Windows Operating System (OS) users may encounter the NMI Parity Check/Memory Parity Error during the computer start-up process. The error is normally displayed when a computer hangs or stops responding during the Windows start-up process, and may be the result of a number of hardware or hardware configuration problems.
What does the NMI Parity Check/Memory Parity Error Look Like?
A number of error codes can be displayed when the error occurs. These include:
NMI: Parity Check/Memory Parity Error, NMI: Bus Timeout, NMI: Software NMI generated, NMI: Eisa IOCHKERR board x, NMI: Channel Check/IOCHK, or NMI: Fail-safe timer
The error codes typically start with the “*** Hardware Malfunction” message and a display message indicating that the computer or system has been “halted” follows.
Why does the NMI Parity Check/Memory Parity Error Occur?
The NMI Parity Check/Memory Parity error typically occurs if a computer hardware component is damaged, malfunctions, or if an incompatible driver is installed on the computer.
How to Fix the NMI Parity Check/Memory Parity Error
Most hardware problems that trigger this error involve the computer’s RAM, motherboard, cache memory, or a hardware adapter on the computer. The following are troubleshooting steps that can be taken to identify the cause of the error:
Verify Your Computer’s Memory
Step 1 – Remove any new RAM modules that have been installed on the computer.
Step 2 – Restart the computer to see if the error message continues to be displayed.
Step 3 – If the error is eliminated, then replace the RAM modules that were installed. If it persists, repeat the process but only leave the minimum amount of RAM necessary to boot the computer in order to determine if the computer has faulty RAM.
Step 4 – Replace the faulty RAM modules if they are the source of the problem.
The Microsoft RAM diagnostic tool found at: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp may also be used in order to help identify faulty computer modules.
Verify the Adapters on the Computer
Step 1 – Remove all adapters that are not required to run or start the computer. Most Windows computers can be run with only the video and drive subsystem controller adapters.
Step 2 – Restart the computer. If the error does not appear, then the problem is one of the adapters removed in step 1.
Step 3 – Reinstall one adapter at a time until the error is displayed again. This determines the adapter that was the source of the error. Visit the adapter manufacturer’s website and download and install the latest version.
Step 4 – Re-seat all adapter hardware cards if the error is not eliminated to ensure that this is not the cause of the problem.
Verify the Computer BIOS
Step 1 – Ensure that the latest revision of the computer’s BIOS and firmware configuration are installed.
Step 2 – Open the BIOS and change the configuration to “load Fail-safe defaults” or “BIOS defaults,” set “Plug and Play OS” to “No,” and disable anti-virus protection options located in the BIOS.
Step 3 – Restart the computer to see if the error has been corrected.
Check for Driver Updates
If Windows OS was recently upgraded or new hardware installed, then an outdated device driver may be the cause of the error.
Step 1 – Ensure that Windows Updates is configured to automatically update the computer from the “Windows Updates” application found in the computer’s “Control Panel.” Manually update the Operating System. Restart the computer after completing the manual Windows update.
Step 2 – If any new hardware was installed, remove the hardware drivers in the “Add/Remove Programs” menu after updating the OS in Step 1 and restart the computer.
Step 3 – Check the other device drivers installed on the computer for updates if the error is still being displayed and an update as required. Restart the computer after each device driver update to complete troubleshooting it.
Автор | Сообщение | ||
---|---|---|---|
Заголовок сообщения: NMI: Parity Check / Memory parity error зашел в тупик……. Добавлено: 27 июн 2009 05:00 |
|||
|
При установке винды, по началу ноут просто вис. Оказалось жестяк сбойный, поменяли, сейчас выдает такую ошибку, NMI: Parity Check / Memory parity error. Я с такой проблемой первыйраз столкнулся, даже не знаю что с ним делать, развожу руки. Может кто подмогнет немного? _________________ Если человек говорит что знает все, значит, он полный дурак. |
||
Вернуться к началу |
|
||
Артур.Т |
Заголовок сообщения: Добавлено: 27 июн 2009 13:09 |
|
А модель апарата трудно написать? |
Вернуться к началу |
|
Gaal Gyorgy |
Заголовок сообщения: Добавлено: 27 июн 2009 19:56 |
||
|
NMI parity check может обозначать все что угодно. Но в первую очередь — аппаратные проблемы. Я лично смог заработать такое сообщение на своем IBM, после того как угробил USB в ЮМ 82801DBM. При этом компьютер работает, но при подключении у-в — BSOD. |
||
Вернуться к началу |
|
||
ccdevice |
Заголовок сообщения: Добавлено: 30 июн 2009 03:15 |
|
Артур.Т писал(а): А модель апарата трудно написать? Это встречается не только на данной модели аппарата. А вообще его зовут Toshiba Satellite A100-811 _________________ Если человек говорит что знает все, значит, он полный дурак. |
Вернуться к началу |
|
Хе-Хемуль |
Заголовок сообщения: Добавлено: 30 июн 2009 13:43 |
|
Цитата: надо будет выпаивать контроллер? попробуйте — отпаяйте. Софтово обычно подобное не лечится. Если не поможет — значит проблема была все-таки не в сетевухе. Правда, если сетевуха BGA, то экспериментировать без отлаженной технологии пайки не рекомендую. |
Вернуться к началу |
|
ccdevice |
Заголовок сообщения: Добавлено: 03 июл 2009 06:57 |
|
Хе-Хемуль писал(а): Цитата: надо будет выпаивать контроллер? попробуйте — отпаяйте. Софтово обычно подобное не лечится. Если не поможет — значит проблема была все-таки не в сетевухе. Правда, если сетевуха BGA, то экспериментировать без отлаженной технологии пайки не рекомендую. Чип бга, но отпайка ничего не дала, таже ошибка. Значит дело в другом. Вот только в чем он ничего более не говорит. Что, ни у кого такой проблемы не возникало никогда? Помогите. Уже не знаю на что думать. Может все таки биос. _________________ Если человек говорит что знает все, значит, он полный дурак. |
Вернуться к началу |
|
Mobimas |
Заголовок сообщения: Re: NMI: Parity Check / Memory parity error зашел в тупик… Добавлено: 26 май 2012 13:14 |
|
Тема старая, но вопрос может оказаться актуальным. |
Вернуться к началу |
|
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения |
Люди добрые :sos:,
уже третий месяц подряд я борюсь с одной проблемой — срыв работы компа. Во время работы как ниоткуда на экране появляется синее окно с сообщением:
Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI Channel Check/ IOCHK
***The system has halted***
Что я только не перепробовал.:quest: И на да вирусы, spyware и malware проверял по несколько раз, потом даже полностью всю опер. систему сменил с XP Pro на XP Home Edition:wow:, но проблема снова появляется.
Если кто что-нибудь имел уже в этом роде, буду рад доброму совету. Спасибо заранее.
Для начала почитай здесь:
[Только зарегистрированные пользователи могут видеть ссылки]
Тут можно посоветовать — прошить более новую версию БИОС или найти устройство которое дает сбой последовательным отключением и также найти новые дровишки для него
NMI Channel Check/ IOCHK
***The system has halted***
Надо менять память или попробовать постоянно ее охлаждать
Но думаю менять
Персональный блог Кота ДаWINчи.
Избавление от NMI: Parity Check/Memory Parity Error
Недавно мне на ремонт приносили компьютер HP Invent DX-2000. Хозяин не только хотел почистить его, но и установить новую операционную систему. Вместо Windows XP Pro поставить Windows 7 (или даже 8.1).
Но более новая система не хотела устанавливаться на старенькое «железо». После вполне нормальной установки системы и всех необходимых для нормальной работы ПК драйверов, ОС начинала «падать в синий экран» с надписью об ошибке:
NMI: Parity Check/Memo ry Parity Error The system has halted
Сперва я подумал, что это проблема с работоспособностью самого компьютера, но тесты памяти, процессора, жесткого диска ничего не дали. Замена комплектующих на аналогичные заведомо исправные тоже не дала ответа на вопрос. Тогда я решил обратиться к интернету. Ведь не я один попал в такую ситуацию, наврное подобные проблемы уже встречались другим пользователям ПК от HP…
И ответ я нашел на одном из англоязычных форумов:
Press F10 while booting , Go to BIOS — Advanced — Bus Options — Disable PCI SERR# Number
то есть, проблема решалась очень просто — надо было в настройках BIOS отключить опцию PCI SERR# Number. После этого все вылеты прекратились.
Особо акцентирую, что данное решение относится только к компьютерам модели HP Invent DX-2000 .
10-08-2012 10:33 AM — last edited on 11-02-2012 01:33 PM by ShaunMN
1. Product Name and Number: Hp Pavilion dv2700 (dv2750es), S/N
2. Operating System installed (if applicable): previously had Windows Vista, now Windows 7 32 bits
3. Error message (if any):
*** Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity Check / Memory Parity Error
*** The system has halted ***
4. Any changes made to your system before the issue occurred:
After a failure in the operating system (Windows Vista), where the screen is divided into eight (8) tiny screens and having no recovery disk, choose to install Windows 7 32-bit, to see if it solved the problem, but remains the same and now comes up an error message: ( *** Hardware Malfunction, Call your hardware vendor for support, NMI: Parity Check / Memory Parity Error, *** The system has halted ***), sometimes the screen is normal and frequent moments is divided into eight (8), and reinstall Windows Vista, but can not remember what was in architecture (32 or 64), currently with Windows Vista 32-bit, but this eight (8) displays, and continues to show me the error message above.
I hope I can help, I still think it is a problem with the video driver, greetings and thanks in advance for your support.