объекты Скрыть выбранные объекты. Кроме того, вы можете щелкнуть в правой части строки состояния окна чертежа, затем нажать «Скрыть объекты» и выбрать объекты, которые вы хотите скрыть.

Как отключить вкладку выбора в AutoCAD?

Как удалить вкладку выбора в AutoCAD?

  1. В командной строке введите SELECTIONCYCLING и нажмите Enter.
  2. Введите 0, чтобы отключить циклическое отображение выбора.

Перейти к содержимому раздела

Форумы CADUser

Информационный портал для профессионалов в области САПР

Вы не вошли. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Дерево сообщений Активные темы Темы без ответов

Изменить точку вставки блока

Страницы 1

Чтобы отправить ответ, вы должны войти или зарегистрироваться

#1 13 сентября 2007г. 15:14:03

  • Ирина
  • Восстановленный участник
  • На форуме с 28 мая 2003г.
  • Сообщений: 17
  • Спасибо: 0

Тема: Изменить точку вставки блока

Подскажите пожалуйста, как можно изменить точку вставки блока..то есть есть блок..вставлен в несколькых местах чертежа…необходимо, чтобы все они остались на месте, но точку вставки изменить на пересечение осей…..

#2 Ответ от Владимир Громов 13 сентября 2007г. 15:31:03

  • Владимир Громов
  • Активный участник
  • На форуме с 10 июля 2004г.
  • Сообщений: 8,349
  • Спасибо: 4

Re: Изменить точку вставки блока

Запустить редактор блоков. Там есть «Параметр базовой точки» («Base Point Parameter»)… AutoCAD 2006.

#3 Ответ от Владимир Громов 13 сентября 2007г. 15:36:40

  • Владимир Громов
  • Активный участник
  • На форуме с 10 июля 2004г.
  • Сообщений: 8,349
  • Спасибо: 4

Re: Изменить точку вставки блока

Только, кажется, потом уже не изменишь эту точку.

#4 Ответ от Владимир Громов 13 сентября 2007г. 15:42:31

  • Владимир Громов
  • Активный участник
  • На форуме с 10 июля 2004г.
  • Сообщений: 8,349
  • Спасибо: 4

Re: Изменить точку вставки блока

Нет, можно изменить через свойства базовой точки в редакторе блоков.

#5 Ответ от Ирина 13 сентября 2007г. 15:49:15

  • Ирина
  • Восстановленный участник
  • На форуме с 28 мая 2003г.
  • Сообщений: 17
  • Спасибо: 0

Re: Изменить точку вставки блока

так, захожу я в редактирование блока.он выделяется цветом, остальное становится едва-видимым….так как мне там точку вставки изменить?.и если можно еще и имя блока?

#6 Ответ от Ирина 13 сентября 2007г. 15:58:19

  • Ирина
  • Восстановленный участник
  • На форуме с 28 мая 2003г.
  • Сообщений: 17
  • Спасибо: 0

Re: Изменить точку вставки блока

извиняюсь, это не редактор блоков..зашла в редактор блоков и совсем там ничего не поняла.акад 2006 русская версия…

#7 Ответ от Владимир Громов 13 сентября 2007г. 16:10:04

  • Владимир Громов
  • Активный участник
  • На форуме с 10 июля 2004г.
  • Сообщений: 8,349
  • Спасибо: 4

Re: Изменить точку вставки блока

Я пишу про AutoCAD 2006 РУС. Щелкнуть 2 раза на блоке (или выделить его и в контекстном меню по правой кнопке мыши выбрать пункт «Редактор блоков»), попадаем в редактор блоков. По идее слева на экране должна появится палитра разработки блоков. Если ее нет, то ее можно вызвать, нажав на кнопку справа от поля с именем блока. На вкладке «Параметры» внизу есть значек базовой точки. Нажать его, будет предложено указать местоположение параметра. В новой точке встанет маркер. Выйти из редактора блоков с сохранением. Все вхождения блока переопределятся. Правда, сам блок станет динамическим.
Для переименования блока есть команда «НОВОЕИМЯ» («_RENAME»). Меню «Формат».

#8 Ответ от Владимир Громов 13 сентября 2007г. 16:12:14

  • Владимир Громов
  • Активный участник
  • На форуме с 10 июля 2004г.
  • Сообщений: 8,349
  • Спасибо: 4

Re: Изменить точку вставки блока

Может, есть другой способ изменения базовой точки, но я что-то сейчас не соображу.

#9 Ответ от subchik 13 сентября 2007г. 16:23:43

  • subchik
  • Восстановленный участник
  • На форуме с 4 июня 2001г.
  • Сообщений: 872
  • Спасибо: 0

Re: Изменить точку вставки блока

> Владимир Громов
Ну, переопределить блок «по старинке», без редактора блоков. Или лиспом :)

#10 Ответ от Ирина 13 сентября 2007г. 17:34:47

  • Ирина
  • Восстановленный участник
  • На форуме с 28 мая 2003г.
  • Сообщений: 17
  • Спасибо: 0

Re: Изменить точку вставки блока

Сделала, базовая тока изменилась, но и блок сдвинулся..:(….чтобы такое сделать, чтобы блок не сдвигался…

#11 Ответ от Владимир Громов 13 сентября 2007г. 18:53:54

  • Владимир Громов
  • Активный участник
  • На форуме с 10 июля 2004г.
  • Сообщений: 8,349
  • Спасибо: 4

Re: Изменить точку вставки блока

> Ирина
У меня не сдвигались. Что делал. Создал блок с базовой точкой. Вставил несколько раз. В редакторе блоков изменил базовую точку. При выделении блоков видно, что точка вставки (ручка) переместилась. Сами блоки остались на прежних местах.

#12 Ответ от Ирина 14 сентября 2007г. 14:34:46

  • Ирина
  • Восстановленный участник
  • На форуме с 28 мая 2003г.
  • Сообщений: 17
  • Спасибо: 0

Re: Изменить точку вставки блока

ну не знаю…что ж такое, делаю все тоже самое, и блоки съезжают на расстояние изменения точки вставки!

#13 Ответ от Владимир Громов 14 сентября 2007г. 14:46:09

  • Владимир Громов
  • Активный участник
  • На форуме с 10 июля 2004г.
  • Сообщений: 8,349
  • Спасибо: 4

Re: Изменить точку вставки блока

> Ирина
А ведь вы правы. Когда я вставил блоки с привязкой к конретным объектам (а не просто в пустоте, как делал раньше), то блоки при изменении базовой точки сдвинулись. В пустоте как-то было незаметно.

#14 Ответ от ttt 14 сентября 2007г. 23:21:02

  • ttt
  • Восстановленный участник
  • На форуме с 30 июня 2004г.
  • Сообщений: 531
  • Спасибо: 0

Re: Изменить точку вставки блока

Ирина пишет:

так как мне там точку вставки изменить?.и если можно еще и имя блока?

Всё это реализовали в редакторе блоков (команда _refedit) в Autocad Mechanical 2008. Помнится, что это было и в какой-то из прежних версий Autocad Mechanical, но глючное. Версиями 2006 и 2007 я не пользовался по той же причине их глючности, а вот в Autocad Mechanical 2008 ошибок всего раза в два больше, чем в голом Автокаде — вполне приемлемо. Так вот, в Autocad’е при выходе с сохранением из редектирования по команде _refedit выскакивает  окошко с идиотским предложением нажать Cancel. А в Autocad Mechanical в это окошко вставили две кнопки «Изменить имя» и «Изменить точку вставки». За эти две кнопки я Autodesk’у несколько ошибок прощаю :)
PS: Описываю подробно с задней мыслью: вдруг кто-то возьмется сделать такие кнопки для голого Автокада.

Сообщения 14

Тему читают: 1 гость

Страницы 1

Чтобы отправить ответ, вы должны войти или зарегистрироваться

The Block Editor contains a special authoring area in which you can draw and edit geometry as you would in the drawing area.

You use the Block Editor to define the objects and behavior for a block definition. In the Block Editor, you add parameters and actions, which define custom properties and dynamic behavior.

The following commands are used for editing blocks and are available only in the Block Editor:

  • BACTION
  • BACTIONBAR
  • BACTIONSET
  • BACTIONTOOL
  • BASSOCIATE
  • BATTORDER
  • BAUTHORPALETTE
  • BAUTHORPALETTECLOSE
  • BCLOSE
  • BCPARAMETER (not in AutoCAD LT)
  • BCYCLEORDER
  • BCONSTRUCTION
  • BGRIPSET
  • BLOOKUPTABLE
  • BPARAMETER
  • BSAVE
  • BSAVEAS
  • BTABLE
  • BTESTBLOCK
  • BVHIDE
  • BVSHOW
  • BVSTATE

When the BLOCKEDITLOCK system variable is set to 1, the Block Editor cannot be opened.

The Block Editor also provides a Block Editor toolbar and Block Authoring palettes that contain tools for creating dynamic blocks. The Block Authoring Palettes window contains the following tabs:

  • Parameters tab
  • Actions tab
  • Parameter Sets tab
  • Constraints tab (not in AutoCAD LT

Block Editor Toolbar

Provides tools for working in the Block Editor, creating dynamic blocks, and working with visibility states.

The Block Editor toolbar is displayed when the ribbon is not active. It is also displayed only when you enter the Block Editor with the ribbon closed.

The AutoCAD Toolbar

The AutoCAD LT Toolbar

Edit or Create Block Definition

Displays the Edit Block Definition dialog box.

Save Block Definition
Save Block As
Name

Displays the name of the current block definition.

Test Block (BTESTBLOCK)
Automatically Constrain Objects (AUTOCONSTRAIN) — Not available in AutoCAD LT
Apply Geometric Constraint (GEOMCONSTRAINT) — Not available in AutoCAD LT
Display / Hide Constraints Bar (CONSTRAINTBAR)
Parameter Constraint (BCPARAMETER) — Not available in AutoCAD LT
Block Table (BTABLE) — Not available in AutoCAD LT
Parameter (BPARAMETER)
Action (BACTION)
Define Attribute (Attribute Definition Dialog Box)
Authoring Palettes (BAUTHORPALETTE)
Parameters Manager (PARAMETERS)
Close Block Editor (BCLOSE)
Visibility Mode ( BVMODE)
Make Visible (BVSHOW)
Make Invisible (BVHIDE)
Manage Visibility States (Visibility States Dialog Box)
Visibility State

Specifies the current visibility state displayed in the Block Editor.

Parameters Tab (Block Authoring Palettes Window)

Provides tools for adding parameters to a dynamic block definition in the Block Editor. Parameters specify positions, distances, and angles for geometry in the block reference. When you add a parameter to a dynamic block definition, it defines one or more custom properties for the block.

Point Parameter (BPARAMETER)

Adds a point parameter to the dynamic block definition and defines custom X and Y properties for the block reference. A point parameter defines an X and Y location in the drawing. In the Block Editor, a point parameter looks similar to an ordinate dimension.

Linear Parameter (BPARAMETER)

Adds a linear parameter to the dynamic block definition and defines a custom distance property for the block reference. A linear parameter shows the distance between two anchor points. A linear parameter constrains grip movement along a preset angle. In the Block Editor, a linear parameter looks similar to an aligned dimension.

Polar Parameter (BPARAMETER)

Adds a polar parameter to the dynamic block definition and defines custom distance and angle properties for the block reference. A polar parameter shows the distance between two anchor points and displays an angle value. You can use both grips and the Properties palette to change both the distance value and the angle. In the Block Editor, a polar parameter looks similar to an aligned dimension.

XY Parameter (BPARAMETER)

Adds an XY parameter to the dynamic block definition and defines custom horizontal and vertical distance properties for the block reference. An XY parameter shows the X and Y distances from the base point of the parameter. In the Block Editor, an XY parameter displays as a pair of dimensions (horizontal and vertical). These dimensions share a common base point.

Rotation Parameter (BPARAMETER)

Adds a rotation parameter to the dynamic block definition and defines a custom angle property for the block reference. A rotation parameter defines an angle. In the Block Editor, a rotation parameter displays as a circle.

Alignment Parameter (BPARAMETER)

Adds an alignment parameter to the dynamic block definition. An alignment parameter defines an X and Y location and an angle. An alignment parameter always applies to the entire block and needs no action associated with it. An alignment parameter allows the block reference to automatically rotate around a point to align with other objects in the drawing. An alignment parameter affects the angle property of the block reference. In the Block Editor, an alignment parameter looks like an alignment line.

Flip Parameter (BPARAMETER)

Adds a flip parameter to the dynamic block definition and defines a custom flip property for the block reference. A flip parameter flips objects. In the Block Editor, a flip parameter displays as a reflection line. Objects can be flipped about this reflection line. A flip parameter displays a value that shows if the block reference has been flipped or not.

Visibility Parameter (BPARAMETER)

Adds a visibility parameter to the dynamic block definition and defines a custom visibility property for the block reference. With visibility parameter, you can create visibility states and control the visibility of objects in the block. A visibility parameter always applies to the entire block and needs no action associated with it. In a drawing, you click the grip to display a list of visibility states available for the block reference. In the Block Editor, a visibility parameter displays as text with an associated grip.

Lookup Parameter (BPARAMETER)

Adds a lookup parameter to the dynamic block definition and defines custom lookup properties for the block reference. A lookup parameter defines a custom property that you can specify or set to evaluate to a value from a list or table you define. It can be associated with a single lookup grip. In the block reference, you click the grip to display a list of available values. In the Block Editor, a lookup parameter displays as text.

Base Point Parameter (BPARAMETER)

Adds a base point parameter to the dynamic block definition. A base point parameter defines a base point for the dynamic block reference relative to the geometry in the block. A base point parameter cannot be associated with any actions, but can belong to an action’s selection set. In the Block Editor, a base point parameter displays as a circle with crosshairs

Actions Tab (Block Authoring Palettes Window)

Provides tools for adding actions to a dynamic block definition in the Block Editor. Actions define how the geometry of a dynamic block reference move or change when the custom properties of a block reference are manipulated in a drawing. You associate actions with parameters.

Move Action (BACTIONTOOL)

Adds a move action to the dynamic block definition when you associate the action with a point, linear, polar, or XY parameter. A move action is similar to the MOVE command. In a dynamic block reference, a move action causes objects to move a specified distance and angle.

Scale Action (BACTIONTOOL)

Adds a scale action to the dynamic block definition when you associate the action with a linear, polar, or XY parameter. A scale action is similar to the SCALE command. In a dynamic block reference, a scale action causes its selection set to scale when the associated parameter is edited by moving grips or by using the Properties palette.

Stretch Action (BACTIONTOOL)

Adds a stretch action to the dynamic block definition when you associate the action with a point, linear, polar, or XY parameter. A stretch action causes objects to move and stretch a specified distance in a specified location.

Polar Stretch Action (BACTIONTOOL)

Adds a polar stretch action to the dynamic block definition when you associate the action with a polar parameter. A polar stretch action rotates, moves, and stretches objects a specified angle and distance when the key point on the associated polar parameter is changed through a grip or the Properties palette

Rotate Action (BACTIONTOOL)

Adds a rotate action to the dynamic block definition when you associate the action with a rotation parameter. A rotate action is similar to the ROTATE command. In a dynamic block reference, a rotate action causes its associated objects to rotate when the associated parameter is edited through a grip or the Properties palette.

Flip Action (BACTIONTOOL)

Adds a flip action to the dynamic block definition when you associate the action with a flip parameter. With a flip action you can flip a dynamic block reference about a specified axis called a reflection line.

Array Action (BACTIONTOOL)

Adds an array action to the dynamic block definition when you associate the action with a linear, polar, or XY parameter. An array action causes its associated objects to copy and array in a rectangular pattern when the associated parameter is edited through a grip or the Properties palette.

Lookup Action (BACTIONTOOL)

Adds a lookup action to the dynamic block definition. When you add a lookup action to a dynamic block definition and associate it with a lookup parameter, it creates a lookup table. You can use a lookup table to assign custom properties and values to a dynamic block.

Parameter Sets Tab (Block Authoring Palettes Window)

Provides tools for adding a parameter and at least one action at the same time to a dynamic block definition in the Block Editor. When you add a parameter set to a dynamic block, the actions are automatically associated with the parameter. After you add a parameter set to a dynamic block, you double-click the yellow alert icon (or use the BACTIONSET command) and follow the Command prompts to associate the action with a selection set of geometry.

Point Move

Automatically adds a move action associated with the point parameter.

Linear Move

Automatically adds a move action associated with the endpoint of the linear parameter.

Linear Stretch

Automatically adds a stretch action associated with the linear parameter.

Linear Array

Automatically adds an array action associated with the linear parameter.

Linear Move Pair

Automatically adds a two move action, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the linear parameter.

Linear Stretch Pair

Automatically adds two stretch actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the linear parameter.

Polar Move

Automatically adds a move action associated with the polar parameter.

Polar Stretch

Automatically adds a stretch action associated with the polar parameter.

Polar Array

Automatically adds an array action associated with the polar parameter.

Polar Move Pair

Automatically adds two move actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the polar parameter.

Polar Stretch Pair

Automatically adds two stretch actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the polar parameter.

XY Move

Automatically adds a move action associated with the endpoint of the XY parameter.

XY Move Pair

Automatically adds two move actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the XY parameter.

XY Move Box Set

Automatically adds four move actions, one associated with each key point on the XY parameter.

XY Stretch Box Set

Automatically adds four stretch actions, one associated with each key point on the XY parameter.

XY Array Box Set

Automatically adds an array action associated with the XY parameter.

Rotation Set

Automatically adds a rotation action associated with the rotation parameter.

Flip Set

Automatically adds a flip action associated with the flip parameter.

Visibility Set

Adds a visibility parameter to the dynamic block definition and allows visibility states to be defined. No action is necessary with the visibility parameter.

Lookup Set

Automatically adds a lookup action associated with the lookup parameter.

Constraints Tab (Block Authoring Palettes Window) — Not available in AutoCAD LT

Provides tools for applying geometric constraints and constraint parameters to objects. When you apply geometric constraint to a pair of objects, the order in which the objects are selected and the point on which each object is selected can affect how the objects are positioned relative to each other.

Geometric Constraints

Coincident Constraint (GCCOINCIDENT)
Perpendicular Constraint (GCPERPENDICULAR)
Parallel Constraint (GCPARALLEL)
Tangent Constraint (GCTANGENT)
Horizontal Constraint (GCHORIZONTAL)
Vertical Constraint (GCVERTICAL)
Collinear Constraint (GCCOLLINEAR)
Concentric Constraint (GCCONCENTRIC)
Smooth Constraint (GCSMOOTH)
Symmetric Constraint (GCSYMMETRIC)
Equal Constraint (GCEQUAL)
Fix Constraint (GCFIX)

Constraint Parameters

Aligned Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the length of a line or the distance between two lines, a point on an object and a line, or two points on different objects.

Horizontal Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the X distance of a line or between two points on different objects. Valid objects include lines and polyline segments.

Vertical Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the Y distance of a line or between two points on different objects. Valid objects include lines and polyline segments.

Angular Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the angle between two lines or polyline segments. It is similar to an angular dimension.

Radial Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the radius of a circle, arc, or polyarc segment.

Diameter Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the diameter of a circle, arc, or polyarc segment.

The Block Editor contains a special authoring area in which you can draw and edit geometry as you would in the drawing area.

You use the Block Editor to define the objects and behavior for a block definition. In the Block Editor, you add parameters and actions, which define custom properties and dynamic behavior.

The following commands are used for editing blocks and are available only in the Block Editor:

  • BACTION
  • BACTIONBAR
  • BACTIONSET
  • BACTIONTOOL
  • BASSOCIATE
  • BATTORDER
  • BAUTHORPALETTE
  • BAUTHORPALETTECLOSE
  • BCLOSE
  • BCPARAMETER (not in AutoCAD LT)
  • BCYCLEORDER
  • BCONSTRUCTION
  • BGRIPSET
  • BLOOKUPTABLE
  • BPARAMETER
  • BSAVE
  • BSAVEAS
  • BTABLE
  • BTESTBLOCK
  • BVHIDE
  • BVSHOW
  • BVSTATE

When the BLOCKEDITLOCK system variable is set to 1, the Block Editor cannot be opened.

The Block Editor also provides a Block Editor toolbar and Block Authoring palettes that contain tools for creating dynamic blocks. The Block Authoring Palettes window contains the following tabs:

  • Parameters tab
  • Actions tab
  • Parameter Sets tab
  • Constraints tab (not in AutoCAD LT

Block Editor Toolbar

Provides tools for working in the Block Editor, creating dynamic blocks, and working with visibility states.

The Block Editor toolbar is displayed when the ribbon is not active. It is also displayed only when you enter the Block Editor with the ribbon closed.

The AutoCAD Toolbar

The AutoCAD LT Toolbar

Edit or Create Block Definition

Displays the Edit Block Definition dialog box.

Save Block Definition
Save Block As
Name

Displays the name of the current block definition.

Test Block (BTESTBLOCK)
Automatically Constrain Objects (AUTOCONSTRAIN) — Not available in AutoCAD LT
Apply Geometric Constraint (GEOMCONSTRAINT) — Not available in AutoCAD LT
Display / Hide Constraints Bar (CONSTRAINTBAR)
Parameter Constraint (BCPARAMETER) — Not available in AutoCAD LT
Block Table (BTABLE) — Not available in AutoCAD LT
Parameter (BPARAMETER)
Action (BACTION)
Define Attribute (Attribute Definition Dialog Box)
Authoring Palettes (BAUTHORPALETTE)
Parameters Manager (PARAMETERS)
Close Block Editor (BCLOSE)
Visibility Mode ( BVMODE)
Make Visible (BVSHOW)
Make Invisible (BVHIDE)
Manage Visibility States (Visibility States Dialog Box)
Visibility State

Specifies the current visibility state displayed in the Block Editor.

Parameters Tab (Block Authoring Palettes Window)

Provides tools for adding parameters to a dynamic block definition in the Block Editor. Parameters specify positions, distances, and angles for geometry in the block reference. When you add a parameter to a dynamic block definition, it defines one or more custom properties for the block.

Point Parameter (BPARAMETER)

Adds a point parameter to the dynamic block definition and defines custom X and Y properties for the block reference. A point parameter defines an X and Y location in the drawing. In the Block Editor, a point parameter looks similar to an ordinate dimension.

Linear Parameter (BPARAMETER)

Adds a linear parameter to the dynamic block definition and defines a custom distance property for the block reference. A linear parameter shows the distance between two anchor points. A linear parameter constrains grip movement along a preset angle. In the Block Editor, a linear parameter looks similar to an aligned dimension.

Polar Parameter (BPARAMETER)

Adds a polar parameter to the dynamic block definition and defines custom distance and angle properties for the block reference. A polar parameter shows the distance between two anchor points and displays an angle value. You can use both grips and the Properties palette to change both the distance value and the angle. In the Block Editor, a polar parameter looks similar to an aligned dimension.

XY Parameter (BPARAMETER)

Adds an XY parameter to the dynamic block definition and defines custom horizontal and vertical distance properties for the block reference. An XY parameter shows the X and Y distances from the base point of the parameter. In the Block Editor, an XY parameter displays as a pair of dimensions (horizontal and vertical). These dimensions share a common base point.

Rotation Parameter (BPARAMETER)

Adds a rotation parameter to the dynamic block definition and defines a custom angle property for the block reference. A rotation parameter defines an angle. In the Block Editor, a rotation parameter displays as a circle.

Alignment Parameter (BPARAMETER)

Adds an alignment parameter to the dynamic block definition. An alignment parameter defines an X and Y location and an angle. An alignment parameter always applies to the entire block and needs no action associated with it. An alignment parameter allows the block reference to automatically rotate around a point to align with other objects in the drawing. An alignment parameter affects the angle property of the block reference. In the Block Editor, an alignment parameter looks like an alignment line.

Flip Parameter (BPARAMETER)

Adds a flip parameter to the dynamic block definition and defines a custom flip property for the block reference. A flip parameter flips objects. In the Block Editor, a flip parameter displays as a reflection line. Objects can be flipped about this reflection line. A flip parameter displays a value that shows if the block reference has been flipped or not.

Visibility Parameter (BPARAMETER)

Adds a visibility parameter to the dynamic block definition and defines a custom visibility property for the block reference. With visibility parameter, you can create visibility states and control the visibility of objects in the block. A visibility parameter always applies to the entire block and needs no action associated with it. In a drawing, you click the grip to display a list of visibility states available for the block reference. In the Block Editor, a visibility parameter displays as text with an associated grip.

Lookup Parameter (BPARAMETER)

Adds a lookup parameter to the dynamic block definition and defines custom lookup properties for the block reference. A lookup parameter defines a custom property that you can specify or set to evaluate to a value from a list or table you define. It can be associated with a single lookup grip. In the block reference, you click the grip to display a list of available values. In the Block Editor, a lookup parameter displays as text.

Base Point Parameter (BPARAMETER)

Adds a base point parameter to the dynamic block definition. A base point parameter defines a base point for the dynamic block reference relative to the geometry in the block. A base point parameter cannot be associated with any actions, but can belong to an action’s selection set. In the Block Editor, a base point parameter displays as a circle with crosshairs

Actions Tab (Block Authoring Palettes Window)

Provides tools for adding actions to a dynamic block definition in the Block Editor. Actions define how the geometry of a dynamic block reference move or change when the custom properties of a block reference are manipulated in a drawing. You associate actions with parameters.

Move Action (BACTIONTOOL)

Adds a move action to the dynamic block definition when you associate the action with a point, linear, polar, or XY parameter. A move action is similar to the MOVE command. In a dynamic block reference, a move action causes objects to move a specified distance and angle.

Scale Action (BACTIONTOOL)

Adds a scale action to the dynamic block definition when you associate the action with a linear, polar, or XY parameter. A scale action is similar to the SCALE command. In a dynamic block reference, a scale action causes its selection set to scale when the associated parameter is edited by moving grips or by using the Properties palette.

Stretch Action (BACTIONTOOL)

Adds a stretch action to the dynamic block definition when you associate the action with a point, linear, polar, or XY parameter. A stretch action causes objects to move and stretch a specified distance in a specified location.

Polar Stretch Action (BACTIONTOOL)

Adds a polar stretch action to the dynamic block definition when you associate the action with a polar parameter. A polar stretch action rotates, moves, and stretches objects a specified angle and distance when the key point on the associated polar parameter is changed through a grip or the Properties palette

Rotate Action (BACTIONTOOL)

Adds a rotate action to the dynamic block definition when you associate the action with a rotation parameter. A rotate action is similar to the ROTATE command. In a dynamic block reference, a rotate action causes its associated objects to rotate when the associated parameter is edited through a grip or the Properties palette.

Flip Action (BACTIONTOOL)

Adds a flip action to the dynamic block definition when you associate the action with a flip parameter. With a flip action you can flip a dynamic block reference about a specified axis called a reflection line.

Array Action (BACTIONTOOL)

Adds an array action to the dynamic block definition when you associate the action with a linear, polar, or XY parameter. An array action causes its associated objects to copy and array in a rectangular pattern when the associated parameter is edited through a grip or the Properties palette.

Lookup Action (BACTIONTOOL)

Adds a lookup action to the dynamic block definition. When you add a lookup action to a dynamic block definition and associate it with a lookup parameter, it creates a lookup table. You can use a lookup table to assign custom properties and values to a dynamic block.

Parameter Sets Tab (Block Authoring Palettes Window)

Provides tools for adding a parameter and at least one action at the same time to a dynamic block definition in the Block Editor. When you add a parameter set to a dynamic block, the actions are automatically associated with the parameter. After you add a parameter set to a dynamic block, you double-click the yellow alert icon (or use the BACTIONSET command) and follow the Command prompts to associate the action with a selection set of geometry.

Point Move

Automatically adds a move action associated with the point parameter.

Linear Move

Automatically adds a move action associated with the endpoint of the linear parameter.

Linear Stretch

Automatically adds a stretch action associated with the linear parameter.

Linear Array

Automatically adds an array action associated with the linear parameter.

Linear Move Pair

Automatically adds a two move action, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the linear parameter.

Linear Stretch Pair

Automatically adds two stretch actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the linear parameter.

Polar Move

Automatically adds a move action associated with the polar parameter.

Polar Stretch

Automatically adds a stretch action associated with the polar parameter.

Polar Array

Automatically adds an array action associated with the polar parameter.

Polar Move Pair

Automatically adds two move actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the polar parameter.

Polar Stretch Pair

Automatically adds two stretch actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the polar parameter.

XY Move

Automatically adds a move action associated with the endpoint of the XY parameter.

XY Move Pair

Automatically adds two move actions, one associated with the base point and one associated with the endpoint of the XY parameter.

XY Move Box Set

Automatically adds four move actions, one associated with each key point on the XY parameter.

XY Stretch Box Set

Automatically adds four stretch actions, one associated with each key point on the XY parameter.

XY Array Box Set

Automatically adds an array action associated with the XY parameter.

Rotation Set

Automatically adds a rotation action associated with the rotation parameter.

Flip Set

Automatically adds a flip action associated with the flip parameter.

Visibility Set

Adds a visibility parameter to the dynamic block definition and allows visibility states to be defined. No action is necessary with the visibility parameter.

Lookup Set

Automatically adds a lookup action associated with the lookup parameter.

Constraints Tab (Block Authoring Palettes Window) — Not available in AutoCAD LT

Provides tools for applying geometric constraints and constraint parameters to objects. When you apply geometric constraint to a pair of objects, the order in which the objects are selected and the point on which each object is selected can affect how the objects are positioned relative to each other.

Geometric Constraints

Coincident Constraint (GCCOINCIDENT)
Perpendicular Constraint (GCPERPENDICULAR)
Parallel Constraint (GCPARALLEL)
Tangent Constraint (GCTANGENT)
Horizontal Constraint (GCHORIZONTAL)
Vertical Constraint (GCVERTICAL)
Collinear Constraint (GCCOLLINEAR)
Concentric Constraint (GCCONCENTRIC)
Smooth Constraint (GCSMOOTH)
Symmetric Constraint (GCSYMMETRIC)
Equal Constraint (GCEQUAL)
Fix Constraint (GCFIX)

Constraint Parameters

Aligned Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the length of a line or the distance between two lines, a point on an object and a line, or two points on different objects.

Horizontal Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the X distance of a line or between two points on different objects. Valid objects include lines and polyline segments.

Vertical Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the Y distance of a line or between two points on different objects. Valid objects include lines and polyline segments.

Angular Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the angle between two lines or polyline segments. It is similar to an angular dimension.

Radial Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the radius of a circle, arc, or polyarc segment.

Diameter Constraint (BCPARAMETER)

Constrains the diameter of a circle, arc, or polyarc segment.

Блоки — отличный способ автоматизации проектных работ в AutoCAD. Часто при использовании блоков возникает необходимость переопределить уже используемые их вхождения — изменить геометрию, атрибуты, точку вставки и пр. Предлагаю сегодня рассмотреть возможные способы переопределения блоков в чертежах AutoCAD.

Расчленить и создать блок заново

Первый, самый очевидный способ — расчленить существующий блок, исправить его геометрию и атрибуты, а потом заново создать блок с тем же именем и параметрами.

Процесс предельно прост:

Вставляем лишний блок, расчленяем его на отдельные примитивы

000

Изменяем по необходимости и создаем блок заново. При этом когда вы попытаетесь сохранить новый блок под тем же самым именем, система выдаст запрос на переопределение существующих вхождений блока

001

Согласившись, получим переопределенные блоки во всем чертеже

002

В этом способе важно то, что базовая точка блока и его изначальная ориентация должны остаться прежними, иначе привязка существующих блоков «слетит» и весь чертеж придет в негодность.

Вставить новый блок в файл

Обычно, одни и те же блоки используются в разных файлах. Очень легко переопределить блоки в одном из файлов, если в него вставить измененный блок из другого файла. При этом, конечно же, имя и точка вставки блоков должны совпадать.

При вставке система выдаст запрос на обновление существующих вхождений блока.

Редактор блоков

Пожалуй, самый простой способ. Чтобы переопределить блок, достаточно открыть его в редакторе блоков

003

Изменить его в соответствии с задачей и закрыть редактор.

004

Все вхождения блоков обновятся автоматически во всем файле.

005

Преимущество этого способа в том, что не нужно думать о точках вставки, ориентации и прочих параметрах блоков, которые выставляются редактором блоков в соответствии с существующими. Но будьте внимательны — в редакторе блоков за точку вставки принимается точка с координатами 0,0! Не переносите геометрию, иначе точка вставки «слетит».

Редактирование по-месту

Команда ССЫЛРЕД (_REFEDIT) позволяет редактировать блоки и внешние ссылки по-месту. Преимущество этого способа в том, что при запуске этого способа редактирования остальная часть чертежа, не относящаяся к блоку, затемняется и остается доступной для привязок, т.е. мы имеем возможность редактировать блок в контексте окружающей его геометрии.

Для редактирования по месту можно ввести команду ССЫЛРЕД и выбрать блок или выбрать блок и в контекстном меню выбрать Контекстное редактирование блока

006

Как видим, окружение блока затемнилось, но доступно для привязки

007

После создания нужной геометрии необходимо нажать кнопку Сохранить изменения на ленте

008

 Все вхождения блоков переопределятся, о чем AutoCAD сообщит в командной строке

009

Наличие нескольких способов решить одну и ту же задачу позволяет каждому пользователю AutoCAD выбрать наиболее подходящий для себя вариант.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Читайте также:

  • Как изменить базальной температуры при беременности на ранних сроках до задержки
  • Как изменить базальная температура
  • Как изменить аэродинамику автомобиля
  • Как изменить ачх на наушниках
  • Как изменить ачх микрофона

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии