Вот вам решение еще одно. У меня глюк был из-за того, что было надето как-бы 2 силовые брони. Надо выйти из силовой брони и удалить вторую.
Пробуй.
player.equipitem 00198B13 (это вставляет броню)
player.removeitem 00198B13 (это ее удаляет)
player.equipitem 0021b3b (это чинит пипбоя который пропадает)
вместо 00198B13 можно попробовать 001909d6 почему-то 2 ид с броней.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
stereo09
Спасибо друг. Очень помогло. Во всем виноваты Атомные Коты. Лови + )))
- пожаловаться
- скопировать ссылку
stereo09
Спасибо,команда: 001909d6 помогла,по крайнее не с пипбойем,да и фиг с ним,зато в кресло можно садиться)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
stereo09
Спасибо, парень, а то я тут себе уже всю голову изломал.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
stereo09
Спасибо помогло)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ребята,нашел ответ.Для тех у кого пропал Пип Бой введите player.equipitem 00021b3b 1
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Kama12
Спасибо тебе большое, добрый человек!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Kama12
Спасибо, помогло. Аккуратней пользуйтесь трейнерами D
К примеру если минуснуть 1 предмет через трейнер, пип бой исчезает.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Kama12
Огромное тебе спасибо добрый человек)Помогло
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Kama12
Спасибо помогло
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Kama12
И данный способ не помог
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Исправление ошибки с пропавшим Пип-боем.
Оденьте и затем удалите всю доступную силовую броню через консоль «~»:
player.equipitem 3E577
player.removeitem 3E577
player.equipitem B1C09
player.removeitem B1C09
player.equipitem 140D7B
player.removeitem 140D7B
player.equipitem 1909D1
player.removeitem 1909D1
player.equipitem 1909D5
player.removeitem 1909D5
player.equipitem 1909D6
player.removeitem 1909D6
player.equipitem 198B13
player.removeitem 198B13
Если после этих действий нажав на Tab вы увидели свои пустые руки, выполните в консоли следующую команду:
player.equipitem 21b3b
В основном данная ошибка возникает после того как вы наденете на ГГ силовую броню «Атомных Котов».
P.S. Проверено на себе 3 дня мучался, искал решение.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Алексей Ластовка
в большинстве случаев такой подход решает эту проблему. В моем случае все перепробовал что только возможно. Сейв с 20+ часами запорот.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Алексей Ластовка
Да, спасибо тебе, человече. Я уж думал придется переигрывать 29 часов игры.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Алексей Ластовка
К сожалению мне не помогло, уже на первой команде отказ could not parse this line, на а вторая выдает Getitem count 0.00.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Алексей Ластовка
объёмное сообщение, надо попробовать. Позже отпишусь о результатах
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Алексей Ластовка
Спасибо огромное!Уже хотел заново проходить но эти команды меня спасли!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
WoooooHooooo
чувак нашёл решение, смотри в описании к видео (после просмотра самого видео).
&list=LLJBrKfAMDdDrirGIYIFJOrw&index=1
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Аналогичная проблема. Плюс к этому не работает спринт, хотя в силовой броне работает. Лицензия, никаких читов/трейнеров. Удаление и добавление пип-боя консольной командой проблему не решило. Так же отсутствует анимация открытия пип-боя (когда персонаж подносит левую руку к лицу). На старом сохранении всё нормально, но оно было сделано более 16 игровых часов назад.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Darvin1269
привет ты нашел решение проблемы?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Darvin1269
Согласен, полностью аналогичная ситуация. Все перепробовал, даже сносил игру и все моды, ставил начисто и без модов с последним патчем таже фигня. А самое интересное в том, что вне силовой брони не работает VATS, нет спринта, и при этом не устаешь. Заметил, что данные проблемы появились после взятия четвертой звезды перка Крепкий Хребет
- пожаловаться
- скопировать ссылку
у меня тоже после крафта пропал, а ещё перестал отображаться взлом сейфов, короче надо апдейты ждать, чтобы проблемы пофиксить
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Arkologen
Насчёт апдейтов согласен надо ждать.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня такая же хня только после того как вылезу из силовой брони а бывает еще и когда вылазишь еще и внутренний скелет брони на тебе остается!!!!!!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
ни что не помогает кроме раннего сохранения и у него вообще нет на руке пип-боя а самое смешное если делаешь подсветку то рука светится!!!)))))
- пожаловаться
- скопировать ссылку
А насчёт пип боя поставь оконный режим. должно по крайней мере помочь.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
HECKCER
Пробовал. И разрешение менял и оконный режим ставил. Ничего не помогает. Скриншот как раз в оконном режиме делал.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня такая фигня была когда я снял с себя всю броню но каркас все же остался, и я как бы без пипбоя в силовой броне, но и в тоже время в инвентаре стоят обычные шмотки, попробуй избавится от силовой брони, чтобы в виде от третьего лица был в обычном костюме
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Бывает иногда. Если стим. Зайди в Оверлей и выйди. Либо потыкай Tab или что там у тебя по умолчанию.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
THURISAZ
Что только не пробовал,не помогает.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
WoooooHooooo
Выйди в главное меню и зайди или из игры.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Constant1ne
Я уже раз 10 выходил из игры и заходил..
- пожаловаться
- скопировать ссылку
А у меня другая проблема,хз что делать (пипбой грязный) Кто знает как очистить ?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
у меня просто после сна пропал пип бой, никаких трейнеров, консольных команд не было. Консольные команды не спасают
- пожаловаться
- скопировать ссылку
помогло 1 раз, потом всё опять вернулось, геморой из-за одной кнопки диалогов и выхода из брони
начинаешь вылазить и кто нить подходит, начинается диалог и вуаля Пип-Бой пропал и всё.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Попробуй сохранения предыдущие (до бага) загрузить, но соответственно перепроходить прийдется.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Та же хрень,Консольная команда не помогла,сначала было нормально поиграл пару часов,убил охотника и пип-бой пропал,что делать?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
спасайте ребят, сллишком далеко последнее сохранение
- пожаловаться
- скопировать ссылку
TheCrosser
Мне помогает выставление вида от 3-го лица и обратно от 1-го.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
DjDuke
Мне не помогает.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ну что же, решение на свой случай нашел:
Через консоль «~»:
player.equipitem 3E577
player.removeitem 3E577
Затем только появились пустые руки, ну а затем:
player.equipitem 0021b3b
Всем спасибо, скомпилировал решение благодаря вам!!!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
nosterhad
И всем здесь пишущим форумчанам, я старый, лохматый айтишник и меня тоже зацепил этот баг, так вот, поясню почему не у всех получается воспользовыаться командами в консоли, либо получается, но потом всё вылетает назад:
Алгоритм действий по видосу этого америкоса из постов выше, НО! не берите за догму ID каркаса брони, они у Вас у всех разные.
Он в видосе показывает как увидеть что мешает, а т.е.:
1) Снимаем нафиг всё в какой-нибудь свой ящик, остаёмся голышом, без брони и без шмота в инвентаре. Поясню для чего: У меня лично нифига нету подписей,что там лежит и этого всего очень дофига. Кароче оставляем только то, что не выкинуть!
2) Лезем в консоль ~ Там пишем player.inv У Вас появиться список всей дряни, что осталась и методом тыка ищем броньку.
Пример: у меня баг после х01, соответсвенно ищу много точек и в конце ***(а т.е. х01) и смотрю его ID, мой вообще 00198b13
3) Далее всё как по маслу: стою голышом печатаю в консоли player.equipitem 00198b13, выхожу из консоли. На мне «лохматая» бронька атомных котов (откуда она взялась у меня в инвентаре хз), лезу в свою стоящую рядом х01.
4) опять в консоль ~ печатаю: player.unequipitem 00198b13 и ВУАЛЯ! она наконец-то исчезла, а т.е. я могу бегать, садиться на стулья, ну и всё остальное, как положено.
5) Остаётся только вернуть пип-бой: player.equipitem 0021b3b
Удачи всем продолжать играть! Надеюсь кому-нибудь помог!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Алексей Ластовка — Огромное спасибо за совет ), привет Атомным котам….блин
Алексей Ластовка написал:
Исправление ошибки с пропавшим Пип-боем.Оденьте и затем удалите всю доступную силовую броню через консоль «~»:
player.equipitem 3E577
player.removeitem 3E577
player.equipitem B1C09
player.removeitem B1C09
player.equipitem 140D7B
player.removeitem 140D7B
player.equipitem 1909D1
player.removeitem 1909D1
player.equipitem 1909D5
player.removeitem 1909D5
player.equipitem 1909D6
player.removeitem 1909D6
player.equipitem 198B13
player.removeitem 198B13Если после этих действий нажав на Tab вы увидели свои пустые руки, выполните в консоли следующую команду:
player.equipitem 21b3bВ основном данная ошибка возникает после того как вы наденете на ГГ силовую броню «Атомных Котов».
P.S. Проверено на себе 3 дня мучался, искал решение
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ничегошеньки не помогло …
Пип-Боя как нет, так и нет … а каркас Котов всё время добавляется в инвентарь.
На дворе уже 2018-й год. Неужели нет никакого фикса !!?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
HECKCER
Спасибо за ответ:)
Ладно,будем искать.
Хоть в силовой броне пип-бой работает..
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Спасибо всем за ответы!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня такая же беда. Консольные команды не подошли
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ребята помогите. Та же ерунда, только при вводе команды player.eguipitem 00021B3B выдаёт could not parse this line. Что делать?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Попробуй воспользоваться терминалом (любым), хоть и бредово но мне помогло)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Владимир Курлыков
Не помогло, никакой реакции
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня точно так же пропадает и пип-бой, и оружие. Походишь, побегаешь — снова появляются.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ребят, помог такой способ. Не сразу дошло, что именно помогает, так как массу всего пришлось перепробовать. И так, залез в броню, дошёл до ящика, вылез, снял всю одежду в ящик (кольцо можно оставить), залез голым в броню, вылез — пип-бой снова начал работать! Правда, если потом снова одеться и залезть-вылезти в броню — снова перестаёт работать…
Немного поэкспериментировал, всю одежду можно не снимать. У меня пип-бой перестаёт работать только если залезть в броню в комбинезоне (т.е. в нательной лёгкой облегающей броне, мб и с другими подобными видами брони такое же). Если всё оставить, а её снять — всё работает.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
И вообще странно, откуда взялся предмет Каркас силовой брони??? Знает ли кто??? Его можно только в СБ и использовать, плюс если его убрать, то ядерный блок вместе с ним пропадает. Причем раньше, ну там в Конкорде данного элемента инвентаря не было.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ребята сорри! Добавляю к своему же выше изложенному:
Не нужно ничего выдумывать (одевать, снимать и т.п.)!!! Ставите руссификатор http://www.playground.ru/files/fallout_4_console_font_rus_russkij_shrift_v_konsoli-109430/ на консоль и счастье есть! Там всё становиться очень понятно, а т.е. проверил все типы каркасов брони у себя (оказалось они у меня со всеми ID о которых писал «Алексей Ластовка»
Встал на базе и давай добавлять и удалять все по очереди. В итоге добился того, что удалил все из инвентаря, потом удалил пип-бой, воткнул заново и всё пашет. Возможно все манипуляции можно ещё проще. Кто узнает пишите, можно и мне в личку. Заранее СПС!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Сравнил с оригиналом, т.е. откатил до бага и глянул в консоли как эта баганая бронька выглядит…
Вывод: каркаса брони в консоли быть не должно вообще, тогда всё работает. там видно только всё накладки(ноги, руки, туловище, голова)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Дело в одежде, разденься, сохранись, загрузись, оденься (было так)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Мне помогло такое: снял всё в ящик, залез в силовую броню, вылез. Вуаля, пипбой появился, так как в инвентаре никакой зависшей брони не висело, всё что выше не помогло. Единственное валяется костюм плаща, так как квест не сдаётся. Не хочет разговаривать с этим гулем в треуголки…
- пожаловаться
- скопировать ссылку
у меня ваще пипц , кароч , вышел я из силовой брони , я могу сидеть , работать на станках , но при этом не разбиваюсь , во время удара звук силовой брони , и убить меня не возможно , не могу бегать и нет пип боя , во такая штука , убрал с себя каркас сил.брон. , но не помогло ( через консоль ) , ребят напишите какие нибудь способы , а то постоянно бегать в сил.брон. не хочется
- пожаловаться
- скопировать ссылку
До чего же люди то ли не хотят, то ли не умеют слушать. Несколько часов потратил, выявил рабочий способ без консолей — никто даже не прочитал. Ещё раз, объясняю доступно. Подходим к шкафу — в него снимаем броню с вашего тела (если есть облегающая — можно только её), голым влазим в «танк», вылазим, — на этом моменте пип-бой уже работает, но с вашей бронёй снова затупит, поэтому надеваем любую другую броню, влазим в ней, снова вылазим, одеваемся как надо.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Автор у тя просто пип-налип.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
В этом режиме отключена консоль,как вы пользуетесь ей???
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня пропал пип бой после того как встретил Аду и она рассказала про механика (Длс Automatron) Теперь только пип бой появляется когда я в силовой броне
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня тоже был такой глюк. Открываю Пип-бой, а его нет.
Но мне помог банальная процедура Quick Save — Quick Load. Эта же процедура помогала при пропадании оружия.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Та же проблема была — сложил всю одежду в ящик и голым залез в силовую броню,вылез и все работает.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
тоже пипбоя нет всё испробовал!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
После прохождения нюки пропал раздел с мебелью, в сохранениях до прохождения есть раздел, пробывал разные фиксы не помогают, кто нибудь сталкивался с подобным?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
режим выживания, пип бой пропал и просто голую руку показывает как на скрине выше, раньше такого небыло, а выходить из режима выживания не хочется ибо потом обратно не вернуться, почему-то только в нем такая проблема
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Спасибо огромное Алексею все помогло. Думал уже ни чего не поможет.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
В режиме выживания! Если пит-бой был виден как элемент одежды и был случайно снят будет ровно такая картина. Я поступил так — начал работать с пит-боем «на ощуп». То есть — вошёл в инвентарь, нашёл одежду (вторая позиция слева), перебрал предметы (просмотр предмета работает), нажал ENTER (одел пит-бой) и он появился! Удачи!
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Используя различные советы из этой темы пипбой у меня появлялся. Но прикол в том, что остальные детали интерфейса почему-то не отображались в режиме без сил. брони: ни менюшки взаимодействия с предметами/ящиками; ни зел. точка в центре; ни хрена, короче!)
Что мне помогло:
1. Зашел в настройки видео в игре и нажал «по умолчанию» — интерфейс появился)
2. Чтоб появился пипбой, я сбросил только «комбез 101», который был на мне, в ящик, потом залез в свою силовую броню (х01) и вылез из нее — пипбой воскресился) Но если я пробовал снова накинуть комбез и влезть в силовую броню — пипбой, зараза, снова пропадал.
3. Методом проб выяснил, что если залезть в другой каркас силовой брони (это была с т45), глюк с исчезновением пипбоя не проявился. Я перекинул элементы брони х01 на этот каркас — пока все в норме) А там поглядим.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
…. продолжаю
Через некоторое, довольно продолжительное, время заметил пропажу интерфейса пипбоя. Благо, сохранялся часто, потому выяснил, как сие произошло: я переодевал комбез 101 на лабораторный халат волтек для поднятия уровня интелекта. А после этих действий и последующего входа-выхода из силовой брони интерфейс пипбоя снова слетает.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
я знаю у меня тоже так было
- пожаловаться
- скопировать ссылку
я начетирил большой уровень и такая фигня случилась запусти сохранёнку ранее того момента как ты начетирил уровень и если хочеш уровеь начитирить то делай ето по малому тоесть например у тебя 10 лвл а ты начитири 12 потом 14 потом 16 через один и всё удет работать
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Недавно качал с нексуса мод на замену интерфейса Силовой Брони, после удаления этого мода(не поверите сколько я, Б***т*, времени на вычисление проблемы потратил) пропадает пип-бой. Как избавиться от мода без выдергивания его из игры с корнями?
Добавление через консоль не поможет, если что)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Старый конечно этот форум и возможно ни кто не увидит то что я напишу и может даже проигнорируют, возможно кто то даже в курсе того что я скажу но слушайте: Баг с пин боем происходит только тогда когда вы пользуетесь читами скажем на выдачу в силовой броне я у себя тестировал эту теорию и скажем так пин бой сразу пропал как я воспользовался читом в силовой броне так что имейте ввиду если будете использовать читы в броне выйдите из нее а потом используйте чит но если я ошибаюсь и это происходит и вне брони то заранее прошу прощение
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ребята, может кто-то подсказать где-то в INI файлах можно ли отключить монохром у ПИП-БОЯ или это только мод ставить нужно, так не получится???-)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Спс всем за инфо ..
Кароч отбегал примерно 100 уровней покалеченный и без пип-боя .. в конце концов надоела эта херь и полез в инет за инфо …
ясн-понятно кароч мне теперь )) ггы )
Вернуть пип-бой мне удалось буквально вчера с помощью полученной именно тут инфы ..
В консоли забил код на броню — появилась кривая чепуха , далее зашел в ЭТОМ в рядом стоящую пустую раму силовой брони и немного подождав вышел . Далее вбил код на пип-бой и вуаля — он появился !!
Протестил вчера это дело … вылетает пип-бой лично у меня при строительстве и модификациях силовой брони ..
Еше раз спс отписавшимся ! спецом зарегался что бы поделиться своей инфо в благодарность за уже полученную ))
Если кто подскажет как вылечить покалеченные руки будет ваще супер …
Ноги я полечил вчера — пришлось их сломать для этого .. ггы )
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Незнаю как у вас, но у меня на пиратке была средняя детализация, я поставил высокую в настройках лаунчера, и пип бой появился.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Суть проблемы такова: Пип-пад (тварь) прописался так, что рюкзаки из некоторых модов теперь не одеваются, мало того, так еще после удаления мода, вместо «Пипки» показывает рукав (ладно хоть не там где пришит). Попробовал плюху с эквипитем, пипка появляется только до одевания рюкзака и опять рукав… я в печале… чё делать?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Мне помогло — настройки — видео -прозрачность интерфейса. Подвигал рычажок и пип-бой появился
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Качаем мод на пипбой и вуаля, эта туфта заработала…. самый эффективный вариант
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня проблема появилась, когда нажимал на Tab в тот самый момент, когда выходил из силовой брони. Ну как говориться клин клином выбивают. Снова залез в броню, и выходя из неё кликал Tab. На второй раз получилось всё вернуть.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Не парьтесь, это баг самой игры. Пип бой будет пропадать по разным причинам, консоль никакого отношения к пропаже не имеет, но только в том случае, если он не был намерено снят также через консоль. Я приверженец «недоработанных игр» и предпочитаю их модифицировать различными способами, чтобы было комфортнее находиться в виртуальном мире сидя перед экраном. Самые распространённые проблемы это пропажа пип боя и пропажа текстур под ногами. Проще взять сохранение до бага, но куда лучше избавиться от проблемы в корне. Если же игра с модификациями (как у меня), то стоит посмотреть ряд модов. Чаще всего глючит мод Hide Pip-Boy, он отвечает за отсутствие пип боя на левой руке, но при открывании меню он вновь появляется, но во время перестрелки или перемещении между локациями он глючит, здравствуй пропажа. Если не разбираетесь, просто удалите, если есть время, то стоит разобрать мод и посмотреть на конструкцию мода, затем залезть в настройки текстур исключительно мода и немного поправить его в самом конце (последняя версия мода на период 16 декабря 2015 года). Если нет данного мода, то он был удалён или через консоль, или это баг самой системы игры, по этому стоит или откатить игру до более ранней версии, что не сложно, или скачать пиратку, рекомендую от механиков, работает как часы, а кривых обнов нет.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Пип-бой пропал из за консольной команды на смену внешности тела
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Zee-d-rott
Команды вводил только для крафта.
Так что мимо.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
У меня пипбой стал на весь экран, хотя сначала было видно всю руку! Не критично, но и не радуют такие закидоны игры! А вообще беседка уже 5 игру на одном движке делает, а баги и ошибки какие были, те же и остались, им вообще пофиг похоже.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Belezerion
ПКМ Приблизить и отдалить вид пип-боя.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Belezerion
два варианта решения трабла. 1 правая кнопка приблизить отдалить 2 в игре открываете консольку FOV XX (где XX значение от 0 до 99).
FOV в .ini файле для остального интерфейса так что только в игре.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
А у меня пип-бой зачастую не видно при использовании стелс-боя и вещей с похожим эффектом (несколько нажатий на TAB помогают, но проблема с яркостью цвета меню остается). И точка в коллиматорном прицеле тоже пропадает. Короче говоря, надо ждать еще вагон патчей.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Есть! Спасибо за иностранное видео! Помогло! Решилось в два клика. У меня правда был не атом кот армор, но без разницы, получилось сразу.) Может видеомануал на русском сделать))) (хоть конечно https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=lMYFBRKjiYI можно понять, но так, мало ли)
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Сделай от 3го лица и обратно, пробуй
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Ты читеришь чтоли, откуда столько стимуляторов и антирадина? Может завязать с читами и пип-бой появится.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
DMP55
а те то чо пусть читерит если хочет это его желание а не твоё.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
HECKCER
Мне то ни чё, пусть читерит, бывает что после установки всякого рода трейнеров, нарушается работа игры.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
DMP55
Ну обычно после этого либо игра вообще не запускается либо вылеты через каждые 30 20 минут игры а насчёт багов врятли. И ещё трейнеры обычно не трогают текстуры и остальное. Они затрагивают либо сохранения либо файлы игры отвечающие за инвентарь за перса за его статус и др. на подобие этого а он не с помощью трейнера сделал просто в консоли прописал то что ему нужно а из-за консоли врятли что то случится так что это баг игры который появился сам. Уже много форумов по поводу этого бага.
- пожаловаться
- скопировать ссылку
DMP55
DMP55
Как сказал предыдущий оратор это не тренер..
Авто сохранения перестали работать после пропажи пип-боя.
А в ручную я не сохранялся.
HECKCER
HECKCER
Это скорее всего из-за накрути ресурсов..
Много у кого пропал пип-бой.. Скорее всего это из-за консольных команд..
Так что ждем обновы.Может это всё исправит
- пожаловаться
- скопировать ссылку
Обновлено: 10.02.2023
6 сен. 2016 в 4:14
Уже несколько дней я пытаюсь решить эту проблему и наконец-то нашел решение. Все началось с проблем отображения взлома и самого HUD до потухшего экрана. Информативно расписывают все варианты решения первых двух проблем на сайте ModGames. Последнюю я пытался решить ручными настройками — это бесполезно (почти), в крайнем случае очень муторно. А вот простое решение:
Открываете NVidia GeForse Expierense и оптимизируете игру в настройках оптимизации игр.
Открываете «мои документы / My games / FallOut4 / Fallout4Prefs.ini
bTopMostWindow=
bMaximizeWindow=
bBorderless=
bFull Screen=
iSize H=
iSize W=
Тут у каждого стоит свое. Меняем настройки на:
bTopMostWindow=1
bMaximizeWindow=1
bBorderless=1
bFull Screen=0
iSize H= (ваши настройки разрешения)*
iSize W= (ваши настройки разрешения)*
пример:
у меня 1280×1024 разрешение и я поставил настройки так:
bTopMostWindow=1
bMaximizeWindow=1
bBorderless=1
bFull Screen=0
iSize H=1024
iSize W=1280
Папка-Нагибатор, Было такое когда раньше играл распространенная проблема)))
Введите в консоли player.equipitem 00021b3b 1 после перезайдите в игру пип-бой должен появится.
Ну или вот видео если не поможет данный способ!
damirchik, неа, не помогло. Только перс в негра превратился
damirchik, я, скорее, не правильно выразился. Интерфейс, возможно, есть, но персонаж в таком случае при активации пип-боя не поднимает руку.
Папка-Нагибатор, В таком случае нужно делать скрин,чтобы можно было понять проблему.В вашем же случае-просто жмите ESC 2 раза и потом открывайте пип-бой.
Наконец-то появился мод, меняющий стандартный Пип-бой на нечто более современное! Мне очень понравилось и работает без глюков!
Обновление 0.7b (фикс МСМ меню)
— Исправлен файл отвечающий за настройки в МСМ меню, теперь все отображается и работает. у кого ранее в МСМ меню была ошибка, то скачайте заново архив мода и переустановите с заменой файлов.
— Добавлено более понятное описание что в архиве и как устанавливать.
Так, а теперь шутки в сторону! Пип-пад является личным информационным процессором — это реальная вещь во Вселенной Фаллаут и поэтому мы выбрали такое название.
Конфликты:
* Конфликты с другими модами, которые используют слот FX.
* Некоторые пользователи могут отмечать, что измеритель радиации не показывает правильный процент рад-заражения.
* Установка перед выходом из убежища 111 может стать причиной запаздывания открытия пипбой. Исправлено путем открытия и закрытия пипбой, когда выйдите из убежища 111.
* При использовании фонарика перед выходом из Убежища 111 могут быть сбои. Исправлено путем открытия и закрытия пипбой, когда выйдите из убежища 111.
* Некоторые наряды с закатанными/отсутствующими рукавами размещают пипбой нормально.
* Конфликты с Layerable apparel 3.8
* Конфликт с Stop Fidgeting — Pipboy Animation Swap
* конфликт с Tactical flashlights (исправлено в версии 0.2)
* конфликт с TNR Shoulder lamp (исправлено версии 0.2)
Требования:
*Fallout 4 версии 1.8.7.01 и выше
*F4SE
*МСМ
*Все DLC (желательно)
Установка: (можно вручную или через менеджеры модов)
1. Если устанавливаете вручную, то в архиве в папке Data выбрать только один из трех файлов PIP-Pad — Main 180.ba2 или PIP-Pad — Main 220.ba2 или PIP-Pad — Main 255.ba2 И переименовать в PIP-Pad — Main.ba2, а также файлы PIP-Pad — Textures.ba2 и PIP-Pad.esp и поместить в папку Data в игре, активировать мод. (файлы 180, 220, 255 отличаются приближением Пип-пада к вам, в зависимости от значения Вашего fov (поле зрения) Пип-пад может находиться далеко и читать текст на нем будет сложно. Здесь Вы можете выбрать, какой зум использовать. В игре нажать правую кнопку мыши для входа в режим масштабирования.
2. Далее берем всю папку MCM и помещаем в папку Data в игре, подтвердить слияние папок.
1) найдите этот мод (после установки), где MO2 хранит все установленные моды. Путь должен быть таким:
3. Далее в папке Patches выберите нужные патчи и установите .esp файлы в папку Data в игре, активировать патчи.
*Патч совместимости для Pip-Boy Flashlight доступен в установщике.
*Патч совместимости для LooksMenu Customization Compendium доступен в установщике.
*Патч совместимости для Race Customizer
*Патч совместимости для THBrows
4. Как устанавливать моды читаем в данной теме.
Инструкция при обновлении до 0.7:
— Загрузите Ваше сохранение и удалите мод при помощи голодиска (кнопка «Удалить»);
— Сохранитесь и выйдите из игры, удалите все файлы старой версии мода.
— Установите новую версию мода.
— Загрузите Ваше сохранение, откройте МСМ меню, идите в пункт «Удаление/Установка» и активируйте мод (кнопка «Установить»).
Удаление:
Для версии 0.6 и ниже:
* В инвентаре у вас будет диск под названием «PIP-Pad». Загрузите его и нажмите кнопку «Удалить».
*Голодиск можно скрафтить на химстанции, в разделе «Служебные».
Для версии 0.7 и выше:
*В меню Mod Configuration Menu (MCM) разверните пункт PIP-Pad, выберите страницу «Удаление/Установка» и нажмите «удалить».
*Закройте MCM (вернуться в игру)и дождитесь подтверждения.
Спасибо автору AlexScorpion за великолепный мод. )))
Всем приятной игры. )))
Разрешение от автора
PIP-Pad 0.7b скачивается по основной ссылке
PIP-Pad 3 billion 0.7b по дополнительной ссылке
Пип-пад / PIP-Pad
Наконец-то появился мод, меняющий стандартный Пип-бой на нечто более современное! Мне очень понравилось и работает без глюков!
Обновление 0.7b (фикс МСМ меню)
— Исправлен файл отвечающий за настройки в МСМ меню, теперь все отображается и работает. у кого ранее в МСМ меню была ошибка, то скачайте заново архив мода и переустановите с заменой файлов.
— Добавлено более понятное описание что в архиве и как устанавливать.
Так, а теперь шутки в сторону! Пип-пад является личным информационным процессором — это реальная вещь во Вселенной Фаллаут и поэтому мы выбрали такое название.
Конфликты:
* Конфликты с другими модами, которые используют слот FX.
* Некоторые пользователи могут отмечать, что измеритель радиации не показывает правильный процент рад-заражения.
* Установка перед выходом из убежища 111 может стать причиной запаздывания открытия пипбой. Исправлено путем открытия и закрытия пипбой, когда выйдите из убежища 111.
* При использовании фонарика перед выходом из Убежища 111 могут быть сбои. Исправлено путем открытия и закрытия пипбой, когда выйдите из убежища 111.
* Некоторые наряды с закатанными/отсутствующими рукавами размещают пипбой нормально.
* Конфликты с Layerable apparel 3.8
* Конфликт с Stop Fidgeting — Pipboy Animation Swap
* конфликт с Tactical flashlights (исправлено в версии 0.2)
* конфликт с TNR Shoulder lamp (исправлено версии 0.2)
Требования:
*Fallout 4 версии 1.8.7.01 и выше
*F4SE
*МСМ
*Все DLC (желательно)
Установка: (можно вручную или через менеджеры модов)
1. Если устанавливаете вручную, то в архиве в папке Data выбрать только один из трех файлов PIP-Pad — Main 180.ba2 или PIP-Pad — Main 220.ba2 или PIP-Pad — Main 255.ba2 И переименовать в PIP-Pad — Main.ba2, а также файлы PIP-Pad — Textures.ba2 и PIP-Pad.esp и поместить в папку Data в игре, активировать мод. (файлы 180, 220, 255 отличаются приближением Пип-пада к вам, в зависимости от значения Вашего fov (поле зрения) Пип-пад может находиться далеко и читать текст на нем будет сложно. Здесь Вы можете выбрать, какой зум использовать. В игре нажать правую кнопку мыши для входа в режим масштабирования.
2. Далее берем всю папку MCM и помещаем в папку Data в игре, подтвердить слияние папок.
1) найдите этот мод (после установки), где MO2 хранит все установленные моды. Путь должен быть таким:
3. Далее в папке Patches выберите нужные патчи и установите .esp файлы в папку Data в игре, активировать патчи.
*Патч совместимости для Pip-Boy Flashlight доступен в установщике.
*Патч совместимости для LooksMenu Customization Compendium доступен в установщике.
*Патч совместимости для Race Customizer
*Патч совместимости для THBrows
4. Как устанавливать моды читаем в данной теме.
Инструкция при обновлении до 0.7:
— Загрузите Ваше сохранение и удалите мод при помощи голодиска (кнопка «Удалить»);
— Сохранитесь и выйдите из игры, удалите все файлы старой версии мода.
— Установите новую версию мода.
— Загрузите Ваше сохранение, откройте МСМ меню, идите в пункт «Удаление/Установка» и активируйте мод (кнопка «Установить»).
Удаление:
Для версии 0.6 и ниже:
* В инвентаре у вас будет диск под названием «PIP-Pad». Загрузите его и нажмите кнопку «Удалить».
*Голодиск можно скрафтить на химстанции, в разделе «Служебные».
Для версии 0.7 и выше:
*В меню Mod Configuration Menu (MCM) разверните пункт PIP-Pad, выберите страницу «Удаление/Установка» и нажмите «удалить».
*Закройте MCM (вернуться в игру)и дождитесь подтверждения.
Спасибо автору AlexScorpion за великолепный мод. )))
Всем приятной игры. )))
Разрешение от автора
PIP-Pad 0.7b скачивается по основной ссылке
PIP-Pad 3 billion 0.7b по дополнительной ссылке
Читайте также:
- Субординация это что блэк раша
- Как заполнить офис деньгами в гта онлайн
- Как нанять киллера в гта
- Как сделать пушку в скрап механик выживание
- Кто думает как я настольная игра
This page lists bugs in Fallout 4. | |
|
|
Game mechanics
Perk bugs
Weapon mods
- When you want to modify/make a weapon/armor/item but you don’t have the perk. You can select an available mod/item, then press «E» and quickly move the mouse to select another mod at the same time. If success, the confirm will pop, the selection hovered on a different item. Now you pass the condition check, just build it.[verified]
- There is a glitch where if you time it correctly, you can put mods from other weapons on to another weapon. This can potentially break the game because this allows you to put a MIRV launcher on a minigun.[verified]
- When trying to craft a weapon mod, the game will display the notification telling you that you lack the necessary items, even though it shows you have the right perks and a sufficient amount of crafting materials. [verified]
- Can also happen when trying to build an automatron, structures in a settlement, or modifying armor. In some cases, the game says you have more of a resource than you actually have available. A workaround to this is to hit tag for search and it should still highlight the resource that you don’t have enough of even though it says you have enough. i.e. the game might say you have 5 aluminum when in a crafting menu even though you only have 3 available. [verified]
Power armor bugs
Gameplay bugs
- Issue when scrapping the bed in Home Plate results in never being able to receive the temporary well rested perk.[verified]
- Issue when in build mode you may not be able to place any or all of the items you have access to even though you have required perks and plenty of resources and the build limit is not reached. Once you have this issue it affects all settlements. Deleting items makes little difference. Almost as though the game is sharing one invisible build limit for all settlements.[verified]
- While in third-person mode, with a weapon drawn, any small movement either with the left stick of a controller or with walk enabled on PC, will cause any camera/crosshair movement to freeze for a moment. [verified]
- Sometimes text options do not show up in dialogue and NPC comments that the player character has not responded. A response can be selected by pressing the correct button but the text doesn’t appear. [verified]
- If the player character changes their name inside Vault 111 before taking the lift to the surface, the player character can not walk off platform or enter the Pip-Boy. Looking, jumping, and shooting functions still work. [verified]
- Unable to draw a weapon, use grenades, or pull up VATS after fast traveling. Fixed by zooming out into 3rd person view then back into 1st person view. [verified]
- Assigning settlers to a resource can cause the whole settlement to reset forcing you to reassign everything because the settlers will not self assign.[verified]
- The player character stops moving in 3rd person camera after walking or running.[verified]
- Random issue with being unable to reload weapons. Switching to a different weapon and back automatically reloads the weapon. Fix: Fire a bolt action weapon (such as a bolt-action pipe pistol or a hunting rifle) and reload the weapon. All weapons should be able to reload after that.[verified]
- When putting down items in workshop mode: if the item flips around too much it will become blurry, and can also cause the whole field of vision to become blurry. To fix delete the item and try to put it down again without flipping it around.[verified]
- Food resource structures will become unclickable and useless, and settlers will not acknowledge the item as a food source. Seems to only happen if placed too close to another structure or food source and may clear on its own to reoccur later.[verified]
- Items may levitate off the ground and become unplaceable in the settlement workbench. This may be corrected by restarting the game.[verified]
- When reloading while moving in third-person, the character occasionally will continuously restart the reload animation until you stop moving or switch to the first-person view. If this happens with a laser musket, the laser musket will continue to be cranked after each animation restarts. [verified]
- The Two Shot affix for legendary weapons has no accuracy penalty when aiming down iron sights, but it does when firing from the hip.[verified]
- Settlement NPCs will not stand at their store/trade post but will still sell goods when found.[verified]
- Settlement defenses occasionally randomly explode or disappear altogether, most often leaving connecting wires that cannot be interacted with upon selecting in workshop mode. These defenses (and sometimes other items) may occasionally appear in workshop mode as «ghost» items, that cannot be interacted with.
- Falling and immediately landing (e.g. walking off a ledge) while throwing a grenade can cause the landing animation to happen (often) while walking, interrupting grenades/mines and melee attacks. [verified]
- Radiation storms interfere with bombardment causing them to have no effect. [verified]
- When loading a saved game, a very loud gunshot noise will sound just as you enter the saved game. [verified]
- In some rare instances the player will receive continuous health drop damage and be unable to fast travel/sleep/wait. This happened after fighting enemies with a flamethrower at Saugus Ironworks. Fixed by getting the player character to purposely take fire damage. [verified]
- Sometimes in build mode, if the player has resources to build just one of the selected items, it may not display nor will the option to build it will appear. Getting enough resources to build a second one will fix it. The glitch happens due to items in inventory that are quest items, but the items cannot be broken down to base resources, yet are shown in available resources.[verified]
- Certain items (e.g. vault Tech Hamper) in the workshop may not be able to be placed due to the game showing a lack of necessary resource items to create said item despite all other items using the same resources state you have more than enough to build the item. You may also notice the same (non-buildable) items showing different values of available resources (i.e. lower) for building compared to other items with like resource needs. This is due to the game mechanics not breaking down the required junk items in the workshop inventory to build said items and seems to be connected to all the Vault-Tec add-on items or possibly the Scrapper level 2 Perk. [verified]
- A workaround for this is to simply remove the needed junk items containing said resources from the workshop to your Pip-Boy inventory, drop them on the ground, and manually break down the items yourself through the «scrapping» option while in workshop mode. Effectively these «broken down» resources are now what’s required to build these items as the workshop will no longer do this for you. (for troubled items only) Shipments of materials will also not be broken down automatically to create troubled items and must be broken down by other means into their respective resource before registering as a value for a troubled workshop item.
- When in conversation with an NPC, no options are displayed and conversation is frozen for a short period of time. [verified]
- To fix this, reload a previous save.
- There is a bug with the Blitz perk where sometimes the player will not move but will still attack their enemy after targeting them in V.A.T.S. This usually occurs when targeting enemies from behind waist-high obstacles. [verified]
- Switching between first and third-person while reloading will cause the animation will reset.[verified]
- Sometimes, an NPC may drop two of the same weapon upon death. After looting both weapons and looking away, a third additional weapon will appear in their inventory. [verified]
- Typically this happens when looting super mutants.
- Hostile NPCs (e.g. super mutants and raiders) may respawn in their «last died as» pose. They will have normal HP, stealth detection, and possibly AI, but their model will be motionless. They can be killed through V.A.T.S or by directly attacking them; however, occasionally, upon killing them, their bodies will fly off and become stuck on nearby objects (or back in whatever they were laying on) making it impossible to loot the body. Attacking the stuck enemy with a weapon/perk that explodes the corpse into pieces (e.g. Cryolator) will make it possible to loot from the body chunks. [verified]
- Containers that have continuous random items may become owned by a random encounter NPC, after which any random items generated are owned by that random encounter NPC and have to be stolen. (e.g. duffle bag in the back of the truck next to Mass Fusion containment shed. [verified]
- When you assign a settler to a job they won’t do it.[verified]
- Random settlers (even those with assigned jobs) will assign themselves to soda fountain leaving the one assigned by the player unemployed.
- Unholstering a weapon or switching between them may not register for several seconds, effectively locking up the player’s arms and making attacks impossible. If you attempt to fix this by switching to a different weapon it will not resolve the freeze but instead result in an almost lag like a situation where the first weapon is eventually selected, followed quickly by the second. All other physical movement is unaffected. [verified]
- If you take 2 or more small lightboxes (may work with large ones, it’s just better to use the small ones for this) and pick them up at once, any wires connected to them will cease to be, you can move the boxes freely, which can be used to get wires up floors without building around to the stairs and such. [verified]
- However sometimes the wires will get stuck in place, causing them to spark forever and be un-removable.
- Issue where dialogue will not activate when talking to a required character. Instead, it will say a random line. Ex: «Don’t try anything, stranger.» [verified]
- The Violent legendary effect doesn’t apply extra recoil to a lever action rifle, this means you get the +25% damage and +25% limb damage effect with no added penalty.
Crashing, freezing, and other hardware- or software-related issues
- Upon returning to the game window after tabbing out, the screen may turn black. Audio can be heard but the game is otherwise unresponsive and requires a restart.[verified] In most cases, this is a failure of the graphics card drivers to re-initialize the game, and the monitor enters sleep mode. Turning your monitor off then on will fix it.
- Might be caused by exiting a terminal quickly.
- Happens less often if you cap the FPS with a video card utility. Start at 105FPS and try lower values if this persists. One way to do this is by using Nvidia Inspector, editing the XML file for custom FPS cap settings.
- Forcing V-Sync in the driver control panel may also fix this.
- Game freezes when entering the Workshop Menu, forcing you to quit the game without saving. [verified]
- Game crashes to desktop or home screen when attempting to equip a companion with clothes that they are already wearing. [verified]
- Game can randomly lock up (image frozen and non-interactive) upon engaging in common actions like opening a container, unlocking a container, opening the Pip-Boy, entering the workshop, or entering VATS. The monitor screen itself is usually not frozen and the player can reach the desktop or task manager. Windows may behave normally while the game is locked, or it may become sluggish. The game unlocks after a while, but the problem gets worse and worse if play is continued, possibly leading to a hard freeze that does require rebooting the PC. [verified]
- When entering a building the game will start loading indefinitely.[verified]
- The game may crash for no apparent reason when loading the game at the opening sequence. [verified]
- The game may randomly crash after getting spat at by a Mirelurk Queen. [verified]
- The game may randomly lock up upon exterior cells loading after extensive playtime ( i.e. 5+ hours ) or if Xbox utilizes instant-on function resulting in errors to possibly occur in the same way. [verified]
- Power cycle the Xbox if the problem is consistent.
- The game will begin to lag and show a dark screen with many white streaks when it rains. This usually means that your PC is unable to handle the graphics involved with rain.[verified]
- When equipping a weapon in the Pip-Boy, if the ammunition required isn’t displayed over damage output, shooting it will cause the game to crash. This only occurs with weapons added in DLC.[verified]
Menu, HUD, and Inventory related bugs
- Occasionally the Pip-Boy texture will fail to load, rendering the in-game menu invisible, but tooltips and keyboard controls continue to work. This can be fixed by reloading from a quicksave. Hitting the escape key twice on a PC also works. [verified]
- If the Pip-Boy becomes invisible after you exit power armor, you can fix this by exiting the power armor, going to a workbench, transferring over whatever clothes the character is currently wearing, then get back into the power armor and exit it again. The Pip-Boy should now start working again and you can re-equip the clothes from the workstation.
- An alternative fix for the invisible Pip-Boy bug is to use the console to equip, and then un-equip all power armor in the game, and the reequip the Pip-Boy. As follows:
- Equip then remove all the available power armors:
- player.equipitem 3e577
- player.removeitem 3e577
- player.equipitem b1c09
- player.removeitem b1c09
- player.equipitem 140d7b
- player.removeitem 140d7b
- player.equipitem 1909d1
- player.removeitem 1909d1
- player.equipitem 1909d5
- player.removeitem 1909d5
- player.equipitem 1909d6
- player.removeitem 1909d6
- player.equipitem 198b13
- player.removeitem 198b13
- the arm should now show with out the Pip Boy, now equip the Pip Boy:
- player.equipitem 21b3b
- Equip then remove all the available power armors:
- When saving, the last save file at the bottom of the list of save files will appear invisible. The second to last save will also appear duplicated.[verified]
- Interacting with a usable settlement object (ie. the Sole Survivor using a water pump) while in the command mode of a NPC, may result in it being impossible to cancel out of both the command mode and the animation. This UI-locked state persists through saving and loading, and the Pip-Boy cannot be used to fast travel away. Loading an earlier save will fix this. [verified]
- While using a controller, in the pip boy’s map, the cursor gets stuck in the edge of the screen. The only solution is to change from a controller to a mouse and keyboard. [verified]
- In first-person view the player character’s weapon may disappear from the screen, even though the weapon isn’t holstered. The Pip-Boy interface may be invisible at this time as well. [verified]
- Holstering/unholstering sometimes fixes it
- Switching to third-person then back to first-person will usually fix it
- Switching to another weapon will sometimes fix it
- Using V.A.T.S. on an enemy with any weapon can fix it as well.
- Using a scoped weapon (i.e. sniper) and looking down the scopes usually fixes it.
- Quicksaving & Quickloading will fix it.
- After using a crafting station and exiting, the prompt to ‘craft or transfer’ will not appear until the player has moved the targeting indicator off of the crafting device, and moved it back. [verified]
- Targeting Hud mod and using Berry Mentats (which have the effect of highlighting living creatures) may turn some NPCs, such as Paladin Brandis, Bobbi, Fahrenheit, Sinjin, and the robots at General Atomics Galleria, hostile. [verified]
- Targeting Hud mod may cause false caution when sneaking. [verified]
- When having any weapon viewed in the weapons tab like Experiment 18-A or Frag Grenade, the item rendering will rarely persist on the background in the Pip-Boy when you switch to other tabs or sections. [verified]
- If you have a lot of save files the intro movie and the main menu may run at a low FPS (<10FPS). Opening the load/save menus in-game may also lag the game until the menu is closed. Culling the amount of save files can remedy this. [verified]
- Equipping the targeting hud to the power armor helmet then exiting the power armor causes the targeting hud mod to still be active, highlighting living beings red outside of the armor. This persists even if the targeting mod is removed from the power armor. Another trigger for this bug is when a settler or companion enters your power armor (Tested on PS4)[verified]
- Sometimes when bartering, the interface will show up but won’t list any items and attempting to exit may not work.[verified]
- Diamond City Radio may stop playing, fixes include: waiting it off, turning to another station, reloading a save via either quitting, pausing and turning the radio off, or sleeping for 24 hours in a bed. [verified]
- For seemingly no reason the character will not proceed to a crafting bench after activating it, instead the game will go into the third person and the character will just stand there for a moment. If this happens while you are in the third person it will render you unable to go back into first-person unless you reload a save. [verified]
- Using a different (working) crafting bench sometimes fixes the camera, though the original crafting bench will remain broken.
- After exiting terminals, the player may be stuck and will only be able to turn their head. This occurs whenever the frame rate exceeds 120fps during the exit animation. Capping framerate manually or enabling V-Sync may help. [verified]
- Note that the in-game, vsync implementation (iPresentInterval) is inaccurate, and will occasionally exceed its sync limit (eg. with a 115Hz screen mode, the frame rate can still briefly spike above 120). One workaround is to press TAB rapidly after exiting from the terminal, to bring up the Pip-Boy. This will skip the «terminal exit» animation.
- When accessing a terminal on a desk, the camera will sometimes move forward too much and cause the player to clip through the terminal and stare at the inside of the machine. The terminal can be exited, but there may be no way to view the terminal on subsequent tries without clipping through it. [verified]
- When picking up legendary items you already have an exact duplicate of in your inventory, the ‘showcase’ screen will not appear (When picking up multiple legendary items, only one ‘showcase’ screen is shown) [verified]
- When you use the Pip-Boy, sometimes it won’t allow you to exit out. [verified]
- Items collected or given from NPCs won’t show popup notifications [verified]
- Ex. Turning in technical documents, the popup saying how many caps you received won’t show up.
- Sometimes while using Chameleon mod, Stealth the Pip-Boy will glow white, and the map, as well as some item stats, will be obscure and almost impossible to make out. [verified]
- Sometimes the Pip-Boy will be zoomed in and huge. Fixed by holding the Pip-Boy button and pushing back on the controller. [verified]
- Occasionally the game will glitch and make it seem like you are using a stealth boy when you are not. Enemies will ignore the effects stealth boy and see you as if the stealth boy was not on. The Pip-Boy’s display will not work so when you bring it up it will look invisible. The bug is fixed easily by quitting the game and relaunching it.[verified]
- Swapping to and from heavily modified weapons using hotkeys sometimes leaves the player unarmed, or equips the weapon, but doesn’t show the player holding the weapon and won’t allow attacking. Fixed by manually unequipping the bugged weapon. [verified]
Physics engine glitches
Graphics glitches
- When using unsupported resolutions, such as a 5:4 monitor with 1280×1024 resolution, the lockpicking interface will be invisible. [verified]
- This can be fixed by adding the following line to the «Interface» section of Fallout4.ini: fLockPositionY=100.0000.
- Rain will some times only show up when facing a certain direction. For example, while walking north rain effects were present, but facing south and there is no visible rain. [verified]
- During conversations (particularly if wearing power-armor) the camera will be inside the player, making the conversation impossible to see [verified]
- When mirelurk eggs hatch in close quarters, the hatchling might clip through obstacles and appear in other rooms, or fall out of the map [verified]
- Children get scaled to adult size, when being in an idle animation (where an NPC leans their back to a wall, with one bent leg resting against the wall), when they leave the animation they get slowly scaled back to child size. Seen on Meg. [verified]
- NPC’s body is scaled, except its forearm (making the bug obvious), making it look fat. Seen on Deacon. [verified]
- Sometimes when excessively set on fire, the player character will glow red and the effect remains, even after saving and reloading. Removing clothing will still cause the effect to remain on any other exposed body parts, such as the head or hands. Reloading to a save before being set on fire fixes this. [verified]
- Killing several enemies with a series of explosions, i.e. firing Big Boy at a car, will cause their necks to elongate. Seen with ghouls. [verified]
- Some companions, like Hancock, will turn invisible. [verified]
- Some textures will appear colorful in squares, a.k.a. «rainbow textures.»[verified]
Effect bugs
Non-player character-specific bugs
NOTE: Please place bugs specific to individual characters on their respective pages. This section is meant for bugs that apply broadly. Fallout 4 characters
- Recruiting the level 4 settlement vendor found in Goodneighbor can result in glitching the vendor. He becomes unable to interact with the player and is stuck in a loop repeating the same line. Possible cause: not talking to him in Sanctuary Hills and assigning him a job [verified], or sending him to Sanctuary Hills then sending him to another location when he arrives. [verified]
- Companions may encounter issues where they will follow, but not run or fast travel. If they are too far from the player when entering a door, they will not follow through the door. The player can initiate speech but will not be able to enter the companion’s inventory. [verified]
- Companions may begin to emit a sound loop as if they were using the sewing machine from the armor workbench. Save/load might solve the problem for around 20 seconds, then it returns. To fix it, command the companion to use an armor workbench and the sound should vanish. [verified]
- Sometimes settlers will get stuck in the «trade» mode. Constantly opening a trade window when you try to talk to them, locking out all other options. [verified]
- Sometimes this bug will trigger when simply walking near the relevant NPC or shopkeeper. If the trade window opens while the player is already in another menu, such as a crafting window, both will be open at once. Attempting to exit the window will crash the game to the desktop. If you are experiencing the trade mode bug, exercise caution and save often.
- Can also affect companions who have been set as shopkeepers when returning to the relevant settlement, even when this companion is active.
- In complete opposition, settlers assigned to shops in Far Harbor cannot be interacted without immediately opening shop inventory.
- All NPCs (including inactive companions, brahmin, traders, etc.) will occasionally become stuck in an idle standing position, not moving through the map or attending to their tasks. Ringing the bell seems to fix this. [verified]
- This idle pose bug may also extend to hostile NPCs. Hostile NPCs can be talked to while frozen in this pose, and will taunt the player.
- NPCs will spawn in a «T» pose, and they will not move nor fight. The corpses are not lootable, do not rag-doll, and can be shot at with vats and using iron sights. Their gibs can be looted. [verified]
- Likewise, when entering or exiting a different cell, companions may become stuck in sort of a «T» pose. They will continue to follow the player but will glide just above the ground instead of walking normally. This seems to cure itself after a few seconds to a minute.[verified]
- Caravan brahmin with large cargo will occasionally spawn inside houses, and are too large to fit through the doorway to exit, blocking the path through the door.[verified]
- Brahmin, caravan or otherwise, may also get stuck on a roof of one of the houses and remain stuck. [verified]
- To fix this, fast travel away from the area or settlement, they will be unstuck upon your next visit to that location.
- Some caravan guards spawn without clothes and end up escorting brahmin caravans in their undies with leather armor. [verified]
- Pickpocketing their unequipped clothing and then reverse-pickpocketing it back onto them may cause them to equip the clothing on their next appearance.
- All settlers in a settlement will congregate at a random point. It seems like the crops are still managed but shopkeepers sometimes don’t return to their shop, although it is still possible to shop with them. [verified]
- If you build shack floors (the ones with the concrete) where they sometimes gather some settlers will get stuck inside. Removing the shack floor will set them free.
- The companion will sometimes teleport to another floor of the building you are on [verified]
- Deathclaws in the glowing sea might clip through the ground (along with all their loot) if they are crouched low when killed, or curled up on the floor. [verified]
- Special trader settlers in some instances refuse to be recruited or go to a settlement. By using console commands they can be teleported into a settlement and assigned but will wander off unless fenced into the trading area. [verified]
- Companions and NPC characters will occasionally walk away while you are in a cinematic conversation with them, interrupting the dialogue and causing it to reset. [verified]
- Humanoid companions (Ex: Curie and Piper) sometimes disappear from the settlement they have been sent to, apparently vanishing from the map, requiring them to be teleported to the player with console commands. This may also occur when sending a settler to a settlement (Ex: Vault-Tec rep) [verified]
- Companions often return to the original place you recruited them.
- Companion kills result in the ‘cash register’ sound, but no XP is shown to be gained [verified]
- Followers pathing is incorrect inside several buildings, not allowing them to move in or out of certain areas. Vault 81 radiation room would not allow any followers that went in to go back out. [verified]
- Settlers sometimes «reset», losing whatever gear was given to them by the player. This can also include the roles they were assigned. [verified]
- Companions’ path-finding will sometimes have them constantly rushing in front of you during a firefight, and have a strange knack for blocking almost every shot you make. They also have a bad habit of standing still in doorways during a fight. [verified]
- After successfully repelling a settlement attack the settlers may just repeat their «thanks for the help» dialogue, only giving you the responses specific to that and not allowing you to trade gear or barter with vendors. To fix you have to leave and return to the settlement, sleeping does not seem to work. [verified]
- To fix this, fast travel or run out of the area, wait for 12-24 in-game hours and then return to the said settlement, they will behave normally again.
- All of the enemies in the game map will become aware of the Sole Survivors location and begin moving towards that location. Possible cause: Damage to the ps4 system. To fix, unplug the ps4 System and plug it back in.[verification overdue]
Quest-specific bugs
Please place quest specific bugs on their respective pages. (Fallout 4 quests)
Location-specific bugs
Please place location-specific bugs on their respective pages. (Fallout 4 locations)
Platform specific
Xbox One
- Upon losing health in Survival mode, then using a health item (Such as Purified Water), then switching back into Normal mode before it has completely healed the player character, their health will still appear to regenerate slowly as if in Survival, but it will actually become negative. Any further effect on will the player character will kill them, negative or not. This includes eating food, taking a new perk, or acquiring a bobblehead. This can also apply to any situation, regardless of the difficulty. [verified]
- This can be avoided by staying in Survival mode until the health item finishes its effect, then switching back after it is finished.
- The player character does not speak, their dialogue is skipped entirely. Happened during a conversation with Preston Garvey, the animation turned to the player character but no animation or dialogue came out of him. [verified]
- This is possibly a result of a specific line during the last part of When Freedom Calls, before he sends the player character to a settlement in hopes of them joining the Minutemen.
PS4
- Pressing Circle while the Workshop is open, as if trying to view the Pip-Boy, and then quickly exiting the Workshop will cause circle to lock up, making the Pip-boy unusable.[verified]
- Enter power armor, use VATS then exit to fix this issue.
- Entering VATS without power armor seems to fix this as well.
- Toggle between first and third-person views to fix this issue.
- Enter power armor, use VATS then exit to fix this issue.
- Unable to use Triangle, even after remapping.[verified]
- Only known fix is to delete all save files after the issue occurs, including cloud backups, quicksaves, autosaves and exit saves, then reload a previous save prior to the button not working.
- You can create the supply line, but items from other settlements will not show in the supply list when transferring items, other settlements connected down the supply link will also be affected. It seems it occurs either when over 8 supply lines are connected to one another and or if you have a lot of items , it affects some of the settlements.[verified]
- Assigning a different settler to the same supply line may fix this.
- A gun weapon with a melee attachment, the action of the melee attack is different in first person that in third person. One sweeps the other lunges.[verified]
- A black screen occurs when using the Pip-Boy or terminals.[verified]
- Randomly when using the Pip-boy, the viewscreen may appear washed out as if a bright light were shining on it. Exiting then viewing the screen again often fixes this. [verified]
- Small guns will be held like big guns in conversations. [verified]
- Companions or quest givers have this glitch often.
- Creation Club items causing save game issues («0 kB bug»)
- Source of the problem is not isolated yet, it seems that the issue is skin related.[verification overdue]
- Deleting Fallout 4 completely, including all related files, and re-installing WITHOUT Creation Club content will fix the issue. Adding Creation Club items 1 by 1 until the problem re-occurs and repeating the fix is time-consuming but for now, the only way to isolate the problem.
- Source of the problem is not isolated yet, it seems that the issue is skin related.[verification overdue]
- Saving the game is impossible, since the console claims to not having enough free space to save the game. [verification overdue]
PC
Transportation
Add-on-specific bugs
Automatron
Far Harbor
Nuka-World
Vault-Tec Workshop
References
- ↑ Steam 1.5 beta patch notes
This page lists bugs in Fallout 4. | |
|
|
Game mechanics
Perk bugs
Weapon mods
- When you want to modify/make a weapon/armor/item but you don’t have the perk. You can select an available mod/item, then press «E» and quickly move the mouse to select another mod at the same time. If success, the confirm will pop, the selection hovered on a different item. Now you pass the condition check, just build it.[verified]
- There is a glitch where if you time it correctly, you can put mods from other weapons on to another weapon. This can potentially break the game because this allows you to put a MIRV launcher on a minigun.[verified]
- When trying to craft a weapon mod, the game will display the notification telling you that you lack the necessary items, even though it shows you have the right perks and a sufficient amount of crafting materials. [verified]
- Can also happen when trying to build an automatron, structures in a settlement, or modifying armor. In some cases, the game says you have more of a resource than you actually have available. A workaround to this is to hit tag for search and it should still highlight the resource that you don’t have enough of even though it says you have enough. i.e. the game might say you have 5 aluminum when in a crafting menu even though you only have 3 available. [verified]
Power armor bugs
Gameplay bugs
- Issue when scrapping the bed in Home Plate results in never being able to receive the temporary well rested perk.[verified]
- Issue when in build mode you may not be able to place any or all of the items you have access to even though you have required perks and plenty of resources and the build limit is not reached. Once you have this issue it affects all settlements. Deleting items makes little difference. Almost as though the game is sharing one invisible build limit for all settlements.[verified]
- While in third-person mode, with a weapon drawn, any small movement either with the left stick of a controller or with walk enabled on PC, will cause any camera/crosshair movement to freeze for a moment. [verified]
- Sometimes text options do not show up in dialogue and NPC comments that the player character has not responded. A response can be selected by pressing the correct button but the text doesn’t appear. [verified]
- If the player character changes their name inside Vault 111 before taking the lift to the surface, the player character can not walk off platform or enter the Pip-Boy. Looking, jumping, and shooting functions still work. [verified]
- Unable to draw a weapon, use grenades, or pull up VATS after fast traveling. Fixed by zooming out into 3rd person view then back into 1st person view. [verified]
- Assigning settlers to a resource can cause the whole settlement to reset forcing you to reassign everything because the settlers will not self assign.[verified]
- The player character stops moving in 3rd person camera after walking or running.[verified]
- Random issue with being unable to reload weapons. Switching to a different weapon and back automatically reloads the weapon. Fix: Fire a bolt action weapon (such as a bolt-action pipe pistol or a hunting rifle) and reload the weapon. All weapons should be able to reload after that.[verified]
- When putting down items in workshop mode: if the item flips around too much it will become blurry, and can also cause the whole field of vision to become blurry. To fix delete the item and try to put it down again without flipping it around.[verified]
- Food resource structures will become unclickable and useless, and settlers will not acknowledge the item as a food source. Seems to only happen if placed too close to another structure or food source and may clear on its own to reoccur later.[verified]
- Items may levitate off the ground and become unplaceable in the settlement workbench. This may be corrected by restarting the game.[verified]
- When reloading while moving in third-person, the character occasionally will continuously restart the reload animation until you stop moving or switch to the first-person view. If this happens with a laser musket, the laser musket will continue to be cranked after each animation restarts. [verified]
- The Two Shot affix for legendary weapons has no accuracy penalty when aiming down iron sights, but it does when firing from the hip.[verified]
- Settlement NPCs will not stand at their store/trade post but will still sell goods when found.[verified]
- Settlement defenses occasionally randomly explode or disappear altogether, most often leaving connecting wires that cannot be interacted with upon selecting in workshop mode. These defenses (and sometimes other items) may occasionally appear in workshop mode as «ghost» items, that cannot be interacted with.
- Falling and immediately landing (e.g. walking off a ledge) while throwing a grenade can cause the landing animation to happen (often) while walking, interrupting grenades/mines and melee attacks. [verified]
- Radiation storms interfere with bombardment causing them to have no effect. [verified]
- When loading a saved game, a very loud gunshot noise will sound just as you enter the saved game. [verified]
- In some rare instances the player will receive continuous health drop damage and be unable to fast travel/sleep/wait. This happened after fighting enemies with a flamethrower at Saugus Ironworks. Fixed by getting the player character to purposely take fire damage. [verified]
- Sometimes in build mode, if the player has resources to build just one of the selected items, it may not display nor will the option to build it will appear. Getting enough resources to build a second one will fix it. The glitch happens due to items in inventory that are quest items, but the items cannot be broken down to base resources, yet are shown in available resources.[verified]
- Certain items (e.g. vault Tech Hamper) in the workshop may not be able to be placed due to the game showing a lack of necessary resource items to create said item despite all other items using the same resources state you have more than enough to build the item. You may also notice the same (non-buildable) items showing different values of available resources (i.e. lower) for building compared to other items with like resource needs. This is due to the game mechanics not breaking down the required junk items in the workshop inventory to build said items and seems to be connected to all the Vault-Tec add-on items or possibly the Scrapper level 2 Perk. [verified]
- A workaround for this is to simply remove the needed junk items containing said resources from the workshop to your Pip-Boy inventory, drop them on the ground, and manually break down the items yourself through the «scrapping» option while in workshop mode. Effectively these «broken down» resources are now what’s required to build these items as the workshop will no longer do this for you. (for troubled items only) Shipments of materials will also not be broken down automatically to create troubled items and must be broken down by other means into their respective resource before registering as a value for a troubled workshop item.
- When in conversation with an NPC, no options are displayed and conversation is frozen for a short period of time. [verified]
- To fix this, reload a previous save.
- There is a bug with the Blitz perk where sometimes the player will not move but will still attack their enemy after targeting them in V.A.T.S. This usually occurs when targeting enemies from behind waist-high obstacles. [verified]
- Switching between first and third-person while reloading will cause the animation will reset.[verified]
- Sometimes, an NPC may drop two of the same weapon upon death. After looting both weapons and looking away, a third additional weapon will appear in their inventory. [verified]
- Typically this happens when looting super mutants.
- Hostile NPCs (e.g. super mutants and raiders) may respawn in their «last died as» pose. They will have normal HP, stealth detection, and possibly AI, but their model will be motionless. They can be killed through V.A.T.S or by directly attacking them; however, occasionally, upon killing them, their bodies will fly off and become stuck on nearby objects (or back in whatever they were laying on) making it impossible to loot the body. Attacking the stuck enemy with a weapon/perk that explodes the corpse into pieces (e.g. Cryolator) will make it possible to loot from the body chunks. [verified]
- Containers that have continuous random items may become owned by a random encounter NPC, after which any random items generated are owned by that random encounter NPC and have to be stolen. (e.g. duffle bag in the back of the truck next to Mass Fusion containment shed. [verified]
- When you assign a settler to a job they won’t do it.[verified]
- Random settlers (even those with assigned jobs) will assign themselves to soda fountain leaving the one assigned by the player unemployed.
- Unholstering a weapon or switching between them may not register for several seconds, effectively locking up the player’s arms and making attacks impossible. If you attempt to fix this by switching to a different weapon it will not resolve the freeze but instead result in an almost lag like a situation where the first weapon is eventually selected, followed quickly by the second. All other physical movement is unaffected. [verified]
- If you take 2 or more small lightboxes (may work with large ones, it’s just better to use the small ones for this) and pick them up at once, any wires connected to them will cease to be, you can move the boxes freely, which can be used to get wires up floors without building around to the stairs and such. [verified]
- However sometimes the wires will get stuck in place, causing them to spark forever and be un-removable.
- Issue where dialogue will not activate when talking to a required character. Instead, it will say a random line. Ex: «Don’t try anything, stranger.» [verified]
- The Violent legendary effect doesn’t apply extra recoil to a lever action rifle, this means you get the +25% damage and +25% limb damage effect with no added penalty.
Crashing, freezing, and other hardware- or software-related issues
- Upon returning to the game window after tabbing out, the screen may turn black. Audio can be heard but the game is otherwise unresponsive and requires a restart.[verified] In most cases, this is a failure of the graphics card drivers to re-initialize the game, and the monitor enters sleep mode. Turning your monitor off then on will fix it.
- Might be caused by exiting a terminal quickly.
- Happens less often if you cap the FPS with a video card utility. Start at 105FPS and try lower values if this persists. One way to do this is by using Nvidia Inspector, editing the XML file for custom FPS cap settings.
- Forcing V-Sync in the driver control panel may also fix this.
- Game freezes when entering the Workshop Menu, forcing you to quit the game without saving. [verified]
- Game crashes to desktop or home screen when attempting to equip a companion with clothes that they are already wearing. [verified]
- Game can randomly lock up (image frozen and non-interactive) upon engaging in common actions like opening a container, unlocking a container, opening the Pip-Boy, entering the workshop, or entering VATS. The monitor screen itself is usually not frozen and the player can reach the desktop or task manager. Windows may behave normally while the game is locked, or it may become sluggish. The game unlocks after a while, but the problem gets worse and worse if play is continued, possibly leading to a hard freeze that does require rebooting the PC. [verified]
- When entering a building the game will start loading indefinitely.[verified]
- The game may crash for no apparent reason when loading the game at the opening sequence. [verified]
- The game may randomly crash after getting spat at by a Mirelurk Queen. [verified]
- The game may randomly lock up upon exterior cells loading after extensive playtime ( i.e. 5+ hours ) or if Xbox utilizes instant-on function resulting in errors to possibly occur in the same way. [verified]
- Power cycle the Xbox if the problem is consistent.
- The game will begin to lag and show a dark screen with many white streaks when it rains. This usually means that your PC is unable to handle the graphics involved with rain.[verified]
- When equipping a weapon in the Pip-Boy, if the ammunition required isn’t displayed over damage output, shooting it will cause the game to crash. This only occurs with weapons added in DLC.[verified]
Menu, HUD, and Inventory related bugs
- Occasionally the Pip-Boy texture will fail to load, rendering the in-game menu invisible, but tooltips and keyboard controls continue to work. This can be fixed by reloading from a quicksave. Hitting the escape key twice on a PC also works. [verified]
- If the Pip-Boy becomes invisible after you exit power armor, you can fix this by exiting the power armor, going to a workbench, transferring over whatever clothes the character is currently wearing, then get back into the power armor and exit it again. The Pip-Boy should now start working again and you can re-equip the clothes from the workstation.
- An alternative fix for the invisible Pip-Boy bug is to use the console to equip, and then un-equip all power armor in the game, and the reequip the Pip-Boy. As follows:
- Equip then remove all the available power armors:
- player.equipitem 3e577
- player.removeitem 3e577
- player.equipitem b1c09
- player.removeitem b1c09
- player.equipitem 140d7b
- player.removeitem 140d7b
- player.equipitem 1909d1
- player.removeitem 1909d1
- player.equipitem 1909d5
- player.removeitem 1909d5
- player.equipitem 1909d6
- player.removeitem 1909d6
- player.equipitem 198b13
- player.removeitem 198b13
- the arm should now show with out the Pip Boy, now equip the Pip Boy:
- player.equipitem 21b3b
- Equip then remove all the available power armors:
- When saving, the last save file at the bottom of the list of save files will appear invisible. The second to last save will also appear duplicated.[verified]
- Interacting with a usable settlement object (ie. the Sole Survivor using a water pump) while in the command mode of a NPC, may result in it being impossible to cancel out of both the command mode and the animation. This UI-locked state persists through saving and loading, and the Pip-Boy cannot be used to fast travel away. Loading an earlier save will fix this. [verified]
- While using a controller, in the pip boy’s map, the cursor gets stuck in the edge of the screen. The only solution is to change from a controller to a mouse and keyboard. [verified]
- In first-person view the player character’s weapon may disappear from the screen, even though the weapon isn’t holstered. The Pip-Boy interface may be invisible at this time as well. [verified]
- Holstering/unholstering sometimes fixes it
- Switching to third-person then back to first-person will usually fix it
- Switching to another weapon will sometimes fix it
- Using V.A.T.S. on an enemy with any weapon can fix it as well.
- Using a scoped weapon (i.e. sniper) and looking down the scopes usually fixes it.
- Quicksaving & Quickloading will fix it.
- After using a crafting station and exiting, the prompt to ‘craft or transfer’ will not appear until the player has moved the targeting indicator off of the crafting device, and moved it back. [verified]
- Targeting Hud mod and using Berry Mentats (which have the effect of highlighting living creatures) may turn some NPCs, such as Paladin Brandis, Bobbi, Fahrenheit, Sinjin, and the robots at General Atomics Galleria, hostile. [verified]
- Targeting Hud mod may cause false caution when sneaking. [verified]
- When having any weapon viewed in the weapons tab like Experiment 18-A or Frag Grenade, the item rendering will rarely persist on the background in the Pip-Boy when you switch to other tabs or sections. [verified]
- If you have a lot of save files the intro movie and the main menu may run at a low FPS (<10FPS). Opening the load/save menus in-game may also lag the game until the menu is closed. Culling the amount of save files can remedy this. [verified]
- Equipping the targeting hud to the power armor helmet then exiting the power armor causes the targeting hud mod to still be active, highlighting living beings red outside of the armor. This persists even if the targeting mod is removed from the power armor. Another trigger for this bug is when a settler or companion enters your power armor (Tested on PS4)[verified]
- Sometimes when bartering, the interface will show up but won’t list any items and attempting to exit may not work.[verified]
- Diamond City Radio may stop playing, fixes include: waiting it off, turning to another station, reloading a save via either quitting, pausing and turning the radio off, or sleeping for 24 hours in a bed. [verified]
- For seemingly no reason the character will not proceed to a crafting bench after activating it, instead the game will go into the third person and the character will just stand there for a moment. If this happens while you are in the third person it will render you unable to go back into first-person unless you reload a save. [verified]
- Using a different (working) crafting bench sometimes fixes the camera, though the original crafting bench will remain broken.
- After exiting terminals, the player may be stuck and will only be able to turn their head. This occurs whenever the frame rate exceeds 120fps during the exit animation. Capping framerate manually or enabling V-Sync may help. [verified]
- Note that the in-game, vsync implementation (iPresentInterval) is inaccurate, and will occasionally exceed its sync limit (eg. with a 115Hz screen mode, the frame rate can still briefly spike above 120). One workaround is to press TAB rapidly after exiting from the terminal, to bring up the Pip-Boy. This will skip the «terminal exit» animation.
- When accessing a terminal on a desk, the camera will sometimes move forward too much and cause the player to clip through the terminal and stare at the inside of the machine. The terminal can be exited, but there may be no way to view the terminal on subsequent tries without clipping through it. [verified]
- When picking up legendary items you already have an exact duplicate of in your inventory, the ‘showcase’ screen will not appear (When picking up multiple legendary items, only one ‘showcase’ screen is shown) [verified]
- When you use the Pip-Boy, sometimes it won’t allow you to exit out. [verified]
- Items collected or given from NPCs won’t show popup notifications [verified]
- Ex. Turning in technical documents, the popup saying how many caps you received won’t show up.
- Sometimes while using Chameleon mod, Stealth the Pip-Boy will glow white, and the map, as well as some item stats, will be obscure and almost impossible to make out. [verified]
- Sometimes the Pip-Boy will be zoomed in and huge. Fixed by holding the Pip-Boy button and pushing back on the controller. [verified]
- Occasionally the game will glitch and make it seem like you are using a stealth boy when you are not. Enemies will ignore the effects stealth boy and see you as if the stealth boy was not on. The Pip-Boy’s display will not work so when you bring it up it will look invisible. The bug is fixed easily by quitting the game and relaunching it.[verified]
- Swapping to and from heavily modified weapons using hotkeys sometimes leaves the player unarmed, or equips the weapon, but doesn’t show the player holding the weapon and won’t allow attacking. Fixed by manually unequipping the bugged weapon. [verified]
Physics engine glitches
Graphics glitches
- When using unsupported resolutions, such as a 5:4 monitor with 1280×1024 resolution, the lockpicking interface will be invisible. [verified]
- This can be fixed by adding the following line to the «Interface» section of Fallout4.ini: fLockPositionY=100.0000.
- Rain will some times only show up when facing a certain direction. For example, while walking north rain effects were present, but facing south and there is no visible rain. [verified]
- During conversations (particularly if wearing power-armor) the camera will be inside the player, making the conversation impossible to see [verified]
- When mirelurk eggs hatch in close quarters, the hatchling might clip through obstacles and appear in other rooms, or fall out of the map [verified]
- Children get scaled to adult size, when being in an idle animation (where an NPC leans their back to a wall, with one bent leg resting against the wall), when they leave the animation they get slowly scaled back to child size. Seen on Meg. [verified]
- NPC’s body is scaled, except its forearm (making the bug obvious), making it look fat. Seen on Deacon. [verified]
- Sometimes when excessively set on fire, the player character will glow red and the effect remains, even after saving and reloading. Removing clothing will still cause the effect to remain on any other exposed body parts, such as the head or hands. Reloading to a save before being set on fire fixes this. [verified]
- Killing several enemies with a series of explosions, i.e. firing Big Boy at a car, will cause their necks to elongate. Seen with ghouls. [verified]
- Some companions, like Hancock, will turn invisible. [verified]
- Some textures will appear colorful in squares, a.k.a. «rainbow textures.»[verified]
Effect bugs
Non-player character-specific bugs
NOTE: Please place bugs specific to individual characters on their respective pages. This section is meant for bugs that apply broadly. Fallout 4 characters
- Recruiting the level 4 settlement vendor found in Goodneighbor can result in glitching the vendor. He becomes unable to interact with the player and is stuck in a loop repeating the same line. Possible cause: not talking to him in Sanctuary Hills and assigning him a job [verified], or sending him to Sanctuary Hills then sending him to another location when he arrives. [verified]
- Companions may encounter issues where they will follow, but not run or fast travel. If they are too far from the player when entering a door, they will not follow through the door. The player can initiate speech but will not be able to enter the companion’s inventory. [verified]
- Companions may begin to emit a sound loop as if they were using the sewing machine from the armor workbench. Save/load might solve the problem for around 20 seconds, then it returns. To fix it, command the companion to use an armor workbench and the sound should vanish. [verified]
- Sometimes settlers will get stuck in the «trade» mode. Constantly opening a trade window when you try to talk to them, locking out all other options. [verified]
- Sometimes this bug will trigger when simply walking near the relevant NPC or shopkeeper. If the trade window opens while the player is already in another menu, such as a crafting window, both will be open at once. Attempting to exit the window will crash the game to the desktop. If you are experiencing the trade mode bug, exercise caution and save often.
- Can also affect companions who have been set as shopkeepers when returning to the relevant settlement, even when this companion is active.
- In complete opposition, settlers assigned to shops in Far Harbor cannot be interacted without immediately opening shop inventory.
- All NPCs (including inactive companions, brahmin, traders, etc.) will occasionally become stuck in an idle standing position, not moving through the map or attending to their tasks. Ringing the bell seems to fix this. [verified]
- This idle pose bug may also extend to hostile NPCs. Hostile NPCs can be talked to while frozen in this pose, and will taunt the player.
- NPCs will spawn in a «T» pose, and they will not move nor fight. The corpses are not lootable, do not rag-doll, and can be shot at with vats and using iron sights. Their gibs can be looted. [verified]
- Likewise, when entering or exiting a different cell, companions may become stuck in sort of a «T» pose. They will continue to follow the player but will glide just above the ground instead of walking normally. This seems to cure itself after a few seconds to a minute.[verified]
- Caravan brahmin with large cargo will occasionally spawn inside houses, and are too large to fit through the doorway to exit, blocking the path through the door.[verified]
- Brahmin, caravan or otherwise, may also get stuck on a roof of one of the houses and remain stuck. [verified]
- To fix this, fast travel away from the area or settlement, they will be unstuck upon your next visit to that location.
- Some caravan guards spawn without clothes and end up escorting brahmin caravans in their undies with leather armor. [verified]
- Pickpocketing their unequipped clothing and then reverse-pickpocketing it back onto them may cause them to equip the clothing on their next appearance.
- All settlers in a settlement will congregate at a random point. It seems like the crops are still managed but shopkeepers sometimes don’t return to their shop, although it is still possible to shop with them. [verified]
- If you build shack floors (the ones with the concrete) where they sometimes gather some settlers will get stuck inside. Removing the shack floor will set them free.
- The companion will sometimes teleport to another floor of the building you are on [verified]
- Deathclaws in the glowing sea might clip through the ground (along with all their loot) if they are crouched low when killed, or curled up on the floor. [verified]
- Special trader settlers in some instances refuse to be recruited or go to a settlement. By using console commands they can be teleported into a settlement and assigned but will wander off unless fenced into the trading area. [verified]
- Companions and NPC characters will occasionally walk away while you are in a cinematic conversation with them, interrupting the dialogue and causing it to reset. [verified]
- Humanoid companions (Ex: Curie and Piper) sometimes disappear from the settlement they have been sent to, apparently vanishing from the map, requiring them to be teleported to the player with console commands. This may also occur when sending a settler to a settlement (Ex: Vault-Tec rep) [verified]
- Companions often return to the original place you recruited them.
- Companion kills result in the ‘cash register’ sound, but no XP is shown to be gained [verified]
- Followers pathing is incorrect inside several buildings, not allowing them to move in or out of certain areas. Vault 81 radiation room would not allow any followers that went in to go back out. [verified]
- Settlers sometimes «reset», losing whatever gear was given to them by the player. This can also include the roles they were assigned. [verified]
- Companions’ path-finding will sometimes have them constantly rushing in front of you during a firefight, and have a strange knack for blocking almost every shot you make. They also have a bad habit of standing still in doorways during a fight. [verified]
- After successfully repelling a settlement attack the settlers may just repeat their «thanks for the help» dialogue, only giving you the responses specific to that and not allowing you to trade gear or barter with vendors. To fix you have to leave and return to the settlement, sleeping does not seem to work. [verified]
- To fix this, fast travel or run out of the area, wait for 12-24 in-game hours and then return to the said settlement, they will behave normally again.
- All of the enemies in the game map will become aware of the Sole Survivors location and begin moving towards that location. Possible cause: Damage to the ps4 system. To fix, unplug the ps4 System and plug it back in.[verification overdue]
Quest-specific bugs
Please place quest specific bugs on their respective pages. (Fallout 4 quests)
Location-specific bugs
Please place location-specific bugs on their respective pages. (Fallout 4 locations)
Platform specific
Xbox One
- Upon losing health in Survival mode, then using a health item (Such as Purified Water), then switching back into Normal mode before it has completely healed the player character, their health will still appear to regenerate slowly as if in Survival, but it will actually become negative. Any further effect on will the player character will kill them, negative or not. This includes eating food, taking a new perk, or acquiring a bobblehead. This can also apply to any situation, regardless of the difficulty. [verified]
- This can be avoided by staying in Survival mode until the health item finishes its effect, then switching back after it is finished.
- The player character does not speak, their dialogue is skipped entirely. Happened during a conversation with Preston Garvey, the animation turned to the player character but no animation or dialogue came out of him. [verified]
- This is possibly a result of a specific line during the last part of When Freedom Calls, before he sends the player character to a settlement in hopes of them joining the Minutemen.
PS4
- Pressing Circle while the Workshop is open, as if trying to view the Pip-Boy, and then quickly exiting the Workshop will cause circle to lock up, making the Pip-boy unusable.[verified]
- Enter power armor, use VATS then exit to fix this issue.
- Entering VATS without power armor seems to fix this as well.
- Toggle between first and third-person views to fix this issue.
- Enter power armor, use VATS then exit to fix this issue.
- Unable to use Triangle, even after remapping.[verified]
- Only known fix is to delete all save files after the issue occurs, including cloud backups, quicksaves, autosaves and exit saves, then reload a previous save prior to the button not working.
- You can create the supply line, but items from other settlements will not show in the supply list when transferring items, other settlements connected down the supply link will also be affected. It seems it occurs either when over 8 supply lines are connected to one another and or if you have a lot of items , it affects some of the settlements.[verified]
- Assigning a different settler to the same supply line may fix this.
- A gun weapon with a melee attachment, the action of the melee attack is different in first person that in third person. One sweeps the other lunges.[verified]
- A black screen occurs when using the Pip-Boy or terminals.[verified]
- Randomly when using the Pip-boy, the viewscreen may appear washed out as if a bright light were shining on it. Exiting then viewing the screen again often fixes this. [verified]
- Small guns will be held like big guns in conversations. [verified]
- Companions or quest givers have this glitch often.
- Creation Club items causing save game issues («0 kB bug»)
- Source of the problem is not isolated yet, it seems that the issue is skin related.[verification overdue]
- Deleting Fallout 4 completely, including all related files, and re-installing WITHOUT Creation Club content will fix the issue. Adding Creation Club items 1 by 1 until the problem re-occurs and repeating the fix is time-consuming but for now, the only way to isolate the problem.
- Source of the problem is not isolated yet, it seems that the issue is skin related.[verification overdue]
- Saving the game is impossible, since the console claims to not having enough free space to save the game. [verification overdue]
PC
Transportation
Add-on-specific bugs
Automatron
Far Harbor
Nuka-World
Vault-Tec Workshop
References
- ↑ Steam 1.5 beta patch notes