Skse plugin loader ошибка

Прочитайте это руководство, чтобы узнать об исправлении ошибки загрузчика подключаемого модуля SKSE DLL в Skyrim. The Elder Scrolls V: Skyrim вышла еще в 2011 году, но актуальна и по сей день. Одна из основных причин связана с наличием различных модов. Skyrim Script Extender или SKSE — это инструмент, используемый во многих модах, который дает вам […]

На чтение 2 мин Просмотров 101 Опубликовано 4 января, 2023

Содержание

  1. Прочитайте это руководство, чтобы узнать об исправлении ошибки загрузчика подключаемого модуля SKSE DLL в Skyrim.
  2. Как исправить ошибку загрузчика подключаемого модуля SKSE DLL
  3. Возврат к предыдущей версии
  4. Установите библиотеку адресов
  5. Обновление Mod Organizer 2

Прочитайте это руководство, чтобы узнать об исправлении ошибки загрузчика подключаемого модуля SKSE DLL в Skyrim.

The Elder Scrolls V: Skyrim вышла еще в 2011 году, но актуальна и по сей день. Одна из основных причин связана с наличием различных модов.
Skyrim Script Extender или SKSE — это инструмент, используемый во многих модах, который дает вам лучшие возможности для написания сценариев, а также дополнительные функции для игры. Но многие пользователи сообщают, что во время игры в Skyrim они сталкиваются с ошибкой «Ошибка DLL загрузчика подключаемых модулей SKSE». Это руководство призвано предоставить вам решение.

Оглавление

  • Как исправить ошибку загрузчика плагинов SKSE DLL
    • Возврат к предыдущей версии
    • Установите библиотеку адресов
    • Обновление Mod Organizer 2

Как исправить ошибку загрузчика подключаемого модуля SKSE DLL

Ошибка «Ошибка DLL загрузчика подключаемых модулей SKSE» может возникать по множеству причин. Ошибка может быть в вашем загрузчике плагинов DLL или в самом инструменте SKSE. Вот шаги, чтобы найти и исправить эту досадную ошибку.

Возврат к предыдущей версии

Понизить версию игры немного сложно. Мы советуем вам использовать этот вариант, только если вы знаете, что делаете. Для этого вам понадобится актуальная версия Skyrim 1.6.640.0. Вот что вам нужно сделать:

  • Перейти к Nexus Mods

  • На странице модов для Skyrim Special Edition загрузите “Skyrim Special Edition Downgrade Patcher”
  • Следуйте всем инструкциям и часто задаваемым вопросам, чтобы избежать проблем.

Этот метод вернет вашу игру к предыдущей версии, в которой известно, что моды и загрузчик плагинов DLL работают без суеты.

Установите библиотеку адресов

Это для тех, кто еще не установил библиотеку адресов для Skyrim. Специально для SKSE есть специальный инструмент. Для более новых версий SKSE вам потребуется загрузить Библиотеку адресов с сайта Nexus Mods. Скорее всего, это должно исправить вашу ошибку «Ошибка загрузки подключаемого модуля SKSE DLL».

Обновление Mod Organizer 2

Последний способ — обновить MO2 (Mod Organizer 2). Если у вас уже есть инструмент, убедитесь, что он обновлен до последней версии. Вы можете перейти на Nexus Mods и найти Mod Organizer 2. Проверьте, является ли это последней версией, и нажмите «Установить».

Это почти все, что вы можете сделать, чтобы исправить ошибку «Ошибка DLL загрузчика подключаемого модуля SKSE» в Skyrim. Дополнительные советы и рекомендации вы найдете на нашей странице Skyrim.

#1

Posted 07 January 2022 — 09:40 am

Steam updated Skyrim again, downloaded new SKSE ((runtime 1.6.353), but Skyrim fails to launch, gives this issue when launching via SKSE:

SKSE plugin loader

skee64.dll: disabled, uncompatible with current runtime version

EDIT: apparently skee64.dll refers to Racemenu (which the update broke AGAIN), also PapyrysUtil SE is not updated…

Edited by RiqCrow, 07 January 2022 — 09:56 am.

  • Back to top

#2



LilithArte

Posted 06 February 2022 — 10:29 pm

LilithArte

    Journeyman

  • Members
  • Pip
  • 22 posts

how did you fix it? 

I suddenly can’t run the game anymore

  • Back to top

#3



7NodD7

Posted 24 September 2022 — 06:08 am

7NodD7

    Stranger

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

I just updated to 1.6.640. The claim was that the earlier update would be fixed. I’m still getting skse plugin error. I’m on skse 2.2.2 etc. Everything is still fubar. What should I do?

  • Back to top

#4



wfandrews

Posted 24 September 2022 — 02:10 pm

wfandrews

    Faithful poster

  • Premium Member
  • 1,305 posts

The latest update to 1.6.640 broke many mods. As far as I know you are using the correct SKSE, which is 2.2.2 what you have to do now is ensure that your mods are compatible with that version of SSE and SKSE.

  • Back to top

#5



jackthelot

Posted 24 September 2022 — 09:58 pm

jackthelot

    Stranger

  • Supporter
  • Pip
  • 1 posts

Ive found that racemenu causes this error if you are using that

  • Back to top

#6



papakat420

Posted 25 September 2022 — 11:25 am

you can play your game pre-update again in about 5 minutes if you follow the guide i posted yesterday….no console commands or external sites except silverlock for the correct SKSE file and dont use the updated versions of mods use the ones you did before the update and everything will be fine. im not talking about going all the way back to 1.5.97 just to where the game was before the update.

if you have questions feel free to ask tired of typing the same thing over and over again. my post is under RaceMenu posts and IT WORKS GREAT!!!!!

  • Back to top

#7



papakat420

Posted 26 September 2022 — 09:09 pm

how did you fix it? 

I suddenly can’t run the game anymore

 bethesda broke skyrim AGAIN so if you want to play and use alot of mods you need to rll back to an older version or delete the mods that are causing you problems nothing else can be done at this point

  • Back to top

Исправление вылетов (рассинхронизация потоков) у SKSE плагинов (HDT)

28.09.2022
5284
655
Автор мода: Mitradis
Автор публикации: Mitradis
Версия: 1.0
Перевод: Русский

Описание

Файлы3

Комментарии37

Это довольно простое решение казалось бы безвыходной ситуации с CTD у HDT плагина. На первый взгляд вылеты у HDT плагина происходят совершенно случайно и спонтанно и это действительно так. Вы не могли отследить причину, как собственно и я. Проблема этого плагина заключается в постоянном спаме в память, так собственно и работают 90% всех плагинов, но даже не сам спам, а то, что в это время плагин зачем-то постоянно пишет данные в лог. Не нужно быть IT специалистом чтобы знать, что команды ввода-вывода на запись-чтение являются просто катастрофически медленными по сравнению с обменом данными процессор-память или ядра-кеш, и SATA3 или M2 ничем совершенно тут не помогут. Дело в том, что когда плагин решает записать новую строку, потому-что он обнаружил нового NPC, на которого решил повесить поддержку физики и решил сообщить об этом всем на свете, он посылает соответствующие команды ОС. И тут начинается праздник. Все знают о невероятной скорости интерфейсов типа SATA3, M2 и пр. Но мало кто догадывается сколько времени уходит на старт записи, на инициализацию: создания потоков, выделение памяти под операцию, опрос готовности железа, кучу обращений через подсистемы, драйвера и пр. прежде чем запись начнется. Специалисты поправят если что. А в этот момент плагину нужно работать и игре тоже нужно работать, а скорости функций там просто космические по сравнению с этим. Но идет не просто создание нового файла с одной строкой, а добавление строки к существующему, а это затягивает (в сравнении с наносекундами) операцию в разы, т.к. системе нужно считать старый файл и добавить строки и произвести записать. Собственно тут и происходит вылет судя по всему. Некая рассинхронизация в потоках происходит, что-то начинается или заканчивается раньше или позже, не дождавшись чего-то. Я не такой специалист в этом.

Решение: запретить плагинам писать логи. У 99% плагинов такая функция жестко прописана в коде и отключение не поддерживается. Поэтому приходится извращаться. Как решение был выбран самый простой вариант: путь и имя лог файла (доступного в HEX редакторе) заменяется одним символом ? являющимся недопустимым знаком для путей и имен файлов. ОС будет игнорировать такой запрос на самом первом этапе работы с таким запросом и не будет запускать инициализацию записи. Вы можете сделать это самостоятельно (см. пример изображения), все остальное забивается нулями.

По главной ссылки плагин HDT. По дополнительной отключение логов для самого SKSE и .dll файлы от распространенных плагинов:
AddItemMenu 3.2
Animation Loading Fix
Armor Rating Rescaled
Barter Fix
Cobb Bug Fixes
Enchantment Reload Fix
Encounter Zones Unlocked
Equip Enchantment Fix
Improvement Names Customized
MoreHUD
NPC AI Behavior Fixes
OSA
PapyrusUtil
Race Menu
Race Menu
Russian Helper
Skyrim Souls
Smart Souls
Unequip Quiver
Which quest’s item

Требования:
Вы должны удалить hdtskyrimmempatch, если он у вас есть и у вас установлен ENB и есть расширение памяти SKSESSMEOSA. Почему?
Заменить нужные файлы в папке Директория игрыDataSKSEPlugins предварительно создав резервные копии старых.

Удаление:
Восстановить свои резервные копии или скачать оригинальные версии.

Требования:
Skyrim LE
HDT плагины

HDT Physics Extensions (3 mb)Сервер №1

Другие распространенные плагиныСервер №3

Содержание

  1. Как исправить кодовую ошибку SkyUI 1: SKSE не запущен?
  2. Причины кодовой ошибки SKYUI 1 при запуске Skyrim через SKSE?
  3. Запуск SKSE64 от имени администратора
  4. Правильная установка SKSE
  5. Через диспетчер модов
  6. Как установить вручную?
  7. Skyrim Script Extender 64 | SKSE64 (для Skyrim SE)
  8. SKSE plugin loader error when launching
  9. #1
  10. #2
  11. #3
  12. #4
  13. #5
  14. #6
  15. #7
  16. Did Skyrim SE just update? Cannot get SKSE 64 to work today.
  17. #61
  18. #62
  19. #63
  20. #64
  21. #65
  22. #66
  23. #67
  24. #68
  25. #69
  26. #70

Как исправить кодовую ошибку SkyUI 1: SKSE не запущен?

Кодовая ошибка SKYUI 1 возникает при первом запуске Skyrim Script Extender (SKSE). Этот расширитель скриптов используется для моддинга и является одной из самых полных мод-программ, которые не предназначены для обычного пользователя.

SKSE находится в стадии разработки, поэтому пользователи время от времени сталкиваются с сообщениями об ошибке каждый раз, когда выпускается новое обновление для Skyrim через Steam. Проблема в основном возникает по двум причинам: либо неправильно выполнена установка, либо есть какая-то проблема с исполняемым SKSE64.

Причины кодовой ошибки SKYUI 1 при запуске Skyrim через SKSE?

С ошибкой SKYUI Error Code 1 можно столкнуться по следующим причинам:

  1. Отсутствуют права администратора. Поскольку SKSE модифицирует установленную игру Skyrim, для выполнения некоторых действий требуется доступ администратора.
  2. Установка SKSE выполнена неправильно.

Перед применением решений нужно убедиться, что Skyrim обновлен до последней версии в Steam. Кроме того, войдите в систему под учетной записью администратора.

Запуск SKSE64 от имени администратора

Skyrim Script Extender требует доступа администратора для правильной установки. Также при каждом запуске скрипта требуется больше разрешений, чем для обычного пользователя.

Щелкните правой кнопкой мыши на SKSE64 в каталоге установки приложения и выберите пункт Свойства.

На вкладке Совместимость отметьте флажком поле «Запускать эту программу от имени администратора».

Примените изменения на «ОК». Запустите приложение и проверьте, исчезло ли сообщение об кодовой ошибке SKYUI 1.

Правильная установка SKSE

Если не установили SKSE должным образом на компьютере, скорее всего, увидите сообщение об ошибке. Если отсутствуют какие-либо файлы или некоторые модули, программа не сможет запустится. В этом решении рассмотрим, как правильно установить SKSE с помощью двух способов.

Через диспетчер модов

Загрузите SKSE с официального сайта. Затем откройте папку SKSE64_2_00_04 и перейдите в раздел Data, где увидите папку Scripts. Щелкните на ней правой кнопкой мыши и создайте архив. Можно использовать любое программное обеспечение для архивирования, доступное в интернете.

Присвойте имя созданному архиву, например, SKSE64-Scripts, чтобы было легко его распознать.

Теперь нужно установить архив с помощью любого менеджера, который используете для моддинга. Этот метода работает с Vortex, MO2 или WB. Когда придет время обновления, снимите отметку с созданного архива skse64-scripts перед установкой новой версии.

После того как установили архив, нужно сделать ярлык для SKSE64loader.exe и использовать его, чтобы запустить игру.

Пользователи MO2 не столкнуться с какими-либо проблемами, поскольку загрузчик уже распознан в нем. Тем кто использует WB нужно скопировать созданный ярлык в папку Apps, расположенную в каталоге MOPY.

Как установить вручную?

Если не используете менеджер модов, следуйте этому подходу. Здесь скопируем/вставим несколько строк.

Загрузите SKSE с официального сайта. Извлеките содержимое в доступное место. Перейдите в папку SKSE64_2_00_04 и откройте вторую папку SKSE64_2_00_04.

Выделите следующие файлы:

  • skse64_1_5_3.dll;
  • skse64_loader.exe;
  • skse64_steam_loader.dll.

Скопируйте их и вставьте в папку SSE с игрой. По умолчанию эта папка находится в следующей локации:

X:/Steam/SteamApps/Common/Skyrim Special Edition

Где (X) – диск, на котором установлен Steam.

Теперь перейдите к папке Scripts, расположенной внутри SKSE64_2_00_04. Отметьте все файлы .PEX и скопируйте их.

Теперь вставьте в папку Scripts игры. Эта папка расположена по пути:

X:/SteamApps/Common/Skyrim Special Edition/Data/scripts .

Кликните правой кнопкой мыши на exe-файл в папке с игрой и выберите Отправить на – Рабочий стол (ярлык), который будем использовать для ее запуска.

Вот это два метода, которые используются для установки SKSE. Однако рекомендуется использовать первый метод с помощью менеджера модов, поскольку он стабильнее и менее подвержен проблемам.

Источник

Skyrim Script Extender 64 | SKSE64 (для Skyrim SE)

Skyrim Script Extender 64 (SKSE64) является ресурсом для модмейкеров, который расширяет скриптовые возможности и функционал игры Skyrim SE. Используется для создания игровых модификаций и нужен игре при использовании различных модов. SKSE64 работает без изменения исполняемых файлов игры, поэтому не вносит и не добавляет побочных эффектов.

ВАЖНАЯ ИНФОРМАЦИЯ
Таблица совместимости№1 или Таблица совместимости №2 разных версий SKSE64 с различными модами работающими через SKSE64 (проверяйте и сравнивайте, чтобы не писать в комментариях «почему у меня не работает то или это»)

Версия 2.1.3 и выше для Skyrim АE 1.6.ххх смотрите на этой странице

Версия 2.0.20
— Поддержка игры версии 1.5.97.0.8
— Маркированы измененные флаги для параметра SetHarvested.
— Аргумент командной строки загрузчика приоритета процесса теперь действительно работает.
— Смена загрузчика: основные функции .dll вызываются вне параметра LoadLibrary.
* ВНИМАНИЕ. Данное обновление никак не повлияет на моды которые работают через SKSE64, поэтому не поднимайте панику, просто обновите SKSE64 с заменой всех файлов и все, все моды будут по прежнему работать.

Требования:
Skyrim SE 1.4.2.0.8 — 1.5.97.0.8

Примечание об обновлениях версий самой игры и SKSE64:
Уважаемые игроки, каждый раз при обновлении самой игры, всегда нужно будет ждать когда обновится SKSE64, не пишите возмущения почему у вас после обновления игры, перестал работать SKSE64 и моды, это естественно что не будет работать, нужно просто ждать когда авторы SKSE64 обновят версию, под новый патч самой игры, пожалуйста, будьте терпеливы.

Установка: (только вручную, через менеджеры модов не устанавливать. )
1. Скачать архив SKSE64 для игры Skyrim SE с сайта разработчиков https://skse.silverlock.org/ (смотрите скриншот)

2. В архиве идем в папку skse64_2_00_20 (для Skyrim SE 1.5.97.0.8)
3. Берем все содержимое (skse64_steam_loader.dll, skse64_loader.exe, skse64_X_X_X.dll (X — это цифры версии игры) и помещаем в саму папку игры где находится исполняемый файл игры SkyrimSE.exe (не в Data).
4. Папка «src» нужна только для программистов, большинство пользователей могут проигнорировать эту папку и не устанавливать.
5. В папке Data в архиве берем всю папку scripts и помещаем в папку Data в игре. Скрипты .PEX необходимы всем пользователям skse, а скрипты .psc нужны только модмейкерам для CreationKit64 и если вы намерены создавать и компилировать скрипты папируса.
6. Запускать игру через skse64_loader.exe
7. Чтобы убедиться, что SKSE работает, в игре откройте консоль с помощью клавиши tilde (`) и введите getskseversion, будет показан номер версии текущего билда SKSE.

Устранение неисправностей / вопросы и ответы:
* Мой антивирус жалуется на skse64_loader!
— Это не вирус. Чтобы расширить Skyrim и редактор Креатон Кит, мы используем метод под названием DLL injection для загрузки нашего кода. Поскольку этот метод также может быть использован вирусами, некоторые плохо написанные антивирусные сканеры предполагают, что любая программа, выполняющая это действие, является вирусом. Добавьте папку игры в исключения в своем антивируснике.

* Я следовал указаниям, но Скайрим SE запускается без SKSE64!
— Попробуйте запустить skse64_loader.exe от имени администратора, нажав правой кнопкой мыши на skse64_loader.exe и выбрав «запуск от имени администратора». Это может быть включено как опция совместимости в окне свойств программы.

* Как мне узнать, какие функции skse были добавлены?
— Посмотрите на .psc файлы в Data Scripts Source . В нижней части каждого .psc-файла есть метка, в которой показаны функции SKSE, которые были добавлены. У большинства есть комментарии, описывающие их цель.

* Где хранятся лог-файлы?
— Для поддержки пользователей на компьютерах, которые не имеют права на запись в папку Program Files, лог файлы были перемещены в папку My Games Skyrim Special Edition SKSE .

* Где находится файл skse64.ini?
— Файл skse64.ini (в котором вписываются опции) находится по пути нахождения папки игры Skyrim Special Edition/Data/SKSE/Plugins/

* Как удалить SKSE64?
— Удалите файлы .dll и .exe, начинающиеся с названия skse64_ из папки игры.

* Как обновиться с предыдущей версии на новую
— Если у вас например был установлен SKSE64 v2.0.2 для игры 1.4.2.0.8 и хотите перейти на SKSE64 v2.0.4 и выше для игры 1.5.3.0.8 и выше, то обязательно удалите файл skse64_X_X_X.dll, в общем при каждой новой версии игры, меняется .dll файл и его нужно обязательно удалять от предыдущей версии SKSE64

* Как исправить баг с вдавленными глазами (зрачки как пальцами вдавили):
— Пройдите по пути Skyrim Special EditionDataSKSEPlugins, найди файл skee64.ini. Откройте, найдите раздел [Overlays], установите bEnableFaceOverlays = 1 в bEnableFaceOverlays = 0, сохраните файл

Источник

SKSE plugin loader error when launching

#1

  • Members
  • 522 posts
  • Steam updated Skyrim again, downloaded new SKSE ((runtime 1.6.353), but Skyrim fails to launch, gives this issue when launching via SKSE:

    SKSE plugin loader

    skee64.dll: disabled, uncompatible with current runtime version

    EDIT: apparently skee64.dll refers to Racemenu (which the update broke AGAIN), also PapyrysUtil SE is not updated.

    Edited by RiqCrow, 07 January 2022 — 09:56 am.

    #2

  • Members
  • 22 posts
  • how did you fix it?

    I suddenly can’t run the game anymore

    #3

  • Members
  • 3 posts
  • I just updated to 1.6.640. The claim was that the earlier update would be fixed. I’m still getting skse plugin error. I’m on skse 2.2.2 etc. Everything is still fubar. What should I do?

    #4

  • Premium Member
  • 1,295 posts
  • The latest update to 1.6.640 broke many mods. As far as I know you are using the correct SKSE, which is 2.2.2 what you have to do now is ensure that your mods are compatible with that version of SSE and SKSE.

    #5

  • Premium Member
  • 1 posts
  • Ive found that racemenu causes this error if you are using that

    #6

  • Supporter
  • 81 posts
  • you can play your game pre-update again in about 5 minutes if you follow the guide i posted yesterday. no console commands or external sites except silverlock for the correct SKSE file and dont use the updated versions of mods use the ones you did before the update and everything will be fine. im not talking about going all the way back to 1.5.97 just to where the game was before the update.

    if you have questions feel free to ask tired of typing the same thing over and over again. my post is under RaceMenu posts and IT WORKS GREAT.

    #7

  • Supporter
  • 81 posts
  • how did you fix it?

    I suddenly can’t run the game anymore

    bethesda broke skyrim AGAIN so if you want to play and use alot of mods you need to rll back to an older version or delete the mods that are causing you problems nothing else can be done at this point

    Источник

    Did Skyrim SE just update? Cannot get SKSE 64 to work today.

    #61

  • Premium Member
  • 8,269 posts
  • I updated my game & SKSE last night to 1.5.73 (a process I’ve done successfully two or three times before). Could I get the thing to work? Nope.

    Instant CTD — so invasive the Papyrus Log is unable to process anything and my ENB only gets the shaders cache operating. Yet SKSE logs report complete success in start up.

    I tried a basic clean slightly modded version and that fired up OK. So it is not a SKSE / Skyrim EXE issue. There’s a mod causing a problem.

    Thanks for the above comments — I tested these on my game but they were not the cause of my CTD.

    For now I’ve rolled back successfully.

    One by one testing of all the updated mods did not resolve the problem either.

    So, hope this helps and if anyone has any ideas, I’d be grateful.

    UPDATED . Ahhh — it’s refreshing how one’s own stupidity can leap out and throttle one unexpectedly. Yes it was a mod causing my problem. And yes, it was because I’d missed it out in my update list.

    #62

  • Members
  • 4,230 posts
  • Very easy to do. I only use a couple of SKSE dependent mods, but I have had to resort to listing them in a text file, in my mod library. If not, I wouldn’t ever remember what I need to wait for, before updating.

    #63

  • Premium Member
  • 8,269 posts
  • I’m back. I can start my game but I get a CTD. Event log tells me I have a corrupted stack heap in NTDLL.dll caused by SkyrimSE.

    Sigh. It’s a mod, and it might be HDTSSEPhysics (using Windowsdbg). I’m not a programmer and my eyes are watering from number blocks.

    The drawback is I think I find the problem mod. Remove it. Run the game and it works. Then half an hour later — CTD.

    I’m not seeking help — but it seems quite a number of people are having issues with the latest SKSE / SkyrimSE.exe issue.

    @thumbincubation, Yes — I have my ‘update dependent’ mods listed but for some reason I’d missed one out! I’ve run updates a few times with no problems.

    This update is causing me some grief.

    Newer [email protected] HDTSSEPhysics.dll is definitely the faulting module. I left a note for HyrdogensaysHDT on his/her 9DMAO site.

    #64

  • Members
  • 4,230 posts
  • Don’t feel bad. The mods I’m tracking seem to be alive with troubleshooting comments, this update.

    #65

  • Premium Member
  • 8,269 posts
  • I just updated again to day, to 1.5.73. Sister Hydrogen has issued a new HDTSSEPhysics.dll and so far I can run the game. THe HDT is a bit ‘twitchy’ but the game is not crashing.

    #66

  • Members
  • 1 posts
  • What now? Wait for updates of all these modifications?

    The failed plugins are:

    • AddItemMenuSE version 1 (AddItemMenuSE.dll, AddItemMenuSE 190 SKSE2015) reported as incompatible during query.

    • CBPC plugin version 4165 (cbp.dll, CBPC — CBP Physics with Collisions) reported as incompatible during query.

    • EngineFixes plugin version 3 (EngineFixes.dll, skse64 Engine Fixes (Part 1) 4.4 for SSE 1.5.73 — skse64 plugin) reported as incompatible during query.

    • hdtSSEFramework version 1 (hdtSSEFramework.dll, hdtSSEFramework 1 5 73) reported as incompatible during query.

    • hdtSSEPhysics version 1 (hdtSSEPhysics.dll, hdtSSEPhysics 1 5 73) reported as incompatible during query.

    • JContainers64 version 4 (JContainers64.dll, JContainers SE) reported as incompatible during query.

    • papyrusutil plugin version 2 (PapyrusUtil.dll, PapyrusUtil SE — Scripting Utility Functions) reported as incompatible during query.

    • skee version 1 (skee64.dll, RaceMenu Special Edition (ENG)) reported as incompatible during query.

    Edited by soofaster, 14 June 2019 — 11:48 am.

    #67

    Domnitorul armatei strigoi

  • Moderators
  • 27,122 posts
  • What now? Wait for updates of all these modifications?

    if you want to keep using them, yes.

    #68

  • Supporter
  • 6 posts
  • the new version of skse is out now Current SE build 2.0.16 (runtime 1.5.80

    #69

  • Premium Member
  • 14 posts
  • Does anyone know how long it usually takes for SKSE64 to get an up to date version. ;(days, weeks, months, etc. )

    I did this and it is still giving me the same error. How do I get skse64 to acknowladge I have instaled the older version/skrimSE.exe and for it to run? it is like it is defaulting to «im using a newer version instead of verifying that I am.

    #70

  • Supporter
  • 1,491 posts
  • Does anyone know how long it usually takes for SKSE64 to get an up to date version. ;(days, weeks, months, etc. )

    Источник

    The Elder Scrolls V: Skyrim was released back in 2011 but is still relevant even to this day. One of the core reasons is due to the availability of various mods. The
    Skyrim Script Extender or SKSE is a tool used in many mods that gives you better scripting capabilities and also additional functionality to the game. But many users have reported that they are encountering the “SKSE Plugin loader DLL failed” error while playing Skyrim. This guide will aim to provide you with a solution.

    How to Fix SKSE DLL Plugin Loader Failed

    The “SKSE Plugin loader DLL failed” error can occur due to a host of reasons. The fault could be in your DLL plugin loader or the SKSE tool itself. Here are steps to find out and fix this annoying error.

    Downgrade to a Previous Version

    Downgrading the game is a little complicated. We will advise that you take this option only if you know what you are doing. For this, you will need to have the current version of Skyrim that is 1.6.640.0. This is what you will have to do:

    • Head over to Nexus Mods

    SKSE Plugin Loader DLL Failed

    • On the Skyrim Special Edition mods page, download the “Skyrim Special Edition Downgrade Patcher”
    • Follow all the instructions and FAQs to ensure there’s no hassle.

    This method will revert your game to a previous version where the mods and DLL plugin loader are known to work without any fuss.

    Install the Address Library

    This is for those who haven’t already installed the Address library for Skyrim. There is a dedicated tool for SKSE specifically. For newer versions of the SKSE, you would need to download the Address Library from Nexus Mods. This should most likely fix your “SKSE DLL plugin loader failed” error.

    Updating Mod Organizer 2

    The last method is to update MO2 (Mod Organizer 2). If you have the tool already, ensure that it is updated to the latest version. You can head over to Nexus Mods and search for Mod Organiser 2. Check if it’s the latest version and hit on ‘install’.

    That is pretty much all you can do to fix the “SKSE Plugin loader DLL failed” error in Skyrim. For more tips and tricks, head over to our Skyrim page.

    • Partition Wizard

    • Partition Manager

    • How to Fix SKSE 64 Not Working Issue

    How to Fix SKSE 64 Not Working Issue [Partition Manager]

    By Linda | Follow |
    Last Updated January 07, 2021

    To install and run mods in Skyrim, you may need to make sure SKSE 64 is installed and operated normally first. However, some people report that they have encountered SKSE 64 not working issue. In this post, MiniTool Partition Wizard offers 3 ways to solve this problem.

    Skyrim is a very popular video-game among gamers and many people may like to install mods in this game. To install these mods, the premise is the installation of SKSE 64 (Skyrim Script Extender x64). However, some people report that they have encountered SKSE 64 not working issue.

    When I load my game, I’ll get a notification via SkyUI that my SKSE64 is not running. I tried to reinstall the game to get rid of all older mods. I installed SKSE64 and SkyUI but it’s still not working. I have no clue what could be malfunctioning and I have no idea how to find out. I mean I always installed the newest version available… — steamcommunity.com

    Then, how to solve this problem? Please keep reading to get solutions.

    Fix 1. Reinstall Corresponding SKSE 64

    One of reasons why the SKSE 64 doesn’t work is that the installed SKSE 64 version is not compatible with the SSE version. This case usually occurs the first times you use the SKSE 64. To solve this problem, please follow the steps below:

    • Right-click the Skyrim shortcut on the desktop and choose Open file location.
    • In the folder, right-click the game executable file (.exe file) and choose Properties.
    • In the Properties window, skip to Details tab and check Product version
    • Go to Skyrim Script Extender website and download the corresponding SKSE 64. In this step, please make sure the runtime build number is the same as the production version of the Skyrim.

    reinstall corresponding SKSE 64

    But if there is no suitable SKSE 64 version, you may need to roll back the game or update the game. On the other hand, if the SKSE 64 worked well before and then suddenly the SKSE 64 not working issue occurs, this method may not apply to you and you should try other measures.

    Fix 2. Allow Skyrim Through Firewall and Antivirus Protection

    The Firewall and antivirus software will protect your computer from virus, malwares, etc. However, they may sometimes block some gaming elements, making the SKSE 64 not work. To solve the SKSE 64 not working issue, please refer to the steps below:

    • Click on the Start Menuand select the Settings
    • Navigate to Updates & Security > Windows Security > Firewall & Network Protection.
    • Click Allow an application through firewall
    • Click on Change Settings and then grant the necessary permissions. Please allow Steam, Skyrim, and all the Skyrim related applications through both Public and Private
    • Click on OK.
    • Come back to the Updates & Security > Windows Security page and then click Virus and threat protection.
    • Click on the Manage Settings option under the Virus & Threat Protection Settings
    • Click on Add or Remove an Exclusion under the Exclusions
    • Click on Add an Exclusion and select Folder. Then, add the Skyrim installation folder to this.

    After performing the above steps, run the game to see whether the problem is solved.

    Fix 3. Disable Faulty Mods

    Sometimes, a certain Mod may have errors, causing SKSE 64 not working. In this case, you should disable these problematic mods. And this may solve the problem.

    About The Author

    Linda

    Position: Columnist

    Author Linda has been working as an editor at MiniTool for 1 year. As a fresh man in IT field, she is curious about computer knowledge and learns it crazily. Maybe due to this point, her articles are simple and easy to understand. Even people who do not understand computer can gain something.

    By the way, her special focuses are data recovery, partition management, disk clone, and OS migration.

    • Partition Wizard

    • Partition Manager

    • How to Fix SKSE 64 Not Working Issue

    How to Fix SKSE 64 Not Working Issue [Partition Manager]

    By Linda | Follow |
    Last Updated January 07, 2021

    To install and run mods in Skyrim, you may need to make sure SKSE 64 is installed and operated normally first. However, some people report that they have encountered SKSE 64 not working issue. In this post, MiniTool Partition Wizard offers 3 ways to solve this problem.

    Skyrim is a very popular video-game among gamers and many people may like to install mods in this game. To install these mods, the premise is the installation of SKSE 64 (Skyrim Script Extender x64). However, some people report that they have encountered SKSE 64 not working issue.

    When I load my game, I’ll get a notification via SkyUI that my SKSE64 is not running. I tried to reinstall the game to get rid of all older mods. I installed SKSE64 and SkyUI but it’s still not working. I have no clue what could be malfunctioning and I have no idea how to find out. I mean I always installed the newest version available… — steamcommunity.com

    Then, how to solve this problem? Please keep reading to get solutions.

    Fix 1. Reinstall Corresponding SKSE 64

    One of reasons why the SKSE 64 doesn’t work is that the installed SKSE 64 version is not compatible with the SSE version. This case usually occurs the first times you use the SKSE 64. To solve this problem, please follow the steps below:

    • Right-click the Skyrim shortcut on the desktop and choose Open file location.
    • In the folder, right-click the game executable file (.exe file) and choose Properties.
    • In the Properties window, skip to Details tab and check Product version
    • Go to Skyrim Script Extender website and download the corresponding SKSE 64. In this step, please make sure the runtime build number is the same as the production version of the Skyrim.

    reinstall corresponding SKSE 64

    But if there is no suitable SKSE 64 version, you may need to roll back the game or update the game. On the other hand, if the SKSE 64 worked well before and then suddenly the SKSE 64 not working issue occurs, this method may not apply to you and you should try other measures.

    Fix 2. Allow Skyrim Through Firewall and Antivirus Protection

    The Firewall and antivirus software will protect your computer from virus, malwares, etc. However, they may sometimes block some gaming elements, making the SKSE 64 not work. To solve the SKSE 64 not working issue, please refer to the steps below:

    • Click on the Start Menuand select the Settings
    • Navigate to Updates & Security > Windows Security > Firewall & Network Protection.
    • Click Allow an application through firewall
    • Click on Change Settings and then grant the necessary permissions. Please allow Steam, Skyrim, and all the Skyrim related applications through both Public and Private
    • Click on OK.
    • Come back to the Updates & Security > Windows Security page and then click Virus and threat protection.
    • Click on the Manage Settings option under the Virus & Threat Protection Settings
    • Click on Add or Remove an Exclusion under the Exclusions
    • Click on Add an Exclusion and select Folder. Then, add the Skyrim installation folder to this.

    After performing the above steps, run the game to see whether the problem is solved.

    Fix 3. Disable Faulty Mods

    Sometimes, a certain Mod may have errors, causing SKSE 64 not working. In this case, you should disable these problematic mods. And this may solve the problem.

    About The Author

    Linda

    Position: Columnist

    Author Linda has been working as an editor at MiniTool for 1 year. As a fresh man in IT field, she is curious about computer knowledge and learns it crazily. Maybe due to this point, her articles are simple and easy to understand. Even people who do not understand computer can gain something.

    By the way, her special focuses are data recovery, partition management, disk clone, and OS migration.

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Skse please update to the latest version of skyrim как исправить
  • Skripthook5 error core an exception occurred while executing
  • Sklearn metrics mean absolute error
  • Skipped due to earlier error
  • Skip log error