Keyless system malfunction ошибка на мазда

Отзыв владельца Mazda CX-5 (2G) — поломка. Решил тут недавно затянуть пленкой двери типа бронирование. Что и было сделано в одном из местных сервисов. Все бы ничего, сделали хорошо, однако забирал машину поздним вечером, спешил и не придал значения ошибке бесключевого доступа. Думал перезапущу машину и пройдет. Не прошло. Проехал день, втор…

Решил тут недавно затянуть пленкой двери типа бронирование. Что и было сделано в одном из местных сервисов.
Все бы ничего, сделали хорошо, однако забирал машину поздним вечером, спешил и не придал значения ошибке бесключевого доступа.

Фото в бортжурнале Mazda CX-5 (2G)

Полный размер

Фото не мое, просто для примера

Думал перезапущу машину и пройдет. Не прошло.
Проехал день, второй — ошибка горит, доступ не работает. Позвонил диллеру — там сказали, что скорее всего не подключили умельцы датчик в ручке водительской двери, что надо снять ручку и перепроверить.
Ну делать нечего, ехать снова к ним не захотел, дай думаю разберу сам да посмотрю, вдруг получится.

День 1.
Перед началом всего — поменял батарейки в метке сигналки.
Вооружившись отверткой начал ковырять. Снял карту дверную, попутно обнаружив сломанную клипсу, может я сломал, а может и нет — сейчас разбираться уже поздно да и не охота. Открутил замок, отжимаю ручку, а она не выходит.
Погуглил. Там пишут что должно вылазить при небольшом усилии — но не у меня. Как бы не старался — не получается снять, а сильно большое усилие чревато поломкой. Знаем, проходили. Короче собрал все как и было. Ошибка естественно не прошла. Расстроенный закрыл машину, пошел домой.

День 3.
Попытка номер два. Сажусь в машину, клацаю кнопку — компьютер говорит пойти куда подальше. Переведите двигатель в состояние OFF. Ну и плюс та самая ошибка бесключ. доступа.
Что за дела? давай нажимать снова, прислонял ключ к кнопке — ноль реакции, только монитор включается и все. Открыл ключ, заменил батарейку и там. Снова попытка — ноль эффекта.
Дай думаю заведу с сигналки, через телефон. Вышел из машины, отправляю команду — не заводится. Сел аккумулятор.
Думаю так вот в чем дело. Он давно уже просился на помойку, последний месяц было 3-4 полных разряда. Да и новый уже приехал, оставалось забрать в сдэке.
Побежал за аккумулятором, притащил, поставил. Выбор пал на prezident 55d23l hybrid agm . Почему гибрид, просите вы? потому что других в нашей деревне не было. Агм по той же причине, хотя, наверное, все равно купил бы агм. Да я читал, что температура двигателя, что жарко ему итд., но решил проверить, если сдохнет — ну куплю обратно EFB. Но сейчас не об этом.
Пробую запустить двигатель — снова посылает. Ну я уже начал прикидывать как тащить этот кусок металла к диллеру за 850 км.
Дай думаю разберу дверь, сниму все вобще — вдруг действительно не включен датчик и все из-за него.

Взял табурет, сел, кручу. Добрался до ручки — ну точно, болтается провод, рядом болтается датчик.
Обрадовался, воткнул, собрал дверь.
Пробую запустить — ноль эффекта. Просит перевести двигатель в положение OFF.
Пригорюнился я и стал гуглить интернет. Дай думаю закроюсь внутри через метку. Жму метку — а толку ноль. Даже лампочка на ней не загорается. Что такое? вот же только пару дней новой батарейке.
Хорошо завалялась еще одна. Вставил, защелкнул метку, закрыл глаза — жму на кнопку пуска…
О чудо! зажигание включилось, все заработало!
От ошибки бесключевого доступа не осталось и следа!

Вобщем мораль сей басни такова. Запасайтесь батарейками впрок. И доверяйте машину только профессионалам, которые не сломают вам клипсы и не забудут собрать все как было до них.

Хотя если не обращать внимание на эти мелкие оплошности, то со своей работой обклейщики справились хорошо, я доволен. Позже покажу фотографии, опишу что было сделано, что планирую сделать.

A keyless entry system allows locking and unlocking of the doors and fuel cap by remote control button even from a place far from the vehicle. This article examines the Mazda Advanced Keyless Entry System, addresses the problem of the keyless system malfunction, and offers possible solutions.

Mazda Keyless Entry System Normal operation

  • When the following operation is performed, the start-stop unit checks the ID data of the remote-control transmitter.
  • Locking/unlocking with remote control, opening trunk with remote control.
  • Each lamp flashes to indicate to the user that the locking or unlocking process is complete.
  • Auto-lock function: after a certain period of time all doors will be locked automatically — the user can preset this time or use the default settings.
  • Remote control lock function: inside the vehicle, you can still use the remote to lock or unlock the vehicle.
  • Alert Feature — it may warn you that something goes wrong and it should operate correctly at all times.

The one-button keyless starting system

A one-button starting system has been used, which automatically authorizes the remote-control transmitter located in the request signal output range of the keyless antennas.

Function

When the start button is pressed, the start button system completes authorization or let’s say registration of the remote control in the vehicle.

Engine Start: When the remote transmitter authorization is complete, and the start conditions are completed, the engine is started.

The guide function notifies the driver of the keyless start system conditions via the KEY lights in the instrument cluster to assist the user in operation.

Operation

Authorization of the remote transmitter

  • When a driver presses the button, a start button signal is sent to the control unit.
  • When the unit detects a certain signal from the button, it issues a request signal through the keyless antennas.
  • The radio transmitter gets the signal from the antennas and sends identification data to the receiver.
  • The receiver then sends the received identification data to the control unit again.
  • The control unit checks the identification data, and in case they match, the power is switched to illuminate the push-start light.

Keyless system malfunction

If the advanced keyless entry system starts to malfunction, some parts of the car, for example, a Mazda MX5, will no longer function usually. For example, the fuel cap may not lock/unlock with the request switch. The trunk lid may not open even when the trunk lid open switch is pressed. The door or fuel cap may not work at all. These are some of the primary signs of a malfunction.

Here are some complaints from a Mazda forum:

«The reason is not clear yet, but my car’s battery is dead. It is a 2020 CX9. After charging, the car starts, and everything works with the remote control, but a yellow warning light appears on IP, causing a keyless malfunction. What caused this, and can I clear it up without going to the dealer? Thanks in advance for your help.»

«The lights on my 2007 cx9 key fob will not come on when pressed and will not unlock the car. I can’t get in the car. The metal key does not open the car by the door handle. I used a skinny Jim to open the door today. The alarm kept going off when the car was on. The metal key in the ignition started the car, and I could drive, but the alarm went off while I was driving. I removed the fuse from the horn to eliminate the noise. The red light of the button on the screen lights up. What is the problem here?»

There are several complaints like these ones on many online forums.

Possible causes of keyless system malfunction

  • Wiring of the keyless entry and engine start system
  • Body control monitor malfunctions.
  • Low-Frequency regulator unit loses connection with control units
  • Poor contact of connectors or terminals

Dealing with the problem

If «Keyless Entry System Malfunc. Have the Vehicle Inspected» is displayed on your dashboard, your keyless entry system is faulty.

Diagnostic method

  • DETERMINE IF THE CAUSE OF MALFUNCTION IS FUEL CAP BLOCK and perform an inspection.

Does the advanced keyless entry system work normally?

  • CHECK IF THE CAUSE OF MALFUNCTION IS OPERATION OTHER THAN THE PERMIT TERM.

Test enhanced keyless operation by pressing each request and the trunk lid release switch when all of the following conditions are met. All doors and trunk lids are closed. Switch off the ignition. The radio transmitter is located in the reception area (80 cm from the driver’s door, front passenger’s door, and trunk lid). Does the advanced keyless entry system work normally?

  • CHECK WHETHER THE CAUSE OF THE MALFUNCTION IS OUTSIDE NOISES

Does the malfunction occur at the specified place where the external noise is received, e.g., a TV tower, a power station, or a radio station?

  • CHECK TROUBLE SIGNS

Check if the lid of the trunk shows any signs of trouble when opening using the open switch?

  • CHECK THE WIRING HARNESS RELATED TO THE TRUNK LID OPENING SWITCH

Check the open-circuit along with the terminals of the cable harness, and the lid of the trunk for any signs of trouble when opening using the open switch. Also, check the open circuit for any signs of trouble.

Check if connector units and related circuits have been corroded, damaged, or disconnected. Also, check the condition of the wires with the circuitry system for any burnt or similar issues.

If you manage to locate the problem, you can fix it by yourself or go to a dealer and point a certain problem to a specialist. This will reduce your expenses dramatically.

  • TRUNK LID RELEASE SWITCH CHECK

This can be considered a malfunction of the trunk lid release actuator or the trunk lid latch switch. Again, if you find the problem by yourself, you will not need to pay a lot for

  • CHECK HARNESS RELATED TO DOOR LOCK SWITCH

You can check it only visually. If you suspect that the problem is in this wiring, please go to a dealer. The specialist will locate the problem immediately by checking the harness using the professional instruments.

Be careful, repairing the Mazda wiring by yourself is not a very good idea unless you are a certified automobile electrician. This can be not effective at all and this also can be dangerous for your health. Be careful and never disconnect anything unless you know for sure you will be able to connect it back.

  • CHECK HARNESS RELATED TO DOOR LOCK SWITCH (SHORT TO GROUND)

Check if the plug of the start-stop unit is disconnected. Check continuity between the following harness terminals (vehicle harness-side) and body ground. Terminal 1P of the start-stop unit. Is there continuity?

Again, you will be able to conduct this check if you have a certain set of the instruments. Also, you should know what you are doing. Otherwise, you may only make things worse.

  • CHECK STOP-START SYSTEM CONTINUITY

Check the stop-start system for any signs of damage along with the necessary terminals. Proceed towards repairs or replacement of the malfunctioning systems if you are able to do that.

But better ask a professional to assist you in this hard process. A specialist will immediately locate the problem is the system has wiring issues.

  • CHECK WIRING HARNESS RELATED TO DEMAND SWITCH (OPEN CIRCUIT)

Disconnect the LF-ECU and the demand switch connectors. Check continuity between the following terminals (vehicle wiring harness). Order switch terminal D (RF) and control unit terminal A LF. Order switch terminal D (LF) and control device terminal C LF. Is there continuity?

This step is probably possible to complete if you are an electrician. If not, you should have stopped reading this article up to this moment. Unfortunately, the keyless entry system in a modern vehicle is not a simple system at all and it needs professional diagnostics and repair if it has problems.

  • CHECK WHETHER THE CAUSE OF THE MALFUNCTION HAS BEEN FIXED

Is the advanced keyless entry system working normally? If yes, congratulations! If no, please go to the dealer or to the repair shop that can deal with the problem. You shouldn’t dig into the wiring much if you don’t know how it all works.

Conclusion and recommendation

It is recommended to contact a specialist (we recommend an authorized Mazda dealer). If the message is displayed or the start button indicator light flashes, the engine may not start.

Having the vehicle checked and repaired by a specialist is the best idea. But you can try and locate the problem. For this, you will only need to follow some of the steps given above. Please don’t so anything that you can’t understand because reassembling the wiring and harness units will not be that easy.

Рекомендуемые сообщения

  • Жалоба

Всем привет. Может кто сталкивался!!!

При установке сигнализации с автозапуском возникла проблема!!((((

Как только подключили систему к машине, машина выкинула ошибку по бесключевому доступу(((  и теперь машину можно открыть только личинкой и завезти приложив ключ к кнопке!

Дистанционный ключ на отрез отказывается работать.

Диагностика выдает ошибку U201F:11-8A

В чем может быть дело? что делать?

  • Цитата

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • Жалоба

Могло сгореть пару предохранителей , на центральный замок , на стоп-сигналы ,например .

  • Цитата

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • Жалоба

Всем привет. Может кто сталкивался!!!

При установке сигнализации с автозапуском возникла проблема!!((((

Как только подключили систему к машине, машина выкинула ошибку по бесключевому доступу(((  и теперь машину можно открыть только личинкой и завезти приложив ключ к кнопке!

Дистанционный ключ на отрез отказывается работать.

Диагностика выдает ошибку U201F:11-8A

В чем может быть дело? что делать?

Полностью аналогичная ситуация! Уже отцепил все цепи от сигнализации, но ничего не поменялось. Я уже грешу на неисправность блока SSU….. Что делать дальше пока мало представляю. Вам удалось, что то узнать?

p.s.: сигнализация старлайн? подключали без обходчика ключа, напрямую к блоку SSU? Все так?

  • Цитата

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • Жалоба

Могло сгореть пару предохранителей , на центральный замок , на стоп-сигналы ,например .

Все предохранители целые! В первую очередь их и проверил(((

  • Цитата

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • Жалоба

Тогда есть еще версия .Если с блока SSU , при установке , снимали разьемы не сняв клемму с АКБ — пришел конец приемнику ключа .KD33-67-5D4  .

Недорогая деталька . Каждый уважающий себя дилерский рукожоп считает за честь ,спалить ее , снимая разьемы на необесточенной машине.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • Жалоба

Добрый  день. Подскажите как решили проблему с безключевым доступом?Спасибо.

  • Цитата

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • Жалоба

+++ 100500 в карму yugin. 

  • Цитата

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Присоединиться к обсуждению

Вы можете ответить сейчас, а зарегистрироваться позже.

Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы ответить от своего имени.

Внимание:Ваше сообщение не будет отображаться другим пользователям, пока не будет одобрено модератором.

  1. 30.05.2014 11:16


    #1

    Проблема центрального замка/блока keyless/ошибка ключа

    Здравствуйте. Пишу, уже почти совсем отчаявшись, так как после обращения в 4 сервиса нигде не смогли точно определить ошибку.
    Попробую описать всё в подробностях, с видео и фото-пояснениями.
    Машина: Mazda Axela 2008г 1.5л. Стоит стандартная система безключевого доступа. Т.е. имеется пластинка, с помощью которой можно открыть и закрыть двери, внутри с меткой, с помощью которой без ключа заводится двигатель. И ключ с чипом, заместо этой пластинки. Но им нужно открывать механически.
    Вчера, заглушив двигатель и выключив полностью машину (положение LOCK на зажигании), выхожу из машины, как обычно закрываю дверь, нажимаю на кнопочку на ручке автомобиля, а она начинает коротко пищать (обычно символ того, что забыл выключить зажигание полностью, или машина не видит этого смарт-ключа). Смотрю: у меня и магнитофон не выключился, и мониторчик информационный горит. Еду в сервис (было 19.00 и очень мало кто работал). Приезжаю, опять выключаю зажигание полностью — опять метку не видит, как только дверь открываешь, мониторчик горит, но мафон уже то вкл/то выкл сам. Пока ждал мастера, магнитофон окончательно перестал работать при выключенном зажигании (как и должно быть). Приехал мастер, поковырялся, попробовал нажать на кнопку «закрыть боковые зеркала» — о чудо: они полностью не закрылись и мониторчик потух. Сказал что где-то коротит, нашел вроде как что оголены некоторые провода в месте между дверью и кузовом (пучок проводков), но не критично. Замотал несколько. И вроде все окей. Всё потухло. На радостях уехал. Потом обнаружил, что проблема осталась — метка за порог машина пищит, да еще и можно окна открывать при выключенном зажигании. В общем энергия от аккума идет туда, куда раньше не шла. В ОБЩЕМ: машина, находясь в состоянии LOCK, толком в нем и не находится. Системы работают.
    Сегодня ездил в другой сервис, где после разбора половины салона сказали, что скорее всего коротнул keyless блок (блок дистанционного контроля центрального замка, как то так примерно в книжке написано), и он (блок) думает, что двери всегда открыты. Сам этот блок так найти и не удалось. (Может кто подскажет, или покажет где он именно расположен? Описание в книжке не дало ясно понять: снимите пластик со стороны водителя….потом снимите бордачок и достанте блок). В итоге тоже мастер не чем не помог. Зато теперь уже при положении LOCK перестали открываться закрываться стекла. Но проблема все равно осталось.
    В г.Владивостоке нет официального сервиса Mazda. Ко многим звонишь, описываешь проблему, говорят не занимаются.
    В общем когда мне 4 электрика сказали думай и решай сам… совсем грустно стало.
    Очень надеюсь на Вашу помощь, уважаемые форумчане. Может кто сталкивается, или может подсказать? Есть какие нибудь мысли?
    Спасибо заранее всем кто откликнулся!
    p.s. так же самая ошибка, когда вместо смарт кея использую обычный чипованый ключик

    Помогает закрыть двери только скидывание клеммы с аккумулятора и постановка её обратно, вот результат как и должно быть:


  2. 30.05.2014 12:37


    #2

    как вариант (сам не подскажу, ибо у мну подобная система не стоит) — позвони официалам в любой город и спроси где найти блок. где-то, всё равно, хороший человек найдется и подскажет

    «Leave me alone, I know what I’m doing» © Kimi Raikkonen
    «No plan is the best plan!» © Bud Moseley


  3. 30.05.2014 19:23


    #3

    теоритически офдилер имеет техподержку с маздацентром

    richtung-leck-mich-am-arsch


  4. 30.05.2014 22:49


    #4

    вот же у тебя в Артеме и в Находке есть официалы. к ним обратись
    http://cars.sumotori.ru/mazda/about.php?id=15

    «Leave me alone, I know what I’m doing» © Kimi Raikkonen
    «No plan is the best plan!» © Bud Moseley


  5. 31.05.2014 02:40


    #5

    Сообщение от MAZDADONTH
    Посмотреть сообщение

    Спасибо большое! Действительно там еще и официальный сервис.. Надеюсь они возьмутся решить проблему.
    А то уже порядком надоело постоянно при закрытии машины клеммы туда сюда кидать


  6. 08.07.2014 07:59


    #6

    Официалы врятли помогут… я по поводу своей проблемы обращался — ноль эмоций!
    На ДВ только последними КОДОвскими Мазда занимаются…
    Это надо искать толкового электрика либо через кого-то выходить на дилеров в европейской части! Общаться не по телефону, а с глазу на глаз… По телефону/мылу культурно послать могут…


  7. 08.07.2014 09:22


    #7

    ну ежели ТСа уже более месяца нет — помогли, наверное…

    «Leave me alone, I know what I’m doing» © Kimi Raikkonen
    «No plan is the best plan!» © Bud Moseley


ABS Warning Light

If the ABS warning light stays on while you’re driving, the ABS control unit has detected a system malfunction. If this occurs, your brakes will function normally as if the vehicle had no ABS.

Should this happen, consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible.


  • When the engine is jump-started to charge the battery, uneven rpm occurs and the ABS warning light may illuminate. If this occurs, it is the result of the weak battery and does not indicate an ABS malfunction.

    Recharge the battery.

  • The brake assist system does not operate while the ABS warning light is illuminated.

Master Warning Indication/Warning Light

With Multi-information Display

(Master warning indication)

Displays when notification of the system malfunctions is required.

Check the message indicated in the display and consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

(Master warning light)

The master warning light displays when a warning message occurs.

This indicates a malfunction with the vehicle system. Check the message indicated in the display and consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

For details, refer to the explanations for the warning/indicator lights, in the warning/indicator lights section, which match the symbol in the upper part of the display.

If a message is not indicated in the display, operate the INFO switch to display the “Warning” screen.

Refer to Message Indicated in Multi-information Display and INFO switch (Search).

Without Multi-information Display

The light illuminates continuously if any one of the following occurs. Consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

  • There is a malfunction in the battery management system.

  • There is a malfunction in the brake switch.

  • (SKYACTIV-D 2.2)

    • There is a malfunction in the engine’s hydraulic control.

    • There is a malfunction in the engine’s timing chain.

    • There is a malfunction in the blow-by heater.

Electric Parking Brake (EPB) Warning Light

The warning light illuminates when the system has a malfunction. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

(Red)

Brake Pedal Operation Demand Warning Light (Some Models)

When only flashing

Flashes if there is the possibility of the vehicle not being held in the stopped position by the AUTOHOLD function, such as on steep slopes. Depress and hold your foot on the brake pedal.

When flashing and beep sound is activated at the same time

The warning light flashes and the beep sound is activated for about five seconds if there is a problem with the system. If the warning light flashes and the warning sound is activated, immediately depress the brake pedal and stop using the AUTOHOLD function then contact an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.


Immediately depress the brake pedal if the warning light flashes and the beep sound is activated while using the AUTOHOLD function:

Because the AUTOHOLD function is cancelled forcibly, the vehicle may move unexpectedly and result in an accident.

Electric Parking Brake (EPB) Indication/Indicator Light

This warning has the following functions:

Parking brake warning/Indicator light inspection

The light illuminates when the electric parking brake (EPB) is applied with the ignition switched to START or ON. It turns off when the electric parking brake (EPB) is released.

When the light is turned on

If the light remains turned on even if the electric parking brake (EPB) switch is released, an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

When the light is flashing

The light flashes if the electric parking brake (EPB) has a malfunction. If the light remains flashing even if the electric parking brake (EPB) switch is operated, consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible.

Check Engine Light

If this light illuminates while driving, the vehicle may have a problem. It is important to note the driving conditions when the light illuminated and consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

The check engine light may illuminate in the following cases:

  • The engine’s electrical system has a problem.

  • The emission control system has a problem.

  • The fuel tank level being very low or approaching empty.

If the check engine light remains on, or it flashes continuously , do not drive at high speeds and consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible.

Automatic Transaxle Warning Indication/Warning Light (Some Models)

The indication/light illuminates when the transaxle has a problem.


If the automatic transaxle warning indication/light illuminates, the transaxle has an electrical problem. Continuing to drive your Mazda in this condition could cause damage to your transaxle. Consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible.

4WD Warning Indication (Some Models)

“4WD system malfunction” is displayed

The indication is displayed under the following conditions. The system may have a malfunction. Have the vehicle checked at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

  • When there is a malfunction in the 4WD system.

  • When there is a large difference between the tyre size of the front and rear wheels.

“4WD system high-load” is displayed

The indication is displayed under the following conditions. Park the vehicle in a safe place and check that the warning indication light turns off, and then drive the vehicle. Contact an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer if the indication is continuously displayed.

  • When the differential oil temperature is excessively high.

  • When there is a large difference between the front and rear wheel rotation, such as when trying to remove the vehicle from mud.

4WD Warning Light (Some Models)

When the light is turned on

The light turns on under the following conditions. The system may have a malfunction. Have the vehicle checked at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

  • When there is a malfunction in the 4WD system.

  • When there is a large difference between the tyre size of the front and rear wheels.

When the light is flashing

Park the vehicle in a safe place. After a few moments, if the warning light stops flashing, you can resume driving. If the light does not stop flashing, contact an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

  • When the differential oil temperature is excessively high.

  • When there is a large difference between the front and rear wheel rotation, such as when trying to remove the vehicle from mud.

(Turns on)

TCS/DSC Indicator Light

If the light stays on, the TCS, DSC or the brake assist system may have a malfunction and they may not operate correctly. Take your vehicle to an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

Air Bag/Seat Belt Pretensioner System Warning Light

A system malfunction is indicated if the warning light constantly flashes, constantly illuminates or does not illuminate at all when the ignition is switched ON. If any of these occur, consult an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible. The system may not operate in an accident.


Never tamper with the air bag/pretensioner systems and always have an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer perform all servicing and repairs:

Self-servicing or tampering with the systems is dangerous. An air bag/pretensioner could accidentally activate or become disabled causing serious injury or death.

(Flashing)

Tyre Pressure Monitoring System Warning Light (Some Models)

If the tyre pressure monitoring system has a malfunction, the tyre pressure warning light flashes. Have your vehicle checked by an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible.


If the tyre pressure monitoring system warning light illuminates or flashes, or the tyre pressure warning beep sound is heard, decrease vehicle speed immediately and avoid sudden manoeuvring and braking:

If the tyre pressure monitoring system warning light illuminates or flashes, or the tyre pressure warning beep sound is heard, it is dangerous to drive the vehicle at high speeds, or perform sudden manoeuvring or braking. Vehicle drivability could worsen and result in an accident.

To determine if you have a slow leak or a flat, pull over to a safe position where you can check the visual condition of the tyre and determine if you have enough air to proceed to a place where air may be added and the system monitored again by an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer or a tyre repair station.

Do not ignore the TPMS Warning Light:

Ignoring the TPMS warning light is dangerous, even if you know why it is illuminated. Have the problem taken care of as soon as possible before it develops into a more serious situation that could lead to tyre failure and a dangerous accident.

(Amber)

KEY Warning Indication (Some Models)

“Keyless System malfunction” is displayed

This message is displayed if the advanced keyless entry & push button start system has a problem.

Contact an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.


If the message is indicated, or the push button start indicator light (amber) flashes, the engine may not start. If the engine cannot be started, try starting it using the emergency operation for starting the engine, and have the vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible.

Refer to Emergency Operation for Starting the Engine (Search).

“Set Power to OFF” is displayed

This message is displayed when the driver’s door is opened without switching the ignition off.

“Key not found” is displayed

This message is displayed when any of the following operations is performed with the key out of the operational range or placed in areas inside the cabin where it is difficult for the key to be detected.

  • The push button start is pressed with the ignition switched off

  • The ignition is switched on

  • All doors are closed without switching the ignition off

(Red)

(Turns on)

KEY Warning Light (Some Models)

If any malfunction occurs in the keyless entry system, it illuminates continuously.


If the key warning indicator light illuminates or the push button start indicator light (amber) flashes, the engine may not start. If the engine cannot be started, try starting it using the emergency operation for starting the engine, and have the vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer as soon as possible.

Refer to Emergency Operation for Starting the Engine (Search).

Security Indicator Light

If the engine does not start with the correct key, and the security indicator light remains illuminated or flashing, try the following:

Make sure the key is within the operational range for signal transmission. Switch the ignition off, and then restart the engine. If the engine does not start after 3 or more tries, contact an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

(Amber)

i-stop Warning Light (Some Models)

When the light is turned on

A problem in the system may be indicated under the following conditions. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

  • The light does not turn on when the ignition is switched ON.

  • The light continues to remain on even though the i-stop OFF switch has been pressed while the engine is running.

When the light is flashing

The light continues to flash if the system has a malfunction. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

(Amber)

High Beam Control System (HBC) Warning Light (Some Models)

The light remains turned on if there is a problem with the system. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.


If the windscreen area in front of the Forward Sensing Camera (FSC) is fogged or obstructed, the light turns on temporarily. If the light remains turned on, there may be a problem with the system.

(Amber)

Adaptive LED Headlights (ALH) Warning Light (Some Models)

The light remains turned on if there is a problem with the system. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.


If the windscreen area in front of the Forward Sensing Camera (FSC) is fogged or obstructed, the light turns on temporarily. If the light remains turned on, there may be a problem with the system.

Blind Spot Monitoring (BSM) Warning Indication (Some Models)

This light illuminates if there is a malfunction in the Blind Spot Monitoring (BSM). Have your vehicle inspected by an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.


If the vehicle is driven on a road with less traffic and few vehicles that the radar sensors can detect, the system may pause. However, it does not indicate a malfunction.

Blind Spot Monitoring (BSM) OFF Indicator Light (Some Models)

A problem in the system may be indicated under the following conditions.

Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

  • The light does not turn on when the ignition is switched ON.

  • The light remains on even when the Blind Spot Monitoring (BSM) system can be operated.

  • The light turns on while driving the vehicle.


If the vehicle is driven on a road with less traffic and few vehicles that the radar sensors can detect, the system may pause (The Blind Spot Monitoring (BSM) OFF indicator light in the instrument cluster illuminates). However, it does not indicate a malfunction.

(Amber)

Driver Attention Alert (DAA) Warning Indication (Some Models)

The message is displayed when the system has a malfunction. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

(Amber)

Mazda Radar Cruise Control (MRCC) Warning Indication (Some Models)

The message is displayed when the system has a malfunction. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

(Amber)

Mazda Radar Cruise Control with Stop & Go function (MRCC with Stop & Go function) Warning Indication (Some Models)

The message is displayed when the system has a malfunction. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

(Amber)

Lane-keep Assist System (LAS) & Lane Departure Warning System (LDWS) Warning Indication (Some Models)

The message is displayed when the system has a malfunction. Have your vehicle inspected at an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

The system does not operate when the warning message is displayed.


  • Always use tyres for all wheels that are of the specified size, and the same manufacture, brand, and tread pattern. In addition, do not use tyres with significantly different wear patterns on the same vehicle. If such improper tyres are used, the system may not operate normally.

  • When an emergency spare tyre is used, the system may not operate normally.

LED Headlight Warning Light

This light illuminates if there is a malfunction in the LED headlight. Have your vehicle inspected by an expert repairer, we recommend an Authorised Mazda Repairer.

 Блок пуском и остановкой двигателя (SSU) Мазда CX-9 (TC): компьютерная диагностика, коды ошибок (DTC)

Блок пуском и остановкой двигателя (Start Stop Unit [SSU]) Мазда CX-5 (KF) выполняет функции бесключевого доступа и пуска двигателя без ключа, системы иммобилайзера, и ряд других. Блок старт-стоп имеет встроенную функцию диагностики, облегчающую диагностику системы.

Функция бортовой диагностики состоит из следующих функций:

― Функция обнаружения неисправностей, которая выявляет общие неисправности в компонентах, связанных с блоком старт-стоп
― Функция памяти, в которой сохраняются обнаруженные коды неисправности
― Функция отображения, указывающая места неисправности и состояние с помощью вывода кода ошибок DTC
― Функция контроля PID/данных, которая считывает определенные входные/выходные сигналы и проверяет состояние входа/выхода.

• С помощью модульной диагностической системы Mazda (M-MDS) или аналога (ELM 327 / ELS27 с программой FORScan ) можно считывать и удалять коды DTC, а также активировать функцию контроля PID/данных.

Функция обнаружения неисправности:• Обнаруживает неисправности входных/выходных сигналов
• При возникновении неисправности блок старт-стоп записывает неисправность как DTC. Записанный код неисправности может быть прочитан модульной диагностической системой Mazda (M-MDS) или аналогом (ELM 327 / ELS27 с программой FORScan)

Таблица DTC [Блок SSU ] Mazda CX-9 (TC)

Система иммобилайзера

DTC

Предупреждающий сигнализатор «KEY» (Ключ) (красный)*2

Описание

Сообщение на экране системы M-MDS*1

Режим мигания индикатора охранной системы

Блок управления пуском и остановкой двигателя

Блок PCM

U3000:96

P1260:00

09

Вкл.

Неисправность блока управления пуском и остановкой двигателя

B10D9:87

P1260:00

11

Неисправность рамочной антенны (встроена в систему кнопочного запуска двигателя)

B13D3:05

P1260:00

13

Ошибка программирования пульта дистанционного управления замками

B13D3:94

P1260:00

13

Ошибка связи с пультом дистанционного управления замками

B13D3:51

P1260:00

15

Обнаружен незарегистрированный пульт дистанционного управления замками

U0100:87

P1260:00

16

Ошибка связи с блоком РСМ (нет ответа или несоответствие данных)

B13D4:00

P1260:00

21

Вкл.

Недостаточное количество запрограммированных пультов дистанционного управления замками

B10DA:51

P1260:00

22

Ошибка связи с блоком РСМ (сбой передачи данных)

B10DA:62

P1260:00

23

Ошибка связи с блоком РСМ (несовпадение кода)

*1  :Буквы в начале каждого диагностического кода можно прочитать только с помощью системы M-MDS и означают они следующее: B= Оборудование кузова, P= Трансмиссия, U= Сетевая связь.
*2  :Без многофункционального дисплея
*3  :На многофункциональном дисплее отображено «Keyless system malfunction» (Неисправность системы доступа в автомобиль без ключа). (С многофункциональным информационным дисплеем)
*4  :С: Самодиагностика постоянных диагностических кодов, D: Проверка выводимых по требованию кодов (ODDTC self test)

Усовершенствованная система доступа в автомобиль без ключа (автомобиль с усовершенствованной системой доступа в автомобиль без ключа)

Обозначение диагностического кода

Предупреждающий сигнализатор «KEY» (Ключ) (красный)*1

Описание

B10C6:1F

Вкл.

Неисправность цепи антенны (наружной, задней) системы доступа в автомобиль без ключа

B10C7:1F

Вкл.

Неисправность цепи антенны (внутренней, задней) системы доступа в автомобиль без ключа

B10C8:1F

Вкл.

Неисправность в цепи антенны (внутренней, центральной) системы доступа в автомобиль без ключа

B10C9:1F

Вкл.

Неисправность цепи антенны (внутренней, передней) системы доступа в автомобиль без ключа

B10D1:23

Вкл.

Неисправность цепи наружной кнопки управления замком левой передней двери

B10D3:23

Вкл.

Неисправность цепи наружной кнопки управления замком правой передней двери

B11C4:23

Вкл.

Неисправность цепи наружной кнопки управления замком двери багажного отделения

B11FD:1F

Вкл.

Неисправность цепи антенны (наружной, левой передней) системы доступа в автомобиль без ключа

B1210:1F

Вкл.

Неисправность цепи антенны (наружной, правой передней) системы доступа в автомобиль без ключа

B13C3:04

Вкл.

Внутренняя неисправность левого переднего блока управления

B13C3:09

Вкл.

Неисправность левого переднего блока управления

B13C3:16

Вкл.

Низкое напряжение питания левого переднего блока управления

B13C3:29

Вкл.

Ошибка связи между блоком управления пуском и остановкой двигателя и левым передним блоком управления

*1  :Без многофункционального дисплея
*2  :На многофункциональном дисплее отображено «Keyless system malfunction» (Неисправность системы доступа в автомобиль без ключа). (С многофункциональным информационным дисплеем)
*3  :С: Самодиагностика постоянных диагностических кодов, D: Проверка выводимых по требованию кодов (ODDTC self test)

 Блок управления пуском и остановкой двигателя

Обозначение диагностического кода

Предупреждающий сигнализатор «KEY» (Ключ) (красный)*1

Описание

B1026:49

Неисправность замка рулевого вала

B1026:96

Неисправность замка рулевого вала

B108B:23

Неисправность цепи кнопочного выключателя № 1 пуска двигателя

B108B:24

Неисправность цепи кнопочного выключателя № 1 пуска двигателя

B108C:23

Неисправность цепи кнопочного выключателя № 2 пуска двигателя

B108C:24

Неисправность цепи кнопочного выключателя № 2 пуска двигателя

B10AC:13*4

Неисправность цепи переключателя круиз-контроля

B10AC:23*4

Неисправность цепи переключателя круиз-контроля

B10C9:1F*5

Вкл.

Неисправность в цепи антенны (внутренней, центральной) системы доступа в автомобиль без ключа

B10E7:11

Неисправность цепи реле IG1

B10E7:12

Неисправность цепи реле IG1

B10E7:16

Неисправность цепи реле IG1

B10E7:17

Неисправность цепи реле IG1

B112A:11

Неисправность цепи реле IG2

B112A:12

Неисправность цепи реле IG2

B1140:29*6

Получен некорректный сигнал управления системой i-stop

B124C:56

Внутренняя неисправность цепи выключателя указателя поворота

B13D3:16

Низкое напряжение элемента питания пульта дистанционного управления замками

B13D3:4A

Вкл.

Сбой соответствия пульта дистанционного управления замками

B13D3:97

Не завершена регистрация пульта дистанционного управления замками

B1C53:13

Неисправность в цепи выключателя очистителя ветрового стекла

C0040:23

Неисправность цепи концевого выключателя педали тормоза (сигнал № 1)

C0040:24

Неисправность цепи концевого выключателя педали тормоза (сигнал № 1)

C0051:2F*7

Ошибка сигнала датчика угла поворота рулевого вала

C0051:95*7

Неисправность датчика угла поворота рулевого вала

C0052:14*7

Неисправность цепи сигнала датчика А угла поворота рулевого вала

C0052:2F*7

Сбой сигнала датчика А угла поворота рулевого вала

C0053:14*7

Неисправность в цепи сигнала датчика В угла поворота рулевого вала

C0053:2F*7

Сбой сигнала датчика В угла поворота рулевого вала

C2003:13*8

Обрыв цепи переключателя на рулевом колесе

P0560:16

Низкое входное напряжение питания (ESCL) блока управления пуском и остановкой двигателя

P0615:11

Неисправность цепи реле стартера

P0615:12

Неисправность цепи реле стартера

P0615:13

Неисправность цепи реле стартера

P0615:16

Неисправность цепи реле стартера

P0616:23

Неисправность выходной цепи реле стартера

P0616:24

Неисправность выходной цепи реле стартера

P0616:29

Сбой сигнала в выходной цепи реле стартера

P081C:23

Неисправность цепи датчика положения NOT P (Не в положении Р)

P081C:24

Неисправность цепи датчика положения NOT P (Не в положении Р)

P0850:23

Неисправность цепи датчика диапазона АКП

P0850:24

Неисправность цепи датчика диапазона АКП

P0930:71

Неисправность цепи электромагнита блокировки селектора

P1794:16

Низкое входное напряжение питания (контакт 2W) блока управления пуском и остановкой двигателя

U0001:88

Вкл.

Ошибка связи между электронными блоками управления (HS-CAN)

U0028:87

Вкл.

Ошибка связи с задним блоком управления оборудованием кузова (RBCM)

U0100:00

Вкл.

Ошибка связи с блоком PCM

U0101:00

Ошибка связи с блоком TCM

U0121:00

Вкл.

Ошибка связи с электрогидравлическим блоком с контроллером в сборе системы DSC

U0121:87

Вкл.

Ошибка связи с электрогидравлическим блоком с контроллером в сборе системы DSC

U0131:00

Ошибка при обмене данными с блоком управления электрическим усилителем рулевого управления (EPS)

U0140:00

Ошибка связи с передним блоком управления оборудованием кузова (FBCM)

U0146:00

Вкл.

Ошибка связи с комбинацией приборов

U0151:00

Вкл.

Ошибка связи с блоком управления SAS

U0155:00

Вкл.

Ошибка связи с комбинацией приборов

U0447:86

Вкл.

Получен некорректный сигнал от комбинации приборов

U201F:11

Вкл.

Неисправность цепи приемника системы доступа в автомобиль без ключа

U201F:12

Вкл.

Неисправность цепи приемника системы доступа в автомобиль без ключа

U2100:00

Вкл.

Не завершена конфигурация блока управления пуском и остановкой двигателя

U2300:00

Не получены данные конфигурации от комбинации приборов

U3000:01*7

Внутренняя неисправность блока управления пуском и остановкой двигателя

U3000:49

Вкл.

Внутренняя неисправность блока управления пуском и остановкой двигателя

U3000:96

Вкл.

Неисправность блока управления пуском и остановкой двигателя

U3003:16

Вкл.

Низкое входное напряжение питания (контакт 1A) блока управления пуском и остановкой двигателя

U3004:11

Неисправность цепи реле АСС

U3004:12

Неисправность цепи реле АСС

U3004:16

Неисправность цепи реле АСС

U3004:17

Неисправность цепи реле АСС

*1  :Без многофункционального дисплея
*2  :На многофункциональном дисплее отображено «Keyless system malfunction» (Неисправность системы доступа в автомобиль без ключа). (С многофункциональным дисплеем)
*3  :С: Самодиагностика постоянных диагностических кодов, D: Проверка выводимых по требованию кодов (ODDTC self test)
*4  :С системой круиз-контроля
*5  :С системой доступа в автомобиль без ключа
*6  :С системой i-stop
*7  :С адаптивными светодиодными фарами
*8  :С переключателем на рулевом колесе

Практическую помощь в компьютерной диагностике, ремонте компонентов системы SSU Мазда CX-9 (TC) в Ниппон Сервис вы можете получить у наших специалистов, позвонив по телефону: +7(495) 001-05-21.Задать ваши вопросы в нашем чате: Ниппон Сервис Chat.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Keyguard остановлено как исправить на андроид
  • Keyguard остановлено как исправить на alcatel one touch
  • Keyframe obs как изменить
  • Keyerror python как исправить
  • Keycloak refresh token error