Как изменить название предмета на сервере майнкрафт

Как переименовать инструменты в майнкрафте

Как переименовать инструменты в майнкрафте

Обновлено: 09.02.2023

Для того что бы выдать себе или любому другому игроку какой либо предмет, необходимо воспользоваться командой /give. Что бы облегчить этот процесс мы сделали генератор готовых команд который позволит Вам быстро и просто сгенерировать команду для выдачи того или иного предмета в любом количестве.

Как выдать предмет с помощью команды /give

Воспользуйтесь генератором команд для выдачи любого предмета или блока который расположен чуть выше. Для этого необходимо выбрать кому именно нужно будет выдать предмет (смотри пояснения чуть ниже), что выдать (для более удобного поиска нужного предмета или блока воспользуйтесь поиском), а так же количество предметов (можно ввести вручную или же нажать стрелочку для получения полного стака).

Пояснение к настойкам селектора «Кому»:

Как дать мобу имя. Бирка

Бирки можно найти в сундуках в шахтах вместе с конской броней, но есть и другой способ: бирку можно поймать удочкой. Вы добыли бирку? Отлично! Теперь нужно на наковальне указать имя, которое ваша бирка будет присваивать мобу. Для этого вам нужно будет немного потратить опыта. Дали название бирке? Большая часть работы уже сделана. Теперь берем бирку в руки и кликаем правой кнопкой мыши по мобу, которому вы хотите дать имя.

Как дать мобу имя. Бирка

Переименовывать можно как мирных мобов, так и враждебных. Враждебные мобы не будут деспавниться, если вы дадите им имя. Лишь одному мобу нельзя изменить имя – Дракону Края.

SimpleRename — это плагин, который позволит вам переименовывать вещи, изменять их подпись, получать головы нужного вам игрока, переименовывать животных и изменить цвет названия абсолютно любого предмета за несколько секунд. Каждая из перечисленных мною функций работает благодаря коменде «/sr». Итак, вот вы и в полной. Какие же доп. команды содержит в себе плагин?

Операции с изменением подписи и названия вещей:

1.)/rename [Имя] — переименовать вещь.

2.)/setname [Имя] — тоже переименовывает вещь.

3.)/addlore [Подпись] — создает подпись для вещей.

4.)/sr copy — скопировать имя и подпись вещи.

5.)/sr paste — вставить имя и подпись вещи.

6.)/sr clear — удалить имя и подпись вещи.

Операции с книгами:

/sr book setAuthor [Ник автора] — указывает автора для подписанной книги.

/sr book settitle [Заголовок] — меняет заголовок подписанной книги.

/sr book unSign — делает книгу снова неподписанной.

/sr characters — показывает коды специальных символов.

/sr info — информация о плагине.

/sr getskull [Ник] — получить голову любого игрока.

/sr reload — перезагрузить плагин.

Для того, чтобы произвести все эти операции с определенным предметом, нужно держать его в руке.

Как в Minecraft сделать цветные названия предметов?

Можно без плагина а командой (сейчас её напишу), после неё ставишь в команд. блок и активируешь его. тебе выдаётся табличка, ставишь жмёшь ПКМ, появляется команд. блок и его активируешь. ТА ДАМ! Вот команда (покажу на примере алмазного меча с Тёмно-красным именем):

да, команда трудная, но она работает! вот как-то так!

но перед тебе нужно написать самую обычную команду и вставить её в строку сайта (поймёшь думаю), к примеру к этому же мечу:

Видео обзор генератора

Читайте также:

      

  • Как улучшить графику в nfs underground
  •   

  • Игра цирк на денди как называется
  •   

  • Арк как телепортироваться на другую карту
  •   

  • Sleeping dogs как повысить авторитет
  •   

  • Фоллаут 4 кайф сити что сделать с роботами

I’ll take a shot at this…
Command structure: /give <player:target><itemName: Item>[amount: int] [data: int] [components: json]

There is not a one block solution. The reason is «Item» is the only thing you can /give so if it’s not a default minecraft:item (e.g minecraft:stone, etc…) you cannot /give it.

There is a gadget you will need to make.
I’ll do my best to describe it. I use this in my command block typewriter to give a named map with instructions written on it to the player.

Start with 2 command blocks. They will be [R]epeat/[U]nconditional/[A]lways Active blocks. Each one will output a signal through a comparitor into the same solid block with a redstone torch on top. My code below is for a named map. Replace my map example with the item of your choice.

  1. Command block R/U/A:
    /testfor @e[type=item,name="Control Panel Help"]

(This checks to see if the map I’ve named «Control Panel Help» is on the ground — a signal output happens if it is)

  1. Command Block R/U/A:
    /clear @p map 6 0

(Clearing a map or item in a players inventory without taking it or taking 0 of it will produce a comparator signal letting us know the player has the item)

If either these commands returns true, the torch on the block they feed into will never light.

The redstone torch powers a row/series of commands with the first, an [I]mpulse]/[U]nconditional/[N]eeds Redstone above the redstone torch. Series is as follows:

Series 1 Command Block I/U/N:
/clear @p map 6 -1

(Clear all items in the players inventory matching map type 6)

Series 2 Command Block [C]hain/U/A:
/setblock <x y z> air 0 destroy

(x y z are the location where you will clone a container that holds the named item you want to get to your player. You will be using the destroy flag so the container drops the cloned named item)

Series 3 Command Block C/U/A:
/clone <start x y z> <end x y z> <destination x y z> replace normal

(Start and end are the same coordinate. At that coordinate a container, like a barrel or chest, where your master named item is stored. Destination x y z should be the location the setblock command in the prior step would destroy. In this example I’m using a Barrel)

Series 4 Command Block C/U/A:
/kill @e[type=item,name="Barrel",c=1,x=<destination x> y=<destination y> z=<destination z>,r=5]

(Basically we get rid of the Barrel container item on the ground but only the container that appeared as a drop when we destroyed it. Leaving just the named item on the ground.)

Whew!! Seems like a lot! Finally we have an item on the ground but only if it is not in a players inventory, which will be true at the start of a game. Nobody will have the named item.

We can now /tp the named item on the ground to any x y z coordinate entity or player.

Example tp the named item above the this calling command block
Command Block R/U/A :
/tp @e[type=item,name="Control Panel Help",c=1] ~ ~1.5 ~ false

The nice thing about my gadget is the player can drop the item and it will return to their inventory. If the player stashes it in a chest, it will be recreated in Inventory. It’s the ultimate /give

enter image description here

I’ll take a shot at this…
Command structure: /give <player:target><itemName: Item>[amount: int] [data: int] [components: json]

There is not a one block solution. The reason is «Item» is the only thing you can /give so if it’s not a default minecraft:item (e.g minecraft:stone, etc…) you cannot /give it.

There is a gadget you will need to make.
I’ll do my best to describe it. I use this in my command block typewriter to give a named map with instructions written on it to the player.

Start with 2 command blocks. They will be [R]epeat/[U]nconditional/[A]lways Active blocks. Each one will output a signal through a comparitor into the same solid block with a redstone torch on top. My code below is for a named map. Replace my map example with the item of your choice.

  1. Command block R/U/A:
    /testfor @e[type=item,name="Control Panel Help"]

(This checks to see if the map I’ve named «Control Panel Help» is on the ground — a signal output happens if it is)

  1. Command Block R/U/A:
    /clear @p map 6 0

(Clearing a map or item in a players inventory without taking it or taking 0 of it will produce a comparator signal letting us know the player has the item)

If either these commands returns true, the torch on the block they feed into will never light.

The redstone torch powers a row/series of commands with the first, an [I]mpulse]/[U]nconditional/[N]eeds Redstone above the redstone torch. Series is as follows:

Series 1 Command Block I/U/N:
/clear @p map 6 -1

(Clear all items in the players inventory matching map type 6)

Series 2 Command Block [C]hain/U/A:
/setblock <x y z> air 0 destroy

(x y z are the location where you will clone a container that holds the named item you want to get to your player. You will be using the destroy flag so the container drops the cloned named item)

Series 3 Command Block C/U/A:
/clone <start x y z> <end x y z> <destination x y z> replace normal

(Start and end are the same coordinate. At that coordinate a container, like a barrel or chest, where your master named item is stored. Destination x y z should be the location the setblock command in the prior step would destroy. In this example I’m using a Barrel)

Series 4 Command Block C/U/A:
/kill @e[type=item,name="Barrel",c=1,x=<destination x> y=<destination y> z=<destination z>,r=5]

(Basically we get rid of the Barrel container item on the ground but only the container that appeared as a drop when we destroyed it. Leaving just the named item on the ground.)

Whew!! Seems like a lot! Finally we have an item on the ground but only if it is not in a players inventory, which will be true at the start of a game. Nobody will have the named item.

We can now /tp the named item on the ground to any x y z coordinate entity or player.

Example tp the named item above the this calling command block
Command Block R/U/A :
/tp @e[type=item,name="Control Panel Help",c=1] ~ ~1.5 ~ false

The nice thing about my gadget is the player can drop the item and it will return to their inventory. If the player stashes it in a chest, it will be recreated in Inventory. It’s the ultimate /give

enter image description here

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как изменить название предмета на вайлдберриз
  • Как изменить название предложения
  • Как изменить название почты рамблер
  • Как изменить название почты на яндекс почте
  • Как изменить название почты емайл