Код неисправности OBD-II Техническое описание
Цепь управления нагревателем восстановителя B / обрыв
Что это значит?
Этот диагностический код неисправности (DTC) является общим кодом трансмиссии и применяется ко многим дизельным автомобилям OBD-II (с 1996 года и новее). Это может включать в себя, помимо прочего, автомобили Ford, Mercedes Benz, Sprinter, Audi, Ram, Chevrolet, Dodge, BMW, GMC и т. Д. Несмотря на общий характер, точные этапы ремонта могут различаться в зависимости от года выпуска, марки, модели и конфигурации трансмиссии. .
Сохраненный код P20BD означает, что модуль управления трансмиссией (PCM) не обнаружил напряжения в цепи управления для бортового нагревателя восстановителя, обозначенного буквой B. Это обозначение используется при использовании нескольких нагревателей восстановителя, обратитесь к конкретному автомобилю. руководство по ремонту, чтобы определить, какая цепь B подходит для вашего применения.
Катализаторная система отвечает за сокращение (в основном) всех других выбросов выхлопных газов, хотя некоторые приложения также оснащены ловушкой NOx.
Системы рециркуляции выхлопных газов (EGR) делают еще один шаг в снижении выбросов NOx. Тем не менее, сегодняшние более крупные и мощные дизельные двигатели не могут соответствовать строгим федеральным (США) стандартам выбросов только с системой рециркуляции отработавших газов, сажевым фильтром / каталитическим нейтрализатором и уловителем NOx. По этой причине были изобретены системы селективного каталитического восстановления (СКВ).
Системы SCR впрыскивают соединение восстановителя или жидкость для выхлопных газов дизельного двигателя (DEF) в выхлопные газы перед сажевым фильтром и / или каталитическим нейтрализатором. Точно рассчитанный впрыск DEF повышает температуру фильтрующего элемента и позволяет ему работать более эффективно. Это увеличивает срок службы фильтрующего элемента и позволяет снизить выбросы вредных выхлопных газов в атмосферу.
Вся система SCS контролируется и управляется либо PCM, либо автономным контроллером (который взаимодействует с PCM). В любом случае, контроллер контролирует датчики O2, NOx и температуры выхлопных газов (а также другие входы), чтобы определить подходящее время для впрыска DEF (восстановителя). Точный впрыск DEF необходим для поддержания температуры выхлопных газов в пределах допустимых параметров и оптимизации фильтрации загрязняющих веществ.
Подогреватели восстановителя используются для предотвращения замерзания выхлопной жидкости дизельного двигателя при экстремальных температурах. Эти нагреватели обычно расположены в резервуаре DEF и / или в шланге (ах) подачи форсунки восстановителя.
Если PCM обнаруживает отсутствие напряжения в цепи управления нагревателя восстановителя B, код P20BD будет сохранен, и может загореться индикаторная лампа неисправности.
Нагреватели восстановителя могут находиться внутри резервуара DEF (пример показан здесь):
Какова серьезность этого кода неисправности?
Сохраненный код P20BD следует рассматривать как серьезный и устранять его как можно быстрее. Система SCR могла быть отключена из-за этого. Повреждение катализатора может произойти, если условия, которые способствовали сохранению кода, не будут исправлены своевременно.
Каковы некоторые симптомы кода?
Симптомы кода неисправности P20BD могут включать:
- Сниженная производительность двигателя
- Чрезмерный черный дым из выхлопных газов автомобиля
- Снижение топливной экономичности
- Другие коды, связанные с SCR
Каковы некоторые из распространенных причин появления кода?
Причины появления этого кода могут включать:
- Плохой нагреватель восстановителя
- Обрыв или короткое замыкание в цепи управления нагревателем восстановителя
- Неисправен датчик температуры восстановителя
- Плохой контроллер SCR / PCM или ошибка программирования
Каковы некоторые шаги по устранению неполадок P20BD?
Вам понадобится доступ к диагностическому сканеру, цифровому вольт / омметру (DVOM) и источнику диагностической информации для конкретного автомобиля для диагностики кода P20BD.
Если вы можете найти бюллетень технического обслуживания (TSB), соответствующий году выпуска, марке и модели автомобиля; а также объем двигателя, сохраненный код / коды и обнаруженные симптомы, он может предоставить полезную диагностическую информацию.
Вы должны начать диагностику с визуального осмотра жгутов и разъемов системы нагревателя восстановителя. Перед тем, как продолжить, сгоревшую или поврежденную проводку и / или разъемы необходимо отремонтировать или заменить.
Затем подключите сканер к диагностическому разъему автомобиля и извлеките все сохраненные коды и соответствующие данные стоп-кадра. Запишите эту информацию перед очисткой кодов и пробным вождением автомобиля, пока PCM не перейдет в режим готовности или код не будет сброшен.
Код является прерывистым, и его может быть намного сложнее диагностировать (в настоящее время), если PCM переходит в режим готовности. В этом случае условия, которые способствовали сохранению кода, возможно, должны ухудшиться, прежде чем можно будет поставить точный диагноз.
Если код будет сброшен, выполните поиск в источнике информации о транспортном средстве, чтобы получить диагностические блок-схемы, схемы контактов разъема, виды лицевой стороны разъема, а также процедуры и спецификации тестирования компонентов. Эта информация потребуется для завершения следующего шага вашей диагностики.
Используйте DVOM для проверки источника питания системы управления SCR /. Проверьте предохранители при нагруженной цепи, чтобы избежать ошибочного диагноза. Если обнаружены соответствующие цепи питания (напряжение аккумулятора) и заземления, используйте сканер для активации нагревателя / ей восстановителя и проверки выходного напряжения цепи управления. Если напряжение недостаточное, подозревайте, что контроллер неисправен или имеет ошибку программирования.
Если выходная цепь напряжения находится в пределах параметров, используйте DVOM для проверки рассматриваемого нагревательного элемента восстановителя. Если обогреватель не соответствует спецификациям производителя, подозревают, что он вышел из строя.
- Если этот код выставляется в теплую погоду, подозревают, что произошла ошибка программирования
Связанные обсуждения DTC
- 2010 GL350 bluetec V6 diesel, код ошибки P20BDВчера загорелась лампа проверки двигателя грузовика. Я проверил код с помощью считывателя OBII, и он показал P20BD. Цепь управления противовоздушным отопителем B / обрыв. Я живу в Калифорнии, и температура здесь не требует обогрева для работы. Какая возможная причина вызвать такой код? Я стер код и вижу, что …
- Двигатель p20bd код 2009 mercedes benz ml320Я получаю код двигателя p20bd без заморозков, если погода. Очевидно, это указывает на ошибку программирования. Что это обозначает?…
- Audi Q5 p20bd00 управление отопителем Bпривет, на моем audi q5 только что был установлен новый клапан egr, и после того, как загорелась сигнальная лампа двигателя, ошибка cobe — p20bdoo — цепь управления восстановителем разомкнута. Можно ли пользоваться автомобилем, пока я не доберусь до дилера Audi. Благодарность…
Нужна дополнительная помощь с кодом P20BD?
Если вам все еще нужна помощь по поводу кода неисправности P20BD, задайте вопрос в комментариях под этой статьей..
ПРИМЕЧАНИЕ. Эта информация представлена только в информационных целях. Он не предназначен для использования в качестве рекомендаций по ремонту, и мы не несем ответственности за любые действия, которые вы предпринимаете с каким-либо автомобилем. Вся информация на этом сайте защищена авторским правом.
OBD-II DTC Datasheet
Reductant heater control circuit B / open
What does this mean?
This Diagnostic Trouble Code (DTC) is a generic transmission code and applies to many OBD-II diesel vehicles (1996 and newer). This may include, but is not limited to, Ford, Mercedes Benz, Sprinter, Audi, Ram, Chevrolet, Dodge, BMW, GMC, etc. Despite the general nature, the exact repair steps may vary depending on the model year, brand , transmission models and configurations. …
A stored code P20BD means the powertrain control module (PCM) has not detected a voltage on the control circuit for the on-board reductant heater indicated by the letter B. This designation is used when using multiple reductant heaters, please refer to the specific vehicle. workshop manual to determine which B chain is right for your application.
The catalyst system is responsible for reducing (mostly) all other exhaust emissions, although some applications are also equipped with a NOx trap.
Exhaust Gas Recirculation (EGR) systems take another step in reducing NOx emissions. However, today’s larger, more powerful diesel engines cannot meet strict federal (US) emission standards with just an EGR system, a particulate filter / catalytic converter, and a NOx trap. For this reason, selective catalytic reduction (SCR) systems have been invented.
SCR systems inject a reducing agent compound or Diesel Exhaust Fluid (DEF) into the exhaust gases upstream of the particulate filter and / or catalytic converter. The precisely calculated DEF injection raises the temperature of the filter element and allows it to work more efficiently. This extends the service life of the filter element and helps reduce emissions of harmful exhaust gases into the atmosphere.
The entire SCS system is monitored and controlled by either the PCM or a stand-alone controller (which interacts with the PCM). In any case, the controller monitors the O2, NOx and exhaust gas temperature sensors (as well as other inputs) to determine the appropriate timing for the DEF (reductant) injection. Precision DEF injection is required to keep the exhaust gas temperature within acceptable parameters and to optimize the filtration of pollutants.
Reducing agent heaters are used to prevent diesel engine exhaust fluid from freezing at extreme temperatures. These heaters are usually located in the DEF reservoir and / or in the supply hose (s) of the reducing agent nozzle.
If the PCM detects a lack of voltage on the reductant heater control circuit B, a P20BD code will be stored and the malfunction indicator lamp may illuminate.
Reducing agent heaters can be located inside the DEF tank (example shown here):
What is the severity of this DTC?
A stored P20BD code should be treated as serious and should be resolved as soon as possible. The SCR system could be disabled because of this. Catalyst damage can occur if the conditions that contributed to the persistence of the code are not corrected in a timely manner.
What are some of the symptoms of the code?
Symptoms of a P20BD trouble code may include:
- Reduced engine performance
- Excessive black smoke from vehicle exhaust
- Decreased fuel efficiency
- Other codes related to SCR
What are some of the common causes for the code?
Reasons for this code may include:
- Poor reductant heater
- Open or short circuit in the reducing agent heater control circuit
- Reducing agent temperature sensor defective
- Bad SCR / PCM controller or programming error
What are some steps to troubleshoot the P20BD?
You will need access to a diagnostic scanner, digital volt / ohmmeter (DVOM), and vehicle-specific diagnostic information source to diagnose the P20BD code.
If you can find a Technical Service Bulletin (TSB) corresponding to the year of manufacture, make and model of the vehicle; as well as engine displacement, stored code / codes and symptoms detected, it can provide useful diagnostic information.
You should begin your diagnosis by visually inspecting the harnesses and connectors of the reductant heater system. Burnt or damaged wiring and / or connectors must be repaired or replaced before proceeding.
Then connect the scanner to the vehicle diagnostic socket and retrieve all stored codes and corresponding freeze frame data. Make a note of this information before clearing codes and test driving the vehicle until the PCM enters ready mode or the code is reset.
The code is intermittent and can be much harder to diagnose (currently) if the PCM goes into ready mode. In this case, the conditions that contributed to the retention of the code may need to worsen before an accurate diagnosis can be made.
If the code resets, search your vehicle information source for diagnostic block diagrams, connector pinouts, connector face views, and component test procedures and specifications. You will need this information to complete the next step in your diagnosis.
Use DVOM to check the power supply of the SCR / control system. Check fuses with a loaded circuit to avoid misdiagnosis. If appropriate power (battery voltage) and ground circuits are found, use the scanner to activate the reductant heater / s and check the control circuit output voltage. If the voltage is insufficient, suspect the controller is defective or has a programming error.
If the output voltage circuit is within specifications, use the DVOM to test the reducing agent heating element in question. If the heater does not meet the manufacturer’s specifications, it is suspected that it has failed.
- If this code is exposed in warm weather, suspect that a programming error has occurred.
Related DTC discussions
- 2010 GL350 bluetec V6 diesel, error code P20BDThe truck engine check lamp came on yesterday. I checked the code with OBII reader and it showed P20BD. Air heater control circuit B / open. I live in California and the temperature here does not require heating to work. What is the possible reason for calling code like this? I erased the code and I see that …
- P20bd engine code 2009 mercedes benz ml320I get engine code p20bd no frost if weather. Obviously, this indicates a programming error. What does that mean?…
- Audi Q5 p20bd00 heater control Bhello my audi q5 just had a new egr valve installed and after the engine warning light came on cobe error — p20bdoo — reductant control circuit open. Can I use the car until I reach an Audi dealer. Gratitude…
Need more help with your P20BD code?
If you still need help with DTC P20BD, post a question in the comments below this article.
NOTE. This information is provided for informational purposes only. It is not intended to be used as a repair recommendation and we are not responsible for any action you take on any vehicle. All information on this site is protected by copyright.
OBD-II DTC Datasheet
Reductant heater control circuit B / open
What does this mean?
This Diagnostic Trouble Code (DTC) is a generic transmission code and applies to many OBD-II diesel vehicles (1996 and newer). This may include, but is not limited to, Ford, Mercedes Benz, Sprinter, Audi, Ram, Chevrolet, Dodge, BMW, GMC, etc. Despite the general nature, the exact repair steps may vary depending on the model year, brand , transmission models and configurations. …
A stored code P20BD means the powertrain control module (PCM) has not detected a voltage on the control circuit for the on-board reductant heater indicated by the letter B. This designation is used when using multiple reductant heaters, please refer to the specific vehicle. workshop manual to determine which B chain is right for your application.
The catalyst system is responsible for reducing (mostly) all other exhaust emissions, although some applications are also equipped with a NOx trap.
Exhaust Gas Recirculation (EGR) systems take another step in reducing NOx emissions. However, today’s larger, more powerful diesel engines cannot meet strict federal (US) emission standards with just an EGR system, a particulate filter / catalytic converter, and a NOx trap. For this reason, selective catalytic reduction (SCR) systems have been invented.
SCR systems inject a reducing agent compound or Diesel Exhaust Fluid (DEF) into the exhaust gases upstream of the particulate filter and / or catalytic converter. The precisely calculated DEF injection raises the temperature of the filter element and allows it to work more efficiently. This extends the service life of the filter element and helps reduce emissions of harmful exhaust gases into the atmosphere.
The entire SCS system is monitored and controlled by either the PCM or a stand-alone controller (which interacts with the PCM). In any case, the controller monitors the O2, NOx and exhaust gas temperature sensors (as well as other inputs) to determine the appropriate timing for the DEF (reductant) injection. Precision DEF injection is required to keep the exhaust gas temperature within acceptable parameters and to optimize the filtration of pollutants.
Reducing agent heaters are used to prevent diesel engine exhaust fluid from freezing at extreme temperatures. These heaters are usually located in the DEF reservoir and / or in the supply hose (s) of the reducing agent nozzle.
If the PCM detects a lack of voltage on the reductant heater control circuit B, a P20BD code will be stored and the malfunction indicator lamp may illuminate.
Reducing agent heaters can be located inside the DEF tank (example shown here):
What is the severity of this DTC?
A stored P20BD code should be treated as serious and should be resolved as soon as possible. The SCR system could be disabled because of this. Catalyst damage can occur if the conditions that contributed to the persistence of the code are not corrected in a timely manner.
What are some of the symptoms of the code?
Symptoms of a P20BD trouble code may include:
- Reduced engine performance
- Excessive black smoke from vehicle exhaust
- Decreased fuel efficiency
- Other codes related to SCR
What are some of the common causes for the code?
Reasons for this code may include:
- Poor reductant heater
- Open or short circuit in the reducing agent heater control circuit
- Reducing agent temperature sensor defective
- Bad SCR / PCM controller or programming error
What are some steps to troubleshoot the P20BD?
You will need access to a diagnostic scanner, digital volt / ohmmeter (DVOM), and vehicle-specific diagnostic information source to diagnose the P20BD code.
If you can find a Technical Service Bulletin (TSB) corresponding to the year of manufacture, make and model of the vehicle; as well as engine displacement, stored code / codes and symptoms detected, it can provide useful diagnostic information.
You should begin your diagnosis by visually inspecting the harnesses and connectors of the reductant heater system. Burnt or damaged wiring and / or connectors must be repaired or replaced before proceeding.
Then connect the scanner to the vehicle diagnostic socket and retrieve all stored codes and corresponding freeze frame data. Make a note of this information before clearing codes and test driving the vehicle until the PCM enters ready mode or the code is reset.
The code is intermittent and can be much harder to diagnose (currently) if the PCM goes into ready mode. In this case, the conditions that contributed to the retention of the code may need to worsen before an accurate diagnosis can be made.
If the code resets, search your vehicle information source for diagnostic block diagrams, connector pinouts, connector face views, and component test procedures and specifications. You will need this information to complete the next step in your diagnosis.
Use DVOM to check the power supply of the SCR / control system. Check fuses with a loaded circuit to avoid misdiagnosis. If appropriate power (battery voltage) and ground circuits are found, use the scanner to activate the reductant heater / s and check the control circuit output voltage. If the voltage is insufficient, suspect the controller is defective or has a programming error.
If the output voltage circuit is within specifications, use the DVOM to test the reducing agent heating element in question. If the heater does not meet the manufacturer’s specifications, it is suspected that it has failed.
- If this code is exposed in warm weather, suspect that a programming error has occurred.
Related DTC discussions
- 2010 GL350 bluetec V6 diesel, error code P20BDThe truck engine check lamp came on yesterday. I checked the code with OBII reader and it showed P20BD. Air heater control circuit B / open. I live in California and the temperature here does not require heating to work. What is the possible reason for calling code like this? I erased the code and I see that …
- P20bd engine code 2009 mercedes benz ml320I get engine code p20bd no frost if weather. Obviously, this indicates a programming error. What does that mean?…
- Audi Q5 p20bd00 heater control Bhello my audi q5 just had a new egr valve installed and after the engine warning light came on cobe error — p20bdoo — reductant control circuit open. Can I use the car until I reach an Audi dealer. Gratitude…
Need more help with your P20BD code?
If you still need help with DTC P20BD, post a question in the comments below this article.
NOTE. This information is provided for informational purposes only. It is not intended to be used as a repair recommendation and we are not responsible for any action you take on any vehicle. All information on this site is protected by copyright.