Ошибка активов masterbundle hawaii version mismatch unturned

Всем привет. В этом руководстве я помогу людям у которых есть проблема с запуском карты ''Hawaii''. Сама проблема в том что при загрузке карты пишет в низу

27.07.2022

1,401 Просмотры

Всем привет. В этом руководстве я помогу людям у которых есть проблема с запуском карты ”Hawaii”. Сама проблема в том что при загрузке карты пишет в низу ”Queu position №1 (позиция в очереди №1)” или же ”map loading (загрузка карты)”. Это будет легко, так что погнали!

Как исправить ошибку Asset bundle error hawaii version mismatch.

Подготовка

Итак, для начала мы должны проверить целестность файлов игры. Это нужно сделать что бы
все работало нормально если вы ЧТО НИБУДЬ МЕНЯЛИ В ФАЙЛАХ ИГРЫ! или удаляли. заходим в библиотеку Steam. Ищем unturned. далее нажимаем на шестеренку:

далее нажимаем ”Свойства”, после чего переходим во вкладку ”Локальные файлы” :

далее нажимаем “проверить целестность файлов”.

После чего у вас пройдет проверка. ГОТОВО

Переустановка карты

Как вы поняли, мы собираемся переустанавливать саму карту. Для этого мы переходим в ”Steam Workshop” или же по русскому ”Мастерская Steam”. Дальше ищем саму карту. УЧТИТЕ, нужно писать ” HAWAII” по буквам – “H-A-W-A-I-I” тесть нужно писать ДВЕ буквы i, сам писал с одной буквой и немог постоянно найти карту, так что пишите с 2 буквами i.
дальше нам нужно установить САМУ карту и ASSETS для нее.

ВНИМАНИЕ – Автор должен быть SDGNelson

Если у вас уже установлена карта и ассетс то нужно отпистаься от продукта и опять подписаться.Если раньше вы играли на карте и вы хотите сохранить сохранение то перейдите в корневую папку игры (диск на котором игра – Program files x86 – steam – steamapps – common – Unturned) и перейдите в – worlds – singleplayer_0. скопируйте папку и положите на робочий стол что бы потом после установки опять поставить обратно ( желанно что бы сохранение было без модов но можете побробовать). Если вы переустановили все это щитайте что этот пункт завершен!

Графоний

Дальше нам нужно зайти в саму игру и поменять все настройки до МИНИМУМА! Все, этот мили-пиз#@%^ский этап завершен!

Последние шаги

Дальше нужно выйти из игры и перейти по : “steamappsworkshopcontent30493017 53 13 46 36″ – там будет папка ”Hawaii” и файл ”Map.meta”
Дальше копируем папку ”Hawaii” и вставляем в : “steamappscommonUnturnedMaps”Дальше переходим в : “steamappsworkshopcontent30493017 53 13 19 03” и копируем АБСОЛЮТНО ВСЕ ЧТО ТАМ ЕСТЬ.

И вставляем все это в : “steamappscommonUnturnedMapsHawaii”

ГОТОВО! Теперь можете зайти в игру, зайти на саму карту, и уже в самой карте выставить те настройки графона которие у вас были!

Пожайлуста, поставте лайк руководстве если все получилось, очень старался исправить проблему и помочь вам!

Hawaii version mismatch server on unturned server manager

Я переустановил мод на steam и на app, но проблема все еще возникает, каждый раз, когда я пытаюсь присоединиться к серверу, появляется ошибка, говорящая: hawaii assets version mismatch, это происходит потому, что моя карта мастерской требует активов из hawaii. Могу ли я как-то решить эту проблему?

На сервере просто установлена старая версия, я не думаю, что вы можете что-то сделать.

‘ERROR WHILE DOWNLOADING ASSET BUNDLE: CRC MISMATCH’ ERROR IS THROWN WHEN CHANGING ASSET VERSIONS

Как сделать:
1. Откройте прикрепленный пользователем проект “BundleCRC.zip”.
2. Перейдите в Окно > Управление активами > Адресаты > Группы
3. В правом верхнем углу выберите Build > New Build > Default Build Script
4. Войдите в режим воспроизведения
5. Нажмите кнопку “StartDownloading”
6. Измените версии активов в текстовых полях на “0.13.10.1”, “online/0.13.31.1/Android”.
7. Снова запустите кнопку

Ожидаемые результаты: отсутствие ошибок компилятора в консоли
Фактические результаты: ‘Error while downloading Asset Bundle: CRC Mismatch’ возникла ошибка

Переведено с помощью www.DeepL.com/Translator (бесплатная версия)

Загрузка…

Содержание

  1. Asset bundle error hawaii version mismatch
  2. Hawaii version mismatch server on unturned server manager
  3. ‘ERROR WHILE DOWNLOADING ASSET BUNDLE: CRC MISMATCH’ ERROR IS THROWN WHEN CHANGING ASSET VERSIONS
  4. Asset bundle error na3 version mismatch
  5. Asset bundle error metro version mismatch unturned
  6. Asset Bundle mismatch keeps returning.
  7. 2 Ответов
  8. Ваш Ответ
  9. Welcome to Unity Answers
  10. Подписаться на вопрос

Asset bundle error hawaii version mismatch

27.07.2022 1,221 Просмотры

Всем привет. В этом руководстве я помогу людям у которых есть проблема с запуском карты ”Hawaii”. Сама проблема в том что при загрузке карты пишет в низу ”Queu position №1 (позиция в очереди №1)” или же ”map loading (загрузка карты)”. Это будет легко, так что погнали!

Как исправить ошибку Asset bundle error hawaii version mismatch.

далее нажимаем “проверить целестность файлов”.

После чего у вас пройдет проверка. ГОТОВО

ВНИМАНИЕ – Автор должен быть SDGNelson

Если у вас уже установлена карта и ассетс то нужно отпистаься от продукта и опять подписаться.Если раньше вы играли на карте и вы хотите сохранить сохранение то перейдите в корневую папку игры (диск на котором игра – Program files x86 – steam – steamapps – common – Unturned) и перейдите в – worlds – singleplayer_0. скопируйте папку и положите на робочий стол что бы потом после установки опять поставить обратно ( желанно что бы сохранение было без модов но можете побробовать). Если вы переустановили все это щитайте что этот пункт завершен!

Дальше нам нужно зайти в саму игру и поменять все настройки до МИНИМУМА! Все, этот мили-пиз#@%^ский этап завершен!

И вставляем все это в : “steamappscommonUnturnedMapsHawaii”

ГОТОВО! Теперь можете зайти в игру, зайти на саму карту, и уже в самой карте выставить те настройки графона которие у вас были!

Пожайлуста, поставте лайк руководстве если все получилось, очень старался исправить проблему и помочь вам!

Hawaii version mismatch server on unturned server manager

‘ERROR WHILE DOWNLOADING ASSET BUNDLE: CRC MISMATCH’ ERROR IS THROWN WHEN CHANGING ASSET VERSIONS

Как сделать:
1. Откройте прикрепленный пользователем проект “BundleCRC.zip”.
2. Перейдите в Окно > Управление активами > Адресаты > Группы
3. В правом верхнем углу выберите Build > New Build > Default Build Script
4. Войдите в режим воспроизведения
5. Нажмите кнопку “StartDownloading”
6. Измените версии активов в текстовых полях на “0.13.10.1”, “online/0.13.31.1/Android”.
7. Снова запустите кнопку

Ожидаемые результаты: отсутствие ошибок компилятора в консоли
Фактические результаты: ‘Error while downloading Asset Bundle: CRC Mismatch’ возникла ошибка

Источник

Asset bundle error na3 version mismatch

430 уникальных посетителей
6 добавили в избранное

First of all, open steam.

Click on your steam name.

Click on Workshop Items.

Click on Subscribed items.

Click Unsubscribe From All.

You’re done unsubscribing.

Make sure to close Unturned before doing these steps, because the loaded mods are in your RAM and will not fix your problem if you didn’t close Unturned before doing these steps.

For easy access, make a shortcut to the 304930 folder and put it on your desktop.

Click either Library or Home.

Now that you’re at the Library, find and right click Unturned, hover Manage, and click Browse Local Files..

Great, you are now at the file directory! Click on steamapps.

Double click on workshop.

Double click on content.

Double click on 304930.

Select all by holding CTRL and A, then right click and hold shift then click Delete, so it dosen’t have to go to Recycle Bin.

You’re done deleting ALL mods.

For mods that causes errors, you don’t need to delete all folders. Just delete the folder with the conflicting workshop ID named on it.
How to find:
Go to the Unturned workshop directory like I told you how to delete all workshop folders.
Close Unturned first.

Let’s take Elver for example.

Type in there «metro.masterbundle»
Nice, you found the asset bundle name! To delete it, follow these steps.
Open the folder location.

You see that number thing near 304930? That’s the workshop ID.
If you search it on google, Elver will pop up.

Then click on the file ID on the directory. Delete the mod.

Step 2: Go to Libary.

Step 3: Find Unturned, left click on it, Click properties.

Step 4: Click Local Files.

Step 5: And finally, hit the Verify Integrity of Game Files.

It will take some time, so be patient.

Different workshop mods has the same file asset; however both mods have the same ID, making a conflict.
This can also happen with translated mods with the same ID, like wood boat to Деревянная лодка (wooden boat).

Go to the file directory.

Find the workshop file that’s listed on the error. Let’s use 2871728167.
Delete it.

If it does not work, tell the admin or a server manager of your server that you’re joining to delete the corresponding mod into this directory then restart the server.

Client has a missing file, and server has your missing asset, causing this.

Either you tried to modified it’s .dat file, or the server modified the corresponding .dat file.

Go to your 304930 folder.

Search the missing asset name listed in the error. For this error it’s «workshop_asset»

Open file directory

Click the workshop ID on the directory, next to 304930.

Click 304930.
Delete that mod.

If it does not work, show the server manager you are joining from to delete the workshop ID you just deleted, at this directory.

This can vary on what mod you are having a error from.
mapbundlename is the bundle name of the map.

Delete the bundle name associated with the error code.
Example: Asset bundle error: «prosur» version mismatch
Search for the bundle name inside the 304930 folder. Let’s say it’s prosur.
On the search window, type in the bundle name with the «.masterbundle» on it. So it’s prosur.masterbundle

For custom maps that isn’t listed at the list below, follow the steps above.
For curated maps that is listed here, find the workshop ID inside the 304930 folder and delete it.
Make sure Unturned is closed before deleting mods.

Verify game files.

How it’s caused:
Server dosen’t detect your workshop map/you don’t have it installed

To solve this:
Do the «Turning off Cloud Sync» first.

Second, follow the unsubscribing to all step.
Third, clear all workshop mods in the 304930 folder.
Fourth, check if there’s the map name in the steam folder.
(steam folder)steamappscommonUnturnedMaps
If the map’s name is there, delete it. If it’s not then proceed to the next step.

Verify game files.

Note: You may be sometimes stuck on a loop where it says «Starting download» and then 1 fourth of a second later it will say «Stopping download». To stop this go to the downloads tab (middle bottom) and pause the download. Then press X. Verify game files again and it should work.

How it’s caused:
Two different versions of the map you’re playing is conflicting.

How to fix:
Close Unturned.
Go to your Maps folder.
(steam folder)steamappscommonUnturnedMaps
Find the map’s name you’re having a problem at (The map that the server’s using)
Delete the map by Right Clicking, then hold Shift and press Delete.

If there’s none / If it does not work:
Remove all workshop folders.

How it’s caused:
An workshop map update gets updated, then you have the previous version.

How to fix:
Restart Unturned

If it does not work:
Follow the step «Asset bundle error: «mapbundlename» version mismatch»

How it’s caused:
The server added a workshop item to download and restarted, while your server list has the old one. (Shows server before adding a workshop item)

How to fix:
Simply refresh the server browser again. (The internet, favorites, LAN, etc.)

If it does not work:
Tell the server owner to restart server.

Источник

Asset bundle error metro version mismatch unturned

28.07.2022 1,475 Просмотры

При попытке входа на сервер появляется ошибка:
asset bundle error metro version mismatch

У меня такая же проблема, я перепробовал все, что только можно придумать. У меня даже нет ничего загруженного, связанного с метро.

Попробуйте донести это до создателей предметов мастерской, их содержимое могло испортиться в ходе обновлений Unturned.

Обновление 3.21.9.0 привело к тому, что никто не может присоединиться к моему выделенному серверу.
У меня есть частный выделенный сервер Unturned, который прекрасно работал в предыдущем обновлении. Однако как только я обновил игру и выделенный сервер до версии 3.12.9.0, никто (включая меня самого) не может присоединиться к моему выделенному серверу, и такого никогда не случалось раньше. Я вижу свой сервер в списке серверов, и я могу подключиться к нему, но как только он загрузился, я и все остальные (кто пытается присоединиться к серверу) получаем пинок и сообщение об ошибке ‘Asset bundle error: “metro” version mismatch” Это начало происходить, как только я обновил сервер и игру до версии 3.21.9.0. Кто-нибудь может помочь? У меня есть ощущение, что это может быть связано с одним из элементов мастерской, добавленных на сервер до обновления, но я не уверен.

Я только что понял, что написал это не в той категории.

У меня та же проблема, я не знаю, как обновить свой сервер, кто-нибудь может мне помочь?

Если вы используете инструмент Unturned Dedicated, то он должен предложить вам обновить его, когда вы запустите его в Steam.

Источник

Asset Bundle mismatch keeps returning.

I had an error saying that my Asset Bundles on the server were incompatible with my build so I re-built my asset bundle and re-uploaded it to the server. EVeryt$$anonymous$$ng worked fine.

3 days later, I try to run the game again and I get the old error. My server bundles have NOT changed but my code has. but why should t$$anonymous$$s affect anyt$$anonymous$$ng?

I haver actually been finding t$$anonymous$$s happening for several weeks, I keep updating the bundles and then some time later they are incompatible again.

2 Ответов

Ответ от dorpeleg · 15/10/13 08:23

Your bundles are referencing to scripts in your project.

When you change the scripts in the project, the script that the bundle is referencing to no longer exists (it has the same name but its not the same script).

So you have to update the bundles each time you make a change to a script that is included in the bundles.

When you change your script, it’s serialization value changes.

When the bundle is trying to access the script, its doing it by using the serialization value.

So as you can see from your error, the serialization value of the script is 5980f0fb but the bundle is trying to access 516fd6b7 (or it might be the other way around).

Ответ от kpdisney · 17/12/13 19:38

Loading AssetBundles in the Editor When working in the Editor requiring AssetBundles to be built and loaded can slow down the development process. For instance, if an Asset from an AssetBundle is modified t$$anonymous$$s will then require the AssetBundle to be rebuilt and in a production environment it is most likely that all AssetBundles are built together and therefore making the process of updating a single AssetBundle a lengthy operation. A better approach is to have a separate code path in the Editor that will load the Asset directly instead of loading it from an AssetBundle. To do t$$anonymous$$s it is possible to use Resources.LoadAssetAtPath (Editor only).

Ваш Ответ

Welcome to Unity Answers

If you’re new to Unity Answers, please check our User Guide to help you navigate through our website and refer to our FAQ for more information.

Before posting, make sure to check out our Knowledge Base for commonly asked Unity questions.

Check our Moderator Guidelines if you’re a new moderator and want to work together in an effort to improve Unity Answers and support our users.

Подписаться на вопрос

Ответы Ответы и комментарии

16 пользователей подписаны.

Источник

In this guide, you will see how to fix your “irritating” workshop errors such as the “Asset bundle error: “bundlename” version mismatch”, “Asset Bundle Error: 4 of 5 installed”.

How to unsubscribe

First of all, open steam.

Click on your steam name.

Click on Workshop Items.

Click on Subscribed items.

Click Unsubscribe From All.

Click OK.

You’re done unsubscribing.

How to remove ALL workshop folders

NOTE:

Make sure to close Unturned before doing these steps, because the loaded mods are in your RAM and will not fix your problem if you didn’t close Unturned before doing these steps.

For easy access, make a shortcut to the 304930 folder and put it on your desktop.

Open steam.

Click either Library or Home.

Now that you’re at the Library, find and right click Unturned, hover Manage, and click Browse Local Files..

Great, you are now at the file directory! Click on steamapps.

Double click on workshop.

Double click on content.

Double click on 304930.

Select all by holding CTRL and A, then right click and hold shift then click Delete, so it dosen’t have to go to Recycle Bin.

You’re done deleting ALL mods.

How to remove conflicting workshop ID’s

For mods that causes errors, you don’t need to delete all folders. Just delete the folder with the conflicting workshop ID named on it.
How to find:
Go to the Unturned workshop directory like I told you how to delete all workshop folders.
Close Unturned first.

Let’s take Elver for example.

Type in there “metro”
Nice, you found the asset bundle name! To delete it, follow these steps.
Open the folder location.

You see that number thing near 304930? That’s the workshop ID.
If you search it on google, Elver will pop up.

Then click on the file ID on the directory. Delete the mod.

Client and server have different assets with the same ID!

The error:

Client and server have different assets with the same ID! (00000000000000000000000000000000)
This probably means an existing file was copied, but the mod creator can fix it by changing the ID.
Client display name is "Wood Boat", whereas server display name is "Деревянная лодка [200]".
File name "Wood_Boat" matches between client and server.
Client asset is from Workshop File (1662206041), whereas server asset is from Workshop File "[Migliore] ItemsPack 5.2" (2012765949).

How it’s caused:

Different workshop mods has the same file asset; however both mods have the same ID, making a conflict.
This can also happen with translated mods with the same ID, like wood boat to Деревянная лодка (wooden boat).

How to fix:

Delete the client asset workshop folder just like I told you.

Client and server disagree on asset “Asset Name” configuration.

The error:

Client and server disagree on asset "Scrap Buggy" configuration. (File: "Car_Scrap_2" ID: 3a89265619284aa6a67d1218a03a8e83)
Usually this means the files are different versions in which case updating the client and server might fix it.
Alternatively the file may have been corrupted, locally modified, or modified on the server.
Client hash is 8DD6E207E0CA564F8C8F58424FB1014A8E4F7729, whereas server hash is C97FA469E5F1E27F236F9BDA1F161DD9BDDA82DA.
Client and server agree this asset is from Workshop File "Hyperion Rust Vehicles" (2871728167).

How to fix:

Close Unturned.

Go to the file directory.

Find the workshop file that’s listed on the error. Let’s use 2871728167.
Delete it.

If it does not work, tell the admin or a server manager of your server that you’re joining to delete the corresponding mod into this directory then restart the server.

You were kicked from this server because: missing asset: “Item Name” File: “Item_Asset”

How it’s caused:

Client has a missing file, and server has your missing asset, causing this.

How to fix:

Go to your 304930 folder.

Delete all mods.

If you recognise the file from where it’s from, delete that folder instead.

Modified or corrupted asset: “Workshop Asset” File: “workshop_asset”

How it’s caused:

Either you tried to modified it’s .dat file, or the server modified the corresponding .dat file.

How to fix:

Go to your 304930 folder.

Search the missing asset name listed in the error. For this error it’s “workshop_asset”

Open file directory

Click the workshop ID on the directory, next to 304930.

Click 304930.
Delete that mod.

If it does not work, show the server manager you are joining from to delete the workshop ID you just deleted, at this directory.

Asset bundle error: “mapbundlename” version mismatch

This can vary on what mod you are having a error from.
mapbundlename is the bundle name of the map.

How to fix:

Delete the bundle name associated with the error code.
Example: Asset bundle error: “prosur” version mismatch
For custom maps that isn’t listed at the list below, follow the Elver example I told you earlier.
For curated maps that is listed here, find the workshop ID inside the 304930 folder and delete it.
Make sure Unturned is closed before deleting mods.

Map Name

Map Workshop ID

Map Bundle Name

Easter Island

1983200271

easterisland

Ireland

1411633953

ireland

Belgium

1767554683

belgium

Rio de Janeiro

1821848824

riodejaneiro

Canyon Arena

1850209768

canyon

Asset Bundle Error: number of number installed

Since the error did not give a workshop ID on what mod it’s causing from, you need to delete your entire folder.

How to fix:

Go to the workshop folder.

Select all and hold Shift and click Delete.
[h1]If it does not work:[/h1]
Verify game fil

If it does not work:

Verify game files.

The Steam anticheat servers are not responding.

It’s not your client having the error, just try joining again later.

You are banned from playing multiplayer.

More Guides:

  • Unturned

Обновлено: 11.02.2023

  • Open with Desktop
  • View raw
  • Copy raw contents Copy raw contents

Copy raw contents

Copy raw contents

The game loads textures, audio, meshes, prefabs, etc. from Unity Asset Bundles at runtime. How these are setup and used has evolved over the years from individual *.unity3d bundles to .content bundles to .masterbundle files.

Master Bundles should be used for essentially all new projects.

Prior to using any of these tools they must be imported into a Unity project

  1. Inside Unity open the Assets > Import Package > Custom Package. wizard.
  2. Find the Unturned installation directory.
  3. Navigate to the Bundles/Sources directory.
  4. Import the Project.unitypackage.

Master Bundles (*.masterbundle)

Most official files including curated maps have been transitioned to master bundles, and they will be used for the forseeable future.

Master bundles can be loaded from any directory the game loads *.dat files from. Unless an override is specified, the nearest master bundle in the file hierarchy is used. While loading each directory is checked for a MasterBundle.dat file signalling the presence of a master bundle. For example, refer to the core.masterbundle in the Bundles directory.

MasterBundle.dat can set the following keys:

Individual asset *.dats can set the following keys:

  1. Follow Tool Setup instructions.
  2. Open the tool from the Window > Unturned > Master Bundle Tool menu.
  3. Select directories of assets in the Project window.
  4. In the Inspector window tag them in any asset bundle.
  5. Click the checkbox next to an asset bundle’s name in the tool to mark it as a master bundle. This filters the list of asset bundles to show, and tracks an export path associated with it.
  6. Click the . to choose a destination for the bundle file.
  7. Click Export.
  8. (optional) When redistributing the asset bundle the «multiplatform» toggle should be enabled. This ensures the appropriate shaders for each platform are included, and exports a «.hash» file so the server can validate client asset bundle integrity.

When upgrading to Unity 2017.4 LTS it became apparent that all asset bundles would have to be re-exported from Unity due to shader compatibility changes. This would be an incredible amount of files, so it was time to re-approach the *.content issue in a way that could quickly convert all existing content. This was handled by keeping the file hierarchy 1:1 and guessing the file extension for the by-name loading.

Individual Asset Bundles (*.unity3d)

Most official files have transitioned to the master bundle system, but some uses still exist like the per-map road textures.

  1. Follow Tool Setup instructions.
  2. Open the tool from the Window > Unturned > Bundle Tool menu.
  3. Select individual assets or directories of assets in the Project window.
  4. Click Grab to preview which assets will be exported.
  5. Click Bundle to choose a destination for the asset bundle file.

When beginning development of 3.0, it was key to support runtime loading of custom modded content. At the time files in asset bundles were loaded by name without extension, so each game type looked for specific names like «Item», «Object», «Animal», etc. The .unity3d extension was chosen for web browser compatibility. Obviously this system did not age well.

Content Bundles (*.content) DEPRECATED

This format was used by terrain, material palettes and radio songs. After the 3.21.15.0 update on 2021-04-23 these can all use master bundles instead. Old references from these assets will continue to function, but new references should use a master bundle name and relative path for the «Name» and «Path» properties.

  1. Follow Tool Setup instructions.
  2. Open the tool from the Window > Unturned > Content Tool menu.
  3. Select directories of assets in the Project window.
  4. In the Inspector window tag them in an asset bundle ending with «.content».
  5. Click . to choose a destination for the content bundle file.
  6. Click Export.

In late 2016 and early 2017 development was focused on improving the editor experience, and one aspect of that was asset bundling. Content bundles scanned a manifest of contained assets in order to allow browsing individually from the in-game editor, and the idea was to allow each content reference to be configured per-game-property. Unfortunately, this effort was far too broad — from building an interface between the game code / online subsystem code to revising the ID system to use GUIDs. In retrospect it would have been wiser to crack down on individual features which has been the approach since then.

Никита Киселев

Никита Киселев

DELETED

Данила Корзеёнок

Никита, Ахахах, я обновлял, удалял, проверял целостность кеша, удалял моды из мастерской

Данила Корзеёнок

Никита Киселев

Никита Киселев ответил Даниле
Данила, жди новую версию Анта.

Данила Корзеёнок

Максим Кудрявцев

Матвей Саразин

Алена Баранова

Это значит что нет серверов для этой версии либо обнови антёрн либо удали но не через стим а в ручную а потом восстанови файлы или фильтры поставь стандартные или удали моды

Алена Баранова

Данила, third person поменяй на другое просто у тебя стоит вид только от третего лица а таких Серов не делают

Алена Баранова

Данила Корзеёнок

Чувак, если сработает , респект тебе, сча проверю, но игра переустонавливается

Иван Варламов

Иван Варламов

Нажми слева на вкладку Интернет и все, потому что по умолчанию ищет в локалке

Данила Корзеёнок

Данила Корзеёнок

Александр Редин

Александр Редин ответил Даниле

Данила, Нет серверов на данную версию. Крч. Сервера не обновились до данной версии. Подожди. (Это не точно)

A guide that attemps to teach you how to use the Master Bundle tool.

1,215 уникальных посетителей
30 добавили в избранное

Install a version of Unity 2019.4.x, to do this, download Unity Hub, and install a version through the client, the latest the better. Install with Mac & Linux support, without this support, Mac and Linux players wouldn’t be able to play on your map without issues.

If you have any mods/assets that need updating your gonna have to bundle on this version. If you’re on a Curated project, get all the assets into one Unity Project and bundle from there.
Make sure to import the «Project» and «Standard Assets» unity packages into your project. (Unturned>Bundles>Sources>).

This part ain’t hard, just takes a lot of time, here’s what you do.
Let’s say you’re making a Curated map, what you need to do is put all your assets into a folder, let’s say the map is set in Texas so we’ll just call that folder «TexasMasterBundle». Next, you’re going to want to start sorting all your unity assets. Set up the folder like in the Unturned bundle’s folder. If a tank top in the Map’s files is located at Unturned>Maps>Texas>Bundles>Items>Clothing>Shirt>Tank_Top then in unity it would be located in Assets>TexasMasterBundle>Items>Clothing>Shirt>Tank_Top. In the Tank Top’s folder should also look something like this: In Unity, you’re going to need to make an «Asset Bundle» (You can do this by selecting any .prefab in unity and going to your Inspector tab, at the Bottom right you should see a tab that reads «AssetBundle None» click on the «None» and click new, type in the name of the Master Bundle, something like Texas.masterbundle (you have to have this .masterbundle bit on there for it to work) Now give the TexasMasterBundle and the «Main» folders (would be in here, Assets>TexasMasterBundle) this AssetBundle tag. Now you’re finally ready to export. Select TexasMasterBundle and click on the Masterbundle tab. Select «Asset Bundles» and «Master Bundles». Don’t select «Multi-Platform» unless this is a final export, it just takes longer and is unneeded.

You also need to have installed Mac & Linux support when installing Unity for it to work

. Select the AssetBundle Tag you’re using in the export (texas.masterbundle) and then click the three . ‘s, export to your map’s Bundles folder.:
Now, for the final and easiest part, you need to make a .dat file and put it into your Bundles folder. It needs to be called «MasterBundle.dat» the contents of the .dat should be as follows
Asset_Bundle_Name texas.masterbundle Asset_Prefix Assets/Texas
(The texas.masterbundle has to be lowercase)
Of course, replace the Texas part with your maps name/codename (peaks, cliffs, etc)
Your Bundles folder should look like this (of course there would prop be more folders)

In case you applied the Masterbundle Tag to all of you assets, a handy thing you can do is to go to the inspector tab and click «Filter Selected Name» this will show you all the assets with this tag.

If any part of this guide didn’t make sense to you let me know and I will try to make it more clear.
Thanks for reading, and happy modding!

. wouldn’t reading the guide answer that for you?

No, Masterbundles are not just for maps, but they aren’t that useful if you’re only bundling one or two asserts, they’re useful when you need to bundle a lot of things at once.

im trying to make a rocket launcher vehicle and im wondering how to export all of my folders. do i need to use a masterbundle for it to work (there is an item, magazine and vehicle). if so do i have to bundle it regularly in the individual folders and then start masterbundling?

i learnt all of this from scratch and have made basic mods before. this is the last step before exporting and another test in game.

previously i have failed multiple times. (also, ^^ are masterbundles only for maps?)
/im-a-noob/

Эта публикация удалена, так как она нарушает рекомендации по поведению и контенту в Steam. Её можете видеть только вы. Если вы уверены, что публикацию удалили по ошибке, свяжитесь со службой поддержки Steam.

Этот предмет несовместим с Unturned. Пожалуйста, прочитайте справочную статью, почему этот предмет может не работать в Unturned.

Этот предмет виден только вам, администраторам и тем, кто будет отмечен как создатель.

В результатах поиска этот предмет сможете видеть только вы, ваши друзья и администраторы.

Хотите присоединиться к обсуждению? Для этого нужно войти или создать аккаунт.

1
2
0
2
6 мар в 14:59

okay so when i join any elver server it says «asset bundle error: «metro» version mismatch. ive launched it on singleplayer and it worked? it only shows that up for servers, ive tried reinstalling yada yada but it doesn’t let me play on any server. anyone know what to do?

Читайте также:

      

  • Inf driver как установить
  •   

  • Ошибка инициализации симс 4 135dec40 90f690cf 00000075 495f32a0
  •   

  • Как запустить лимон крафт
  •   

  • Как установить халф лайф 2 эпизод 2 на андроид
  •   

  • Произошла неизвестная ошибка попробуйте еще раз roblox

Заходите играть:
NEXT RP: IP: 95.163.78.11:27070
ARID SURV: IP адрес: 95.163.78.11:27109
WW2 RP: IP адрес: 95.163.78.136:29796

Раздача скинов unturned в телеге:
TG: 🤍t.me/+zfDxZm4ZALMyNDZi

Связь со мной:
VK: 🤍vk.com/chernyha232

#unturned #гтегктув #антюрнед #антюрнедошибка #unturnedошибка #незаходитнасервер #решениепроблемы #prusor #bundleeror #модыunturned #проблемазахода #антюрнедпроблема

MADID

2023-01-11 14:41:04

Уже видел, у меня не работает именно этот способ, но я пользуюсь переустановкой игры, но проблема в том что мне приходится переустанавливать ее после каждого вылета из сервера, как можно хотя бы не так часто переустанавливать игру? Пока что буду пользоваться обычной переустановкой

Ziol Ga

2022-11-22 19:51:26

Ошибка ассетов greece

Lucas 249

2022-11-20 02:15:20

ошибка активов master bundle hawaii version mismatch

PanTHeR

2022-11-06 17:57:21

Не могу зайти ни на какой сервер из за ошибки.Сервера steam не отвечают

трехпалый муртуз

2022-10-14 19:08:35

Ещё быстрее давай?

tR1PLE

2022-09-03 09:47:04

this server is using modified code как её исправить буду благодарен

max Rom

2022-08-27 10:58:40

Почему мне пишет : Service is not installed or not running properly

El Explaze

2022-08-15 19:31:20

не помогает(

David Zukov

2022-08-11 18:13:56

СПАСИБО БОЛЬШОЕ

ПеЛьМеНь

2022-08-05 10:13:42

Что за ошибка при заходе на сервер havaii

Melvin

2022-08-04 19:55:55

Почему я немогу подключить к твоему серверу некст рп пишет Failed to find server

Танкист в кепке

2022-07-17 18:28:45

Я когда захожу написано Queue Position #4

что за ошибка (the steam anticheat servers are not responding) как её решить

Найс

V1ntoreZz

2022-05-23 06:23:15

Можно поподробнее?

Обновлено: 29.01.2023

Эта публикация удалена, так как она нарушает рекомендации по поведению и контенту в Steam. Её можете видеть только вы. Если вы уверены, что публикацию удалили по ошибке, свяжитесь со службой поддержки Steam.

Этот предмет несовместим с Unturned. Пожалуйста, прочитайте справочную статью, почему этот предмет может не работать в Unturned.

Этот предмет виден только вам, администраторам и тем, кто будет отмечен как создатель.

В результатах поиска этот предмет сможете видеть только вы, ваши друзья и администраторы.

Хотите присоединиться к обсуждению? Для этого нужно войти или создать аккаунт.

1
2
0
2
6 мар в 14:59

okay so when i join any elver server it says «asset bundle error: «metro» version mismatch. ive launched it on singleplayer and it worked? it only shows that up for servers, ive tried reinstalling yada yada but it doesn’t let me play on any server. anyone know what to do?

Бекхан Абаев

Вылетает тупо в конце загрузки когда заходишь в игру

Толя Сызранов

кто знает эту ошибку, помогите. unity 2019.4.17f1_667c8606c536

Vladtut Kogemikov

Community, После перезахода на сервер с модом (more farming) все строения поставленные игроком становятся невидимыми, они как бы есть но их не видно

Кирилл Бабкин

Михаил Райда

Александр Бузлуков

у меня проблема не могу прыгать и бежать одновременно

Кирилл Отмахов

а что делать если заходиш на рп сервер и ты вылитаеш?

Кирилл Бабкин

Елисей Ильяшенко

Захожу на сервер и вечная загрузка, при перезаходе на сервер начинается загрузка другого файла но так-же вечно, что делать?

Матвей Комиссаров

Максим Спиридонов

чорный экран я захожу на раст сервер играю 10 — 15 минут и захожу в инвентарь и у меня чорный экран но всё работает

Никита Слесарев

Помогите пожалуйста, скачал unturned. Ввожу айпи и порт сервера на котором хочу поиграть. Коннект 1.2. 10 и сервер не найден. Такой сервер существует и он не оффлайн. В чём дело? Помогите пожалуйста

Максим Дмитриев

Проблема в пиратке. На лицензии когда скачиваешь выскакивает предупреждение:

ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ НЕОБХОДИМЫЕ ПРОДУКТЫ
Для нормальной работы потребуются все следующие продукты.

Прежде чем продолжить, вы можете нажать на них, чтобы узнать подробности и подписаться.

Train & Train Stations Converter — read description!
Metropolitan Depot
Advanced Stop Selection (ex MTSE)

Так что придется потанцевать с бубном и поставить еще нужные моды отдельно.

Была подобная ошибка после изменения настроек графики, игра повисла и вылетела с ошибкой. Но потом нормально запустилась.

Ar4er2016
А где ты настройки менял ? Через nvidia ?

Нет, графические настройки в самой игре с ультра на высокие. Игра у тебя с самого начала не запускалась или после патча?

Ar4er2016
Нет , в релиз купил в эпике , сутки грубо говорял поиграл , после стала вылетать ошибка

а после патча к ней еще эта добавилась

Читайте также:

  • Jagged alliance 2 gold unfinished business ошибка 85
  • Blackwood crossing системные требования
  • Ошибка 404 при установке симс 3
  • Zombiu системные требования
  • Ошибка p2270 ford escape

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка активов master bundle metro version mismatch
  • Ошибка активов master bundle hawaii version mismatch
  • Ошибка активный капот мерседес
  • Ошибка активного руля бмв е60
  • Ошибка активекс ком