Oblivion.ini — детальная настройка
Каждый раз при загрузке игры Oblivion считывает разнообразные данные, находящиеся в файле Oblivion.ini, который находится в папке Documents and Settings[User]My DocumentsMy GamesOblivion где [User] — логин под которым вы заходите в систему.
Этот файл легко редактируется в любом текстовом редакторе. Перед тем как начать рекомендуется выставить все оптимальным для вас образом все внутриигровые опции и сохранить где-нибудь копию Oblivion.ini на всякий случай.
Если вы хотите узнать величину какого-нибудь параметра по умолчанию, вы можете найти его в файле Oblivion_default.ini, который находится в корневой папке игры.
Если вы хотите вернуть начальный Oblivion.ini, просто сотрите существующий и запустите игру – она автоматически создаст новый файл со значениями по-умолчанию. Это полезно если после твиканья игра перестала запускаться, но имейте ввиду, что при этом вы теряете все твики и внутриигровые настройки.
Действенность этих твиков меняется от системы к системе, но обычно они дают хоть какое-то улучшение. Мною были протестированы все переменные в Oblivion.ini и выбраны те, которые могут повысить производительность игры
Ниже предвидены переменные, которые могут помочь вам оптимизировать игру, они разделены по группам.
bAllowConsole=1 – эта переменная позволяет пользоваться внутриигровой консолью (1-разрешить), поэтому нет причин ставить здесь 0.
bAllowScreenShot=1 – если стоит 1, то тогда вы можете делать скриншоты в игре путем нажатия кнопки PRINT SCREEN. Скриншоты помещаются в корневую папку игры в формате BMP. Также вы можете использовать внешние программы для снятия скриншотов, такие, как например FRAPS, но это уже как кому нравится больше.
SScreenShotBaseName=ScreenShot – указывает какое имя давать скриншоту. После названия будет идти цифра (например, ScreenShot12.bmp). Параметр, который будет ниже описан.
iScreenShotIndex=7 – определяет номер, который будет даваться следующему скриншоту.
iDebugText=12 – устанавливает уровень детализации отладочной информации, вызываемой консольной командой TDT (вы можете перематывать эту информацию кнопкой Scroll Lock, пока она активно). Минимальное количество полезных сведений дает iDebugText=2.
fDefaultFOV=75.0000 – определяет установленный по умолчанию радиус обзора при старте Oblivion’а. Может быть причиной глюков изображения, поэтому рекомендуется пользоваться вместо этой переменной консольной командой FOV.
fGlobalTimeMultiplier=1.0000 – скорость течения времени в Oblivion’е. Если повышать это значение выше 1, то время ускорится, если понижать ниже 1 –замедлится. Эта опция интересна, например тем чтобы понаблюдать за рассветом/закатом в ускоренном темпе.
bBorderRegionsEnabled=1 – если установлен ноль, то невидимые барьеры вокруг мира исчезнут, правда, не надейтесь, ничего интересного вы там не увидите.
iMaxDecalsPerFrame=10 – определяет максимальное количество кровавых следов. Будьте осторожны, так как этот параметр может повлиять на производительность в битвах (слишком много кровавых следов одновременно).
fDecalLifetime=10.0000 – определяет, сколько времени кровавые следы не будут исчезать (в секундах). Опять же, будьте осторожны, так как этот параметр может повлиять на производительность в битвах (слишком много кровавых следов одновременно).
fMinBloodDamage=1.0000 – определяет, сколько вы или вам должны нанести повреждений перед появлением кровавых следов.
bUse Joystick=0 – ставить 0, если у вас не подсоединен джойстик. Некоторые люди утверждают, что это подымает производительность.
bInstantLevelUp=0 – делает возможным поднятие уровня персонажа без отдыха в кровати.
bSaveOnInteriorExteriorSwitch=1 – контролирует, будет ли игра автоматически сохранятся при входе/выходе из зданий. Если поставить 0, то должно сократится время загрузки между входом/выходом из зданий.
bPrecipitation=1 – если поставить ноль – отключает эффект дождя.
bFull Screen=1 – отвечает за запуск Oblivion’а в оконном/полноэкранном режимах, может быть полезно, например, при проблемах с лаунчером.
iSize W=1280
iSize H=1024
Эти две команды определяют ширину (width) и высоту (height) в пикселях разрешения вашего монитора при игре. Может использоваться для выставления собственных разрешений (только в оконном режиме).
fGammaMax=0.6000
fGammaMin=1.4000
Эти опции будут полезны владельцам старых мониторов. Они регулируют яркость, но, в отличии от внутриигрового ползунка Brightness, в более широком диапазоне.
iShadowMapResolution=1024 – размер текстур, использующихся в тенях. Можете уменьшать их для повышения производительности в местности с большими количествами динамических теней (для увеличения всегда используется множитель 8).
bAllow30Shaders=0 – если поставить 1 позволяет видеокарте использовать Shader Model 3.0 (актуально только для видеокарт класса Nvidia GeForce 6600 или новей, ATI X1000 или новей). Для более подробной информации об использовании шейдеров в вашей системе смотрите в файле RendererInfo.txt находящейся в Documents and SettingsUserDocumentsMy GamesOblivion.
iActorShadowIntMax=10
iActorShadowExtMax=10
Эти два параметра повышают максимальные значения ползунков Interior и Exterior Shadows (по умолчанию 10). Очевидно, что повышение этих параметров ведет к потере производительности.
fSpecualrStartMax=1000.0000 – определяет максимальную дистанцию ползунка Specular Lighting. При повышении параметра вы сможете видеть отражения на дальних объектах (конечно за счет производительности).
fShadowFadeTime=1.0000 – определяет сколько времени в секундах уходит для появления/возникновения теней на предметах/персонажах.
bAllowPartialPrecision=1 – определяет какие шейдерные эффекты запущены в Partial Precision DX9 режиме. Отключение этой опции ведет к улучшению качества картинки но взамен нескольких FPS.
bUseRefractionShader=1 – контролирует эффект свечения/невидимости. Если поставить 0 заметно увеличивает производительность в местности с такими эффектами (особенно Ворот Обливиона, а также возле невидимых персонажей)
bDoTexturePass=1 – если поставить 0 уберет текстуры с почти всех объектов в игре. Может повысить FPS но по очевидным причинам не рекомендуется.
bDoSpecularPass=1 – если поставить 0 отключит эффект блеска на всех использующих его поверхностях (смотрите Specular Distance во внутриигровом меню). На некоторых системах может заметно повысить производительность.
bDoDiffusePass=1 – если поставить 0 уберет все динамическое освещение из игры. Не рекомендуется.
bDoCanopyShadowPass=1 – если поставить 0 убирает все тени от деревьев. Может повысить производительность в местах с множеством деревьев.
bDSoundHWAcceleration=1 – если поставить 0 отключит аппаратную поддержку звука (тоесть для воспроизведения не будет использоваться ваша звуковая карта). Можно отключить если у вас часто игра зависает, или выкидывает из нее.
bMusicEnabled=1 – если поставить 0 отключит музыку в игре. Негативно влияет на атмосферу игры но может дать приличный прирост производительности на некоторых системах (из-за того что музыка постепенно подгружается во время игры).
bSoundEnabled=1 – при 0 убирает все звуковые эффекты кроме музыки. Не рекомендуется в любых случаях (только если игра все время вылетает).
fMainMenuMusicVolume=0.6000 –регулирует громкость музыки в игре.
iMaxImpactSoundCount=32 – определяет максимальное количество каналов используемых при произведении звуков. Можете изменить на 24 или 16 для увеличения производительности, но может приводить к частым вылетам системы (особенно при аппаратной поддержке звука).
Всем пользователям рекомендуется воспользоваться твиками Памяти и Загрузки, мультипотоковые твики рекомендуются владельцам двуядерных и HyperThreading процессоров.
uInterior Cell Buffer=3
uExterior Cell Buffer=36
Эти параметры определяют сколько внутренних и внешних территорий будет буферизироватся в RAM’е. Заметьте размер uExterior Cell Buffer игра определяет сама, базируясь на переменной uGridstoLoad, чем это значение больше тем больше то значение. Для тех у кого 1 Гб RAM рекомендуется удвоить значения(6 и 72 соответственно), для тех у кого больше могу поэкспереметировать с большими числами. В любом случае вам лучше повышать также параметр iPreloadSizeLimit.
iPreloadSizeLimit=26214400 – определяет максимальное количество оперативной памяти используемой для загрузки территорий (в байтах). Для тех у кого 1 Гб RAM могут посоветовать удвоить эту величину (до 52428800), те, у кого 2 Гб RAM могут поставить 104857600.
bPreemptivelyUnloadCells=0 – если поставить 1 то игра автоматически будет выгружать те данные которые по ее мнению вам будут не нужны. Хотя у меня и 2 Гб RAM даже у себя я добился некоторых улучшений так что попробуйте.
bSelectivePurgeUnusedOnFastTravel=0 – при 1 не будут загружаться ненужные данные при использовании Fast Travel’а. Поможет уменьшить нагрузку на память так что рекомендуется 1.
bUseHardDriveCache=1 – так как Windows все-равно будет использовать кэш жесткого диска автоматически то этот параметр не имеет значения, но все-таки на всякий случай поставьте 1 возможно это уменьшит подтормаживания.
bBackgroundLoadLipFiles=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bLoadHelmetsInBackground=1
iBackgroundLoadLoading=1
bBackgroundPathing=1
Эти опции относятся к загрузкам окружения. Рекомендуется поставить все на 1 ,хотя время загрузки при входе/выходе увеличится но зато будет меньше тормозить в самом процессе игры.
bUseBackgroundFileLoader=0 – эта опция повышает производительность на некоторых системах, но я заметил что иногда производит вылеты из игры поэтому для баланса рекомендуется оставить 0.
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
iNumHavokThreads=5
iThreads=9
iOpenMPLevel=10
Все эти опции подходят для двуядерных и HyperThreading (виртуальное 2 ядро) процессоров, позволяет разделять некоторые процессы в игре на несколько парралельных. Заметьте что если вы будете ставить в параметрах iNumHavokThreads, iThreads и iOpenMPLevel большие значения это не значит, что их на самом деле столько, потому что система сама определяет максимальное количество таких процессов в зависимости от уже запущенных.
uGridsToLoad=5 – повышение этого параметра (всегда нечетное тоесть 5,7,9,11) приводит к увеличению радиуса детальной прорисовки от персонажа. Повышение параметра сильно влияет на время загрузок/погрузок территорий а также очень влияет на производительность. По умолчанию стоящая 5 оптимальное между соотношением качество/производительность.
uGridDistantTreeRange=15
uGridDistantCount=25
Обе опции в комбинации дают увеличение дальности видимости деревьев. Увеличение параметра uGridDistantTreeRange само по себе не дает видимого эффекта, но если одновременно повысить uGridDistantCount то вы будете видеть деревья еще дальше. Сильное увеличение этих параметров приводит к драматическим последствиям, ужасным тормозам и очень большому времени загрузки локации.
uGridDistantTreeRangeCity=4
uGridDistantCountCity=4
Работают также как и две предыдущих параметра но с одним отличием – они увеличиваю дальность видимости деревьев в городах.
fLandTextureTilingMult=2.0000 – понижение этой величины может уменьшить очевидные черепичные следы, проявляющиеся на текстуре земли, но к несчастью также искажает текстуры которые находятся поблизости от игрока.
iMinGrassSize=120 – величина отвечает за «густоту» травы. Чем меньше будет число тем более редкой будет трава в густых травянистых областях. Хорошо повышает производительность, но территории будут казаться более пустынными. Число 120 оптимальный выбор между производительностью и тем чтобы травы было достаточно визуально.
fGrassEndDistance=8000.0000
fGrassStartFadeDistance=7000.0000
Верхние две опции регулируют расстояние когда трава будет исчезать и расстояние на котором она начнет постепенно редеть перед исчезновением. Вы можете увеличить производительность, понизив эти величины, а также уменьшив разницу между ними.
bGrassPointLighting=0 – если поставить 1 трава будет с более красивым освещением, и конечно это снизит производительность.
bDrawShaderGrass=1 – если поставить 0 убирает всю траву. Очевидно, что это повысит производительность но в замен реализма.
iTreeClonesAllowed=1 – если стоит 1 то все модели деревьев будут уникальными что понизит производительность в местах с множеством деревьев.
iCanopyShadowScale=512 – определяет размер текстур тени деревьев, чем меньше тем они менее красивые, но производительность увеличивается. Менять нужно с множителем х8 (попробуйте поставить 128, к примеру).
bEnableTrees=1 – если поставить 0 убирает все деревья из игры что есть очень некрасиво и нереалистично, особенно на наружных территориях.
bForceFullLOD=0 – заставляет загружаться LOD полностью, что увеличивает качество деревьев за счет небольшой потери производительности.
bUseWaterReflectionsMisc=1
bUseWaterReflectionsStatics=1
bUseWaterReflectionsTrees=1b
UseWaterReflectionsActors=1
Параметры для включения (поставить 1) дополнительных отражений на воде. При включении близлежащие деревья, объекты и персонажи будут отражаться в воде. Может особо понизить производительность в богатой деревьями/объектами/персонажами местности.
uDepthRange=125 – регулирует насколько глубоко можно что-то разглядеть в воде сверху. Если увеличивать, то могут случатся некоторые баги, а также снизится производительность.
bUseWaterDepth=1 – если поставить 0 то вода становится непроглядной, тоесть вы не сможете ничего увидеть сверху. Повышает производительность за счет некоторого реализма.
uNumDepthGrids=3 – также меняет водную видимость, если уменьшить то вода будет менее прозрачной. Если сильно увеличить появляются глюки, если поставить 1 то решает проблему с командой uGridsToLoad с числом больше 5 а также повышает производительность.
bUseWaterLOD=1 – если поставить 0 убирает всю воду.
fSurfaceTileSize=2048.0000 – размер текстур поверхности воды. Если поставить поменьше можно сделать чтобы было больше но более маленьких волн.
bUseEyeEnvMapping=1 – если поставить ноль убирает маппинг глаз персонажей. Делает их менее реалистичными, не зависимыми от окружения персонажа но может слегка повысить производительность.
bDisableHeadTracking=0 – если поставить 1 то отключает наблюдение за вами (вождение головой) персонажей а также вас за другими персонажами в режиме от 3 лица. Не влияет на производительность поэтому не рекомендуется.
bFaceGenTexturing=1 – если поставить 0 то текстуры генератора лиц будут убраны, это значит что все лица будут выглядеть более расплывчатой и такие фишки как старческие морщины тоже исчезнут. Слегка увеличивает производительность.
bFaceMipMaps=1 – если поставить 0 то лица персонажей станут менее детализированными но это слегка повысит производительность.
SMainMenuMovieIntro=Oblivion iv logo.bik
SIntroSequence=bethesda softworks HD720p.bik,2k games.bik,game studios.bik,Oblivion Legal.bik
Эти строки задают какие при старте Oblivion’а будут прикручиваться видеоролики. Если оставить параметры пустыми, то стартовые ролики показываться не будут, что уменьшит время попадания в главное меню а также уменьшит использование памяти.
SMainMenuMovie=Map loop.bik – это дополнительная опция для тех кто хочет убрать анимированную карту в главном меню.
fDlgFocus=2.1000 – отвечает за приближение камеры при разговоре с персонажами. Цифра 4.0000 эквивалент не приближению вовсе. Как по мне так 3.0000 подходит
bHealthBarShowing=0 – если поставить 1 то над врагами в бою будет маленькая желтая полоса с их здоровьем, альтернатива шкале здоровья посреди экрана.
iSafeZoneX=5
iSafeZoneY=5
iSafeZoneXWide=5
iSafeZoneYWide=5
Эти опции определяют «Безопасную зону» для вашего HUD. Уменьшение этих значений до 5 опустит некоторые элементы HUD еще ниже, что сделает их менее навязчивыми.
BlurShaderHDRInterior
BlurShaderHDR
BlurShader
Две первые опции используются для настройки HDR, а третья для Bloom. Некоторые люди говорят что с некоторыми параметрами BlurShader можно добиться близкого по качеству к HDR картинки только с Bloom.
fSkyBrightness=0.7000
fAlphaAddInterior=0.8500
fBlurRadius=0.0600
iNumBlurpasses=3
iBlendType=2
С этими величинами надо либо экспериментировать самому, либо найти того, кто скажет оптимальный вариант. Могут вызывать некоторые визуальные баги типа странного цвета воды и т.п.
Вот, пожалуй, и все основные параметры, изменив которые вы можете улучшить (или ухудшить J) производительность игры.
П.С. Я НЕ рекомендую пользоваться ini-файлами других игроков, так как тут не бывает «ботинок одного размера», лучше самому все настроить под себя.
На основе статьи Koroush Ghazi, опубликованной на www.tweakguides.com
Перевод выполнил Zeranus, редактирование и верстка – AlPo aka АлПо
You are viewing our Forum Archives. To view or take place in current topics click here.
- Forum Archives Index
- Elder Scrolls Forum
- Is There a Way to Change Your FOV in Oblivion?
Is There a Way to Change Your FOV in Oblivion?
Status: Offline
Joined: Jul 05, 201012Year Member
Posts: 859
Reputation Power: 34
Status: Offline
Joined: Jul 05, 201012Year Member
Posts: 859
Reputation Power: 34
Does anyone know if there is a way to change your FOV on oblivion for PC?
#2. Posted: Tue May 22, 2012 6:42 pm
Status: Offline
Joined: Apr 10, 201210Year Member
Posts: 1,456
Reputation Power: 68
Status: Offline
Joined: Apr 10, 201210Year Member
Posts: 1,456
Reputation Power: 68
If people don’t know what F)V means, it is Field of View. And yeah I am pretty sure you can do it.
- 0useful
- 0not useful
#3. Posted: Wed May 23, 2012 4:41 am
Status: Offline
Joined: Oct 04, 201012Year Member
Posts: 1,514
Reputation Power: 72
Status: Offline
Joined: Oct 04, 201012Year Member
Posts: 1,514
Reputation Power: 72
yes you can change your FOV temp like this :-
Set fov ingame to whatever you want by bringing down the console and type, fov 90 (change 90 to whatever fov you want to use). Save the game and exit.
perma fix :-
Under [Display] in the Skyrim.ini add these 2 commands:-
fDefaultWorldFOV=90
fDefault1stPersonFOV=90
Again, changing 90 to whatever fov you want.
It may be a little overkill but it works for me.
- 0useful
- 0not useful
- Forum Archives Index
- Elder Scrolls Forum
- Is There a Way to Change Your FOV in Oblivion?
You are viewing our Forum Archives. To view or take place in current topics click here.
Во время игры нажмите «тильду» [~], для того чтобы вызвать консоль. После чего вводите один из нижеприведенных кодов, для активации необходимого действия:
tfc — режим «свободной» камеры
psb — получить все заклинания
modpcs skill 100 — получить 100 очков к способностям
modpca luck 100 — получить 100 очков к «удаче» (возможен любой другой скилл)
player.additem 0000000F ‘количество’ — получить необходимое количество золота, вписав его в строку в кавычках
player.setstage <Уровень> — получить специальный квест
Showbirthsignmenu — позволяет сменить знак рождения
showclassmenu — позволяет сменить класс
hairtint (red/green/blue) — позволяет сменить цвет волос
FOV # — сменить вид камеры обзора из глаз
player.setlevel 1 — сменить уровень персонажа (1-255)
SexChange — сменить пол
caqs — выполнить все квесты
SSG — заглянуть графическое окно
showSpellmaking — переносит героя к алтарю, который позволяет создание необходимого заклинания
qqq — выход из игры
advlevel — поднять уровень
advskill skill # — поднять нужное количество очков для способности, к примеру: advskill blade 4 (повысит владение мечами на 4 очка)
player.additem<количество>- получить необходимое количество определенного предмета
SetPCFame — повысить славу
SetPCInfamy — понизить репутацию
player.AddSpell 00000000 — необходимое заклинание и его мощность
player.payfine — стража прекращает охоту за вами, а ваши долги перед ними сразу пропадают
stopcombat — немедленно прекратить текущую драку
help — возможные консольные команды
ock [1-100] — запереть выбранную дверь или контейнер (1-100)
setscale number — изменить размер предмета
player.completequest — убрать активированное заклинание
player.setcrimegold 0 — отменить охоту за вашу голову
player.removespell — убрать выбранное заклинание
resurrect — воскресить выбранного человека или создание
savegame [название файла] — сохранить игру
setcamerafov [градусы] — выбрать определенный градус наклона камеры (стандарт — 75)
set timescale to <число> — изменить скорость времени
togglemapmarkers — открыть все локации на карте
showfullquestlog [id — квеста] — показать все тексты квестов
showquestlog 1 — показать выполненные тексты квестов
showquestlog 0 — показать текст текущего квеста
showquesttargets — показать мишени выполнения квестов
showquestlog — показать текст квеста
ShowClassMenu — перейти на экран выбора класса
ShowRaceMenu — перейти на экран выбора расы
ShowBirthSignMenu — перейти на экран выбора знака
player.placeatme — создать нейтрального героя на выбранной локации
coc testinghall — телепортировать героя
coc toddtest — секретная телепортация (к разработчикам)
TAI — выбрать уровень искусственного интеллекта
tfh — настроить режим помощи
TG — настроить режим травы
TLV — настроить режим листьев
TS — настроить режим неба
TT — настроить режим деревьев
tws — настроить режим воды
TFOW — настроить режим тумана
Game screen showing the Console Command line. Light Bright toggled off. Wanted Poster set as reference.
Game screen showing the Console Command line. Light Bright toggled on. Wanted Poster set as reference.
- For commands in other games, see Console Commands.
Console Commands are a debugging tool available to PC players, adding a wide range of functionality to the game. The tilde key ( ~ ` ) toggles the console screen open and closed. On most English language keyboards, it sits below the Escape (esc) key, and just left of the 1 (one) key.
Comparisons with other games[]
As with The Elder Scrolls III: Morrowind and The Elder Scrolls V: Skyrim, console commands are only available in the PC version of the game.
The console[]
Entering codes[]
- Codes are not case sensitive; «a» is the same as «A.»
- Codes are shown as:
Code <Variable> <#>
- The
<
and>
are not entered with the code, - # is replaced by the desired quantity.
- The
- Prefix refers to a code needing a prefix to work as intended.
setlevel <#>
will have no effect.player.setlevel <#>
will set your level to <#>.
- The code to add an item is listed as:
AddItem <ItemID> <#>
- If you wanted to add 500 gold, it would be entered as:
player.additem F 500
- If you wanted to add 500 gold, it would be entered as:
Targeting[]
To target an object, open the console and click the object. Its name will appear at the top center of the screen. An item targeted in the console is also called a reference.
Short code[]
Short code refers to a code having a short form that can be used interchangeably with the long form.
ToggleFogOfWar
is the long code form.TFOW
is the short form. If possible only this form is given.
Subpages[]
Alchemy | Armors | Items |
---|---|---|
Potions and Poisons Apparatus Ingredients |
Heavy Light Clothing Jewelry |
Books Keys Miscellaneous Soul Gems Sigil Stones |
Weapons | Magic | Other |
Blade Blunt Staves Bows Arrows |
Magic Diseases |
Characters Locations Weather |
Toggle commands[]
Command | Effect |
---|---|
showsubtitle | Toggles NPC subtitles |
tai | Toggle AI |
tcai | Toggle combat AI |
tcl | Toggle collision. If done with no target, toggles noclip on player. |
pcb | Purge cell buffer |
tdetect | Toggle AI detection |
tdt | Toggle debug text |
tfc | Toggle freeflying camera |
tfow | Toggle fog of war; entire local area map revealed. |
tfh | Toggle full help |
tg | Toggle grass |
tgm | Toggles God Mode |
thd | Toggle Heads up Picture in Picture |
tlb | Toggle Lite Brite. This greatly brightens the world, and significantly improves performance. |
tll | Toggle land LOD |
tlv | Toggle leaves |
tm | Toggles menus |
tmg | Toggle Motion Guide |
tmm <#> | Toggle all map markers 1=Show 0=Hide |
ts | Toggle sky |
tt | Toggle trees; All trees turn invisible, but still clip. |
twf | Toggle wireframe mode |
twr | Toggle water radius |
tws | Toggle water rendering |
Targeted commands[]
Command | Effect |
---|---|
activate | Activate target |
additem <BaseID> <qty> | Adds item to inventory |
disable | Disables an object or NPC, removing it from the world. |
enable | Enables an object or NPC, bringing it back into the world. |
removeitem <BaseID> <qty> | Removes item from player character’s inventory |
equipitem <BaseID> <NoUnequip> | Force equips an Item, must be in target’s inventory. NoUnEquip 1 prevents the item from being unequiped. 0 or leaving it blank will equip it with normal behavior. |
removeallitems | Removes all items from player character’s inventory |
addspell <SpellCode> | Adds spell to character’s spell list |
removespell <SpellCode> | Removes spell from character’s spell list |
dispel <SpellCode> | Dispels a specific magic effect from target. Works on enchantment effects affecting target. |
dispelallspells | Dispel all spell-based magic effects from target. Does not work on enchantment effects affecting target. |
createfullactorcopy | Clones target actor. Warning: if you copy a follower and then disable them, the game will act as if they were still following you, thus not allowing you to recruit any more members of that faction until that clone is killed or sent away. |
deletefullactorcopy | Deletes a clone of the target actor |
DuplicateAllItems <refID> | Duplicates all items from the target container to the referenced container. |
getav <attribute> | Get value of attribute, <attribute> includes basic attributes (strength, intelligence, etc.), derived attributes (health, magicka, etc.), NPC-only attributes (aggression, responsibility, etc.), skills (blade, blunt, etc.), and various spell effects. |
setav <attribute> <#> | Sets value of attribute. |
kill <victim> | Kills actor; Specifying <victim> will assign credit for the kill (quest updates, bounty, etc.). |
lock <#> | Locks Target. <#> is the degree of complexity (1–99). 100 is unpickable/needs a key. No <#> will relock to the original level. |
unlock | Unlocks targeted object. |
moddisposition <ID> <+/-#> | Modify <target> disposition toward <ID> by <#>. |
moveto <refID/location > | Moves <target> to <refID> or <location>. e.g. moveto player |
payfine | Pays character’s criminal fines |
payfinethief | Pays criminal fines without removing stolen items from inventory |
placeatme <BaseID> <#> | Spawns a new copy of object in front of player. |
resurrect <#> | Resurrects target actor; 1 will make the target get up instead of respawning, thus allowing them to keep their equipment. If a corpse has vanished already, it will also need to be enabled. |
SetActorFullName <name> | Sets actor’s name; <name> must be in quotes if it contains a space, e.g. «Jagar Tharn» |
setcrimegold <#> | Sets specified bounty on target |
setlevel <#> | Changes target’s level |
SetOpenState <#> | Changes the opened/closed/locked state of a door; 1 will unlock and, if possible, open any door. 0 will close a door, if possible. |
SetOwnership <BaseID/FactionID> | Changes ownership of targeted item; No <owner> flag = Player |
stopcombat | Stops target combat |
startcombat | Starts target combat |
startconversation <refID>, <topic parameter?> | Starts NPC conversation. WARNING: Failed use may cause player to get stuck, NPCs to freeze, and random dialogue to play. |
- Most «Target commands» can be used on the player by targeting or prefixing with
Player.
in the console window. Some commands, such asKill
orDisable
will crash the game when used on the player, while others may produce unexpected results.
Quest commands[]
Command | Effect |
---|---|
completequest <qID> | Completes quest. |
caqs | Completes all quest stages. |
GetStage <qID> | Shows quest stage for <qID>. |
player.completequest <qID> | Removes quest from list. (Does not complete it. Will set any NPC following you for the quest to neutral. The NPC will follow, but not fight, and attack you if you hit them.) |
ShowQuestTargets | Shows active quests ID and stage. |
SetStage <qID> <Stg> | Advances <qID> to <stg>. Useful for bugged quests. (Increase the stage by 10.00 for each separate stage; 10.00 is accepted the quest.) |
setquestobject <BaseID> <flag> | Set Quest Object 1=Quest 0=NoQuest |
showfullquestlog <qID> | Shows all log entries for <Quest>. |
showquestlog | Show quest log. |
showquestlog 0 | Show current quest log. |
showquestlog 1 | Show completed quest log. |
sq | Show all quests and stage |
sqt | Show current quest |
movetoqt | Teleport to quest target. |
Character commands[]
Command | Effect |
---|---|
advlevel | Force a level up |
advskill <skill> <#> | Force a skill up # levels |
player.setAV <Ability/attribute> <#> | Change your current ability/attribute |
player.setlevel <#> | Change level to 1–255 |
SetPCFame | Set fame |
SetPCInfamy | Set infamy |
SexChange | Change Gender |
ShowRaceMenu | Change race/face/sex/name |
ShowBirthsignMenu | Changes Birthsign |
ShowClassMenu | Changes Class |
ShowEnchantment | Enchanting window |
ShowSpellMaking | Spell creation screen |
swdp | Shows those detecting the player |
modpca <attribute> <#> | Adds # points to an attribute |
modpcs <skill> <#> | Adds # points to the skill |
psb | Add all spells to player |
addscriptpackage 0009E69B | Makes the target a follower of Hero. |
Setscale <#> | Makes the target a certain size. |
- Most «Character commands» can be used on any NPC by targeting them in the console window, and typing the code without the
Player.
prefix.
Other[]
Command | Effect |
---|---|
bat <filename> | Executes the file with name <filename> |
coc <location> | Teleport to <location>(Center on Cell) |
coe <X>,<Y> | Teleport to exact <location> coordinates |
enableplayercontrols | Enables player control during cinematic mode |
fov <value> | Changes the field of view of the player (0–180) |
fw <ID> | Forces specified weather conditions, without transitions |
killall | Kills all creatures in loaded area |
prid <refId> | Picks reference (Console target) by ID |
qqq | Exits the game without using menus |
save <name> | Save game; Tag 1 to save as [Name.ess.txt] |
saveini | Save ini settings |
show | Shows value of global variable |
set <globalvar> to <value> | Set Global Variable |
setdebugtext | Selects Debugging Info |
set timescale to <#> | sets the speed of how fast time advances in-game. Default=30 Realtime=1 |
ssg | Creates a window with the full game scene graph |
sw <ID> | Set Weather |
getgs <game setting> | Get Game Setting |
setgs <game setting> <value> | Set Game Setting |
Game screen showing the Console Command line. Light Bright toggled off. Wanted Poster set as reference.
Game screen showing the Console Command line. Light Bright toggled on. Wanted Poster set as reference.
- For commands in other games, see Console Commands.
Console Commands are a debugging tool available to PC players, adding a wide range of functionality to the game. The tilde key ( ~ ` ) toggles the console screen open and closed. On most English language keyboards, it sits below the Escape (esc) key, and just left of the 1 (one) key.
Comparisons with other games[]
As with The Elder Scrolls III: Morrowind and The Elder Scrolls V: Skyrim, console commands are only available in the PC version of the game.
The console[]
Entering codes[]
- Codes are not case sensitive; «a» is the same as «A.»
- Codes are shown as:
Code <Variable> <#>
- The
<
and>
are not entered with the code, - # is replaced by the desired quantity.
- The
- Prefix refers to a code needing a prefix to work as intended.
setlevel <#>
will have no effect.player.setlevel <#>
will set your level to <#>.
- The code to add an item is listed as:
AddItem <ItemID> <#>
- If you wanted to add 500 gold, it would be entered as:
player.additem F 500
- If you wanted to add 500 gold, it would be entered as:
Targeting[]
To target an object, open the console and click the object. Its name will appear at the top center of the screen. An item targeted in the console is also called a reference.
Short code[]
Short code refers to a code having a short form that can be used interchangeably with the long form.
ToggleFogOfWar
is the long code form.TFOW
is the short form. If possible only this form is given.
Subpages[]
Alchemy | Armors | Items |
---|---|---|
Potions and Poisons Apparatus Ingredients |
Heavy Light Clothing Jewelry |
Books Keys Miscellaneous Soul Gems Sigil Stones |
Weapons | Magic | Other |
Blade Blunt Staves Bows Arrows |
Magic Diseases |
Characters Locations Weather |
Toggle commands[]
Command | Effect |
---|---|
showsubtitle | Toggles NPC subtitles |
tai | Toggle AI |
tcai | Toggle combat AI |
tcl | Toggle collision. If done with no target, toggles noclip on player. |
pcb | Purge cell buffer |
tdetect | Toggle AI detection |
tdt | Toggle debug text |
tfc | Toggle freeflying camera |
tfow | Toggle fog of war; entire local area map revealed. |
tfh | Toggle full help |
tg | Toggle grass |
tgm | Toggles God Mode |
thd | Toggle Heads up Picture in Picture |
tlb | Toggle Lite Brite. This greatly brightens the world, and significantly improves performance. |
tll | Toggle land LOD |
tlv | Toggle leaves |
tm | Toggles menus |
tmg | Toggle Motion Guide |
tmm <#> | Toggle all map markers 1=Show 0=Hide |
ts | Toggle sky |
tt | Toggle trees; All trees turn invisible, but still clip. |
twf | Toggle wireframe mode |
twr | Toggle water radius |
tws | Toggle water rendering |
Targeted commands[]
Command | Effect |
---|---|
activate | Activate target |
additem <BaseID> <qty> | Adds item to inventory |
disable | Disables an object or NPC, removing it from the world. |
enable | Enables an object or NPC, bringing it back into the world. |
removeitem <BaseID> <qty> | Removes item from player character’s inventory |
equipitem <BaseID> <NoUnequip> | Force equips an Item, must be in target’s inventory. NoUnEquip 1 prevents the item from being unequiped. 0 or leaving it blank will equip it with normal behavior. |
removeallitems | Removes all items from player character’s inventory |
addspell <SpellCode> | Adds spell to character’s spell list |
removespell <SpellCode> | Removes spell from character’s spell list |
dispel <SpellCode> | Dispels a specific magic effect from target. Works on enchantment effects affecting target. |
dispelallspells | Dispel all spell-based magic effects from target. Does not work on enchantment effects affecting target. |
createfullactorcopy | Clones target actor. Warning: if you copy a follower and then disable them, the game will act as if they were still following you, thus not allowing you to recruit any more members of that faction until that clone is killed or sent away. |
deletefullactorcopy | Deletes a clone of the target actor |
DuplicateAllItems <refID> | Duplicates all items from the target container to the referenced container. |
getav <attribute> | Get value of attribute, <attribute> includes basic attributes (strength, intelligence, etc.), derived attributes (health, magicka, etc.), NPC-only attributes (aggression, responsibility, etc.), skills (blade, blunt, etc.), and various spell effects. |
setav <attribute> <#> | Sets value of attribute. |
kill <victim> | Kills actor; Specifying <victim> will assign credit for the kill (quest updates, bounty, etc.). |
lock <#> | Locks Target. <#> is the degree of complexity (1–99). 100 is unpickable/needs a key. No <#> will relock to the original level. |
unlock | Unlocks targeted object. |
moddisposition <ID> <+/-#> | Modify <target> disposition toward <ID> by <#>. |
moveto <refID/location > | Moves <target> to <refID> or <location>. e.g. moveto player |
payfine | Pays character’s criminal fines |
payfinethief | Pays criminal fines without removing stolen items from inventory |
placeatme <BaseID> <#> | Spawns a new copy of object in front of player. |
resurrect <#> | Resurrects target actor; 1 will make the target get up instead of respawning, thus allowing them to keep their equipment. If a corpse has vanished already, it will also need to be enabled. |
SetActorFullName <name> | Sets actor’s name; <name> must be in quotes if it contains a space, e.g. «Jagar Tharn» |
setcrimegold <#> | Sets specified bounty on target |
setlevel <#> | Changes target’s level |
SetOpenState <#> | Changes the opened/closed/locked state of a door; 1 will unlock and, if possible, open any door. 0 will close a door, if possible. |
SetOwnership <BaseID/FactionID> | Changes ownership of targeted item; No <owner> flag = Player |
stopcombat | Stops target combat |
startcombat | Starts target combat |
startconversation <refID>, <topic parameter?> | Starts NPC conversation. WARNING: Failed use may cause player to get stuck, NPCs to freeze, and random dialogue to play. |
- Most «Target commands» can be used on the player by targeting or prefixing with
Player.
in the console window. Some commands, such asKill
orDisable
will crash the game when used on the player, while others may produce unexpected results.
Quest commands[]
Command | Effect |
---|---|
completequest <qID> | Completes quest. |
caqs | Completes all quest stages. |
GetStage <qID> | Shows quest stage for <qID>. |
player.completequest <qID> | Removes quest from list. (Does not complete it. Will set any NPC following you for the quest to neutral. The NPC will follow, but not fight, and attack you if you hit them.) |
ShowQuestTargets | Shows active quests ID and stage. |
SetStage <qID> <Stg> | Advances <qID> to <stg>. Useful for bugged quests. (Increase the stage by 10.00 for each separate stage; 10.00 is accepted the quest.) |
setquestobject <BaseID> <flag> | Set Quest Object 1=Quest 0=NoQuest |
showfullquestlog <qID> | Shows all log entries for <Quest>. |
showquestlog | Show quest log. |
showquestlog 0 | Show current quest log. |
showquestlog 1 | Show completed quest log. |
sq | Show all quests and stage |
sqt | Show current quest |
movetoqt | Teleport to quest target. |
Character commands[]
Command | Effect |
---|---|
advlevel | Force a level up |
advskill <skill> <#> | Force a skill up # levels |
player.setAV <Ability/attribute> <#> | Change your current ability/attribute |
player.setlevel <#> | Change level to 1–255 |
SetPCFame | Set fame |
SetPCInfamy | Set infamy |
SexChange | Change Gender |
ShowRaceMenu | Change race/face/sex/name |
ShowBirthsignMenu | Changes Birthsign |
ShowClassMenu | Changes Class |
ShowEnchantment | Enchanting window |
ShowSpellMaking | Spell creation screen |
swdp | Shows those detecting the player |
modpca <attribute> <#> | Adds # points to an attribute |
modpcs <skill> <#> | Adds # points to the skill |
psb | Add all spells to player |
addscriptpackage 0009E69B | Makes the target a follower of Hero. |
Setscale <#> | Makes the target a certain size. |
- Most «Character commands» can be used on any NPC by targeting them in the console window, and typing the code without the
Player.
prefix.
Other[]
Command | Effect |
---|---|
bat <filename> | Executes the file with name <filename> |
coc <location> | Teleport to <location>(Center on Cell) |
coe <X>,<Y> | Teleport to exact <location> coordinates |
enableplayercontrols | Enables player control during cinematic mode |
fov <value> | Changes the field of view of the player (0–180) |
fw <ID> | Forces specified weather conditions, without transitions |
killall | Kills all creatures in loaded area |
prid <refId> | Picks reference (Console target) by ID |
qqq | Exits the game without using menus |
save <name> | Save game; Tag 1 to save as [Name.ess.txt] |
saveini | Save ini settings |
show | Shows value of global variable |
set <globalvar> to <value> | Set Global Variable |
setdebugtext | Selects Debugging Info |
set timescale to <#> | sets the speed of how fast time advances in-game. Default=30 Realtime=1 |
ssg | Creates a window with the full game scene graph |
sw <ID> | Set Weather |
getgs <game setting> | Get Game Setting |
setgs <game setting> <value> | Set Game Setting |
#62
Kat King
Kat King
-
- Авантюрист
- 119 сообщений
Отправлено 27 февраля 2014 — 09:12
странно что не сделали и тут … а какая команда просматривает инвентарь ?
а вот Kat King утверждает что работает на неписях inv
Комрад VladislavDragon, приношу тебе своё искреннее извинение. Действительно, консольной команды inv для Обливиона нет. Но, ещё моему младшему брату делали маленький мод, адаптирующий эту команду под консоль Обливиона. С тех пор этот мод и стоит в игрушке.
- Наверх
#63
0101010010101
0101010010101
-
- Новенький
- 3 сообщений
Отправлено 09 июня 2014 — 12:46
Люди как изменить FOV в игре?! А то у меня квадратный монитор, разрешение в игре 1280х1024.
FOV в игре 75, я меняю его через консоль на 100 но он сбрасывается когда я переключаюсь на вид от 3-го лица.
А при изменении от 3-го лица вообще не меняется.
З.Ы. Игра лицензия золото издание. Без всяких модов и патчей.
- Наверх
#64
Д.К.
Отправлено 09 июня 2014 — 15:13
Попробуйте этот мод — с ним настраивать FOV гораздо проще. Обязательно ознакомьтесь с ридми!
- 0101010010101 это нравится
- Наверх
#65
0101010010101
0101010010101
-
- Новенький
- 3 сообщений
Отправлено 09 июня 2014 — 16:26
Попробуйте этот мод — с ним настраивать FOV гораздо проще. Обязательно ознакомьтесь с ридми!
Спасибо! Помогло
- Наверх
#66
Сhaster
Сhaster
-
- Новенький
- 27 сообщений
Отправлено 18 августа 2014 — 12:58
coc testinghall — переносит в скрытую локацию
- Наверх
#67
Kapral
Отправлено 06 октября 2014 — 23:32
Есть в Обливион команда аналогичная SUCSM в Скайриме, изменяющая скорость движения свободной камеры?
- Наверх
#68
goodhannon
goodhannon
-
- Новенький
- 2 сообщений
Отправлено 14 апреля 2016 — 20:52
Ребят, я короче смог переключить в Обливионе с английской раскладки на русскую!Сейчас я вам расскажу как, это очень просто!
Заходим сюда «Документы, My games, Oblivion»
Затем находим Oblivion.ini
Заходим туда, и нажимаем ctrl+f и пишем English
Нас перекидывает сюда ;Language values: 0-English, 1-German, 2-French, 3-Spanish, 4-Italian
iLanguage=0
Вписываем такую штуку
;Language values: 0-English, 1-German, 2-French, 3-Spanish, 4-Italian, 5-Russian
iLanguage=5
Сохраняем, заходим в Облу, радуемся)))
Способ нашел сам)
Если есть какие-то вопросы писать сюда http://vk.com/supersied
Всем удачи!!!
- Наверх
#69
Karandra
Отправлено 14 апреля 2016 — 21:28
А ещё можно нажать Scroll Lock и не мучиться.
- Наверх
#70
Д.К.
Отправлено 14 апреля 2016 — 21:59
А ещё можно нажать Scroll Lock и не мучиться.
Если он есть. =
- LedyKora это нравится
- Наверх
#71
Karandra
Отправлено 14 апреля 2016 — 22:10
Если он есть. =
А где его нет?
- Наверх
#72
Д.К.
Отправлено 14 апреля 2016 — 22:16
Например, на моей нынешней клавиатуре. Предыдущую (полноценную) клаву я коротнул зарядом статического электричества, и теперь вынужден довольствоваться дефолтной доской, шедшей в комплекте с Устройством. А на ней Scroll’а нет, только Num и Caps. Хотя для меня это не критично, ибо единственное применение Scroll’у я находил только в Обле, а в него я пока что не играю.
- Наверх
#73
goodhannon
goodhannon
-
- Новенький
- 2 сообщений
Отправлено 14 апреля 2016 — 22:56
А ещё можно нажать Scroll Lock и не мучиться.
Понимаешь, не у всех есть такая клавиша.
Например у меня нет.
Так что тот способ поможет тем людям у которых нету данной клавиши
- Наверх
#74
Karandra
Отправлено 15 апреля 2016 — 05:24
Понимаешь, не нужно писать таким большин шрифтом.
- Наверх
#75
Kolovrad
Kolovrad
-
- Новенький
- 9 сообщений
Отправлено 15 ноября 2017 — 15:19
Доброго времени суток!Есть ли в Обливионе, код типа «INV»,что бы узнать ID предметов?
- Наверх
#76
AT_Sagor
Отправлено 15 ноября 2017 — 18:34
Доброго времени суток!Есть ли в Обливионе, код типа «INV»,что бы узнать ID предметов?
Команды не знаю, но есть мод для этого на нексусе, FormID Finder: https://www.nexusmod…ion/mods/16704/?
- Kolovrad это нравится
Тьма, — и больше ничего.
- Наверх
#77
Kolovrad
Kolovrad
-
- Новенький
- 9 сообщений
Отправлено 18 ноября 2017 — 05:10
- Наверх
#78
Valek
Отправлено 18 июня 2018 — 16:44
Всем доброго времени суток. Может быть кто нибудь знает консольную команду, как обнулить счетчик убийств в статистике. Проблема такова, что из за какого то из модов, у меня убийство дремор в режиме скрытности со спины на планах Обливиона засчитывается как убийство. Штрафа нет, но в статистику добавляется убийство, как будто я убил нейтрального НПС. Надоело то что стражники говорят что у меня руки по локоть в крови, и что я такой вот негодяй. Хотя я кроме Серого Принца никого нейтрального не убивал. А в статистике убийства уже зашкаливают.
- Наверх
#79
Kopenych
Отправлено 06 июля 2018 — 04:06
Стражники говорят «У тебя руки по локоть в крови» не из-за счётчика убийств, а из-за титула арены.
У меня с моей тактикой боя через невидимость и паралич тоже счётчик убийств тикает, но все мне улыбаются и радуются.
- Наверх
#80
AT_Sagor
Отправлено 06 июля 2018 — 14:54
У меня с моей тактикой боя через невидимость и паралич тоже счётчик убийств тикает, но все мне улыбаются и радуются.
Это ты просто им паралич накладываешь в момент улыбки.
- Kopenych это нравится
Тьма, — и больше ничего.
- Наверх
How to permanently change the FOV?
Hello!
Oblivion is set to have a field of view of 75° by default. I prefer a wider field of view (90°). How to permanently set it in Oblivion?
The «fov» command only works until I switch from 1st to 3rd person view and back, or until I mount a horse. Then the FOV is reset to 75. There’s also a «fDefaultFOV» setting in the Oblivion_default.ini file, but it seems to have no effect.
Please help.
-
Juan Cerda - Posts: 3426
- Joined: Thu Jul 12, 2007 8:49 pm
» Tue Nov 03, 2009 1:54 pm
Hello!
Oblivion is set to have a field of view of 75° by default. I prefer a wider field of view (90°). How to permanently set it in Oblivion?
The «fov» command only works until I switch from 1st to 3rd person view and back, or until I mount a horse. Then the FOV is reset to 75. There’s also a «fDefaultFOV» setting in the Oblivion_default.ini file, but it seems to have no effect.
Please help.
The DEfault_ini is not the correct file to edit — that is only a partial file the game uses to create the Oblivion.ini file if it does not find one (located in My GamesOblivion folder by default ) it is that ini file that you want to change (but I’m not sure if even changing it will make the change permanent )
-
oliver klosoff - Posts: 3436
- Joined: Sun Nov 25, 2007 1:02 am
» Tue Nov 03, 2009 5:42 pm
The DEfault_ini is not the correct file to edit — that is only a partial file the game uses to create the Oblivion.ini file if it does not find one (located in My GamesOblivion folder by default ) it is that ini file that you want to change (but I’m not sure if even changing it will make the change permanent )
Thanks for the fast reply Patriarch. Editing the default FOV in the Oblivion.ini file seems to work permanently indeed, however the menus and the HUD are then further away from the borders of the screen (http://img831.imageshack.us/img831/188/screenshot0d.jpg) and the mouse behaves oddly (I have to click further away from the buttons to activate them, like if I had to click where they’re positioned with the default FOV instead of where they really appear). Is there a way to fix this?
-
Richard Dixon - Posts: 3461
- Joined: Thu Jun 07, 2007 1:29 pm
» Tue Nov 03, 2009 5:40 pm
Thanks for the fast reply Patriarch. Editing the default FOV in the Oblivion.ini file seems to work permanently indeed, however the menus and the HUD are then further away from the borders of the screen (http://img831.imageshack.us/img831/188/screenshot0d.jpg) and the mouse behaves oddly (I have to click further away from the buttons to activate them, like if I had to click where they’re positioned with the default FOV instead of where they really appear). Is there a way to fix this?
Not sure but maybe using a mod that changes the UI like http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=11280 and here is an http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=21541 for it as well
Since they change the UI they may allow for better positioning and fix the mouse click positioning also !
-
Sarah MacLeod - Posts: 3422
- Joined: Tue Nov 07, 2006 1:39 am
» Wed Nov 04, 2009 3:55 am
Not sure but maybe using a mod that changes the UI like http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=11280 and here is an http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=21541 for it as well
Since they change the UI they may allow for better positioning and fix the mouse click positioning also !
I’m pretty sure menus will still look messed up even if you use a UI mod, you’re best bet is to use a mod to adjust you FOV. http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=23080 looks like it should do the job.
Edit: I think Streamline also has a setting to adjust your FOV, too.
-
Kahli St Dennis - Posts: 3517
- Joined: Tue Jun 13, 2006 1:57 am
» Tue Nov 03, 2009 8:49 pm
I installed FOV Modifier and OBSE and it works perfectly, thanks guys!
-
asako - Posts: 3296
- Joined: Wed Oct 04, 2006 7:16 am
Return to IV — Oblivion