Р2229 ошибка мазда

Как устранить код ошибки P2229 своими руками: описание кода OBD2, симптомы, диагностика, советы, рекомендации, устранение неисправностей.

Рассмотрим подробнее

  1. Техническое описание и расшифровка ошибки P2229
  2. Симптомы неисправности
  3. Причины возникновения ошибки
  4. Как устранить или сбросить код неисправности P2229
  5. Диагностика и решение проблем
  6. Проверка датчика BARO
  7. На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
  8. Видео

Код ошибки P2229 звучит как «высокий уровень сигнала датчика «A» атмосферного давления (BARO)». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «Barometric Pressure (BARO) Sensor «A» Circuit High».

Диагностический код OBD-II P2229 определяется как высокий уровень сигнала датчика барометрического давления (BARO). Устанавливается, когда показания датчика барометрического давления, являются несовместимыми с текущей нагрузкой на двигатель и открытием дроссельной заслонки. А также, если они не коррелируют с данными датчика абсолютного давления в коллекторе (MAP).

Код ошибки P2229 – высокий уровень сигнала датчика "A" атмосферного давления (BARO)

Большинство блоков управления трансмиссией (PCM) полагаются на различное количество измерений, чтобы точно обеспечить двигателю оптимальное соотношение воздух-топливо. Обычно датчики барометрического давления воздуха (BARO) используются, когда также присутствуют датчики абсолютного давления в коллекторе (MAP).

Датчики BARO используются для измерения атмосферного давления. Это значение является неотъемлемой частью для определения топливных смесей. Поскольку блоку управления двигателем необходимо сравнивать атмосферное давление с давлением во впускном коллекторе. Чтобы точно отрегулировать топливную смесь в соответствии с потребностями водителя в конкретный период поездки.

В полностью функциональной системе, датчики MAP и температуры всасываемого воздуха (IAT) также предоставляют входные данные для PCM.

Объединенные данные (всех трех датчиков), в конечном итоге определяют степень открытия дроссельной заслонки. А также объем и время подачи топлива для адаптации к моменту зажигания. Это гарантирует, что двигатель будет работать с оптимальными характеристиками, в данный момент времени.

Входное значение датчика атмосферного давления (BARO) сравнивается с опорным напряжением. Если высокий уровень сигнала длится в течение четырех последовательных секунд, PCM установит код P2229 и загорится индикаторная лампа неисправности.

Симптомы неисправности

Основным симптомом появления ошибки P2229 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».

Также они могут проявляться как:

  1. Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память как неисправность).
  2. Двигатель глохнет либо плохо заводится.
  3. Плавающие обороты, а также попытки заглохнуть на холостом ходу.
  4. Пропуски зажигания двигателя под нагрузкой или на холостом ходу.
  5. Сниженная отзывчивость дроссельной заслонки.
  6. Снижение мощности двигателя.
  7. Запах топлива.
  8. Плохой набор скорости.
  9. Повышенный расход топлива.
  10. В некоторых случаях симптомы могут отсутствовать, кроме сохраненного кода неисправности.

Ошибка P2229 является серьезной, так как при ее появлении могут возникнуть проблемы с двигателем. Но если симптомы отсутствуют, а лишь горит индикатор Check Engine, систему OBD-II можно перезапустить и автомобиль продолжит работать нормально.

Причины возникновения ошибки

Код P2229 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:

  • Неисправный или поврежденный датчик атмосферного давления (BARO).
  • Поврежденный или изношенный разъем датчика барометрического давления воздуха.
  • Поврежденная проводка.
  • Механическая неисправность, вызывающая изменение показаний BARO.
  • Забит каталитический нейтрализатор.
  • Серьезные утечки выхлопных газов перед датчиками кислорода или NOx.
  • Неисправен датчик положения дроссельной заслонки.
  • Неисправный или загрязненный датчик массового расхода воздуха (MAF).
  • Датчик давления в коллекторе вышел из строя.
  • Неисправен датчик температуры воздуха на впуске (IAT).
  • Двигатель в плохом механическом состоянии или постоянные коды пропусков зажигания в одном или нескольких цилиндрах.
  • Иногда причиной является неисправный модуль PCM.

Как устранить или сбросить код неисправности P2229

Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P2229:

  1. Подключите сканер OBD-II к диагностическому разъему автомобиля и считайте все сохраненные данные и коды ошибок.
  2. Очистите коды ошибок с памяти компьютера и проведите тест-драйв автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли код P2229 снова.
  3. Если код появится снова, проверьте все кабели и соответствующие разъемы, ведущие к датчикам BARO, MAP, MAF или TPS. Убедитесь, что они не сломаны и не изношены. При необходимости отремонтируйте или замените.
  4. Осмотрите и протестируйте эти датчики.
  5. При необходимости замените вышедшие из строя датчики.
  6. Если причиной является неисправный модуль PCM, замените его или перепрограммируйте.

Диагностика и решение проблем

Проведите осмотр видимых повреждений датчиков, проводки и разъемов. Затем начните диагностическую процедуру с помощью сканера. Чтобы определить, является ли ошибка P2229 единственной, если нет, возможно стоит разобраться сначала с другими кодами неисправности.

Если не обнаружено никаких проблем с поврежденными или корродированными разъемами, выполните тщательный осмотр всей связанной проводки. Отремонтируйте или замените поврежденную проводку по мере необходимости.

Проверьте на наличие засорения воздушный фильтр, повреждения каталитического нейтрализатора. Также стоит обратить внимание на повреждения или отсоединения воздухозаборника, смещение или разрыв вакуумных линий и препятствий во впускном тракте. При необходимости замените шланги, воздуховоды, фильтрующий элемент или вакуумные линии.

Проверка датчика BARO

Если код остался, проверьте опорное напряжение на разъеме датчика BARO. Также проверьте заземление и непрерывность, особенно в сигнальном проводе между PCM и разъемом датчика BARO. При бесконечном сопротивлении, устраните разрыв в сигнальной цепи датчика атмосферного давления.

Если целостность цепи в норме, проверьте датчик BARO в работе, подключив сканер к автомобилю. Напряжение от датчика BARO должно постепенно уменьшаться с 5 вольт до 1 вольта или немного меньше, и возрастать обратно примерно до 5 вольт. Если напряжение сигнала не изменяется в соответствии со спецификацией производителя, замените датчик.

Часто, показания датчиков BARO могут застрять на уровне 4,5 вольт, независимо от рабочих условий двигателя. Это означает короткое замыкание между сигнальным проводом и 5-вольтовым опорным проводом. При необходимости отремонтируйте проводку, чтобы устранить короткое замыкание.

Если при отсоединении разъема датчика BARO в сигнальном проводе пропадает напряжение, значит имеется внутреннее короткое замыкание, и датчик необходимо заменить.

В некоторых случаях PCM может быть неисправен или находится в процессе выхода из строя. Но это бывает чрезвычайно редко. Поэтому, перед его заменой, лучше еще раз все тщательно проверить.

На каких автомобилях чаще встречается данная проблема

Проблема с кодом P2229 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:

  • Acura (Акура TL)
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet (Шевроле Малибу)
  • Ford (Форд Транзит)
  • GMC
  • Honda (Хонда Аккорд)
  • Hyundai
  • Isuzu (Исузу Трупер)
  • Mazda (Мазда 3, Мазда 6)
  • Mercedes
  • Mitsubishi (Митсубиси L200)
  • Saab
  • Suzuki (Сузуки Гранд Витара)
  • Volvo

С кодом неисправности Р2229 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P0237, P2226, P2227, P2228, P222F, P2230.

Видео

Mazda6 (GL): код ошибки DTC P2229:00 [двигатель SKYACTIV-G 2.5T]

 Про код ошибки DTC P2229:00 автомобилей Mazda6 (GL) с двигателем SKYACTIV-G 2.5T, выпущенных в период 2018-2020 гг.

Владельцев автомобилей Mazda6 (GL) с двигателем SKYACTIV-G 2.5T, выпущенных в период 2018-2020 гг., может беспокоить зажигание индикатора неисправности двигателя «CHECK ENGINE» с кодом ошибкии DTC P2229:00, сохраненным в памяти блока управления PCM.
• P2229:00 (высокий входной сигнал цепи датчика BARO)

Эта проблема, чаще всего, возникнет на автомобилях, на детали моторного отсека которых нанесен воск при продажной подготовке. Воск, нанесенный в моторном отсеке для более привлекательного вида силового агрегата, может проникнуть в отверстие, расположенное в нижней части блока PCM, что может привести к скоплению пыли и засорению воздушного фильтра. Это вентиляционное отверстие на самом деле является фильтром для датчика давления BARO в PCM. Когда PCM нагревается, внутреннее давление воздуха может повышаться из-за забитого фильтра, что приводит к появлению DTC P2229:00.

Чтобы устранить эту проблему, форма кронштейна PCM была изменена, что позволило не закрывать вентиляционное отверстие и устранить зазор между ним и корпусом PCM, который может способствовать остаточному жидкому парафину закрывать отверстие.

Владельцы, испытывающие описанные выше неудобства, должны отремонтировать свой автомобиль, используя следующую процедуру ремонта.

ПРОЦЕДУРА РЕМОНТА:

1. Проверьте наличие проблемы, при этом: если вентиляционное отверстие реально забито, очистить фильтр невозможно. Не пытайтесь разобрать РСМ. (Так утверждает Мазда в Bulletin No.: 01-008/20: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10176966-0001.pdf).
2. Подключите модульную диагностическую систему Mazda (M-MDS) к автомобилю и выполните идентификацию автомобиля.
3. Снимите PCM с кронштейнами с автомобиля в соответствии с инструкцией на портале MGSS. Визуально проверьте, является ли зазор между PCM и нижним кронштейном недостаточным и/или вентиляционное отверстие выглядит грязным. Если нет, то может быть иная причина появления DTC P2229:00. Следуйте карте диагностики по коду DTC.
4. Установите новый PCM с модифицированным нижним кронштейном в порядке, обратном снятию.
5. Выполните настройку PCM и программирование системы иммобилайзера в соответствии с инструкциями MGSS.
6. Проверьте выполнение ремонта. 

Цены на запчасти, в том числе модифицированные, а также работы по устранению ошибки DTC P2229:00 автомобилей Mazda6 (GL) с двигателем SKYACTIV-G 2.5T в Ниппон Сервис вы можете уточнить у наших специалистов по телефону: +7(495) 001-05-21.

OBD-II DTC Datasheet

Barometric pressure sensor A: high

What does this mean?

This is a generic powertrain diagnostic trouble code (DTC) and is commonly applied to OBD-II vehicles. Affected vehicles may include, but are not limited to, Chevy, Mazda, Volvo, Acura, Honda, BMW, Isuzu, Mercedes Benz, Cadillac, Hyundai, Saab, Ford, GMC, etc. depending on the year. , make, model and equipment of the power unit.

Most engine control units (ECMs) rely on a different number of measurements to accurately provide the engine with the optimum air-fuel ratio. The “optimal” air / fuel ratio is called the “stoichiometric” mixture: 14.7 parts air to one part fuel. Some of the values ​​that the ECM controls to keep the fuel mixture as stoichiometric as possible are, but are not limited to: air flow, coolant temperature, engine speed, load demand, atmospheric temperature, etc. Some engine management systems rely more on intake and ambient air. pressure to optimize the mixture.

Not to mention, these systems use fewer sensors to achieve similar results in terms of fuel management / efficiency anyway. Typically BAP (Barometric Air Pressure) sensors are used when MAP (Manifold Absolute Pressure) sensors are also present. BAPs are used to measure atmospheric pressure. This value is essential for determining fuel mixtures, as the ECM needs to compare atmospheric pressure with the intake manifold pressure in order to accurately adjust the fuel mixture to the driver’s driving needs. Height is an important factor to consider when diagnosing BAP. Depending on your location, your symptoms may actively worsen or get better, especially if you travel frequently in mountainous areas.

When a letter is included in the description of an OBD2 DTC (in this case «A»), in most cases it will indicate something specific (for example, different banks, sensors, circuits, connectors, etc.) in a system in which You are at. working inside. In this case, I would say to determine which sensor you are working with. There will often be multiple barometric sensors to provide accurate readings. In addition, the correlation between the sensors to aid in fuel management, not to mention that it helps to find faults in the sensors or circuits. With that said, refer to your service manual for specific details on the letter specifications for your particular vehicle.

P2229 is set by the ECM when it detects a high electrical value / reading in the atmospheric pressure (BAP) sensor «A» or its circuit (s).

Barometric pressure sensor: P2229 Barometric Pressure Sensor A High

What is the severity of this DTC?

The severity here will be moderately high. While reading this, there must be some urgency to keep the engine running efficiently. Whenever a malfunction can directly affect very important values ​​such as air / fuel ratio and is actively present, you should not drive your car to prevent engine damage. That being said, if you’ve driven the vehicle after the fault was active, don’t worry too much, you’re probably fine. The big takeaway is that if left unattended, it could lead to costly internal engine damage in the future.

What are some of the symptoms of the code?

Symptoms of a P2229 trouble code may include:

  • Insufficient engine power and performance (or limited)
  • Engine misfire
  • Abnormal engine noise
  • Fuel smell
  • Decreased fuel economy
  • Reduced throttle sensitivity

What are some of the common causes for the code?

Reasons for this P2229 code may include:

  • Defective or damaged BAP (atmospheric pressure) sensor
  • Defective or damaged electrical connector
  • Wiring problem (e.g. open circuit, short circuit, corrosion)
  • Short circuit (internal or mechanical)
  • Weak electrical connection
  • Thermal damage
  • Mechanical failure causing BAP reading to change
  • ECM (Engine Control Module) problem

What are some steps to troubleshoot the P2229?

Basic step # 1

Find the BAP (Barometric Air Pressure) sensor on your specific vehicle. In my experience, the locations of these sensors vary considerably, so choosing the correct sensor should be of utmost importance. Once located, inspect the BAP sensor for any physical damage. Potential problems may vary by location, so take into account the sensor environment (eg high temperature areas, engine vibrations, elements / road debris, etc.).

Basic step # 2

Make sure the connector on the sensor itself is seated correctly to ensure a good electrical connection. If the sensor is located on the engine, it can be subject to vibrations, which can cause loose connections or physical damage.

NOTE. Remember to disconnect the battery before disconnecting any sensors. Depending on the vehicle / system / sensor, you could cause damage to electrical surges if you forget this step. However, if you feel uncomfortable here or have limited fundamental knowledge of electrical engineering, I would recommend that you tow / take your vehicle to a reputed repair shop.

Basic step # 3

Is there anything interfering with the sensor? This could be the cause of false barometric pressure readings. Accurate readings are integral to optimal engine performance in these fuel management systems.

Basic step # 4

Using a multimeter and armed with the required electrical values ​​for the barometric air pressure sensor. You will need to disconnect the connector from the sensor itself in order to access the pins. Once you see the pins, follow the manufacturer’s instructions for diagnosing with the desired values ​​and compare them. Anything outside the specified range will indicate a faulty sensor. Replace it following proper re-repair procedures.

Related DTC discussions

  • 2004 Acura TL 3.2 code p2229My Acura has 3 instrument headlights (all orange). These include: engine check, vsa and traction control (triangle-like thing). This car runs great. I changed the barometric pressure sensor, the cat converter is not clogged. He has no symptoms of this code (e.g. backfire, fighting the doctor … 
  • Help!! I have code P2229 in mazda 3What does this code mean? I cannot find any information on it. This is Mazda 2004 I … 
  • † p2229???? ??? ????? p2229 isuzu tracker 2016 parameters … 
  • Code Duramax Diesel P0237 P2229I have a Duramax 2005 Lly 6.6 diesel engine. I just had an engine overhaul myself. My engine is running and I hear a knock from the air box. Check engine light codes: P0237 P2229. The first code has low acceleration and the second has a barometer problem … 

Need more help with the P2229 code?

If you still need help with DTC P2229, post a question in the comments below this article.

NOTE. This information is provided for informational purposes only. It is not intended to be used as a repair recommendation and we are not responsible for any action you take on any vehicle. All information on this site is protected by copyright.

OBD-II DTC Datasheet

Barometric pressure sensor A: high

What does this mean?

This is a generic powertrain diagnostic trouble code (DTC) and is commonly applied to OBD-II vehicles. Affected vehicles may include, but are not limited to, Chevy, Mazda, Volvo, Acura, Honda, BMW, Isuzu, Mercedes Benz, Cadillac, Hyundai, Saab, Ford, GMC, etc. depending on the year. , make, model and equipment of the power unit.

Most engine control units (ECMs) rely on a different number of measurements to accurately provide the engine with the optimum air-fuel ratio. The “optimal” air / fuel ratio is called the “stoichiometric” mixture: 14.7 parts air to one part fuel. Some of the values ​​that the ECM controls to keep the fuel mixture as stoichiometric as possible are, but are not limited to: air flow, coolant temperature, engine speed, load demand, atmospheric temperature, etc. Some engine management systems rely more on intake and ambient air. pressure to optimize the mixture.

Not to mention, these systems use fewer sensors to achieve similar results in terms of fuel management / efficiency anyway. Typically BAP (Barometric Air Pressure) sensors are used when MAP (Manifold Absolute Pressure) sensors are also present. BAPs are used to measure atmospheric pressure. This value is essential for determining fuel mixtures, as the ECM needs to compare atmospheric pressure with the intake manifold pressure in order to accurately adjust the fuel mixture to the driver’s driving needs. Height is an important factor to consider when diagnosing BAP. Depending on your location, your symptoms may actively worsen or get better, especially if you travel frequently in mountainous areas.

When a letter is included in the description of an OBD2 DTC (in this case «A»), in most cases it will indicate something specific (for example, different banks, sensors, circuits, connectors, etc.) in a system in which You are at. working inside. In this case, I would say to determine which sensor you are working with. There will often be multiple barometric sensors to provide accurate readings. In addition, the correlation between the sensors to aid in fuel management, not to mention that it helps to find faults in the sensors or circuits. With that said, refer to your service manual for specific details on the letter specifications for your particular vehicle.

P2229 is set by the ECM when it detects a high electrical value / reading in the atmospheric pressure (BAP) sensor «A» or its circuit (s).

Barometric pressure sensor: P2229 Barometric Pressure Sensor A High

What is the severity of this DTC?

The severity here will be moderately high. While reading this, there must be some urgency to keep the engine running efficiently. Whenever a malfunction can directly affect very important values ​​such as air / fuel ratio and is actively present, you should not drive your car to prevent engine damage. That being said, if you’ve driven the vehicle after the fault was active, don’t worry too much, you’re probably fine. The big takeaway is that if left unattended, it could lead to costly internal engine damage in the future.

What are some of the symptoms of the code?

Symptoms of a P2229 trouble code may include:

  • Insufficient engine power and performance (or limited)
  • Engine misfire
  • Abnormal engine noise
  • Fuel smell
  • Decreased fuel economy
  • Reduced throttle sensitivity

What are some of the common causes for the code?

Reasons for this P2229 code may include:

  • Defective or damaged BAP (atmospheric pressure) sensor
  • Defective or damaged electrical connector
  • Wiring problem (e.g. open circuit, short circuit, corrosion)
  • Short circuit (internal or mechanical)
  • Weak electrical connection
  • Thermal damage
  • Mechanical failure causing BAP reading to change
  • ECM (Engine Control Module) problem

What are some steps to troubleshoot the P2229?

Basic step # 1

Find the BAP (Barometric Air Pressure) sensor on your specific vehicle. In my experience, the locations of these sensors vary considerably, so choosing the correct sensor should be of utmost importance. Once located, inspect the BAP sensor for any physical damage. Potential problems may vary by location, so take into account the sensor environment (eg high temperature areas, engine vibrations, elements / road debris, etc.).

Basic step # 2

Make sure the connector on the sensor itself is seated correctly to ensure a good electrical connection. If the sensor is located on the engine, it can be subject to vibrations, which can cause loose connections or physical damage.

NOTE. Remember to disconnect the battery before disconnecting any sensors. Depending on the vehicle / system / sensor, you could cause damage to electrical surges if you forget this step. However, if you feel uncomfortable here or have limited fundamental knowledge of electrical engineering, I would recommend that you tow / take your vehicle to a reputed repair shop.

Basic step # 3

Is there anything interfering with the sensor? This could be the cause of false barometric pressure readings. Accurate readings are integral to optimal engine performance in these fuel management systems.

Basic step # 4

Using a multimeter and armed with the required electrical values ​​for the barometric air pressure sensor. You will need to disconnect the connector from the sensor itself in order to access the pins. Once you see the pins, follow the manufacturer’s instructions for diagnosing with the desired values ​​and compare them. Anything outside the specified range will indicate a faulty sensor. Replace it following proper re-repair procedures.

Related DTC discussions

  • 2004 Acura TL 3.2 code p2229My Acura has 3 instrument headlights (all orange). These include: engine check, vsa and traction control (triangle-like thing). This car runs great. I changed the barometric pressure sensor, the cat converter is not clogged. He has no symptoms of this code (e.g. backfire, fighting the doctor … 
  • Help!! I have code P2229 in mazda 3What does this code mean? I cannot find any information on it. This is Mazda 2004 I … 
  • † p2229???? ??? ????? p2229 isuzu tracker 2016 parameters … 
  • Code Duramax Diesel P0237 P2229I have a Duramax 2005 Lly 6.6 diesel engine. I just had an engine overhaul myself. My engine is running and I hear a knock from the air box. Check engine light codes: P0237 P2229. The first code has low acceleration and the second has a barometer problem … 

Need more help with the P2229 code?

If you still need help with DTC P2229, post a question in the comments below this article.

NOTE. This information is provided for informational purposes only. It is not intended to be used as a repair recommendation and we are not responsible for any action you take on any vehicle. All information on this site is protected by copyright.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Р2135 ошибка ваз 21214
  • Р2177 ошибка фольксваген поло седан
  • Р2228 ошибка мазда
  • Р2134 ошибка пежо 308
  • Р2177 ошибка пежо 308