Содержание
- Sys 0012 identification error inpa
- Sys 0012 identification error inpa
- Thread: INPA with an R56
Sys 0012 identification error inpa
Просмотр полной версии : 5 серия E39 (1995 — 2004) Помогите разобраться с инпой!
Здравствуйте!
Купил себе адаптер инпа, с ним был диск с прогой. Поставил все на комп по инструкции. Запускаю, выбираю модель (е39), далее если выбираю свой мотор (М54) или коробку, то что-то там происходит и открывается меню, предлагающее посмотреть информацию, ошибки, лив дату и многое другое, пока не разбирался что именно. Важно что ошибки по двигателю видит, какую лив дату показывает. Но если пытаюсь протестить что-нибудь из меню body, например airbag, то вылетает ошибка
SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Programm will be stopped!
Что делать, помогите пожалуйста.
В общем перемкнул 7 и 8 разъем и все заработало! Ну по крайней мере аирбеги прочитал и ошибку стер. Правда прочитал почему то на немецком.
Теперь такой вопрос, случайно вместо 7 и 8 ноги перемкнул 1 и 2. Инпа что-то очень много ошибок выдавала, но вроде двигатель даже прочитала. После это сделал как надо и заработало. Но теперь волнуюсь, не мог ли я чего-нибудь в машине сжечь сим действом?
В общем перемкнул 7 и 8 разъем и все заработало! Ну по крайней мере аирбеги прочитал и ошибку стер. Правда прочитал почему то на немецком.
Теперь такой вопрос, случайно вместо 7 и 8 ноги перемкнул 1 и 2. Инпа что-то очень много ошибок выдавала, но вроде двигатель даже прочитала. После это сделал как надо и заработало. Но теперь волнуюсь, не мог ли я чего-нибудь в машине сжечь сим действом?Нет, не мог.
Источник
Sys 0012 identification error inpa
Has anyone done this ?
I’ve downloaded this from bmwtools.info and it seems to run up OK — it’s a Java program
All instructions on the website are in Russian although Google Translate does a reasonable job
I’ve got EDIABAS 7.30 installed
Ideally before I try and connect to the car I’d like to know if anyone has step by step instructions in English or any other information I should be aware of
I know the service information will be wiped whenever the car goes into BMW but want to record intermediate oil changes I’ve done myself
I have a cable that works fine with esys
The car is a 2012 328i with CIC
Any advice welcomed
i just done it yesterday! It works great and it is simple to use.
1. Click on «Connect to HU» button. On bottom left it shoud say «Job Status OK».
2. Select date. You should change «;» with «/» and use european date format like DD/MM/YYYY. Then put in your milage.
Select dealer number. I entered 00000, becasue service has been done by independent dealer and still selected «BMW Dealer» because he works with BMW exclusivly.
3. Then select number of tasks that were performed. This will unlock service task selection.
4. After that, just click to «Write to HU» button and check that the «Job Status OK» is present.
5. Now check on your iDrive. Service listing should be on the bottom. If you want «proper» listing, you should delete all entries and write them one by one backwards.
I hope it helps!
Thanks. So i should enter most recent service first then work back ?
I’ll give it a go
Unfortunately I couldn’t get it to connect, just get
28: IFH-0018 INITIALIZATION ERROR
I’m thinking I have a problem with my C:EDIABASBINEDIABAS.INI file, I suspect my connection type is wrong
Would you be able to share your settings please ?
The same laptop and cable connects to esys fine so the hardware side of things should be OK
Think I might have worked this out
Changed «Interface=STD:OBD» to «Interface=ENET» in ediabas.ini
Has connected OK and seems to work
However idrive display of service history has not changed
Does the car need to go to sleep and restart before I see the new service information ?
I’ll check later on
Check that you have all «prg» files in EDIABASecu folder. There is list of it on original forum.
I copied HU-Service-Manager folder to EC-Apps folder but I guess that doesn’t matter.
The change on idrive shoud be instant, no need to reboot. Mine showed up with ignition on and car running.
Just been out to have a look, car definitely hasn’t taken the new service despite all messages appearing to be OK without error.
I have the ECU files for my car (CIC) so I don’t think that’s it
Tried again, this time I clicked on restart HU and after reboot the service was there
However it seems you need to input mileage in kms as I entered 40223 and the mileage is displayed as 24993
I’m assuming to get everything correct I need to click on ‘Delete All Services in HU’, click restart, Enter the services from the most recent back to the oldest using mileage in km, then click ‘Write service to HU’, once all services entered restart once again
Does that sound OK ? Perhaps CIC behaves differently to yours (I assume you have NBT)
Ok, have tried once again and it works !
So the two points are that CIC needs to be restarted for services to take effect, and secondly mileage must be entered as km even for a UK car
Thanks BimmerSI you gave me the confidence to give it a go and now I have the non-BMW services recorded on my idrive
Wow! Great news that you figured it out! Thank you for testing and explaining milage input. Good to know, so you don’t have to redo it. It looks like HU reads in km and than converts to mls internaly.
I am novice at coding as well and I and nervous every time I connect to my car.
Once I did some basic codings to Connected Drive and I got CAS not responding measning no locking, ignition, windows up could be done. I managed to delete all faulty codes with ista+ and managed to start up the car with spare key. I am still trying to find out what caused that mess.
Worked a treat, only thing it won’t do is that if you have service like this.
You’ll either have to make them all late or on time, it won’t let you have some yellow and some green on the same service even though there’s an option to do it like this.
i just done it yesterday! It works great and it is simple to use.
1. Click on «Connect to HU» button. On bottom left it shoud say «Job Status OK».
2. Select date. You should change «;» with «/» and use european date format like DD/MM/YYYY. Then put in your milage.
Select dealer number. I entered 00000, becasue service has been done by independent dealer and still selected «BMW Dealer» because he works with BMW exclusivly.
3. Then select number of tasks that were performed. This will unlock service task selection.
4. After that, just click to «Write to HU» button and check that the «Job Status OK» is present.
5. Now check on your iDrive. Service listing should be on the bottom. If you want «proper» listing, you should delete all entries and write them one by one backwards.
I hope it helps!
Wow, this is fantastic news. I want to make sure I understand it correctly. But this means I can service my car myself and write to the cars service history?
I am not sure what you mean at 5. » If you want «proper» listing, you should delete all entries and write them one by one backwards.».
Does this mean I should remove my old listings and add everything back again? If I just add a service to my car, will it not be at the top, in the correct order?
Will this work fine on a 2013 328i with HU_ENTRY?
Источник
Thread: INPA with an R56
Thread Tools
nah I think it’s fine now.
Until what year does inpa work?
It doesn’t seem to work with the n12 engine. That’s the problem.
I got the med17_2n.prg and mev17_2n.prg, you may PM me your email address and I can send it to you. But I did not find out both .IPO file. Please let me whether it works and how to do that. Thanks,
Two years too late but I figured this out. Took me like a week but MEV17_2.IPO file that comes with every version of INPA i’ve ever seen doesn’t work right. at least with a 2007 Base R56. The size was around 75KB. I found a new one that is 150KB and it works. The only problem is that it’s in German. Can’t find an English one.
hi, can you give me a right link please?
I have a 2009 Clubman, R55 with N12 engine. I’m also getting this error in INPA if I try to access DME:
group file : D_MOTOR.
SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
I can get to most other modules in the car, just not the DME. I have EDIABAS 7.3.0.
Does anyone have any advice for this?
Источник
- Forum
- General BMW Discussion
- Diagnostic Software
- Finally got DIS v57 working but problem with INPA
-
Finally got DIS v57 working but problem with INPA
After many attempts and formats it seems to be working. Apart from INPA.
When i select the engine «ME9.2 / MEV9 for N45 / N46» i get this
«GOUP FILE : D_MOTOR.
SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR.
Program will be stopped»Whats casuing this as my car is the N46?
The warining light that ive been worried about seems to be a the pre cat lamda so at least i now know. How do you clear the fault? Is it just «Quick Delete?» i didnt want to do anything without checking first.
Ok so quick delete does exactly that with errors so all clear now. Would still like to be able to use INPA though….anyone?
Last edited by Pablo100; 05-21-2012 at 08:35 PM.
Reason: Automerged Doublepost
-
any update on this, I have the same issue.
-
What version of INPA/EDIABAS are you running?
-
INPA appears to be 3.01, and EDIABAS is 6.4.3. Windows Vista SP2
-
Try updating to INPA v5.02/EDIABAS v6.4.7, you may find that the .GRP and .IPO files for your car were not available at the time of release of v3.01/EDIABAS v6.4.7. Also bear in mind that INPA does not cover every variant of every model, so if there was a limited run of your particular variant, you may have to stick with DIS.
-
I will give that a try, cheers for the quick response, I will update with any results.
Bookmarks
Bookmarks
Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
- BB code is On
- Smilies are On
- [IMG] code is On
- [VIDEO] code is On
- HTML code is Off
Forum Rules
-
ИНПА крутить пробег точно не может, так что можете не пытаться
-
- Регистрация:
- 25 дек 2007
- Сообщения:
- 4,887
- Пол:
- Мужской
ну паралельно с ИНПОЙ куча другого софта устанавливается. может какой из них?
-
- Регистрация:
- 20 дек 2007
- Сообщения:
- 1
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Москва
-
Начал по тихонечку изучать свой авто (Bmw 525d E60) при помощи Inpa. ТАк вот, все блоки тестятся,а DDE выдает такую ошибку:
Group file: D_motor,D-0012
IFH-0009:NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
Program will be stored.При загрузке самой программы иногда выскакивает вот такая ошибка:
Registry Vale RxFIFO or Tx FIFO have vrong data
Value RxFIFO=8 Expected=8
Value RxFIFO=14 Expected=8Under WINDOWS NT/XP run OBDSetup.exe
Может кто,чего подскажет.
И еще в списке ошибок в БЛОКЕ DDE есть 3 ошибки: 4212
4262
4587
А в CIC — A468 — NO LVDS Signal.ПОМОГИТЕ С РАССШИФРОВКОЙ.
Вложения:
-
Doc2.doc
- Размер файла:
- 161.5 КБ
- Просмотров:
- 50
-
Doc1.doc
- Размер файла:
- 128 КБ
- Просмотров:
- 19
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
-
Пропала диагностическая связь (Inpa) с авто Е39 2002. Что это может быть, есть ли какая-то защита и где? Подскажите ПЛЗ!!! Спасибо!
-
Что говорит?
Настройки трогал? Адаптер живой?
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
подниму тему:
есть адаптер ADS-COM. поставил инпу, в настройках поменал stdbd на ads поставил com1. подключаюсь через юсб адаптер, операционка Виста.
в итоге при подключении не видит Ignition. (((
что сделал неправильно ???
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
операционка Виста… ХР надо
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
с вистой вроде бы у народа тоже идет
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Проблема в адаптере, если плата залита, по нормальному не решить.
-
У меня на Win7 нормально работает, с переходником COM-USB.
-
думаешь с распиновкой намудрили изначально ????
или все таки попробовать найти ноут с другой операционкой?
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Обычно там даже нет провода для контроля зажигания…
-
значит разобрать и глянуть все таки!! если ли на 16 разъеме провод??
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Сигнал «зажигание», должен быть на COM — разъеме, CTS если не ошибаюсь..
Если к компу идет телефонный, 4-х проводный провод, значит проблема в нем. -
попробую на днях разобрать!!!
какая распиновка вобе должна быть на 20-пин колодке
и на сом ?
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
С комплекте INPA есть схема оригинального адаптера, лучше сравнивать с ней.
-
- Регистрация:
- 25 дек 2007
- Сообщения:
- 4,887
- Пол:
- Мужской
что за ошибка, скажите пжлст..
-
спорадическая — сотри и забей
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
- Регистрация:
- 20 мар 2010
- Сообщения:
- 37
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Беларусь
Всем привет! Может кто расшифрует мне ошибки? Начали появлятся после замены АКБ (EXIDE 100аh) и обычно по утрам
так же неясно что такое VB , TIA , может ли быть так что АКБ проседает при старте и падает напряжение? или VB это напряжение генератораPlease help! E53 2006 3.0i
————————————————————————————
Variant: MS430DS0 2 Error in error memory
Error registration 1 : 0x0087: TPS-selftest <<<<!!!
Error accurances: 1
Logistic counter : 36
Error accure 1st time at:
V_TPS_1 0.74 V
V_TPS_2 3.94 V
TIA 1.31 Grad C
VB 11.93 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 3.60 h
new adaption required
—
—
—
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error
Error code: 87 B1 01 24 26 CA 42 75 7F 95
————————————————————————————
Error registration 2 : 0x0073: TPS-Adaption <<<<!!!
Error accurances: 1
Logistic counter : 37
Error accure 1st time at:
V_TPS_1 0.49 V
V_TPS_2 4.25 V
VB 9.49 V
TIA 1.31 Grad C
aufgetreten vor (rel. BZ) 3.60 h
Adaption condition hurt
—
—
—
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error
Error code: 73 B1 01 25 19 DA 5D 42 7F 95
———————————————————————————— -
После замены АКБ требуется его адаптация..
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Не проходит тест электронной дроссельной заслонки в ввиду просадки напряжения АКБ
Смотрите АКБ крепление клемм и т.д.
На Е 53 прописывать АКБ не надо
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
есть адаптер ADS-COM. поставил инпу, в настройках поменал stdbd на ads поставил com1. подключаюсь через юсб адаптер, операционка Виста.
в итоге при подключении не видит Ignition. (((
что сделал неправильно ???
ADS требует реальный com порт
Есть папка EDIABASHARDWAREADS в ней файл setup при реальном порте setup выполняется правильно и адаптер прекрасно видит зажигание затем меняем obd.ini
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Можно попробывать поставить более свежий EDIABAS например версии 7.0.2
Должно помочь
По второму пункту смотрите настройки ком порта если используете переходник usb-com
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Ну может переведешь для неграмотных к какому это узлу?
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
если написано требуется новая адаптация,и ошибка про дроссель,то несложно догадаться,про какой узел речьа вообще курим вдс,там много интересного есть
При каждом включении ключа зажигания в положение 2 проверяется положение дроссельной заслонки в обесточенном состоянии. При этом заслонка должна стоять в точке необходимой подачи воздуха. В точке необходимой подачи воздуха заслонка остается под действием силы сжатия пружины слегка приоткрытой для того, чтобы при отключении заслонки обеспечить достаточно количество воздуха для аварийного режима двигателя. Если измеренная точка необходимой подачи воздуха находится вне допустимого диапазона, то заносится неисправность.
-
Спасибо за просвящение
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
3.5 IFH-0009: ECU isn’t connected or doesn’t respond
Reason 1: In the Ediabas.ini file, the interface is set to STD:ADS. However, you have
connected an OBD connector.
Solution 1: Modify the interface setting.Reason 2: The ignition is switched off.
Solution 2: Switch the ignition on.Reason 3: The device manager has been used to disable the FIFO buffer for COM1.
Solution 3: In the device manager (Windows XP: Enter “Start”  “Control Panel” 
“System”  “Hardware”  “Device Manager”  Ports (COM & LPT)), and select
COM1 from the ports and under the “Port Settings” tab, select “Advanced”. There
must be a check-mark by “Use FIFO buffers” and the highest possible setting
must be selected for the receive buffer.