Всех с наступающими праздниками!
Прошло чуть больше полугода после моего знакомства с ВАГом и их болячками в виде детских болячек по системе AFS, я думал что починил и забыл, но нет.
Наступил теплый денек после первых холодов и зимних дождей, машина порядком загрязнилась. По совету гольфоводов прикупил химию
Shine Systems FastQuartz — быстрое супергидрофобное покрытие
и решил нанести его, а для этого решил получше отмыть гольфа. в принципе всего на два раза помыл его, нанес химию, кайфы. Гольф красивый блестящий.
Съездил покататься, погода кайф, почти лето, на фото ветра ж выносящего не видно)
Приехал и поехал до магазина и на тебе ошибка AFS.
Цепляем ELM, открываем Carscaner. приехали.
Ошибка 5275953, Volkswagen: C108131: Блок питания левой фары, Нет сигнала.
Звучит страшно, расстроился, но попробуем снять бампер, вдруг опять блок AFS залило, ведь выйдя из магазина заметил небольшое запотевание в левой фаре.
На следующий день еду в гараж скидываю бампер, на всякой случай меняю блоки местами, включаю адаптив на максимум, и он собака работает, ни каких ошибок. Но перед этим пока катался ошибка AFS периодически не надолго тухла, а потом опять загоралась. Как будто капельки воды коротили контакты. Психую и все таки пилю проблемный блок AFS, а там…
Полный размер
вода, в всей красе.
Полный размер
тут уже видны окислы, видать давно там вода уже плещется.
Пробуем пролить спиртом, почистить, и просушить. Собираем, проверяем, все работает, ура в этот раз удалось залезть во время, в отличии от прошлого раза, когда с ошибкой я гонял 1.5 месяца и ждал когда она сама высохнет, ахаха, дождался).. Если у вас вылезла ошибка AFS, и лампочки подсветки поворота оказались целыми, срочно снимайте проблемный блок AFS пилите, чистите, сушите и герметизируйте.
Уже собрал все, поставил бампер и тут прибирая все в гараже, собираю старые блоки и замечаю причину как вода попадает в блоки.
Полный размер
щель в 1.5 мм по контуру разъема
Полный размер
щель в 1.5 мм по контуру разъема
Раньше я думал, что она попадает прям через разъем, а щели этой как то не заметил. В итоге психанул и замазал по контуру герметиком.
Теперь надеюсь блоки AFS будут ходить по дольше.
Всем спасибо за внимание! Надеюсь сей рассказ будет кому то полезен.
Post by ProfRedBeard on May 29, 2021 0:59:20 GMTHello, 55 Headlight Regulation System description: AFS-ECU Subsystems: Trouble codes: C108131 — Left headlamp power output stage No signal All the headlamps appear to work but the cornering lights (both sides) do not activate and the bi-xenons do not move. I pulled out the cornering lights and they don’t appear to be damaged. And I checked my SC35 fuse and it is good too. Here’s where I have to admit I’m dumb. My battery was struggling because I have a dashcam that I had plugged into an always on fuse (I believe I was using SC6) and I was driving around to try to build up enough charge until I could work on getting a new battery. In my genius and trying to turn off electronics while building a charge in the battery, I turned off my radio, AC, and instead of unplugging my dashcam, I pulled it out of the fuse. The AFS error triggered when I pulled out that fuse. So yeah, smart move. I’ve attached my data log and history to assist with troubleshooting. Attachments:
|
|
Last Edit: May 29, 2021 2:06:11 GMT by ProfRedBeard |
Post by dv52 (Australia) on May 29, 2021 21:44:54 GMTFirst, ain’t nothing strange about your statement that the «left headlamp subsystem doesn’t seem to exist». It’s one of the many deficiencies of ODB11 scan reports. I’ve included below the actual CAN topology for what OBD11 reports as Control unit: 55 Headlight Regulation (which lives on the Extended CAN bus on MBQ platform vehicles like your Golf mk7) So, the Headlight regulation module (@ address hex55) is J745 in the diagram above — notice that it controls the left/right «Output modules». In techno-speak, J745 is called the «master module for the AFS sub CAN bus»). For some unfathomable reason, OBD11 scan reports ignore these down-stream modules — hence your confusion!! Incidentally — I’ve shown J533 in the picture for completeness because it’s like the «Fat controller» of Thomas-the-Tank-Engine fame; J533 is the module that the OBD11 dongle is plugged into when you run the software to create scan reports. hmm………. a couple of observations from your attachments (excellent that you have provided this information):
Another deficiency of the OBD11 scan reports (VCDS and VCP does a much better job IMHO) is that they don’t disclose the module’s long-code string. Please post-up the current long-code string for the hex55 module. Don |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by ProfRedBeard on May 30, 2021 5:25:02 GMTI was hoping to receive the help of the legendary Don! This was my first post but I’ve been perusing this forum and I’ve seen you responding to tons of people. That’s why I wanted to provide everything I could think of at the time to skip the need to request it. Thanks for the explanations and the CAN topology. Good to know that there’s a reason for not seeing the left subsystem.
|
|
Post by dv52 (Australia) on May 30, 2021 22:51:38 GMTThanks for the kind words — but ain’t nothing «legendary» about this canard noir — I’m just an «average Joe» (to use a term from your part of the planet)! In truth, a compliment surely must be paid to you; your readiness to provide the detailed information that is evident in your posts shows an eye for detail and an ability to put yourself in the shoes for those from whom you are seeking help (it’s a type of empathy) and I suspect, it shows a certain intelligence — all rare attributes!! But enough of the mutual hagiography — lets deal with your problem!! The long-code string for the hex55 module looks OK To describe the way forward, I must explain further why an OBD11 scan is such a parlous example of a good diagnostic report. I include below an extract of a scan from VCDS for the same hex55 module that is installed on your car
Left Headlamp Power Output Stage: Right Headlamp Power Output Stage: No fault code found ________________________________________________________________________________________________________________________ IMHO — this is what should also be included in OBD11 scans (but is not). Notice how data-rich the extract is? And more importantly for your problem, notice that the extract actually details the left/right-side «slave» modules (including their long-code strings and also including the long-code string of the hex55 module)? Alas, the pithy structure of the OBD11 scan means that users must separately hunt for the missing data as part of their diagnostic exercise (unnecessarily IMO) From my perspective, the most important piece of data provided thus far is C1081F0 — Left headlamp power output stage not coded. IMO, you need to investigate this statement. To do this, you need to look in Subsystem on the hex55 module — look specifically at the long-code for the Left Output stage and check that it has the same value as the long-code on the Right Output stage. Of course, if different, change to align with the right-side module (which likely will be the same as in the VCDS extract above) and then try clearing the Trouble codes Please report your findings Don |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by ProfRedBeard on May 31, 2021 0:27:12 GMTAnd thank you for your kind words! I work in engineering (aerospace to be specific so definitely not anything with cars and no real focus on electrical either) and I’ve had to coach my customers on providing enough details when submitting requests for assistance otherwise there’ll be a delay as we request more info. Dang…VCDS really does do a nice job of providing a detailed report….although I suppose it was specifically designed for that purpose. It’d be nice for OBD11 to provide something similar. When looking in the subsystem for hex55, I suppose I should be seeing a list with selections for left and right. However, when I select subsystem, I’m immediately taken to this screenshot for the right side And this is what I see in the info for the right side So it kind of looks like I really don’t have the coding for the left side… |
|
Post by dv52 (Australia) on May 31, 2021 2:30:54 GMTProfRedBeard : YES, you are almost there -just one more step!! On your first screenshot Notice «Long coding» — click on this, The magic stuff lives in that part of the screen!! First select Long coding on the right-side output module and write-down the Byte values. Then select and compare with the left-side Byte values (and change if needed) As I said, likely your right-side will have the long-code = 2E0000 (from VCDS scan) Don |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by ProfRedBeard on May 31, 2021 3:03:20 GMTdv52 (Australia) : Well you see in the screenshot that I’m in LeiMo rechts. But I’m taken there after selecting Subsystems. The long coding that I see for LeiMo rechts is confirmed as 2E0000 as shown on the info screen. But I’m not seeing any way to look at the coding for LeiMo links. I don’t have any choice in selecting the left side module |
|
Last Edit: May 31, 2021 3:07:46 GMT by ProfRedBeard |
Post by dv52 (Australia) on May 31, 2021 9:24:23 GMTOK. I guess we have to go back to basics and re-enter the current long-code string into the hex55 module (the master module for the AFS system). This will re-establish the long-code on both Output slave modules. Now, I have to admit that whilst I have done this with VCDS, I’ve not actually performed this procedure with OBD11. So the process that I describe below is somewhat of a guess! Go to the hex55 module and select Long coding. Ignore the modules shown in the pictures that follow (I don’t have a picture of the hex55 module) — but if you get a screen with a long-code view as shown below (i.e. with descriptors), click on the symbol that I have encased in a star: You need to see the version of long-code screen that has the Byte values on the top and a vertical list of 8 x Bit boxes like this: On the white box at the top of the screen — click on any byte of the long-code to get the Enter value box shown below Enter the existing long-code string and press OK Select the green tick If you get this screen, select WRITE Hopefully this will re-write the entire long code string into the hex55 module — which should reset the left/right output modules I recall that when I did this with VCDS (a while ago, now), it was necessary to complete the two following Basic Setting procedures: Important: Make sure the car is fully settled on its suspension and that the vehicle is on level ground Procedure 1
Procedure 2 (still in Basic Settings)
Don |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by ProfRedBeard on Jun 2, 2021 2:42:37 GMTdv52 (Australia) — I was successful with changing the hex55 long code back to the original code. I changed the Byte 3 bit 0 value back to the original But I’m receiving the (22) Function cancelled, marginal conditions have not been met error when trying to perform the basic headlamp setting My car was on a level surface and only the ignition was on. While in the hex55 module, I was never asked for a security code. I entered 20103 and it was accepted but I still received the marginal conditions not met message. Tried googling to see if I could find a solution but didn’t get anywhere. Any ideas? |
|
Post by dv52 (Australia) on Jun 3, 2021 5:49:00 GMThmm…… I’m sensing a pattern with this problem !!! Are the headlights switched-on? Maybe try another diagnostic mode? Don PS: So has the long-code reset of the hex55 module, re-programmed the left output module and have you been able to clear the errors? |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by ProfRedBeard on Jun 4, 2021 1:49:49 GMTTried again today and made sure the headlights were switched on but no luck. Changing the lode code for hex55 isn’t showing me the left output module either. I did clear the codes but still received the No signal — Left headlamp power output stage and now (after changing the hex55 long code) No basic setting — Headlight faults By another diagnostic mode, I’m assuming you mean with a VAG-COM cable? |
|
Post by dv52 (Australia) on Jun 4, 2021 22:16:26 GMThmmm…………. I know how frustrating this can be, but if the error has reappeared — I suspect that it really was never actually cleared — notwithstanding your pressing the clear error facility. As I have said, I’m not sure how OBD11 handled the re-entry of long-code; what is different about OBD11 (i.e. different to VCDS) is that it identifies separately the Bytes that have changed values from the existing values. In the procedure that I suggested, if there had been any Bytes with changed values, they would have been highlighted in green. But because you entered EXACTLY the same long-code as existing into the 3rd screen in my post — there were no green colored Bytes. Plus, if you try to change a single Byte with OBD11 using the same value, you get the forth screen warning «code not changed». So I’m not sure if OBD11 only changes long-code if its different to the existing value — perhaps someone else here can advise ? For the left/right output modules to be re-programmed, the ENTIRE long-code string on the hex55 module needs to be re-set (i.e. re-written) I do know that with VCDS, there is no test of whether the new long-code value is different to existing; VCDS simply re-writes the new long-code — regardless of its value. And no , I didn’t mean «VAG-COM cable»! When you select the hex55 module, on the left-side of the screen under the list of options like Coding and Adaptations — you should see Change service. Select this and try the different diagnostic modes Don |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Deleted Deleted Member Posts: 0 |
Post by Deleted on Jun 7, 2021 12:59:19 GMTDon dv52 (Australia) I did a quick test this morning, Using Android open up long coding and if you just try and save the whole string or save a single Byte you get the following screen. So my assumption (make an ass out of u and me) was that I can cancel (because i meant to do something different) or i can actually write the same value back. Both whole string and single byte changes where i did write it processed but when I check history there is no record. I should add that after I made the changes in Android i get this screen showing coding accepted. UPDATE — Checked my History file and supprise it now shows that I did an update to the same coding. Using IOS When i do the same thing I get this error message which is at least clear (you cant do it) I will raise the different approach to the change with dev team to see if we can get a consistent approach and also confirm if its possible and will update any feedback here. |
Last Edit: Jun 8, 2021 10:25:39 GMT by Deleted |
Post by dv52 (Australia) on Jun 7, 2021 22:44:21 GMT@testeronline : The descriptor under your name «Ultimate Member» is truly fitting — thanks for confirming my suspicion. I can’t understand why the developer code-cutters @ OBD11 would design the software so that it prohibits entering the same long-code string. If doesn’t make sense if it was intended as some form of nanny-ware to protect users — because entering the same values doesn’t cause a problem (if the original long-code value is correct — no harm and if the original long-code is not correct, no additional harm) ProfRedBeard : Given my esteemed colleague’s findings, I suspect that the way forward in your case is a two-part process; first, temporarily change the long-code string to a value for which ALL the Bytes are different and then subsequently re-enter the original long-code values. So, your hex 55 module’s current long-code =06AE01000B000200. This is a 7 x Byte string. So, in the first pass- try changing to FFFFFFFFFFFFFFFF (i.e. 7 x Bytes). This will probably generate multiple errors! Then, as a subsequent exercise, change the long code string again to 06AE01000B000200. Clear the errors and check for left output module Or, find someone close that has a VCDS, or VCP cable!! Don |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by ProfRedBeard on Jun 9, 2021 17:34:39 GMTWhen changing a single byte OBD11 did confirm the change and per @testeronline ‘s update, my history file does show the change as well. My changes were on byte 4 and changing it back and forth between 00 and 01 (NAR and ROW) and I tried both ways of using the check mark and manually entering the long code but neither seem to bring back my left channel in the Subsystems menu. dv52 (Australia) : Unfortunately it seems that the system won’t allow an unacceptable long code to be entered. I attempted to enter FFFFFFFFFFFFFF as well as going through each byte and trying to check/uncheck different bits within the byte but I received the error (31) Function not available. In all honesty, I wasn’t exactly as thorough as I could have been but it seems that no matter what you can’t change byte 7 to anything other than 00 I misunderstood about the diagnostic modes that exist within OBD11. I’ve never used those. But changing to those diagnostic modes didn’t seem to help either when trying to perform the basic headlight setting. I’m not sure if you meant to try the other diagnostics modes for re-entering the long code as well (and even though I did it last night, I’m not sure if I tried the entering the long code in each diagnostic mode). It does seem that clearing the faults removed the left headlamp not coded fault and so I’m left with the no basic setting and left headlamp no signal faults. Even though I don’t see the left headlamp in the subsystems it seems that it has been recoded?? so could there be a physical issue if there’s no power signal? |
|
Last Edit: Jun 9, 2021 17:35:02 GMT by ProfRedBeard |
Post by dv52 (Australia) on Jun 9, 2021 23:02:08 GMThmm……. yes indeed -anything is possible. But, not seeing the left output stage as a subsystem in the scan report is a fault in itself — because it has failed to be registered by the hex55 module as a working sub module (as reported — «no signal») The left/right output modules on these cars are a separate unit that plugs into the left/right headlight assemblies. They physically plug-into the separate headlight fittings via a multi-way connector and the housings have a seal to stop water/detritus ingress. You could confirm the integrity of the left output module connector by eyeballing it. Here’s a pic of the set-up: Another «trick» that’s often used for fault finding on these modules is to physically swap the left/right side modules (they are the same) But my guess (emphasize «guess») would be that OBD11 has not been successful in re-setting the long-code — notwithstanding that I agree «anything s possible» Don PS: I assume that some lamps on the left-side headlight fitting are working — so the fuse is OK and earth connectivity is not a problem |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by dv52 (Australia) on Jun 10, 2021 11:41:32 GMT |
|
Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you |
Post by ProfRedBeard on Jun 10, 2021 16:27:56 GMTTHANK YOU! This is so much better. I’ve seen the MK7 repair manual but just skipped straight to the J667/J668 module section and thought it was silly for them to only include a close up picture. Should have used my brain and realized there had to be an exploded view somewhere. |
|
Post by ckelly16 on May 19, 2022 17:22:31 GMTHi All I’m wondering if you can help. This problem seems similar to mine I’m getting Code C108515 — left headlamp beam adjusting motor. The car is not longer doing it’s start up light dance on the left and the headlight is basically pointing as far down as it can which is a pain when trying to drive at night at the point now where I avoid driving it at night at all costs. If anyone can help it would be greatly appreciated, Thanks |
|
Post by curtis on Jun 22, 2022 15:39:47 GMTHi. I have the exact issue of the headlight not coded due to being replaced. When I try the basic setting then it says functional conditions not met. Have you guys solved this issue? |
|
Post by brandonlall on Jul 27, 2022 15:56:56 GMTHi All I’m wondering if you can help. This problem seems similar to mine I’m getting Code C108515 — left headlamp beam adjusting motor. The car is not longer doing it’s start up light dance on the left and the headlight is basically pointing as far down as it can which is a pain when trying to drive at night at the point now where I avoid driving it at night at all costs. If anyone can help it would be greatly appreciated, Thanks ckelly16, your the first person i have found with the exact headlight symptoms that I have. My right headlight no longer does the dance and is stuck in the down position. Also, when it tires to do the initial startup calibration it vibrates back and forth almost like a flickering and then stops when the calibration would be complete. I’m afraid to go to the dealer because i know they’ll just charge me for an entire $1500 headlight assembly, but if its just a adjusting motor failure, I’m not afraid to try replacing the motor myself. I started by thinking the level sensor unit on the back left wheel arm was the problem, but upon inspection it seems fine, and the symptoms seem unrelated to the level sensor. Guess were in this one together! look forward to you or anyone else following up on this exact issue. |
|
-
#121
А из-за разнице в году выпуска эти блоки чем-нибудь отличаются, как вы думаете? Можно будет блок 2015-16 года производства адаптировать под автомобиль 2011 года? Или я заморачиваюсь и необходимо тупо смотреть на номер оригинальной запчасти ( в этом случае всё совпадает), брать блок и не париться?
-
#122
Залётный, нужно чтобы блок имел такие же параметры как старый, например:
Подсистема 1 — Part No: 7L6 941 329 B Label: 3D0-941-329.CLB
Компонент: AFS-Lst.-Modul l 0004
Кодировка: 00000020
иначе при установке будут проблемы с кодированием.
-
#123
Залётный, нужно чтобы блок имел такие же параметры как старый, например:
Подсистема 1 — Part No: 7L6 941 329 B Label: 3D0-941-329.CLB
Компонент: AFS-Lst.-Modul l 0004
Кодировка: 00000020иначе при установке будут проблемы с кодированием.
Ёлки палки, а как же мне понять какие в моём блоке параметры? он при диагностике вообще не отвечает
-
#124
отвечает 55 блок корректора, в нем есть 2 подблока — это ваши блоки фар.
-
#125
Народ, как добавить в тему фотографию?! Объясните, не пойду никак. Фотки или скриншоты не могу выложить
-
#126
Народ, как добавить в тему фотографию?! Объясните, не пойду никак. Фотки или скриншоты не могу выложить
В форме ответа снизу кнопка Расширенный режим, а там ищи Управление вложениями…
-
#127
нужно чтобы блок имел такие же параметры как старый, например:
Не всегда..с 11 или 13 софтом можно закодировать и старый блок в пару..
-
#128
Сейчас вылезла вот такая вот байда
в руководстве написано обратитесь к ОД
не горят как мне показалось обе лампочки подсветки поворота(у меня еще активировано включение птф при поворте).Вася есть, есть смысл подключать? Показывает ли он какая именно лампа перегорела, или же есть вероятность что дело не в лампах?(стремно что не горят в обоих фарах, не одновременно же они перегорели), сталкивался ли кто нибудь с такой фигней?
-
#129
Vortex163, Проверьте рычаг датчика подвески, и предохранитель на блок AFS, первый тест проходит?
-
#130
Вася вот что выдал
Адрес 55: Корректор фар Label: 5M0-907-357-V3.clb
Номер блока управления: 5M0 907 357 F HW: 7L6 907 357 C
Компонент и/или версия: AFS-ECU H04 0111
Кодировка: 041A00000B000200
Код мастерской: WSC 01530 935 00200
ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWAFSPt 002016 (VW36)
VCID: 3776D7C58E655BA6659-8062
1 неисправность:
5276691 — Правая неподвижная фара системы адаптивного освещения
C1084 13 [009] — Обрыв цепи
Подтверждено — протестировано после удаления записей
Стоп-кадр:
Статус неисправности: 00000001
Приоритет неисправности: 2
Частота появления ошибки: 1
Индекс забывания: 157
Пробег: 63627 km
Дата: 2055.14.03
Время: 19:40:33
Мож просто лампочка перегорела, завтра смотреть буду, гугл что то мало знает про эту ошибку
-
#131
Мож просто лампочка перегорела, завтра смотреть буду, гугл что то мало знает про эту ошибку
5276691 — Правая неподвижная фара системы адаптивного освещения
C1084 13 [009] — Обрыв цепи
Подтверждено — протестировано после удаления записей
А что тут знать.. Обрыв КРАТКОВРЕМЕННЫЙ. Смотреть соедение лампы- фара
-
#132
А что тут знать.. Обрыв КРАТКОВРЕМЕННЫЙ. Смотреть соедение лампы- фара
Да лампочка просто перегорела Н7
-
#133
Ошибка автокорректора фар AFS-ECU
Всем привет! Может кто уже сталкивался со следующей проблемой и сможет помочь.
На панели приборов горит пиктограмма не работающей лампочки. Просканировал авто с помощью VCDS и получил следующую ошибку в блоке AFS:
Заранее благодарю за помощь!
-
#134
Если в Поиске набрать слово корректор
И почитать нужную тему, то ответ может быть быстрее
-
#135
я писАл «автокорректор», видимо поэтому не нашел. Спасибо, пойду читать
-
#136
А код доступа — это тот номер, что вылезает при наведении курсора в виде подсказки?
-
#138
все исправил, спасибо за совет, только вот галочка во 2ом бите не помогла, пришлось через адаптацию выключать Traffic switch over, предварительно активировав закрытую область
-
#139
подскажите какой код доступа к закрытой области 55 блок (при наведении курсора код не появляется)
Последнее редактирование: 4 Дек 2017
-
#140
Всем добрый день. Нужен совет. На приборке появилась ошибка адаптивного освещения. Прежде чем покупать лампочки H7 проделал следующую операцию, как рекомендовали некоторые форумчане. Завел и сразу крутанул руль влево и вправо. Ни одна лампочка подсветки поворота не загорелась. Может не в них дело. Может сделать диагностику Васей и она точно покажет в чем дело.
Что посоветуйте?
DEH
user posted image
-
#1
- Код ошибки
-
P064c00
- Автомобиль
-
Vw tiguan 2g
- Двигатель
-
Dbgc
Приветствую! Vw tiguan 2 2.0 TDi 150 лс dsg7. Проблема — вышло из строя реле управления свечами накала, проблема известная, естьдаже ТПИ. Было заказано новое реле, получено и заменено. После в блоке управления двигателем появляется ошибка:
ВИН:: XW8ZZZ5NZKG200340
Автомобиль: Volkswagen Tiguan 139
Год: 2019
Тип кузова: SUV
Двигатель: DBGC
Пробег: 65629 KM
—————————————————————
01 Электроника двигателя
Описание системы: R4 2.0l TDI
Номер программы: 04L906026DE
Версия программы: 5418
Hardware номер: 04L907309Q
Версия блока управления: H25
ODX имя: EV_ECM20TDI01104L906026DE
Версия ODX: 004005
Длинное кодирование: 0125011203261C083000
Коды ошибок:
P064C00 — Блок управления свечей накаливания
статически (постоянно)
Date: 2022-11-27 11:56:40
Mileage: 65629 km
Приоритетность: 2
Счётчик возникновения ошибки: 1
Индекс забывания: 255
Число оборотов коленчатого вала двигателя: 1039.50 об/мин
Нормированное значение нагрузки: 47.5 %
Скорость автомобиля: 0 км/ч
Температура охлаждающей жидкости: 1 °C
Температура воздуха на впуске: -2 °C
Атмосферное давление: 1020 мбар
Напряжение клеммы 30: 14.460 В
Динамические параметрические условия: 20962813BB0000118900111F001912BD00B0164402C0164502D616250A5B
После я поменял 3 реле с разных аналогичных машин, ошибка остаётся все равно. Запуск двигателя в мороз нормальный. В других машинах эти реле работают норм, ошибок нет. Очень смущает ошибка, причём не пишет же, что реле неисправно, или замкнуто на плюс или массу.
Какие мысли? Базовые установки, адаптации?
Alexander.k
Оракул
-
#2
Так свечи работают сейчас получается?
Какая ошибка была до этого?
Вообще это ошибка вылетает когда летит реле, меняете реле, стирание ошибок и всё на этом. Может дело тогда не в реле у вас?
официалов TPI на этот счет, где 04L907282B надобно менять на 04L907282E
Последнее редактирование: 01.12.2022
DEH
user posted image
-
#3
Так свечи работают сейчас получается?
Какая ошибка была до этого?
Вообще это ошибка вылетает когда летит реле, меняете реле, стирание ошибок и всё на этом. Может дело тогда не в реле у вас?
официалов TPI на этот счет, где 04L907282B надобно менять на 04L907282E
Запуск двигателя лёгкий и быстрый, до этого с неисправным реле запуск был долгим и схватывало по одному цилиндру вяло-вяло. Точную ошибку не помню, но вроде P0684 неисправен блок управления свечами и точно не такая ошибка как сейчас.
С учётом того,что меняли реле с исправных машин, думаю дело не в реле. Вопрос в чем, может свечи или свеча? В инете нет расшифровки по моей ошибке
Alexander.k
Оракул
-
#4
Если бы была свеча, то ошибку выкинуло по свече.
Свечи значит работают раз запуск хороший.
Контролькой мощной никто не тыкал в соколь реле когда искали проблему?
Но свечи можно проверить, померить сопротивление всех свечей.
По документации надо проверить проводку свечи а потом менять реле. Вообще похоже на глюк если свечи работают.
Информация на немецком. Можно гуглом или яндексом перевести.
Последнее редактирование: 01.12.2022
DEH
user posted image
-
#5
Но свечи можно проверить, померить сопротивление всех свечей.
По документации надо проверить проводку свечи а потом менять реле. Вообще похоже на глюк если свечи работают.
Информация на немецком. Можно гуглом или яндексом перевести.
Вникну дома подробнее, но мне кажется одна полудохлая свеча на грани туда сюда и даёт ошибку реле. Но версии ещё принимаю. Может конечно проводка и наука о контактах, но думаю вряд ли.
Alexander.k
Оракул
-
#6
но мне кажется одна полудохлая свеча на грани туда сюда и даёт ошибку реле
Ну вот реле надо достать и проверить провода до свечь и свечи сразу.
Но на машине такого года есть ошибки по свечам, если они выходят из строя.
Блок мотора, блок J179 это и есть реле что вы меняли, 4 свечи. Ещё должен быть штекер на несколько пинов между свечами и реле.
Последнее редактирование: 01.12.2022
LavSug
Завсегдатай
-
#7
Напишите, если выясните причину… Проводка или свечи, или блок управления свечами? Я попробовал заменить блок на новый 038907281B
Это блок Bosch оказался…
С ним общая ошибка ушла, а стала выходить по 3 и 4 свече отдельно… Холодно сейчас, не могу попробовать прозвонить проводку…
Заводится машина неидеально… С натугом…
Alexander.k
Оракул
-
#8
Напишите, если выясните причину…
Почему вы думаете что причина будет такая как у автора?
LavSug
Завсегдатай
-
#9
Потому что, как минимум, изначальная ошибка совпадала, двигатели одинаковые, среда появления та же… Ищу совпадения… Причины могут отличаться, но это все равно приведет к решению…
ignat
Замполит команды форума
-
#10
стала выходить по 3 и 4 свече отдельно
Так надо свечи заменить, нет?
DEH
user posted image
-
#11
LavSug
Приветствую! Машина у меня пока заводится, неидеально, но заводится. У вас точно свечи, меняйте не думая 3 (есть нюанс) и 4. У меня я тоже думаю свеча (какая-то одна думаю), потому, что на заводке практически пока не сказалось, но заводится на слух не сразу 4-мя цилиндрами, тоже холодно и лень пока этим заниматься если машина заводится. Если реле неисправно от слова «совсем», то при температуре ниже чем +5 вы уже сразу поймете, будет долгий старт и подхват по цилиндру. Но у вас еще одна проблема — 3 свеча она с датчиком давления топлива( Дорогая, короче.
По теме еще как я выяснил — оригинальное реле 04L907282B не пишет ошибку по свечам совсем, а пишет ошибку по себе (реле). Бош пишет (как выяснили выше). Интересно 04L907282E — пишет (которое усовершенствованное)?
И еще по теме — мы не одни (почитайте по ссылке):
Покупка блока-реле свечей накала
Ну я на третьей ткнул тестером в центральный контакт по аналогии с остальными свечами. Не знаю насколько это логично, надеюсь, что с ней проблем нет. Вторую только вчера забрал из магазина. Оказалось, что у меня нет удлиненной головки нет на 10мм, куплю, завтра поменяю. Заодно пока залил ВДшкой…
forum.tiguans.ru
Все тоже самое — оказалось дело в свечах накаливания. И можно вас попросить написать номер по бошу 038907281b это не случаем 0281003085?
Номер свечей накаливания по бошу для 1, 2 и 4 цилиндра — 0250403009. Для 3-ого — не знаю.
Последнее редактирование: 04.12.2022
Alexander.k
Оракул
-
#12
Ну так проверять свечи то надо, делов на 5 минут.
3 свеча она с датчиком давления топлива
Здесь не правы, топлива она не может измерить. Давления в камере сгорания измеряет.
DEH
user posted image
-
#13
Ну так проверять свечи то надо, делов на 5 минут.
Здесь не правы, топлива она не может измерить. Давления в камере сгорания измеряет.
Я точно не могу сказать из-за незнания что она измеряет, номер 03L 905 061 H
Alexander.k
Оракул
-
#14
Да одна больше. Главное что бы легко открутились, с этим осторожно.
DEH
user posted image
-
#15
Посмотреть вложение 100506
Да одна больше. Главное что бы легко открутились, с этим осторожно.
Я для себя решил — если проблема в 3-ей, ну его подальше пока заводится
Alexander.k
Оракул
-
#16
Я для себя решил — если проблема в 3-ей, ну его подальше пока заводится
Ну так прозвоните хотя-бы свечи для начала.
LavSug
Завсегдатай
-
#17
Ну так прозвоните хотя-бы свечи для начала.
Замерил от блока до массы… На 3-й и 4-й сопротивление 16 и 18 Ом… На работающих 1,2 на обеих…
DEH
user posted image
-
#18
Замерил от блока до массы… На 3-й и 4-й сопротивление 16 и 18 Ом… На работающих 1,2 на обеих…
Меняйте хотя бы 4-ую
LavSug
Завсегдатай
-
#19
Да уж… Вроде и третью нашел в наличии.. Она больше чем на порядок дороже остальных…
Заводится реально натужно… Похоже на замерзшую солярку… Сегодня схватился и сразу выключился… Со второй попытки завелся с полоборота… Явно не схватывает в части цилиндров…
В блоками, конечно, смешно получилось… Я тоже за свой счет убедился, что «родной» 04L907282B не пишет ошибку по свечам совсем… А вот 038907281b (это именно Bosch 0281003085 и есть, на одном боку маркировка 038907281b, а на другом Bosch 0281003085 ) выдает с детализацией…
В общем, попробую обе заменить… Отпишусь потом…
LavSug
Завсегдатай
-
#20
В итоге все вылечилось заменой обеих свечей… Второй холодный запуск на ура… Блок 04L907282B действительно не виноват…