Suggest a change
Success!
Thank you for helping us improve the quality of Unity Documentation. Although we cannot accept all submissions, we do read each suggested change from our users and will make updates where applicable.
Close
Submission failed
For some reason your suggested change could not be submitted. Please <a>try again</a> in a few minutes. And thank you for taking the time to help us improve the quality of Unity Documentation.
Close
Your name
Your email
Suggestion*
Cancel
Switch to Manual
Description
Rendering color for the Sprite graphic.
The selected vertex color becomes the rendering color, and is accessible in a pixel shader. The default color is white when no color is selected.
//This example outputs Sliders that control the red green and blue elements of a sprite's color //Attach this to a GameObject and attach a SpriteRenderer componentusing UnityEngine;
public class Example : MonoBehaviour { SpriteRenderer m_SpriteRenderer; //The Color to be assigned to the Renderer’s Material Color m_NewColor;
//These are the values that the Color Sliders return float m_Red, m_Blue, m_Green;
void Start() { //Fetch the SpriteRenderer from the GameObject m_SpriteRenderer = GetComponent<SpriteRenderer>(); //Set the GameObject's Color quickly to a set Color (blue) m_SpriteRenderer.color = Color.blue; }
void OnGUI() { //Use the Sliders to manipulate the RGB component of Color //Use the Label to identify the Slider GUI.Label(new Rect(0, 30, 50, 30), "Red: "); //Use the Slider to change amount of red in the Color m_Red = GUI.HorizontalSlider(new Rect(35, 25, 200, 30), m_Red, 0, 1);
//The Slider manipulates the amount of green in the GameObject GUI.Label(new Rect(0, 70, 50, 30), "Green: "); m_Green = GUI.HorizontalSlider(new Rect(35, 60, 200, 30), m_Green, 0, 1);
//This Slider decides the amount of blue in the GameObject GUI.Label(new Rect(0, 105, 50, 30), "Blue: "); m_Blue = GUI.HorizontalSlider(new Rect(35, 95, 200, 30), m_Blue, 0, 1);
//Set the Color to the values gained from the Sliders m_NewColor = new Color(m_Red, m_Green, m_Blue);
//Set the SpriteRenderer to the Color defined by the Sliders m_SpriteRenderer.color = m_NewColor; } }
Компонент Sprite Renderer визуализирует двухмерные графические объекты SpriteA. Если вы привыкли работать в 3D, спрайты — это, по сути, просто стандартные текстуры, но есть специальные приемы комбинирования текстур спрайтов и управления ими для повышения эффективности и удобства во время разработки. Подробнее
См. в Словарь и управляйте его визуальным отображением в СценаСцена содержит окружение и меню вашей игры. Думайте о каждом уникальном файле сцены как об уникальном уровне. В каждой сцене вы размещаете свое окружение, препятствия и декорации, по сути проектируя и создавая свою игру по частям. Подробнее
См. Словарь для 2D- и 3D-проекты.
При создании спрайта (GameObject > 2D Object > Sprite) Unity автоматически создает GameObject с прикрепленным компонентом Sprite Renderer. Вы также можете добавить компонент к существующему игровому объекту через Компонентыфункциональную часть игрового объекта. GameObject может содержать любое количество компонентов. В Unity есть много встроенных компонентов, и вы можете создавать свои собственные, написав сценарии, которые наследуются от MonoBehaviour. Подробнее
См. в меню Словарь (Компонент > Рендеринг > Рендерер спрайтов).
Свойства
Свойства | Функции |
---|---|
Sprite | Определите, какую текстуру Sprite должен отображать компонент. Щелкните маленькую точку справа, чтобы открыть окно выбора объектов, и выберите из списка доступных ресурсов спрайтов. |
Color | Определите цвет вершин спрайта, который подкрашивает или перекрашивает изображение спрайта. Используйте палитру цветов, чтобы установить цвет вершин визуализируемой текстуры Sprite. См. примеры в разделе Цвет под этой таблицей. |
Flip | Переворачивает текстуру Sprite вдоль отмеченной оси. Это не меняет позицию преобразования GameObjectосновного объекта в сценах Unity, который может представлять персонажей, реквизит, декорации, камеры. , путевые точки и многое другое. Функциональность GameObject определяется прикрепленными к нему компонентами. More info See in Словарь. |
MaterialРесурс, определяющий, как должна отображаться поверхность.. More info See in Словарь |
Определите Материал, используемый для визуализации текстуры спрайта. |
Draw Mode | Определите, как масштабируется спрайт при изменении его размеров. Выберите один из следующих вариантов в раскрывающемся списке. |
Simple | Все изображение масштабируется при изменении его размеров. Это опция по умолчанию. |
Sliced | Выберите этот режим, если Sprite имеет 9-sliced. |
Size (‘Sliced’ or ‘Tiled’) | Введите новую ширину и высоту спрайта, чтобы правильно масштабировать спрайт, состоящий из 9 фрагментов. Вы также можете использовать инструмент преобразования прямоугольников, чтобы масштабировать спрайт при применении свойств 9-срезов. |
Tiled | По умолчанию в этом режиме середина спрайта с 9 фрагментами становится мозаичной, а не масштабируется при изменении его размеров. Используйте Мозаичный режим, чтобы управлять мозаичным поведением спрайта. |
Continuous | Это режим мозаики по умолчанию. В непрерывном режиме средняя часть выравнивается при изменении размеров спрайта. |
Adaptive | В адаптивном режиме текстура Sprite растягивается при изменении ее размеров, как и в простом режиме. Когда масштаб измененных размеров совпадет со значением растяжения, средняя часть начнет выкладываться мозаикой.. |
Stretch Value | Используйте ползунок, чтобы установить значение от 0 до 1. Максимальное значение равно 1, что соответствует удвоенному масштабу исходного спрайта. |
Sorting Layer | Установите Слой сортировки спрайта, который управляет его приоритетом во время рендерингПроцесс вывода графики на экран (или текстуры рендеринга). По умолчанию основная камера в Unity отображает изображение на экране. Подробнее См. в Словарь. Выберите существующий слой сортировки из раскрывающегося списка или создайте новый слой сортировки. |
Order In Layer | Установите приоритет рендеринга спрайта в пределах его слоя сортировки. Сначала визуализируются спрайты с более низкими номерами, а спрайты с более высокими номерами перекрываются спрайтами, расположенными ниже. |
Mask Interaction | Установите поведение средства визуализации спрайтов при взаимодействии с маской спрайтаТекстура, которая определяет, какие области основного изображения нужно показать или скрыть. Подробнее См. в Словарь. См. примеры различных параметров в разделе Взаимодействие с маской ниже. |
None | Средство визуализации спрайтов не взаимодействует ни с какими масками спрайтов в сцене. Это опция по умолчанию. |
Visible Inside Mask | Спрайт виден там, где на него накладывается маска спрайта, но не за ее пределами. |
Visible Outside Mask | Спрайт виден снаружи маски спрайта, но не внутри нее. Маска спрайта скрывает части спрайта, которые она накладывает. |
Sprite Sort Point | Выберите между центром спрайта или его точкой вращения при расчете расстояния между спрайтом и камеройкомпонентом, который создает изображение конкретная точка зрения в вашей сцене. Вывод либо рисуется на экране, либо фиксируется в виде текстуры. Подробнее См. в Словарь. Дополнительную информацию см. в разделе Точка сортировки спрайтов. |
Подробнее
Цвет
На изображении ниже показано влияние изменения значений RGB на настройку цвета Sprite Renderer. Чтобы изменить непрозрачность спрайта, измените значение альфа-канала (A) его свойства Color.
Material
Используйте настройки материалов и шейдеров для управления тем, как Unity отрисовывает их. Дополнительную информацию об этих настройках см. в разделе Материалы, шейдеры и текстуры.
Материалом по умолчанию для вновь созданных спрайтов является Спрайты — по умолчанию. Освещение сцены не влияет на этот спрайт по умолчанию. Чтобы спрайт реагировал на освещение, вместо этого назначьте Материал Default — Diffuse. Для этого щелкните маленький кружок рядом с полем «Материал», чтобы открыть окно выбора объектов, и выберите материал Рассеивание по умолчанию.
Взаимодействие с маской
Взаимодействие с маской определяет, как средство визуализации спрайтов взаимодействует с масками спрайтов. В раскрывающемся меню выберите Видимая внутренняя маска или Видимая внешняя маска. Примеры ниже демонстрируют действие каждого параметра с квадратным спрайтом и круглой маской:
Для взаимодействия со спрайт-маской выберите Видимая внутренняя маска или Видимая внешняя маска в раскрывающемся меню.
Точка сортировки спрайтов
Это свойство доступно только в том случае, если Режим рисования средства визуализации спрайтов установлен на Простой.
В 2D-проекте для основной камеры по умолчанию установлен режим ортогональной проекции. . В этом режиме Unity отрисовывает спрайты в порядке их расстояния до камеры, вдоль направления обзора камеры.
По умолчанию точка сортировки спрайта устанавливается в его центр, и Unity измеряет расстояние между положением преобразования камеры и центром спрайта, чтобы определить их визуализацию. заказ.
Чтобы задать другую точку сортировки, отличную от центральной, выберите параметр Поворот. Отредактируйте положение оси спрайта в Редакторе спрайтов.
- Добавлена возможность сортировки средств визуализации на основе спрайтов с использованием опорной позиции.в Unity 2017.3
1 / 1 / 1 Регистрация: 12.06.2018 Сообщений: 15 |
|
1 |
|
Изменение цвета спрайта19.06.2018, 00:14. Показов 28196. Ответов 4
Делаю 2d платформер. Нужно, чтобы при получении урона Главный персонаж на мгновение Перекрашивался в белый цвет. Подскажите, какая есть команда для перекрашивания персонажа?
__________________
0 |
27 / 25 / 9 Регистрация: 10.08.2016 Сообщений: 154 |
|
19.06.2018, 06:24 |
2 |
SpriteRenderer.color
0 |
1Dmitru1 5 / 5 / 2 Регистрация: 08.12.2017 Сообщений: 66 |
||||
20.06.2018, 14:06 |
3 |
|||
Сообщение было отмечено DmitryBWS как решение РешениеDmitryBWS,
В документации почитайте какие аргументы у new Color()
2 |
DarkPtect 109 / 81 / 37 Регистрация: 13.01.2016 Сообщений: 395 |
||||
20.06.2018, 17:22 |
4 |
|||
Сообщение было отмечено DmitryBWS как решение РешениеТолько он не будет понимать в таких числах, юнити требует float в аргументы цвета.
1 |
0 / 0 / 0 Регистрация: 05.04.2016 Сообщений: 1 |
|
15.05.2019, 23:58 |
5 |
Спасибо!
0 |
Join the Discord. Talk about Game Dev. Talk about Gaming.
If you’ve ever wanted to write a script that could make your sprite flash a different colour or turn them transparent in Unity, there’s an easy way. I did this in various ways in my game Puzzledorf. One example is the fireworks that explode when you do something right:
Or making the Press Any Key text fade in and out on the Titlescreen, or the fading button highlights on the menus:
Sprite Renderer
You’re sprite is contained in a component called the Sprite Renderer.
Now if you click on “Color”, you can manually change the sprites transparency in the colour changer by turning alpha down to 0, or tint the sprite by modifying how much red, blue and green is in the image.
Confusingly, if it’s set to all white, the sprite is its normal colour, while all black will make the sprite black. You’ll notice also that the colours range from 0 to 255, with 0 being no colour and 255 being full colour.
Now unfortunately if you turn blue and green off, the sprite won’t be all red, just tinted red. If you want to completely change colours, you’ll have to start with a white sprite, otherwise it will just tint.
Coding Colour Changes
To change the colour in a script, you will need to get the Sprite Renderer in your code, and then we can easily change it’s color property. (Color is the American spelling whereas colour is the Australian spelling).
Create a scene with a game object that has a sprite renderer / sprite attached. Then create a new script called ColourChange and add the following code:
SpriteRenderer sprite;
void Start()
{
sprite = GetComponent<SpriteRenderer>();
}
void Update()
{
if(Input.GetKeyDown(KeyCode.C))
{
// Change the 'color' property of the 'Sprite Renderer'
sprite.color = new Color (1, 0, 0, 1);
}
}
The very first thing we do is create a variable to store the Sprite Renderer, and we call this sprite. Then in Start() we get the component for the Sprite Renderer, so this way we can access it’s color property. If your sprite is in a child game object of where you attached this script, instead of GetComponent, use GetComponentInChildren like this:
sprite = GetComponentInChildren<SpriteRenderer>();
Now in Update() we first of all check to see if the key C is being pressed on the keyboard. If you’re confused with how that works, read the Unity documentation on it here; it’s helpful.
Then we change the color property of our Sprite Renderer by creating a new Color. This literally just means we’re changing those same colour properties from earlier, but with code. It looks like this:
sprite.color = new Color (Red, Green, Blue, Alpha);
Confusingly, instead of being a value between 0 and 255, like it was in the editors colour changer, now we have to give it a value between 0 and 1 for each colour property, 0 being no colour, 1 being full colour for that property.
So in other words, if you run your game and test it now, it will tint your sprite red, because we told it to be:
- Full Red
- No Green
- No Blue
- Fully Visible
Likewise if we changed our colour property like this:
sprite.color = new Color (0, 1, 0, 1);
It would tint our sprite green. Try it.
Then if you did this:
sprite.color = new Color (1, 1, 1, 0);
Your sprite would be its normal colour, but it would be transparent, because we turned the alpha all of the way down. So that’s a nice way to make your sprite invisible, but still enabled.
You should be able to use this to create some nice effects in your games now like a character flashing when it’s hurt.
Ginger Sugar Cookies
Ginger-laced, heart-shaped sugar cookies offer a sweetly spicy crunch.
Provided by Martha Stewart
Buttery Almond Cookies
Made with high-fat, cultured butter, these melt-in-your-mouth almond cookies are like the most tender shortbread you’ve ever eaten. A simple confectioners’…
Provided by Melissa Clark
Ginger-Brown Sugar Cookies
Remember old-fashioned chewy ginger cookies? These get an extra spicy hit from crystallized ginger.
Provided by Betty Crocker Kitchens
Gingerbread loaf cake
Make our multifunctional ginger and honey loaf cake. Enjoy with yogurt and stewed fruit for a festive brunch, or try as a teatime treat slathered with…
Provided by Barney Desmazery
Ye Ole Gingerbread
A deliciously moist never-fail loaf. I bake this loaf before bed and leave it in the cooling oven overnight. NO hard crusts!
Provided by Mandy
Lemon Vinaigrette
The simplest of vinaigrettes, this recipe requires simply four ingredients, two of which are salt and pepper. It’s a perfect dressing to throw on a simple…
Provided by Pierre Franey
Glazed Tofu With Chile and Star Anise
This sauce — a dark, star anise-spiced caramel intermingled with rice wine, soy sauce, ginger and scallions — builds sweet, acidic and umami notes as it…
Provided by Yewande Komolafe
Soy and Ginger Glazed Tofu
I love tofu…I like how it picks up the flavor of whatever sauce it’s coated with. I especially liked this recipe where the tofu is browned a bit before…
Provided by Hey Jude
Gluten-Free Crunchy Breaded Chicken
This chicken is absolutely delicious. The kids cleaned their plates which is very rare and my husband raved about it. Of course check each spice and the…
Provided by Dannygirl
Goan Chicken Xacuti
Yummy Goa chicken specialty…relished by all alike! Garnish with cilantro leaves and serve hot with boiled rice or bread.
Provided by dVOKDAqueen
Banoffee pie pancakes
This Pancake Day try a new take on banoffee pie. Sticky dulce de leche and sweet bananas make an irresistible topping for fluffy pancakes
Provided by Esther Clark
Mrs. G’s Fair Scones
This base of this recipe is called Puyallup Fair Scones (Recipe #183806)…I of course had to mess with a good thing and here’s the recipe I came up with….
Provided by Mrs Goodall
Roasting tin chicken tikka masala
Make a quick, hearty weeknight supper with this all-in-one chicken curry bake. Serve with naans and finely chopped red onion
Provided by Esther Clark
Bananas Foster Crisp
Top banana crisp with whipped cream for a tempting baked dessert.
Provided by Betty Crocker Kitchens
Baked Macaroni and Pimento Cheese
From the KC Star (local newspaper) n adapted from Southern Living…it looks so DARN and HEALTHY that I wish I could eat some right now!
Provided by Vanessa
Previous
Next
HOW TO CHANGE SPRITES COLOUR OR TRANSPARENCY – UNITY C#
2019-02-19 Sprite Renderer. You’re sprite is contained in a component called the Sprite Renderer.. Now if you click on “Color”, you can manually change the sprites transparency in …
From stuartspixelgames.com
Estimated Reading Time 3 mins
Sprite Renderer. You’re sprite is contained in a component called the Sprite Renderer.. Now if you click on “Color”, you can manually change the sprites transparency in …»>
See details
UNITY CHANGE COLOR OF SPRITE — BEST COLORS IDEA
2022-10-16A component is constantly The SpriteRenderer element will render the appointed Sprite.sprite sprite. Exactly How To Change Sprites Colour Or Openness– Unity C#, When I import a …
From colorsidea.com
SPRITERENDERER.COLOR DOESN’T CHANGE COLOR — UNITY FORUM
2021-08-24 The property gets set correctly on the SpriteRenderer, but visually the Color stays the same. However, if you change the Material Color, it will change the Color of the …
From forum.unity.com
The property gets set correctly on the SpriteRenderer, but visually the Color stays the same. However, if you change the Material Color, it will change the Color of the …»>
See details
65- HOW TO CHANGE GAMEOBJECT SPRITE COLOR — UNITY C# SCRIPTING
2022-10-16About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators …
From youtube.com
UNITY — SCRIPTING API: SPRITERENDERER.COLOR
2022-10-16Rendering color for the Sprite graphic. The selected vertex color becomes the rendering color, and is accessible in a pixel shader. The default color is white when no color is selected. //This …
From docs.unity3d.com
SPRITE RENDERE.COLOR = NEW COLOR NOT WORKING — UNITY ANSWERS
2022-10-16The script should randomly change the sprite colour to one of 4 preset values, but the colour doesn’t seem to be changing except for one exception: red. Whenever Colour=0 the colour …
From answers.unity.com
— YOUTUBE
2022-10-16Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
From youtube.com
SPRITE ALPHA COLOR WON’T CHANGE VIA SCRIPT — UNITY ANSWERS
2022-10-16Then in start do «color = rend.color;» (dont add the extra «= color» at the end). Finally at the bottom of the script replace both instances of «rend.material.color» with «rend.color». Also one …
From answers.unity.com
CHANGE THE COLOR OF SPRITERENDERER IN UNITY3D — STACK OVERFLOW
2015-12-09 Then I use it in this method in another class. public void RandomizeColors () { for (int i = 0; i< spriteRenderers.Length; i++) { spriteRenderers [i].color = …
From stackoverflow.com
Then I use it in this method in another class. public void RandomizeColors () { for (int i = 0; i< spriteRenderers.Length; i++) { spriteRenderers [i].color = …»>
See details
UNITY — MANUAL: SPRITE RENDERER
2022-10-10 Define which Sprite texture the component should render. Click the small dot to the right to open the object picker window, and select from the list of available Sprite Assets. …
From docs.unity3d.com
Define which Sprite texture the component should render. Click the small dot to the right to open the object picker window, and select from the list of available Sprite Assets. …»>
See details
“HOW TO CHANGE SPRITE COLOR IN UNITY” CODE ANSWER’S
2022-07-31 set color 2d sprite unity. change color of sprite renderer in script unity. change color of sprites in unity. sprite renderer color change unity. Unity change gameobject …
From codegrepper.com
set color 2d sprite unity. change color of sprite renderer in script unity. change color of sprites in unity. sprite renderer color change unity. Unity change gameobject …»>
See details
UNITY — MANUAL: SPRITE SHAPE RENDERER
2022-09-30 Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, change …
From docs.unity3d.com
Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, change …»>
See details
CHANGE COLORS OF SPRITES FROM CODE IN UNITY TUTORIAL — MOD DB
2018-03-02 First let’s look at the shader that will control this effect: (I recommend to expand on the Sprites_Default shader included with Unity) 1. In the Properties section add a parameter, …
From moddb.com
First let’s look at the shader that will control this effect: (I recommend to expand on the Sprites_Default shader included with Unity) 1. In the Properties section add a parameter, …»>
See details
UNITY — MANUAL: SPRITE SHAPE RENDERER
2022-08-05 Details Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, …
From docs.unity3d.com
Details Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, …»>
See details
GETTING STARTED. DOWNLOAD THE STARTER PROJECT BY CLICKING THE …
2022-10-16sprite renderer color change unity. Unity change gameobject sprite color. unity change color of sprite on click. unity change color sprite renderer. unity add color to a sprite. . …
From hfwyup.countystanford.info
UNITY SPRITE RENDERER CHANGE COLOR CODE EXAMPLE
2020-02-23 unity how to change color of sprite in code. unity get color from sprite. unity how to change color of certain pixels in sprite. unity change sprite color to white shader. unity …
From codegrepper.com
unity how to change color of sprite in code. unity get color from sprite. unity how to change color of certain pixels in sprite. unity change sprite color to white shader. unity …»>
See details
CAN`T CHANGE SPRITE COLOR — UNITY FORUM
2019-05-06 I need to change the color of sprite in the start. I wrote code: private SpriteRenderer rend; public Color changeble (In Inspector black color set); void Start () {. …
From forum.unity.com
I need to change the color of sprite in the start. I wrote code: private SpriteRenderer rend; public Color changeble (In Inspector black color set); void Start () {. …»>
See details
HOW DO YOU CHANGE A COLOR IN SPRITERENDERER? — UNITY …
2017-12-13 473. Or rather, you can probably just use SpriteRenderer.color. Code (csharp): SpriteRenderer renderer = //Get the renderer via GetComponent or have it cached …
From forum.unity.com
473. Or rather, you can probably just use SpriteRenderer.color. Code (csharp): SpriteRenderer renderer = //Get the renderer via GetComponent or have it cached …»>
See details
WHY CAN’T «GETCOMPONENT SPRITERENDERER ().COLOR» BE MODIFIED …
2017-06-06 I was able to use GetComponent<Renderer>().material.color to change the tint of a sprite, but the problem is that it adds a draw call. I tried the following: …
From answers.unity.com
I was able to use GetComponent<Renderer>().material.color to change the tint of a sprite, but the problem is that it adds a draw call. I tried the following: …»>
See details
Ginger Sugar Cookies
Ginger-laced, heart-shaped sugar cookies offer a sweetly spicy crunch.
Provided by Martha Stewart
Buttery Almond Cookies
Made with high-fat, cultured butter, these melt-in-your-mouth almond cookies are like the most tender shortbread you’ve ever eaten. A simple confectioners’…
Provided by Melissa Clark
Ginger-Brown Sugar Cookies
Remember old-fashioned chewy ginger cookies? These get an extra spicy hit from crystallized ginger.
Provided by Betty Crocker Kitchens
Gingerbread loaf cake
Make our multifunctional ginger and honey loaf cake. Enjoy with yogurt and stewed fruit for a festive brunch, or try as a teatime treat slathered with…
Provided by Barney Desmazery
Ye Ole Gingerbread
A deliciously moist never-fail loaf. I bake this loaf before bed and leave it in the cooling oven overnight. NO hard crusts!
Provided by Mandy
Lemon Vinaigrette
The simplest of vinaigrettes, this recipe requires simply four ingredients, two of which are salt and pepper. It’s a perfect dressing to throw on a simple…
Provided by Pierre Franey
Glazed Tofu With Chile and Star Anise
This sauce — a dark, star anise-spiced caramel intermingled with rice wine, soy sauce, ginger and scallions — builds sweet, acidic and umami notes as it…
Provided by Yewande Komolafe
Soy and Ginger Glazed Tofu
I love tofu…I like how it picks up the flavor of whatever sauce it’s coated with. I especially liked this recipe where the tofu is browned a bit before…
Provided by Hey Jude
Gluten-Free Crunchy Breaded Chicken
This chicken is absolutely delicious. The kids cleaned their plates which is very rare and my husband raved about it. Of course check each spice and the…
Provided by Dannygirl
Goan Chicken Xacuti
Yummy Goa chicken specialty…relished by all alike! Garnish with cilantro leaves and serve hot with boiled rice or bread.
Provided by dVOKDAqueen
Banoffee pie pancakes
This Pancake Day try a new take on banoffee pie. Sticky dulce de leche and sweet bananas make an irresistible topping for fluffy pancakes
Provided by Esther Clark
Mrs. G’s Fair Scones
This base of this recipe is called Puyallup Fair Scones (Recipe #183806)…I of course had to mess with a good thing and here’s the recipe I came up with….
Provided by Mrs Goodall
Roasting tin chicken tikka masala
Make a quick, hearty weeknight supper with this all-in-one chicken curry bake. Serve with naans and finely chopped red onion
Provided by Esther Clark
Bananas Foster Crisp
Top banana crisp with whipped cream for a tempting baked dessert.
Provided by Betty Crocker Kitchens
Baked Macaroni and Pimento Cheese
From the KC Star (local newspaper) n adapted from Southern Living…it looks so DARN and HEALTHY that I wish I could eat some right now!
Provided by Vanessa
Previous
Next
HOW TO CHANGE SPRITES COLOUR OR TRANSPARENCY – UNITY C#
2019-02-19 Sprite Renderer. You’re sprite is contained in a component called the Sprite Renderer.. Now if you click on “Color”, you can manually change the sprites transparency in …
From stuartspixelgames.com
Estimated Reading Time 3 mins
Sprite Renderer. You’re sprite is contained in a component called the Sprite Renderer.. Now if you click on “Color”, you can manually change the sprites transparency in …»>
See details
UNITY CHANGE COLOR OF SPRITE — BEST COLORS IDEA
2022-10-16A component is constantly The SpriteRenderer element will render the appointed Sprite.sprite sprite. Exactly How To Change Sprites Colour Or Openness– Unity C#, When I import a …
From colorsidea.com
SPRITERENDERER.COLOR DOESN’T CHANGE COLOR — UNITY FORUM
2021-08-24 The property gets set correctly on the SpriteRenderer, but visually the Color stays the same. However, if you change the Material Color, it will change the Color of the …
From forum.unity.com
The property gets set correctly on the SpriteRenderer, but visually the Color stays the same. However, if you change the Material Color, it will change the Color of the …»>
See details
65- HOW TO CHANGE GAMEOBJECT SPRITE COLOR — UNITY C# SCRIPTING
2022-10-16About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators …
From youtube.com
UNITY — SCRIPTING API: SPRITERENDERER.COLOR
2022-10-16Rendering color for the Sprite graphic. The selected vertex color becomes the rendering color, and is accessible in a pixel shader. The default color is white when no color is selected. //This …
From docs.unity3d.com
SPRITE RENDERE.COLOR = NEW COLOR NOT WORKING — UNITY ANSWERS
2022-10-16The script should randomly change the sprite colour to one of 4 preset values, but the colour doesn’t seem to be changing except for one exception: red. Whenever Colour=0 the colour …
From answers.unity.com
— YOUTUBE
2022-10-16Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
From youtube.com
SPRITE ALPHA COLOR WON’T CHANGE VIA SCRIPT — UNITY ANSWERS
2022-10-16Then in start do «color = rend.color;» (dont add the extra «= color» at the end). Finally at the bottom of the script replace both instances of «rend.material.color» with «rend.color». Also one …
From answers.unity.com
CHANGE THE COLOR OF SPRITERENDERER IN UNITY3D — STACK OVERFLOW
2015-12-09 Then I use it in this method in another class. public void RandomizeColors () { for (int i = 0; i< spriteRenderers.Length; i++) { spriteRenderers [i].color = …
From stackoverflow.com
Then I use it in this method in another class. public void RandomizeColors () { for (int i = 0; i< spriteRenderers.Length; i++) { spriteRenderers [i].color = …»>
See details
UNITY — MANUAL: SPRITE RENDERER
2022-10-10 Define which Sprite texture the component should render. Click the small dot to the right to open the object picker window, and select from the list of available Sprite Assets. …
From docs.unity3d.com
Define which Sprite texture the component should render. Click the small dot to the right to open the object picker window, and select from the list of available Sprite Assets. …»>
See details
“HOW TO CHANGE SPRITE COLOR IN UNITY” CODE ANSWER’S
2022-07-31 set color 2d sprite unity. change color of sprite renderer in script unity. change color of sprites in unity. sprite renderer color change unity. Unity change gameobject …
From codegrepper.com
set color 2d sprite unity. change color of sprite renderer in script unity. change color of sprites in unity. sprite renderer color change unity. Unity change gameobject …»>
See details
UNITY — MANUAL: SPRITE SHAPE RENDERER
2022-09-30 Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, change …
From docs.unity3d.com
Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, change …»>
See details
CHANGE COLORS OF SPRITES FROM CODE IN UNITY TUTORIAL — MOD DB
2018-03-02 First let’s look at the shader that will control this effect: (I recommend to expand on the Sprites_Default shader included with Unity) 1. In the Properties section add a parameter, …
From moddb.com
First let’s look at the shader that will control this effect: (I recommend to expand on the Sprites_Default shader included with Unity) 1. In the Properties section add a parameter, …»>
See details
UNITY — MANUAL: SPRITE SHAPE RENDERER
2022-08-05 Details Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, …
From docs.unity3d.com
Details Color. The examples below show what happens when you change the RGB values on the Sprite Shape Renderer’s Color setting. To change a Sprite Shape’s opacity, …»>
See details
GETTING STARTED. DOWNLOAD THE STARTER PROJECT BY CLICKING THE …
2022-10-16sprite renderer color change unity. Unity change gameobject sprite color. unity change color of sprite on click. unity change color sprite renderer. unity add color to a sprite. . …
From hfwyup.countystanford.info
UNITY SPRITE RENDERER CHANGE COLOR CODE EXAMPLE
2020-02-23 unity how to change color of sprite in code. unity get color from sprite. unity how to change color of certain pixels in sprite. unity change sprite color to white shader. unity …
From codegrepper.com
unity how to change color of sprite in code. unity get color from sprite. unity how to change color of certain pixels in sprite. unity change sprite color to white shader. unity …»>
See details
CAN`T CHANGE SPRITE COLOR — UNITY FORUM
2019-05-06 I need to change the color of sprite in the start. I wrote code: private SpriteRenderer rend; public Color changeble (In Inspector black color set); void Start () {. …
From forum.unity.com
I need to change the color of sprite in the start. I wrote code: private SpriteRenderer rend; public Color changeble (In Inspector black color set); void Start () {. …»>
See details
HOW DO YOU CHANGE A COLOR IN SPRITERENDERER? — UNITY …
2017-12-13 473. Or rather, you can probably just use SpriteRenderer.color. Code (csharp): SpriteRenderer renderer = //Get the renderer via GetComponent or have it cached …
From forum.unity.com
473. Or rather, you can probably just use SpriteRenderer.color. Code (csharp): SpriteRenderer renderer = //Get the renderer via GetComponent or have it cached …»>
See details
WHY CAN’T «GETCOMPONENT SPRITERENDERER ().COLOR» BE MODIFIED …
2017-06-06 I was able to use GetComponent<Renderer>().material.color to change the tint of a sprite, but the problem is that it adds a draw call. I tried the following: …
From answers.unity.com
I was able to use GetComponent<Renderer>().material.color to change the tint of a sprite, but the problem is that it adds a draw call. I tried the following: …»>
See details
Как можно высветлить спрайт, если его цвет в Sprite Rendrer и так самый белый? Пробовал менять шейдер на какой-нибудь другой, но из стандартных шейдеров получится сделать только полностью белым, а мне так не надо.
Ответ
Стандартные шейдеры на то и стандартные, что не всегда помогают.
Поэтому для разных задач можно пробовать писать свой на основе этих самых стандартных (переделывая их)
Не знаю, какие есть варианты решений данной задачи помимо шейдеров, но если решать её именно с помощью шейдеров, то вот данный код (более менее гибкий) может несколько помочь:
Shader «Custom/MyShader» {
Properties
{
[PerRendererData] _MainTex(«Sprite Texture», 2D) = «white» {}
_Color(«Tint», Color) = (1, 1, 1, 1)
_ShineLocation(«ShineLocation», Range(0, 1)) = 0
_ShineWidth(«ShineWidth», Range(0, 1)) = 0
[MaterialToggle] PixelSnap(«Pixel snap», Float) = 0
}
SubShader
{
Tags
{
«Queue» = «Transparent»
«IgnoreProjector» = «True»
«RenderType» = «Transparent»
«PreviewType» = «Plane»
«CanUseSpriteAtlas» = «True»
}
Cull Off
Lighting Off
ZWrite Off
Blend One OneMinusSrcAlpha
Pass
{
CGPROGRAM
#pragma vertex vert
#pragma fragment frag
#pragma multi_compile _ PIXELSNAP_ON
#include «UnityCG.cginc»
struct appdata_t
{
float4 vertex : POSITION;
float4 color : COLOR;
float2 texcoord : TEXCOORD0;
};
struct v2f
{
float4 vertex : SV_POSITION;
fixed4 color : COLOR;
float2 texcoord : TEXCOORD0;
};
fixed4 _Color;
v2f vert(appdata_t IN)
{
v2f OUT;
OUT.vertex = mul(UNITY_MATRIX_MVP, IN.vertex);
OUT.texcoord = IN.texcoord;
OUT.color = IN.color * _Color;
#ifdef PIXELSNAP_ON
OUT.vertex = UnityPixelSnap(OUT.vertex);
#endif
return OUT;
}
sampler2D _MainTex;
sampler2D _AlphaTex;
float _AlphaSplitEnabled;
float _ShineLocation;
float _ShineWidth;
fixed4 SampleSpriteTexture(float2 uv)
{
fixed4 color = tex2D(_MainTex, uv);
#if UNITY_TEXTURE_ALPHASPLIT_ALLOWED
if (_AlphaSplitEnabled)
color.a = tex2D(_AlphaTex, uv).r;
#endif //UNITY_TEXTURE_ALPHASPLIT_ALLOWED
float lowLevel = _ShineLocation — _ShineWidth;
float highLevel = _ShineLocation + _ShineWidth;
float currentDistanceProjection = (uv.x + uv.y) / 2;
if (currentDistanceProjection > lowLevel && currentDistanceProjection < highLevel) {
float whitePower = 1 — (abs(currentDistanceProjection — _ShineLocation) / _ShineWidth);
color.rgb += color.a * whitePower;
}
return color;
}
fixed4 frag(v2f IN) : SV_Target
{
fixed4 c = SampleSpriteTexture(IN.texcoord) * IN.color;
c.rgb *= c.a;
return c;
}
ENDCG
}
}
}
Пробовал в Unity 4.6
Или еще:
Shader «Custom/MyShader» {
Properties
{
[PerRendererData] _MainTex(«Sprite Texture», 2D) = «white» {}
_Color(«Tint», Color) = (1, 1, 1, 1)
[MaterialToggle] PixelSnap(«Pixel snap», Float) = 0
}
SubShader
{
Tags
{
«Queue» = «Transparent»
«IgnoreProjector» = «True»
«RenderType» = «Transparent»
«PreviewType» = «Plane»
«CanUseSpriteAtlas» = «True»
}
Cull Off
Lighting Off
ZWrite Off
Fog{ Mode Off }
Blend SrcAlpha OneMinusSrcAlpha
Pass
{
CGPROGRAM
#pragma vertex vert
#pragma fragment frag
#pragma multi_compile DUMMY PIXELSNAP_ON
#include «UnityCG.cginc»
struct appdata_t
{
float4 vertex : POSITION;
float4 color : COLOR;
float2 texcoord : TEXCOORD0;
};
struct v2f
{
float4 vertex : SV_POSITION;
fixed4 color : COLOR;
half2 texcoord : TEXCOORD0;
};
fixed4 _Color;
v2f vert(appdata_t IN)
{
v2f OUT;
OUT.vertex = mul(UNITY_MATRIX_MVP, IN.vertex);
OUT.texcoord = IN.texcoord;
OUT.color = IN.color;
#ifdef PIXELSNAP_ON
OUT.vertex = UnityPixelSnap(OUT.vertex);
#endif
return OUT;
}
sampler2D _MainTex;
fixed4 frag(v2f IN) : COLOR
{
fixed4 c = tex2D(_MainTex, IN.texcoord);
c.a *= IN.color.a;
c.rgb = lerp(c.rgb, step(0.5, IN.color.rgb), abs(IN.color.rgb — 0.5) * 2);
return c * _Color;
}
ENDCG
}
}
}
При данном шейдере дефолтный цвет спрайта (в SpriteRenderer -> Color) должен быть не белый, а, допустим с параметрами rgba(128,128,128,255)