Приус ошибка p0a94

Отзыв владельца Toyota Prius V — поломка. Как говорится: Пипец подкрался… Одним «прекрасным» вечером стоя на светофоре и включив режим «Power”, в предверии как все вскоре увидят мои задние фонари, но Приус решил показать свою точку зрения на это и показал прекрасную гирлянду огней на приборной панели. И поплёлся в крайней правой с макси…

Как говорится: Пипец подкрался…

Одним «прекрасным» вечером стоя на светофоре и включив режим «Power”, в предверии как все вскоре увидят мои задние фонари, но Приус решил показать свою точку зрения на это и показал прекрасную гирлянду огней на приборной панели.

Фото в бортжурнале Toyota Prius V

Полный размер

Гирлянда ошибок

И поплёлся в крайней правой с максимальной скоростью 20-30 км/час.
Как всегда такие вещи случаются в субботу и СТО не работают.
Читаем всю ночь форумы, Чешем репу, моем машину, стучим по колесу, снимаем крему с малого АКБ и о чудо: Ничего не произошло.

В понедельник едем на СТО и подключаемся к сканеру в надежде, что великий маг сбросит все ошибки и мы дальше помчимся по своим делам…
Но сканер пишет ошибку : Ошибка P0A94-557 DC/DC converter performance.
Да. Приплыли.
Звоним официалам: привозите. Ремонт будет Очень дорогим. Инвертор 90000 гривен и работа.
Звоним умельцам: Привозите. Будем искать проблему. Работа от 1000 гривен и инвертор от 800 $ за б/у.
Вся проблема, что я в Черкассах, а все умельцы в Киеве, Львове, Харькове, но ноне в Черкассах. А до Киева эвакуатор от 4000 гривен. Уже думал ехать к умельцам, но нарыл такой сайт как hybrids.ru и оказывается у них есть филиал в Киеве. Позвонив туда попал на Владимира и получил от него исчерпывающую информацию о том что и как делать. Спасибо Володя.
Нашёл б/у инвертор на ОЛХ за 200$ от Prius + 2016 года. Произвёл замену инвертора сам, в гараже. Довольно несложная процедура ( правда перед этим просмотрел ролики в YouTube)
Снятие инвертора у меня заняло 40 минут.

Фото в бортжурнале Toyota Prius V

Полный размер

Старый проказник

Внимательно запоминаем, что и где стояло

Постановка нового ( другого) 15 минут.
После подключения малого АКБ все ошибки исчезли.
Итак. Испытания.
Машинка стала вести так, как никогда раньше себя не вела ( видать мой старый инвертор или с другим софтом, или уже сдыхал). Приус все время стремится переключится на Электро.
Итогами я очень доволен. На все про все ушла неделя.

Цена вопроса: 5 400 грн

Ошибка Р0А94

(1 чел.) (1) гость

Всем Здрасьте ! Нужна помощь ! Приус ZVW30 , стал промаргивать спидометр ! Сдал в ремонт , ездил без него . Итог : горят чеки ! Сканер выдает Р0А94 ! Гибридная молчит , передвигаюсь на двс ! Пробовал скидывать , не скидывает !

Блах написал:

Всем Здрасьте ! Нужна помощь ! Приус ZVW30 , стал промаргивать спидометр ! Сдал в ремонт , ездил без него . Итог : горят чеки ! Сканер выдает Р0А94 ! Гибридная молчит , передвигаюсь на двс ! Пробовал скидывать , не скидывает !

У вас проблемы с конвертором. Что конкретно вышло из строя можно сказать, когда считаете трехзначный подкод. Этих подкодов там 17 штук. Соответственно и возможных неисправностей тоже 17 штук.

с уважением, Сергей Николаевич.

Спасибо , сегодня еду на тест.

Всем Здрасьте ! Сегодня протестировал своего приусенка , тест выдал ошибку Р0А94 . И под 553 и 557 ??? Помпа рабочая , заряд на малый АКБ ИДЕТ 14, 35 V . Надпись ready горит , двс запускается ! Передачи все работают ! Предохранитель на ковекторе и большой и малой АКБ целые . Впрочем как и под капотом и в салоне .Подскажите , что еще проверить !?!? Тестером ошибки не убираются !!!

Блах написал:

Всем Здрасьте ! Сегодня протестировал своего приусенка , тест выдал ошибку Р0А94 . И под 553 и 557 ??? Помпа рабочая , заряд на малый АКБ ИДЕТ 14, 35 V . Надпись ready горит , двс запускается ! Передачи все работают ! Предохранитель на ковекторе и большой и малой АКБ целые . Впрочем как и под капотом и в салоне .Подскажите , что еще проверить !?!? Тестером ошибки не убираются !!!

У вас две разных неисправности конвертера:
1. по первому подкоду (553) устраняйте неисправность перегрева конвертера. Их много. Все описаны в ремонтном мануале
2. по второму подкоду (557) сложнее: проблема в целостности цепи. Прозванивайте всю проводку, как написано в мануале.

с уважением, Сергей Николаевич.

Спасибо сказали: Блах

Спасибо , а где взять этот мануал или скачать ?

Блах написал:

Спасибо , а где взять этот мануал или скачать ?

Есть несколько вариантов:
1. поискать в интернете
2. купить доступ на 1 день к техдоку Тойоты
3. Посмотреть в Митчеле

с уважением, Сергей Николаевич.

Спасибо сказали: Блах

Буду искать и пробовать ! ВАМ ОГРОМНОЕ СПАСИБО !!!

Всем Здрасьте . Сегодня пришел инвертор ))) , завтра буду ставить . Все проверенно и прозвонено ! Добрался до ввб все в отличном состоянии , бамбуки проверил все ок . Вентелятор охлаждения ввб идеально чист , чего не скажешь про воздухозаборник (( . Осталось добраться до радиаторов охлаждения , хотя на просвет все вроде в норме . Но раз пошла такая пьянка , разберу ))) . Интересная машинка приус , вот прям наркотик ))) столько перечитал , ужас ! Давно так не взбадривался ))) Есть пара вопросов к Сергею Николаевичу , но это после установки инвертора . Всем добра )))

Всем здрасьте ! Установка прошла успешно , радиаторы очищены , глобального засорения не было .есть сомнения выхода из строя инвертора ? По ошибкам 553;557 все проверено ! В голове два варианта или где то что то пропустил или пришло его время под замену . Как говорится время покажет .

Здравствуйте у меня нечто подобное вроде перегрев инвертора диагностика в тойоте завтра покажет. Если Вы с Кемерова как с вами можно встретиться пообщаться по поводу инвертора что вы делали итак далее, а то что то я не очень доверяю официалам

Доброе всем времечка!!!
Поскажите пожалуйста, с чего начать разбор инвертора, пациент уже демонтирован и лежит на столе, открутил все болты от нижней крышки, не снимается плото сидит на герметике, аналогично и с верхней частью, модет феном монтажным подогреть, как бы чего не погнуть и модет нижний поддон не обязательно снимать????
Проблема следующая, машина 30 приус, едет но толтко на двс, не глохнет, ошибки
Р0а94
С1259
С1310
Сетую на неисправность инвертора, вот и хочу вскрыть инвертор и посмотреть состояние транзисторов.

Заранее спасибо огромное!!!

27ruskhv написал:

Сетую на неисправность инвертора, вот и хочу вскрыть инвертор и посмотреть состояние транзисторов.

Улыбнуло
А что вы хотите увидеть на транзисторе?
Для того, чтобы проверить инвертор достаточно подключить к машине сканер. А вот разобрав инвертор, пробитый транзистор вы не увидите

с уважением, Сергей Николаевич.

Вообщем, можно не заморачиваться, а просто поменять инаертор???

27ruskhv написал:

Вообщем, можно не заморачиваться, а просто поменять инаертор???

Конечно, если уверены, что неисправность в инверторе, и что он сгорел не по причине КЗ в мотор-генераторе. (а то так спалите и новый инвертор). Поменять сгоревший транзистор (даже если вы его действительно найдете) вы все равно не сможете.

с уважением, Сергей Николаевич.

Ну честно говоря 100% не уверен, вывод по неисправности инвертора сделал по выше указанным ошибкам, других небыло

А подскажите, какие ошибки указывают на КЗ в мотор генераторе???

27ruskhv написал:

А подскажите, какие ошибки указывают на КЗ в мотор генераторе???

КЗ в мотор-генераторе указывает мегомметр (активный).

с уважением, Сергей Николаевич.

Т.е. Какой то своей ошибки указывающей на неисправность моторов нет???


PriusChat


  1. thehighend

    Joined:
    Apr 21, 2006
    1
    1
    0

    :mod:Hello all. I have read some great answers to problems on this site and it seems that many of you know a lot about the prius. I have a problem that I would like to see if anyone can help with, please.
    I was driving from Los Angeles to Sacramento (375 miles) and 200 miles into it, I got the dashboard chrismas light show. The red triangle with the check engine light and some other ones that I had not seen before. I always carry a scanner and the codes were P0A78, P0A94 and P0A7A. After resetting the codes, I drove another 20 miles and codes came back. Here is the interesting part. Prior to the codes coming on, the yellow slippery road light would flicker every time that I would hit a bump (bridge transitions or road asphalt patches). This would get worse until the codes would come up.
    I made it to Sac, but on the way back, all this started 75 miles into the trip. I checked and all fluids were at correct levels and the engine did not seem hot (I have had VW’s all my life, so I know what a hot engine should be like, I think).
    For some reason, I thought that the fans were not coming on, so I turned on the AC, forcing them to come on. I drove at 50-60 mph all the way home (300 miles) and parked the car for inspection later this week.
    I doubt if anything major is wrong as I got 47.3 MPG with the AC on. It seems that the fans did not come on when they should have.
    Vehicle has salvage title, but I got it 4 years ago with 12k miles and it has 66k miles now with absolutely no issues so far.
    I would apprciate any help.
    thanks

  2. Those codes point to an inverter problem. If the car had been in a front-end accident, perhaps the wiring harness to the inverter was damaged and not properly repaired.

    If the wiring harness and connectors are in good condition then it is likely that the inverter will need to be replaced.

    You may wish to take your car to your local Toyota dealer for diagnosis. Good luck.


  3. abboomer

    To thehighend:

    I too have a salvaged prius with similar problems (bumps, traction light blinking, jerky driving). I also received the p0a78 code. Took to a dealer and they concluded transmission needed to be replaced. Took it to another mechanic for a second opinion and he was sure it wasn’t the transmission….so I’m really confused. What I want to know is how did your prius turn out? What was the problem? Hoping I can fix mine!

    Thanks,
    Aaron


  4. 3prongpaul

    3prongpaul
    Hybrid Shop Owner, worked on 100’s of Prius’s

    Depending on your year and INF (subcodes) the following TSB EG058-06 may apply (replace HV ECU with updated unit, may be under warranty, check with dealer)

    Attached Files:


    abboomer and vvillovv like this.

  5. abboomer

    Thank you for the info. Sorry it has been so long from last post. The prius is a 2008. We actually had the inverter replaced with a used one this past December. Amazingly, all our symptoms disappeared. But then, just this week, the herky jerky and fall safe mode returned. So frustrating. Considering replacing the transmission. But I will definitely show this document to my mechanic. Thanks again.

  6. I suggest that you get Mini VCI so that you can obtain the diagnostic trouble codes logged by your car. It is premature to be talking about replacing a labor-intensive part like the transaxle until you know what the DTC are.


  7. 3prongpaul

    3prongpaul
    Hybrid Shop Owner, worked on 100’s of Prius’s

    Don’t forget to check the inverter coolant pump, or better yet check coolant temperatures with Techstream / Mini-VCI until you’ve been driving 20 minutes or so. If the temperatures are high the pump may be failing.


  8. abboomer

    What is considered high? I have engine link showing converter temp of about 140F.
    I replaced the HV control ECU last night. Seems better. Haven’t gotten the P0A94 code back yet. Just have the P0A78/282

  9. Did you replace the HV ECU with the newer revision part number as shown in the TSB?

    Check the tightness of the inverter wiring harness connections beneath the inverter cover. If they are OK, then the P0A78 code indicates the inverter needs to be replaced (again).

    This is the first post where you’ve mentioned P0A94. Had that code been previously logged by your car? If so, that indicates a problem with the DC/DC converter within the inverter.


  10. abboomer

    Yes, I often get that p0a94 code….here is a detailed summary of what I’ve had done so far…BTW, thank you for taking a look!

    September 2014:

    Codes (with INF codes in parentheses)

    P0A78 (1=506, 4=282, 5=287): Drive Motor A Inverter Performance (possible trouble areas = inverter assembly, wire harness/connector, HV transaxle, hybrid motor, HV ECU)

    P0A94 (2=556, 3=555): DC/DC Converter Performance (possible trouble areas = wire harness/connector, HV transaxle, hybrid motor, hybrid generator, HV ECU, inverter assembly)

    C2300 Electronic shift lever (ACT system) Malfunction (possible trouble areas = shift control actuator, transaxle park lock control, trans ECU, wire harness/connector)

    C2318 Shift Lever Low Voltage (possible trouble areas = HEV fuse, IGCT relay, wire harness/connector, auxillary battery)

    Tests/Action: Multiple test drives, experienced symptom. Replaced 12 volt battery. Tested transmission/motor-generator with Megger, passed test (note-dealer said it didn’t pass for them). Inspected and cleaned both front tone rings and wheel speed sensors. Noted crushed shielding to a sensor wire. Inspected ground connections and cleaned a bad ground. Extensive test driving, symptom returned, but no codes returned.

    Recommended drain/refill transmission. Customer declined.

    November/December 2014:

    Customer symptom getting more frequent and worse.

    Codes

    P0A78 (282, 287) see above

    P0A7A (548, 554, 555): Generator Inverter Performance (possible causes = wire harness, inverter)

    P0A94 see above

    P0A40: Drive Motor A Position Sensor (possible causes = wire harness, hybrid motor, HV ECU)

    Tests/Action:

    Too intermittent…difficult to diagnose a specific cause. Inspected numerous connectors. Test drove extensively. Scanned and monitored vehicle data. We know computer is perceiving high voltage spikes. Inverter brackets are bent. Replaced inverter with used unit.

    April 2015:

    Customer symptom disappeared for awhile after inverter replaced, including during a long road trip. But now symptom has returned.

    Codes

    P0A78 (282) see above

    P0A94 (548) see above

    Freeze frame showed that both codes were recorded at the exact same moment, but the P0A78 code showed the power supply voltage to be 11.75 and the P0A94 code showed 13.76 volts. This is very important clue which indicates problem in 12 volt system. This led us directly into inspecting the power supply to the hybrid ECM (see below)

    Tests/action: Examined wiring diagrams for power supplies on low voltage circuit, battery, IGCT relay, ignition switch. Battery is good. Suspect IGCT relay. Accessed relay block and when removed it for inspection, discovered the power supply was only loosely plugged in. Plugged it in fully. Loose connection could explain the difference in the supply voltage in the freeze frame data.

    Customer reports vehicle still has symptom.


  11. abboomer

    Well, my prius is a 2008, so I’m not sure if that still applies. I had called the dealer and asked for the part number to the HV control ECU.

  12. I assume your car was in a front-end accident? Has the engine wiring harness been throughly inspected for damage? Since the inverter was hit (as evidenced by mention of bent brackets below) the wiring to the inverter may have been stressed and damaged.I would drain and refill the transaxle ATF just as a matter of performing good maintenance, if the car has logged more than 60K miles.There may be some other intermittent/loose connections. Again, remove the inverter cover and inspect the wiring harness connectors within to make sure they are tight and that the wires show no damage.

    Intermittent electrical problems are challenging to resolve, and Prius, heavily laden with complex electronics, is even more difficult than most. Good luck.


  13. Nisar

    Joined:
    Aug 18, 2022
    1
    0
    0
    Location:
    Washington DC
    Vehicle:
    2011 Prius
    Model:
    Three

    I was getting P0A94 code i changed the inverter they it went off. Then i got again the same code i bought a new ECM & installed it but now my car is not starting all lights turns on but not starting the engine. It does start on my old ECM but not the new one any help please.

  14. Hello and welcome to Priuschat!

    If you have a P0A94 code for DC-DC converter performance, it might help if you can list the INF or detail code (it’s shown in the freezeframe data). That way ee can give better advice about how to find your problem.

    If you replaced the Hybrid Control ecu, then you need to jumper pins TC & CG of the OBD2 connector and leave the ignition on for 30 minutes to «program» it (perform a «handshake» initialization between HC and certification ecu’s?) . Use a charger so the 12V battery doesn’t go too low.

    See the service manual (under immobilizer — registration) for details.

    Posted via the PriusChat mobile app.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Приус 20 сброс ошибок абс
  • Проблема mmi на телефоне как исправить
  • Приус 20 ошибка с2310
  • Приус 20 ошибка р0а08
  • Проблема error failed to scan file