Minecraft как исправить конфликт модов

У меня в сборке на 1.7.10 конфликтуют модификации ThaumicTinkerer и Better Storage. Когда установлены оба мода, игра не запускается. Может знает кто, как исправить?

Пожалуйста, расскажите про вашу проблему и не забывайте указать ссылку на проблемную сборку.


Игорь занятый логин блин

Рекомендуемые сообщения

В теме 20 сообщений

Игорь занятый логин блин

Стажёр

    • Поделиться

У меня в сборке на 1.7.10 конфликтуют модификации ThaumicTinkerer и Better Storage. Когда установлены оба мода, игра не запускается. Может знает кто, как исправить? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ZverTNT

Великий магистр

    • Поделиться
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться

По-моему, конфликт между этими модами возникает из-за зачарований, там конфликта их ID или чего похожего.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ZverTNT

Великий магистр

    • Поделиться
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ZverTNT

Великий магистр

    • Поделиться

Файл по какой-то не известной причине не может скачаться

Загрузи, пожалуйста именно архив, а не папку

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться

Вот архив:
UPD: не могу отправить, какой же неудобный тут интерфейс, блин. Даже вот это сообщение без прикрепленного файла удалить не могу. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться

Еще попытка отправить архив: 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ZverTNT

Великий магистр

    • Поделиться

Не приклепляется файл.

Загрузи на fex.net и дай ссылку

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться

Там обязательно регистрироваться? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ZverTNT

Великий магистр

    • Поделиться

Там обязательно регистрироваться? 

нет. загружаешь файл и копируешь ссылку

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ZverTNT

Великий магистр

    • Поделиться

Данные моды конфликтуют из-за ID предметов. Так что лучше убрать один из этих модов

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Игорь занятый логин блин

Стажёр

  • Автор
    • Поделиться

Другого способа исправить нет совсем? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 год спустя…

Fortic

Новичок

    • Поделиться

05.12.2017 в 20:18, ZverTNT сказал:

Добро пожаловать к нам на форум

Отправь, пожалуйста архив с папкой mods

У меня ограничение по размеру файла!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 3 месяца спустя…

MegaCreeper

Новичок

    • Поделиться

https://yadi.sk/d/z9k7smRg5ah-Mg мод 1,12,2 конфликтуют 2 мода ImmersiveEngineering-0.12-92 и astralsorcery-1.12.2-1.10.20 они конфликтую с другими модами помогите пожалуста

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Zheka_RUS

Соратник

    • Поделиться

09.12.2017 в 16:51, Игорь занятый логин блин сказал:

Я помню мод который увеличивает возможность ID но не помню название

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти

  • Последние посетители

      0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

Вопрос,у меня майн с модами запускается без конфилкта,а вот когда кидаю на локальный сервак моды,то сервак крашится,ну как крашится он даже не начинает что-то делать.Тупо откроется,сек 5 постоит и закроется,из за чего это?

а что елси я не чего не добавлял просто скачал сборку и у меня не работает?

лол кто из 2018?

эээм
у меня немного другая проблема.
Я скачала два мода на перевоплощение 1.7.10 и чужой против хищника 1.7.10
Когда захожу в мир и убиваю моба то я вылетаю из мира (но не из самого майна)
я протестила и багнутым оказался мод на перевоплощение. раньше такой проблемы не было и все было ок.
Но мне нужен этот мод как быть?
(при вылете из мира пишет что-то типа A fatal error has occurred, this connection is terminated -_-)
и самое интересное выкидывает на список серверов, а я в одиночном играю -_-

у меня выдаётса ошибка кокда запускаю обычный мир(52мода на 1.7.10), а в плоском нет.Как устранить проблему?

Этот обзор куда полезнее IdFix. Так как этот мод случно меняет ид, из-за этого я с другом не мог играть, щяс будем устанавливать моды и менять ид на какой хочешь

круто объясняешь! всё ясно и понятно! уже пять конфликтующих модифекаций разобрал! спасибо тебе!

как называетса праграма

Чёт как-то сложно!

кто может помоги как решить проблему на моей сборке модов chisel 2.9.5.11 вызывает краш игры а на версии chisel 2.0.0.3 нет. в чем может быть причина, подскажите могу кинуть краш репорт

Уважаемый Валентин! Я сделал как ты сказал но все равно проблема осталась, конкретно я ставил мод Зыбучие пески на свою сборку 1.5.2, конфликт убрал через конфиг, но при загрузке мира он зависает после чего выдает ошибку типа «исключение типа блока в мире», не знаю что дальше делать, если шаришь помоги, заранее благодарен.

как совместить такие моды как nevermine 2 и ars magika .

Я захожу в конфиг, и там все файлы перелазил!Нету айди!

У меня такая ошибка (версия minecraft 1.11.2 ) : В EvilCraft отсутствуют зависящие моды. Включая в себя следующие моды или удалённые EvilCraft . Cyclopscore 0.9.0 или выше.

мда у миеня вообще нету кнопки optios

Много болтает можно и в 5 ато и меньше уложится!

ЛУЙК не глядя. только у меня nei для 1.6.4 где нельзя создать .txt с id предметов я наугад поставил!

Показать панель управления

  • Ссылки:
    Portalgun: is.gd/362QJW
    Not Enough Items (NEI): is.gd/OHr2lm

Комментарии • 55

как прога называется по смене id

@MrStilRyder я такую не знаю

@ReLaix а есть прога которая сама замену делает ID?

это текстовый редактор, он уже установлен по умолчанию

А на 1.12.2 как это сделать? щас сижу мучаюсь

Мод отдельно работает, а в сборке с 138 модами нет, просто крашит! Можешь как-то помочь?

Ты видео посмотрел?

У тебя очень кайфовый и приятный голос я пересматриваю этот видос 3 раз ты крут!!

На ночь включай перед сном

ты крут! Актуально в 2к19

Ебааааа спс я не мог зделать сборку но ти мне очень помог лайк.

У ТЕБЯ ОС LINUX.

Нет, windowa xp был

эээм
у меня немного другая проблема.
Я скачала два мода на перевоплощение 1.7.10 и чужой против хищника 1.7.10
Когда захожу в мир и убиваю моба то я вылетаю из мира (но не из самого майна)
я протестила и багнутым оказался мод на перевоплощение. раньше такой проблемы не было и все было ок.
Но мне нужен этот мод как быть?
(при вылете из мира пишет что-то типа ffatal error server diskonekt вроде так и еще четотампишет -_-)
и самое интересное выеидывает на список серверов.

Напиши в гугле/яндексе название мода и в конце curse. В списке должен быть сайт curseforge. Выбирай тот, что с «Files» в начале. Там будет список всех версий мода на все возможные версии майнкрафта.

ДА В ЧУЖОГО ХОЧУ. НО РАНЬШЕ ВСЕ ОК БЫЛО! ВСЕ РАБОТАЛО БЕЗ ВЫЛЕТОВ. И ЕСЛИ СТАРУЮ ВЕРСИЮ МОДА СКАЧАТЬ. НО Я НЕ ЗНАЮ ГДЕ! 🙁 черт только заметила что капсом пишу-_-

Убиваешь моба. Какого? Если это моб из мода на Чужого, то, вероятно, «мод на перевоплощение» просто не может правильно сделать тебя этим мобом. А если это обычный моб, попробуй установить другую версию мода.

У меня мод где можно смотреть Краф ты у меня заходит в игру загружаю мир нажима ю на е и вылить т что делать

я не поняла обясните

Спс помог от души лайкусик. Удачи.

зачем ето снимать если не роботает

Xp ишка типо переделанный под мак

А что мне делать если дело не в предмете?

Попробуй другую версию мода поставить более старую или новую

Чувак, привет. У меня конфликтиуют моды властелин колец и TMI. Тоесть, не может быть такого, что педмет занял другой мод как в видео. Помогите, пж.

Попробуй без TMI запустить

СПС СПС СПС СПС

весь прикол в том что у меня и за этого not enough крашится майн XD

ммм. —- Minecraft Crash Report —-
// Who set us up the TNT?
Time: 16.11.17 14:21
Description: There was a severe problem during mod loading that has caused the game to fail

Немогу никак разобраться! У меня конфликт модов AM2 (Ars Magica 2) и (Nevermine 4.B). Уж что я только и не пробовал ничего не помогло!

Боже этот хотбар

помоги бесконечная загрузка мира

Вася ты крут брат .

Хотелось бы научиться устранять более крупные конфликты или ошибки, нежели замещать идентификационные ячейки в конфигурации.

Надеюсь ответишь
Почему у меня не написано какой мод конфликтует? У меня только написано NoClassDefFoundError и все.
Кто нибудь помогите я не могу и 2 мода поставить все вылетает

Давно уже забросил Minecraft, ничего из ссылок не осталось. Смотри что бы версия мода с версией Minecrafta совпадала

Так и сделал, пошло потом второй поставил и уже краш. Ирония в том что у меня вроде, конфликтует Code chicken core с NEI которые друг другу необходимы. Это потому что у меня тлаунчер? Там все по другому и как раз нету надписи которую ты показывал. Можешь дать ссылку от твоего лаунчера? Или это лицензия?

попробуй сначала один поставить

Пересматриваю это видео только по тому, что у тебя ахуенный голос..

Слушай,а вот если нет конфига какого-то мода, то как тогда исправлять?

Скорее всего мод не рабочий, или другая версия мода

Ну вот нахрена бубнить, говори внятней пж

ReLaix а вот что делать если это Tlauncher и он не говорит подробно о проблеме.

Спасибо огромное! Ты очень выручил меня!

а ты можеж мне помочь у менямод с его адонном комфлектует!

Удали Мета мод и все он бесполезен!

Ебать ты крут! Актуально в 2к17!

Что за комп от динозавров остался

MR GAVIN, ну ты долбаеб!

У тебя такой голос спокойный, мне нравится это видео из-за этого. ооочень спокойный, тихий, сладкий голос.

Я бы обмазывался им вечно 😀

даже сейчас помощь актуальна

Вот это ты видос за пилил, столько модов пошло щас в месте которые конфликтные были. Спасибо.)))

блин у меня не как там всё

Респект! очень помог, все просто и доступно

мне не помогло, так как я ничего не понял

вообщем читай в ошибках то из-за чего произошла твоя ошибка

бро пж давай я тебе скину ссылку на мою сборку(ну когда я её сделаю ты мне ну поможешь ) пожалуйста

No More Recipe Conflict устранит проблемы от совпадении рецептов из различных модов. Решение простое и совместимо с большинством модификаций. Во время крафта вы сможете переключать рецепт для получения предмета из нужного мода из сборки. Это сэкономит кучу времени, теперь не нужно копаться в конфигурационных файлах или изучать настройки, достаточно установить небольшое дополнение и все.

Resolving ID Block Conflicts for Dummies
A reference guide for the rest of us

Okay, one of the biggest problems left for the average user wanting to mod, now that Forge has taken care of most of the problems and MultiMC has solved the rest of them, has been IDBlock Resolution. So, in order to help new modders clear this final hurdle, I have written this tutorial.

This is a guide written specifically for those users who have ID Block Conflict errors, and want to know how to prevent them.

This guide assumes you know absolutely nothing about Java, Coding, or much of anything else.

This guide is designed to help a first time modder set things up.You *WILL* need to start over with a new world, because this WILL corrupt old save files. Then again, any sort of ID conflict resolution will, so you’re hosed anyway.

This guide is primarily for SSP, since most servers will give you the config files with ID blocks already resolved, and matching the server’s ID blocks.

DO NOT modify the block ID’s for any config files you have been given to use to play on a server. If you have ID block conflicts in config files given to you by a server admin, contact that server admin for tech support.—

This guide assumes that 1) you don’t have more than thirty six different mods (addon mods don’t count) that have id blocks, 2) each mod (and any addon mods to it, combined) does not have more than 100 ID blocks defined. If a mod has more than 100 ID blocks defined, assign it two numbers, and 3) That all the mods you want to install are compatible with Forge ModLoader.

-If you do not want to use Forge, then you may still continue reading, since the same basic concept applies to non-forge users. Simply replace ‘forge’ with ‘ModLoader’ and ‘ModLoaderMP’ *IN THAT ORDER*. You WILL need to also install the 4096 fix, which will need to go in the .jar along with and after ML and MLMP.-

This guide uses MultiMC, because it is the cleanest and most user friendly of adding mods and playing with different instances. You can use similar techniques without using MultiMC, it’ll just be a bit more work-intensive.

Now then, one of the most commonly found problems in a new modder is they wanted to put together several mods they saw their friends use (for example: IC2, BC, Forestry, and Redpower2), then get an error that includes the line that says something like this:

[Mod] is trying to use ID block [number] but [Other Mod] is already using it

Here’s what you can do about it:

* First off, download and install MultiMC

* Second off, download the recommended build of Forge.

* Run MultiMC. Make a new instance. Right click the instance icon, and select Edit Mods from the menu.

* Under the minecraft.jar tab, click ‘add mod’ and include the version of Forge you just downloaded.

-IMPORTANT: Forge comes with its own ForgeModLoader, therefore you do not need to install either ModLoader or ModLoaderMP. It also comes with the 4096 Fix, and AudioMod. It is NOT compatible with MCPatcher.-

* Click on Okay, and run the instance. Get to the Minecraft starting page, then quit. This step isn’t exactly necessary anymore, but I still include it to make sure you got Forge working properly.

* Download all the zip and jar files for the various mods you want to play around with from their various creators. You may thank them for all of their hard work by using ad.fly links to give them a small monetary compensation with no expense on your part.

-IMPORTANT- You are wanting the ‘Client’ version of these mods. The ‘server’ version is for running a multiplayer server in the ‘back end’, and is not needed even when playing ON a server as a user.

* Right click the instance icon in MultiMC, select minecraft/mods tab, then use Add Mod to add all of the mods you want to use.

-NOTE: This assumes that all of the mods you want to use are ones that goes straight into the mods folder. Some mods, like Optifine, require being put into the .jar file. In this instance you add them like you did Forge, but you make SURE that they appear on the list BELOW Forge. Check mod documentation in the mod’s thread for installation instructions. I would be careful about any mod which asks to be put in the .jar, particularly if it is from a source you don’t necessarily trust.-

* Run the instance again. Yes, you’re going to get the error message, but you need to do it in order to generate the config files you need to edit. Usually, MultiMC does this when installing the mods, but I like to make sure that everything is generated.

* Right click the instance icon in MultiMC, then View Folder. In your .minecraft folder is a folder called Config. There may be other mod-related folders as well that we will need to go into (for example, Redpower and Buildcraft have their own mod folders in the .minecraft folder that have config files).

Now then, here comes the part where we apply logic to the process. Forge comes with the 4096 fix as a part of its code. What this means to you is that we have thousands of ID blocks available to us. We’re going to use this to our advantage.

Now then, Vanilla Minecraft uses ID blocks below 400. Since I would rather not bother you with skipping around, and ranges within this area, we’re just going to skip it entirely. We will be working with ID blocks 400+.

Go through your list of mods, either on a sheet of paper or something like Notepad++. This isn’t going to be used as code, these are just notes to keep everything straight. Assign them sequential numbers, starting with 4. This number you will be assigning them will be the hundreds digit of the ID blocks we will be using on the mod. Thus, if you pick Industrialcraft to be number 4, then the ID blocks you are reserving for Industrialcraft’s exclusive use will be 400-499.

This may seem to be a bit inefficient, however it’s not like we’re going to run out of ID blocks any time soon, and this flat guarantees that your mod ID blocks won’t conflict, since I am not aware of any mod which adds over 100 ID blocks. If you do encounter a mod with more than 100 ID blocks, you will need to assign that mod two numbers.

Not all mods have ID blocks. Particularly if you are working with addon mods (for example, Logistics Pipes for Buildcraft), you may end up having no ID blocks to add. In this case, reassign that number to someone else. I would also group addon mods together with the ‘core’ mod (for example, IC2 and Advanced Machines), and start assigning numbers to the addon mod ID blocks with the same hundreds digit as the core mod.

So how do I do that, exactly? Allow me to show you:

* In the /.minecraft/config folder, you’ll find a bunch of files that end in .cfg. These are written in a form of code, and may be confusing for the first-time user, but what we have to do is very limited and easy to find.

-Also, a word of warning: In your config folder, there’s going to be a bunch of files named ‘mod_xxx.cfg’. Ignore these. They are needed, but they are not what you need. So you will want to edit, for example, IC2.cfg, but not mod_IC2.cfg. You should also leave alone anything ending in .cfg~ since they are also not what you want.-

* You’ll need to look for the section where the mod author put his block ID’s. Usually, this is very easy to find. If it isn’t immediately visible, do a search for ‘block {‘, and you’ll find it.

* You’ll then see a list of things that look like xxx = ### where xxx is the name of the blockID and ### is the ID Number.

* Start off with the very first one. Change the ### to x00 where x is the number you assigned them (for example, if the mod was assigned the number 4, you change it to 400. If you assigned it as 10, then it would be changed to 1000).

* All we are going to do is change these numbers within the block id category, going in numerical order (so 400, 401, 402…) until you have assigned all of the block ID’s.

* Save it and exit.

* Rinse, wash, and repeat with your other mods.

-A word of warning about Redpower’s .cfg. Some users may be a bit confused, because Elorram uses a bit more compact code which is a bit less clear about where the end of the block ID’s are, simply using nested {} signs to indicate where it ends. It ends when you find a } which is right up on the left margin of the page, with no spaces. Usually, the only thing above it is a } which is indented to the right. Other mods may do something similar. But, by the restrictions of the code, it has to start with ‘Block {‘ and has to end in a line that just has ‘}’.-

* Don’t forget that Buildcraft puts its .cfg file in the Buildcraft folder in .minecraft and Redpower likewise puts the .cfg file in its own folder as well. Other mods may also do this, so if you see a folder in your .minecraft folder with a name of a mod, odds are you’ll need to check it out.

Once you are sure that all of your .cfg files have been edited, and that there’s no possible way that any ID blocks are on the same number… run your instance again. It should run just fine.

Once you feel comfortable editing ID block numbers, you may go back, if you wish, and ‘compact’ them a bit further. Just remember to keep some gaps in case the mods come out with new versions that have new and shinier toys that have ID Blocks. Also remember that changing ID blocks will permanently corrupt any current saves.

Congratulations, the last hurdle which stops 90% of the people interested in mods from using them has been covered! Have fun enjoying mods!

Resolving ID Block Conflicts for Dummies
A reference guide for the rest of us

Okay, one of the biggest problems left for the average user wanting to mod, now that Forge has taken care of most of the problems and MultiMC has solved the rest of them, has been IDBlock Resolution. So, in order to help new modders clear this final hurdle, I have written this tutorial.

This is a guide written specifically for those users who have ID Block Conflict errors, and want to know how to prevent them.

This guide assumes you know absolutely nothing about Java, Coding, or much of anything else.

This guide is designed to help a first time modder set things up.You *WILL* need to start over with a new world, because this WILL corrupt old save files. Then again, any sort of ID conflict resolution will, so you’re hosed anyway.

This guide is primarily for SSP, since most servers will give you the config files with ID blocks already resolved, and matching the server’s ID blocks.

DO NOT modify the block ID’s for any config files you have been given to use to play on a server. If you have ID block conflicts in config files given to you by a server admin, contact that server admin for tech support.—

This guide assumes that 1) you don’t have more than thirty six different mods (addon mods don’t count) that have id blocks, 2) each mod (and any addon mods to it, combined) does not have more than 100 ID blocks defined. If a mod has more than 100 ID blocks defined, assign it two numbers, and 3) That all the mods you want to install are compatible with Forge ModLoader.

-If you do not want to use Forge, then you may still continue reading, since the same basic concept applies to non-forge users. Simply replace ‘forge’ with ‘ModLoader’ and ‘ModLoaderMP’ *IN THAT ORDER*. You WILL need to also install the 4096 fix, which will need to go in the .jar along with and after ML and MLMP.-

This guide uses MultiMC, because it is the cleanest and most user friendly of adding mods and playing with different instances. You can use similar techniques without using MultiMC, it’ll just be a bit more work-intensive.

Now then, one of the most commonly found problems in a new modder is they wanted to put together several mods they saw their friends use (for example: IC2, BC, Forestry, and Redpower2), then get an error that includes the line that says something like this:

[Mod] is trying to use ID block [number] but [Other Mod] is already using it

Here’s what you can do about it:

* First off, download and install MultiMC

* Second off, download the recommended build of Forge.

* Run MultiMC. Make a new instance. Right click the instance icon, and select Edit Mods from the menu.

* Under the minecraft.jar tab, click ‘add mod’ and include the version of Forge you just downloaded.

-IMPORTANT: Forge comes with its own ForgeModLoader, therefore you do not need to install either ModLoader or ModLoaderMP. It also comes with the 4096 Fix, and AudioMod. It is NOT compatible with MCPatcher.-

* Click on Okay, and run the instance. Get to the Minecraft starting page, then quit. This step isn’t exactly necessary anymore, but I still include it to make sure you got Forge working properly.

* Download all the zip and jar files for the various mods you want to play around with from their various creators. You may thank them for all of their hard work by using ad.fly links to give them a small monetary compensation with no expense on your part.

-IMPORTANT- You are wanting the ‘Client’ version of these mods. The ‘server’ version is for running a multiplayer server in the ‘back end’, and is not needed even when playing ON a server as a user.

* Right click the instance icon in MultiMC, select minecraft/mods tab, then use Add Mod to add all of the mods you want to use.

-NOTE: This assumes that all of the mods you want to use are ones that goes straight into the mods folder. Some mods, like Optifine, require being put into the .jar file. In this instance you add them like you did Forge, but you make SURE that they appear on the list BELOW Forge. Check mod documentation in the mod’s thread for installation instructions. I would be careful about any mod which asks to be put in the .jar, particularly if it is from a source you don’t necessarily trust.-

* Run the instance again. Yes, you’re going to get the error message, but you need to do it in order to generate the config files you need to edit. Usually, MultiMC does this when installing the mods, but I like to make sure that everything is generated.

* Right click the instance icon in MultiMC, then View Folder. In your .minecraft folder is a folder called Config. There may be other mod-related folders as well that we will need to go into (for example, Redpower and Buildcraft have their own mod folders in the .minecraft folder that have config files).

Now then, here comes the part where we apply logic to the process. Forge comes with the 4096 fix as a part of its code. What this means to you is that we have thousands of ID blocks available to us. We’re going to use this to our advantage.

Now then, Vanilla Minecraft uses ID blocks below 400. Since I would rather not bother you with skipping around, and ranges within this area, we’re just going to skip it entirely. We will be working with ID blocks 400+.

Go through your list of mods, either on a sheet of paper or something like Notepad++. This isn’t going to be used as code, these are just notes to keep everything straight. Assign them sequential numbers, starting with 4. This number you will be assigning them will be the hundreds digit of the ID blocks we will be using on the mod. Thus, if you pick Industrialcraft to be number 4, then the ID blocks you are reserving for Industrialcraft’s exclusive use will be 400-499.

This may seem to be a bit inefficient, however it’s not like we’re going to run out of ID blocks any time soon, and this flat guarantees that your mod ID blocks won’t conflict, since I am not aware of any mod which adds over 100 ID blocks. If you do encounter a mod with more than 100 ID blocks, you will need to assign that mod two numbers.

Not all mods have ID blocks. Particularly if you are working with addon mods (for example, Logistics Pipes for Buildcraft), you may end up having no ID blocks to add. In this case, reassign that number to someone else. I would also group addon mods together with the ‘core’ mod (for example, IC2 and Advanced Machines), and start assigning numbers to the addon mod ID blocks with the same hundreds digit as the core mod.

So how do I do that, exactly? Allow me to show you:

* In the /.minecraft/config folder, you’ll find a bunch of files that end in .cfg. These are written in a form of code, and may be confusing for the first-time user, but what we have to do is very limited and easy to find.

-Also, a word of warning: In your config folder, there’s going to be a bunch of files named ‘mod_xxx.cfg’. Ignore these. They are needed, but they are not what you need. So you will want to edit, for example, IC2.cfg, but not mod_IC2.cfg. You should also leave alone anything ending in .cfg~ since they are also not what you want.-

* You’ll need to look for the section where the mod author put his block ID’s. Usually, this is very easy to find. If it isn’t immediately visible, do a search for ‘block {‘, and you’ll find it.

* You’ll then see a list of things that look like xxx = ### where xxx is the name of the blockID and ### is the ID Number.

* Start off with the very first one. Change the ### to x00 where x is the number you assigned them (for example, if the mod was assigned the number 4, you change it to 400. If you assigned it as 10, then it would be changed to 1000).

* All we are going to do is change these numbers within the block id category, going in numerical order (so 400, 401, 402…) until you have assigned all of the block ID’s.

* Save it and exit.

* Rinse, wash, and repeat with your other mods.

-A word of warning about Redpower’s .cfg. Some users may be a bit confused, because Elorram uses a bit more compact code which is a bit less clear about where the end of the block ID’s are, simply using nested {} signs to indicate where it ends. It ends when you find a } which is right up on the left margin of the page, with no spaces. Usually, the only thing above it is a } which is indented to the right. Other mods may do something similar. But, by the restrictions of the code, it has to start with ‘Block {‘ and has to end in a line that just has ‘}’.-

* Don’t forget that Buildcraft puts its .cfg file in the Buildcraft folder in .minecraft and Redpower likewise puts the .cfg file in its own folder as well. Other mods may also do this, so if you see a folder in your .minecraft folder with a name of a mod, odds are you’ll need to check it out.

Once you are sure that all of your .cfg files have been edited, and that there’s no possible way that any ID blocks are on the same number… run your instance again. It should run just fine.

Once you feel comfortable editing ID block numbers, you may go back, if you wish, and ‘compact’ them a bit further. Just remember to keep some gaps in case the mods come out with new versions that have new and shinier toys that have ID Blocks. Also remember that changing ID blocks will permanently corrupt any current saves.

Congratulations, the last hurdle which stops 90% of the people interested in mods from using them has been covered! Have fun enjoying mods!

#1

Ankost

    Странник

  • Пользователи
  • Сообщений: 7

Написал 31.05.2012 — 16:29

Поставил несколько модов, если быть точнее IC2, BC, RP2, logistic pipes и forestry. Теперь многие моды не идут, т.к. заняты id. Вопрос, как узнать свободные id. Как заменить ,в принципе, знаю.

  • Наверх


#2


Cyxapuk

Cyxapuk

  • Главные модераторы
  • Сообщений: 8706
  • Ник в Minecraft:
    Meegoo

Написал 31.05.2012 — 17:00

Удали все моды (ну или столько, что бы майнкрафт запустился) и поставь Not Enough Items.Теперь по пунктам.Options — Block/Item ID settings. Сделай так, что бы было Ignore BlockIDs, Ignore ItemIDs, Dump Unused BlockIDs. И нажми Dump IDs Map Now.Теперь у тебя в корне игры появился файл со списком свободных ID.ps. По какой-то причине этот способ не показывает ID выше 4096. Только до 255———-Если конфликт с редпауером или билдкрафтом, то удали их конфиги. Они заново перераспределят ID

V6xCzSN.png

  • Наверх


#3


Ankost

Ankost

    Странник

  • Пользователи
  • Сообщений: 7

Написал 02.06.2012 — 16:09

Cyxapuk, спасибо. А как можно это сделать с помощью IDresolver?

  • Наверх


#4


Cyxapuk

Cyxapuk

  • Главные модераторы
  • Сообщений: 8706
  • Ник в Minecraft:
    Meegoo

Написал 02.06.2012 — 17:42

Точно не помню но вроде так.1. Ставишь Id Resolver2. Запускаешь кубач, и при конфликте откроется окно ресольвера. 3. Выбираешь Automatically assign ID to all from this mod (вроде так кнопка называется)

V6xCzSN.png

  • Наверх


#5


Ankost

Ankost

    Странник

  • Пользователи
  • Сообщений: 7

Написал 02.06.2012 — 17:46

Спасибо, а можно по точнее, что за кубач?

  • Наверх


#6


Cyxapuk

Cyxapuk

  • Главные модераторы
  • Сообщений: 8706
  • Ник в Minecraft:
    Meegoo

Написал 02.06.2012 — 17:53

minecraft же.

V6xCzSN.png

  • Наверх


#7


Ankost

Ankost

    Странник

  • Пользователи
  • Сообщений: 7

Написал 02.06.2012 — 18:22

Сори, я в майн играю неделю) затупил…

  • Наверх


#8


ChimMAG

ChimMAG

    Странник

  • Пользователи
  • Сообщений: 5

Написал 03.06.2012 — 01:57

Id resolver не удалось поставить — он начал конфликтовать с буилдкрафтом что ли… Или им нужны разные версии каких-либо форсов и прочих апи :-(

  • Наверх


#9


Cyxapuk

Cyxapuk

  • Главные модераторы
  • Сообщений: 8706
  • Ник в Minecraft:
    Meegoo

Написал 03.06.2012 — 05:57

Ты «GUIAPI» и «4096 ID fix» поставил?И логи дай (только новые, вместе с этими 2 модами)

V6xCzSN.png

  • Наверх


#10


Ankost

Ankost

    Странник

  • Пользователи
  • Сообщений: 7

Написал 03.06.2012 — 08:11

У тебя build3? Если да то не пойдет IDResolver. Build требует forge новый. А для IDresolver нужен максимум forge 3.1.2.97

  • Наверх


  1. Yuranga

    В каком порядке Forge загружает моды?

    Для избежания конфликтов модов иногда важно знать их порядок загрузки. В каком порядке Forge загружает моды по умолчанию (если не указывать искусственно, что один мод должен загружаться до или после другого)?

    • Yuranga
    • Тема
    • 12 Дек 2021

    • загрузка мода


      конфликт модов

    • Ответы: 3
    • Форум: Вопросы

  2. AHTOH4636

    Вылетает при запуске.

    При загрузке AnimationAPI конфликтует, но я не понимаю с чем конфликтует.
    —- Minecraft Crash Report —-
    // Shall we play a game?

    Time: 12.10.20 9:25
    Description: There was a severe problem during mod loading that has caused the game to fail

    cpw.mods.fml.common.LoaderException…

    • AHTOH4636
    • Тема
    • 12 Окт 2020

    • 1.7.10 сборка вылетает


      вылетает


      конфликт модов

    • Ответы: 6
    • Форум: Оффтоп

  3. __Frederic__

    Выключение элементов гуи между мирами

    Дано: Модификации вносят изменения в инвентарь игрока.
    Необходимо убрать эти изменения при условии, что игрок находится в n-ом dim-е или в !n-ом dim-e.

    Пример. При попадени в DIM100 убрать вкладки от Aether2.

    Вопрос заключается в том, как именно эту проверку сделать, и где это было бы…

    • __Frederic__
    • Тема
    • 13 Авг 2020

    • gui


      конфликт модов

    • Ответы: 1
    • Форум: Вопросы

  4. IgorSurf1488

    Конфликты модов?

    В каком моде проблема?, никогда не сталкивался с такими ошибками.

    • IgorSurf1488
    • Тема
    • 27 Апр 2019

    • #краш


      конфликт модов

    • Ответы: 11
    • Форум: Вопросы

  5. M

    Конфликт модов

    Решил создать сервер, но произошла проблема, два главных мода конфликтуют — Steve’s Bizarre Adventure и Custom NPCs. На сервере стоят последние их версии, но при этом когда ты хоть как-то используешь станды из steve’s bizarre adventure клиент вылетает из сервера с ошибкой A fatal error…

    • Mishaarz
    • Тема
    • 7 Апр 2019

    • конфликт модов

    • Ответы: 1
    • Форум: Оффтоп

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Minecraft как изменить скорость времени
  • Minecraft error 137
  • Minecraft как изменить скин персонажа
  • Minecraft error 106
  • Minecraft как изменить размер интерфейса