The transport error code was 0x80040217

I am trying to send Email But I am getting this Error. The message could not be sent to the SMTP server. The transport error code was 0x80040217. The server response was not available any one h...

I am trying to send Email

But I am getting this Error.

The message could not be sent to the SMTP server. The transport error code was 0x80040217. The server response was not available

any one having any idea about it please Help me

asked Feb 6, 2012 at 7:52

Smily's user avatar

3

Discovered that you can also get this error when Gmail’s security settings don’t allow messages to be sent from the address you intend to use. I had to enable access for less secure apps for my account in question by:

  1. Logging into the address you want to use for sending email from Excel.
  2. Visit the page https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
  3. Click Enable Less Secure Apps.
  4. Click Done.

answered Nov 4, 2014 at 3:58

Jacob Fink's user avatar

Jacob FinkJacob Fink

1911 silver badge2 bronze badges

1

It’s caused by a wrong username or password for the SMTP server and
usually means that the server has disabled your account for spamming i
you’ve sent 1500 mails

answered Feb 10, 2014 at 18:31

Someswara Siripuram's user avatar

2

Thanks for your replies, it worked! it was because I didn’t have this option enabled:
https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
In case somebody needs it, this is the VBScript code I’m using in Qlikview:

SUB SendMail
    Dim objEmail

    Const cdoSendUsingPort = 2  ' Send the message using SMTP
    Const cdoBasicAuth = 1      ' Clear-text authentication
    Const cdoTimeout = 60       ' Timeout for SMTP in seconds

     mailServer = "smtp.gmail.com"
     SMTPport = 465     '25 'SMTPport = 465
     mailusername = "marcos.esgu**@gmail.com"
     mailpassword = "Ki***"

     mailto = "marcos.esgu**@*****" 
     mailSubject = "my test-deleteme" 
     mailBody = "This is the email body" 

    Set objEmail = CreateObject("CDO.Message")
    Set objConf = objEmail.Configuration
    Set objFlds = objConf.Fields

    With objFlds
        .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = cdoSendUsingPort
        .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") = mailServer
    .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport") = SMTPport
    .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpusessl") = True
        .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpconnectiontimeout") = cdoTimeout
    .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpauthenticate") = cdoBasicAuth
    .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusername") = mailusername
    .Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendpassword") = mailpassword
        .Update
    End With

    objEmail.To = mailto
    objEmail.From = mailusername
    objEmail.Subject = mailSubject
    objEmail.TextBody = mailBody
    'objEmail.AddAttachment "C:report.pdf"
    objEmail.Send

    Set objFlds = Nothing
    Set objConf = Nothing
    Set objEmail = Nothing
END SUB

Markus Pscheidt's user avatar

answered Jun 2, 2016 at 2:29

Marcos's user avatar

MarcosMarcos

691 silver badge1 bronze badge

2

Had the same problem using BizTalk, where adapter default handler specified to use NTLM authentication (by default). Even though I specified to override handler on send port properties, BizTalk did not allow me to override adapter default handler. I needed to change adapter default handler in order to get it to work.

Now it works!

answered Feb 16, 2018 at 9:49

JERKER's user avatar

JERKERJERKER

8878 silver badges16 bronze badges

  Skillbox: Профессия 1С-разработчик  

Я
   Koviryalko

10.11.14 — 10:02

Добрый день.

Будет здорово, если кто-то сталкивался и знает, как решить.

1С 8.2 УТ 10.3

Есть 2 почты на Яндексе. Настройки все одинаковые. Одна зарегистрирована чуть ранее (и на нее уходят письма), другая позже, но на нее письма не уходят, а вылезает вот такая ошибка:

{Обработка.СообщитьОбОшибке.Форма.Форма.Форма(436)}: Ошибка при вызове метода контекста (Send)

    Письмо.Send();

по причине:

Произошла исключительная ситуация: Не удалось отправить сообщение на SMTP-сервер. Код ошибки транспорта: 0x80040217. Отклик сервера: not available

   chudishe

1 — 10.11.14 — 10:13

Может не работает потому что service not available?

   13_Mult

2 — 10.11.14 — 10:21

(0) Проверь через telnet отвечает ли почтовый сервер

http://technet.microsoft.com/ru-ru/library/bb123686(v=exchg.150).aspx

   Koviryalko

3 — 10.11.14 — 11:33

Спасибо. Попробовал telnet, делал попытку подключиться через команду: open smtp.yandex.ru с разными портами. Ни в какую: сбой подключения. Предполагаю, что это может быть связано с  сертификатами SSL.

Думал, может COM-объект создается и не удаляется при отправке, тем и мешает. Но перезагружал компьютер, то же самое.

   Koviryalko

4 — 10.11.14 — 14:03

(1) (2) Спасибо, друзья :)

Вопрос решился престранно, видно глюк Яндекса. Создал новый почтовый адрес, но без точки в названии, вот такого вида: XXXXXXXXXXXX@yandex.ru. И отправило)

Причем, с точкой, но такого вида, отправляет тоже: XXXXXX.XXXXXX@yandex.ru

А вот с этим адресом ни в какую: XX.XXXXXX@yandex.ru

  

Koviryalko

5 — 10.11.14 — 14:05

Я уж не буду экспериментировать и создавать ящики, подставляя разные символы)

TurboConf — расширение возможностей Конфигуратора 1С

ВНИМАНИЕ! Если вы потеряли окно ввода сообщения, нажмите Ctrl-F5 или Ctrl-R или кнопку «Обновить» в браузере.

Тема не обновлялась длительное время, и была помечена как архивная. Добавление сообщений невозможно.
Но вы можете создать новую ветку и вам обязательно ответят!
Каждый час на Волшебном форуме бывает более 2000 человек.

Опубликовал | Дата 23 сентября, 2014

Сегодня у одних моих клиентов перестала работать отправка почты через mail.ru. Рассылка была настроена самописной внешней обработкой с использованием компоненты CDO.Configuration.

Надо сказать, что Mail.ru и Yandex.ru совсем недавно поменяли настройки своих серверов исходящей почты, из-за чего все это и случилось.

Вроде бы ничего сложного… Все настройки (имена серверов, номера портов и т.п.) есть в помощи этих служб. Но мне пришлось помучиться, чтобы все заработало.

На форумах, не смотря на многочисленные посты, внятных ответов было не много.  Для пробы, попробовал настроить почту через Яндекс — получилось с первого раза. А вот при отправке через Mail.ru выходила ошибки:

CDO.Message.1: Транспорту не удалось подключиться к серверу

и

Не удалось отправить сообщение на SMTP-сервер. Код ошибки транспорта: 0x80040217. Отклик сервера: not available

Честно говоря, даже не понял, в чем была моя ошибка, поскольку код для них в результате оказался идентичен. Приведу пример рабочего кода для обоих этих сервисов.

Яндекс:

Процедура ОтправитьПисьмо()

iConf = CreateObject(«CDO.Configuration»);

iMsg = CreateObject(«CDO.Message»);

iMsg.Configuration = iConf;

iMsg.From          = «Программист 1C»»»» «;

iMsg.To            = «poluchatel@mail.ru»;

iMsg.Subject       = «Тема письма»;

iMsg.textBody      = «Тело письма»;

iMsg.BodyPart.Charset = «windows-1251»;

iMsg.AddAttachment(«D:1.txt»);

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing»).            Value = 2;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver»).           Value = «smtp.yandex.ru»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport»).       Value = «465»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpauthenticate»).     Value = 1;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusername»).         Value = «otpravitel@yandex.ru»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendpassword»).         Value = «пароль»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpusessl»).           Value = 1;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpconnectiontimeout»).Value = 60;

iConf.Fields.Update();

Попытка

iMsg.Send();

Сообщить(«Письмо отправлено.»);

Исключение

Сообщить(«Письмо не отправлено. Ошибка : «+Ошибка = ОписаниеОшибки(); ,»!»);

КонецПопытки;

КонецПроцедуры

Mail.ru

Процедура ОтправитьПисьмо()

iConf = CreateObject(«CDO.Configuration»);

iMsg = CreateObject(«CDO.Message»);

iMsg.Configuration = iConf;

iMsg.From          = «Программист 1C»»»» «;

iMsg.To            = «antmagn@mail.ru»;

iMsg.Subject       = «Тема письма»;

iMsg.textBody      = «Тело письма»;

iMsg.BodyPart.Charset = «windows-1251»;

iMsg.AddAttachment(«D:1.txt»);

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing»).            Value = 2;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver»).           Value = «smtp.mail.ru»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport»).       Value = «465»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpauthenticate»).     Value = 1;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusername»).         Value = «otpravitel@list.ru»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendpassword»).         Value = «пароль»;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpusessl»).           Value = 1;

iConf.Fields.Item(«http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpconnectiontimeout»).Value = 60;

iConf.Fields.Update();

Попытка

iMsg.Send();

Сообщить(«Письмо отправлено.»);

Исключение

Сообщить(«Письмо не отправлено. Ошибка: «+ОписаниеОшибки(),»!»);

КонецПопытки;

КонецПроцедуры

A few months back automated emails sent from my home automation application (Homeseer) stopped being received. As is the way with life, I never got a chance to look into it due to other priorities. However, recently there was a critical email which I didn’t get and so it’s now top of the pile of things to fix!

Basically, I have had Homeseer running for around 7 years with no email issues and the version I use hasn’t been updated for around 4 years so in terms of that application nothing has changed on the client side. Also, my Outlook client using POP is OK. There’s very little in the way of options in the Homeseer email config so these are what have always been set (written exactly as they appear):

Sending Server(SMTP): relay.plus.net

SMTP Username: <my Plusnet username>

SMTP Password: <my Plusnet password>

Use MAPI for E-Mail: No

Default «TO» E-Mail address: <my Plusnet email address>

Default «FROM» E-Mail address: <my Plusnet email address>

Note that I am a free-online customer and so have also tried relay.free-online.net as the outgoing server without success.

In Homeseer this is the returned error message:

«Sending email using SMTP: The message could not be sent to the SMTP server. The transport error code was 0x80040217. The server response was not available.»

Although I suspect an issue at Plusnet (this has happened twice in the past where I’ve been blocked without notification for no good reason) I appreciate that I can’t completely rule out an issue with Homeseer so I searched for an independent way of checking the connection. Note that currently as a workaround I’m now using a 3rd party SMTP relay server and that works fine when sending from within Homeseer. That’s another reason why I feel that Plusnet are at fault.

I came across a tool at www.smpter.net specifically for testing mail server deployments and these are the results:

relay.plus.net using either port 25 or port 587 both with and without authentication:
Mailbox unavailable. The server response was: recipient rejected — relay denied

relay.free-online.net port 25 with authentication:
Failure sending mail. Unable to read data from the transport connection: net_io_connectionclosed.

relay.free-online.net using either port 25 or 587 with no authentication:
Mailbox unavailable. The server response was: recipient rejected — relay denied

relay.free-online.net using port 587 with authentication:
Failure sending mail. Unable to read data from the transport connection: net_io_connectionclosed.

I’m quite happy to run anyone’s favourite tool for testing if that can help resolve my issue.

I’ve already run this past Plusnet customer support via webchat, however I don’t think I’ve ever had a worse customer experience, as the agent point blank refused to help me — and then abruptly closed the chat! I’m hoping that using the forum I get someone who will treat a very long term customer on the top tier package with a bit more respect.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • The server requested authentication method unknown to the client ошибка
  • The server encountered an internal unspecified error that prevented it from fulfilling the request
  • The server encountered an internal error that prevented it from fulfilling this request перевод
  • The scene xref file can not be found как исправить
  • The requested url returned error 502 git