Wearable lanterns ошибка профиль чтение запись поврежден

Переносные фонари (SE) | Wearable Lanterns (с исправлениями и c MCM меню) Данный маленький, но очень полезный мод добавляет в игру Skyrim SE возможность

Переносные фонари (SE) | Wearable Lanterns (с исправлениями и c MCM меню)

Данный маленький, но очень полезный мод добавляет в игру Skyrim SE возможность оснащения игрока и NPC переносными фонарями, которые цепляются на пояс или берутся в руку, фонари помогут вам освещает подземелья во время их исследования и так далее. А так же можно просто поймать светлячка и посадить его в фонарь. Освещение фонаря ярче чем у факела. Так же есть возможность плавать под водой с фонарём и много другое. Рабочее русифицированное МСМ меню.

Обновление:4.0.3 (фиксы + МСМ меню)
— Добавлен полный функционал SKSE64 + МСМ меню с настройками. Требуются skse64, SkyUI, PapyrusUtil SE, неоф.патч USEEP.
— Добавлен файла патча для мода Hunterborn. Русский. Добавлен рецепт для котелка: 1 животных жира — Фонарное масло.
— Основной файл мода теперь имеет формат ESPL (то есть не будет учитываться в количестве установленных модов)

Обновление:4.0.3
— Мод адаптирован для игры Skyrim SE
— Удален функционал требующий наличие SkyUI и SKSE, на момент адаптации мода для Skyrim SE в 2017 году, таковых еще не было, но уже 2019 год и они уже давно есть, но автор не торопится обновлять мод.
— Опция «Выключение в скрытности» теперь активно по умолчанию.
— Добавлены заклинания «Настройки: Переносные фонарики», «Фонарь: переключение» и «Фонарь: проверить топливо», вместо МСМ меню.
— Выключение фонаря когда в скрытности больше не влияет на последователей, чтобы избежать краха игры. Чтобы отключить фонари у ваших последователей, нужно поговорить с ними и выбрать диалог «О вашем фонаре. «, «(Все компаньоны) Отключить фонари на данный момент.» Вы можете выбрать другой вариант из того же меню диалога, чтобы снова включить их.
— При использовании функции «Удерживания Ctl для переключения» при спринте, ваш фонарь больше не будет включаться или выключаться при быстром беге, работать будет только тогда, когда стоите на месте с нажатой клавишей.

Как получить туристический фонарь:
— Фонари путешественника могут быть приобретены практически в любом магазине общих товаров, у поставщиков и у некоторых более мелких продавцов, случайно.
— Фонари также могут быть созданы путем объединения простого фонаря и кожаной полоски в кузнице.
— Простые фонари могут быть изготовлены из 2-х железных слитков в кузнице, это на тот случай, если вы испытываете трудности с поиском простых фонарей.
— Фонарь по умолчанию крепится на крючок, справа на поясе за спиной. Чтобы изменить положение вашего Фонаря путешественника, примените настройки мода, вы можете выбрать, как вы хотите использовать ваш Фонарь путешественника. Он может быть оборудован спереди справа, сзади справа или вы можете его просто держать в руке.
— Фонарь крафтится в кузнице в разделе «Разное». Для его изготовления необходим 1 светильник и полоски кожи.
— Чтобы активировать фонарь, наденьте его (см. в инвентаре в разделе «Одежда»).
— При использовании мода Campfire можно изготовить Фонарь Путешественника при использовании навыка выживания: Создание предметов и использовать фонарное масло как трут для костра.
— При использовании мода Campfire можно изготовить Бумажный фонарь при использовании навыка выживания: Создание предметов.

Как сделать фонарь со светлячком:
— Фонарь со светлячком делается чуть сложнее, сначала нужно изготовить простой фонарь в кузнице в разделе «Разное» или купите или найдите его, а потом поймайте в него светлячка. (Просто подойти ближе к светлячку и поместите его в банку).
— Фонарь со светлячком вешается на крючок на поясе, справа на спине, по умолчанию. Чтобы изменить положение вашего Фонаря со светлячком, примените настройки мода, вы можете выбрать, как вы хотите разместить ваш Фонарь со светлячком. Он может быть оборудован спереди справа, сзади справа или вы можете его просто держать в руке.

Последователи и фонари:
— Ваш фонарь может быть дан любому компаньону и они будут использовать фонари при следующих обстоятельствах:
1. Когда снаружи: в ночное время (с 7 вечера до 7 утра)
2. Когда внутри интерьеров: если локация безопасна, то компаньоны будут использовать фонари в домах, постоялых дворах, фермах и т.д., они будут использовать их в склепах, пещерах, подземельях и др.
3. Скрытность: ваш компаньон будет отключать или убрать фонарь вскоре после того как начинает красться.
— Вам будут предоставлены новые темы диалогов: «О твоем фонаре. » Используя этот диалог, вы сможете изменить положение фонаря у вашего компаньона без необходимости забирать у них фонари и менять на себе.
— Вам возможно придется сохранить и перезагрузить игру один раз, для вступления диалога «О твоем фонаре. » в силу
— Если вы используете мод AFT/EFF или подобные моды, то фонари могут передаваться путем диалогов и использоваться вашими последователями.
— Если ваши последователи не используют фонари которые вы им дали, попробуйте уволить компаньона и нанять снова.

Разное:
— Для любителей реализма для обоих видов фонарей доступны функции подпитки — маслом или цветочной пыльцой, в зависимости от того, какой фонарь вы используете.
— В автоматическом режиме фонарь будет светить вечно, без каких-либо дополнительных усилий.
— В ручном режиме вам придётся следить за уровнем масла и запасом пыльцы у светлячка, иначе свет потускнеет и через какое-то время погаснет.
— Ламповое масло можно купить у торговцев, а пыльцу собрать с цветов.
— Если вы дали фонарь компаньону, то он будет гореть с 7 вечера до 7 утра после чего погаснет и снова зажжётся вечером. Так же ваш компаньон будет отключать свой фонарь внутри освещённых помещений и в режиме скрытности. Чтобы сменить способ переноски фонаря спутником, воспользуйтесь строчкой диалога «Касательно твоего фонаря. «

Как изменять настройки фонаря:
— Настройки фонаря вы сможете изменять в МСМ меню настроек. Настроить можно яркость, положение и другие настройки, а также автоматическое переключение в зависимости от времени суток, помещения, режима скрытности.

Требования:
— Skyrim SE 1.5.80.0 и выше
— SKSE64 соответствующей версии вашей игры
— SkyUI SE 5.2 и выше
— Unofficial Skyrim Special Edition Patch соответствующей версии вашей игры
— PapyrusUtil SE — Modders Scripting Utility Functions соответствующей версии вашей игры

Установка:
Перенести все файлы архива в папку DATA с заменой

PC: большое спасибо за правки мода команде (Lastrium) и (l12er78)

Источник

Wearable Lanterns Profile — Read/Write Failed

#11

  • Supporter
  • 2 posts
  • i found an easy way to solve all problems with skse64 campfire,wet and cold,frostfall , wearable lanterns and skyui in on shot only modifing the read only attributes to the folder

    «src» that its part of skse64 at you skyrim se folder and using the PapyrusUtil SE mod .

    I hope that works for you all too.

    no more error mesages and all mods works properly.

    Your «solution» doesn’t work for me. Besides, the Lanterns mod works as it should, except that you get a non-sense error message at each start/load of the game.

    Unfortunately it is a huge issue on VR since that popup message completely prevents you from launching the game.

    Spent a while looking for a fix and this s what I’ve found. https://www.nexusmod. tab=description

    It solved the issue and now VR starts without any issue.

    #12

  • Premium Member
  • 50 posts
  • i found an easy way to solve all problems with skse64 campfire,wet and cold,frostfall , wearable lanterns and skyui in on shot only modifing the read only attributes to the folder

    «src» that its part of skse64 at you skyrim se folder and using the PapyrusUtil SE mod .

    I hope that works for you all too.

    no more error mesages and all mods works properly.

    Your «solution» doesn’t work for me. Besides, the Lanterns mod works as it should, except that you get a non-sense error message at each start/load of the game.

    Unfortunately it is a huge issue on VR since that popup message completely prevents you from launching the game.

    Spent a while looking for a fix and this s what I’ve found. https://www.nexusmod. tab=description

    It solved the issue and now VR starts without any issue.

    God Bless you for this fix dude holy s*** it was triggering my OCD so hard having that message pop up like I was doing something wrong when it was entirely the modders side.

    #13

  • Account closed
  • 267 posts
  • MCM menu works and Menu from powers also work. but lantern would not lightup no matter what key i use.

    #14

  • Premium Member
  • 3,059 posts
  • Well as a fallback, you could consider quicklight se instead. It seems to work without issue.

    #15

  • Premium Member
  • 4 posts
  • i found an easy way to solve all problems with skse64 campfire,wet and cold,frostfall , wearable lanterns and skyui in on shot only modifing the read only attributes to the folder

    «src» that its part of skse64 at you skyrim se folder and using the PapyrusUtil SE mod .

    I hope that works for you all too.

    no more error mesages and all mods works properly.

    Your «solution» doesn’t work for me. Besides, the Lanterns mod works as it should, except that you get a non-sense error message at each start/load of the game.

    Unfortunately it is a huge issue on VR since that popup message completely prevents you from launching the game.

    Spent a while looking for a fix and this s what I’ve found. https://www.nexusmod. tab=description

    It solved the issue and now VR starts without any issue.

    This is years old but still exactly what I was looking for! I wish this was included on the mod’s page because it’s a massive pain when you quickload and have to click on a popup every single time.

    #16

  • Supporter
  • 7 posts
    • Change Theme
      • IP.Board Mobile
      • White
      • Underground (Import)
    • Contact Us
    • Privacy and Refund Policy
    • Help

    Источник

    Skyrim Read/Write Error

    #1

  • Supporter
  • 4 posts
  • So I recently installed steam on my SDD to reduce load times. I then modded my game with all the same mods I had on my HDD. My game launches and everything, but when I get in game Wearable lanterns comes up with Read/Write error don’t continue blah blah. So I then noticed that most of the mods I have installed, and the ESP and all that is checked and should be loading just fine, are not loading in my MCM. Yes, I did wait a while for the usual load times it takes. So I made sure I unchecked the read only thing for my Skyrim folder, still have the problem. I then close steam, run as admin, and run SKSE as admin, the same problem. Any ideas on how to fix this?

    #2

    Daoris Path of Light Modder and Leader

  • Members
  • 545 posts
  • Do you have also steam installed in two locations?

    Do you use any mod manager?

    #3

  • Premium Member
  • 2,688 posts
    1. wearable lantern change log = Added a profile read / write test to Wearable Lantern’s start-up sequence. If you have a Windows file permission issue that would prevent you from saving your profile settings, Wearable Lanterns will alert you about it. .>
    • If not already been done and using NMM , you may use skse to launch the game : installation here (should overwritte your manual installation) and once installed, launch the game right-clicking in the steam icon in the system tray and choosing skyrim skse . This will ensure skse is launched with the game and works fine, (required for MCM menus)
    • If using skse thru MO , refer to the installation recommandations + Mod organiser STEP guide.
    • Make sure EnableDiagnostics=1 is enabled in SKSE.ini to ensure that you are warned of any missing plugins before you start the game.
    • If the MCM menus don’t show up and your mods are correctly installed / recognized by your mod manager : open the console commands and type setstage SKI_ConfigManagerInstance 1 and press enter. Close the console. You may also use MCM Kicker.

    Hope this helps.

    #4

  • Supporter
  • 4 posts
  • I reinstalled Skyrim and NMM and that seems to have fixed it. Thanks for the help, though.

    #5

  • Supporter
  • 124 posts
    1. wearable lantern change log = Added a profile read / write test to Wearable Lantern’s start-up sequence. If you have a Windows file permission issue that would prevent you from saving your profile settings, Wearable Lanterns will alert you about it. .>
    • If not already been done and using NMM , you may use skse to launch the game : installation here (should overwritte your manual installation) and once installed, launch the game right-clicking in the steam icon in the system tray and choosing skyrim skse . This will ensure skse is launched with the game and works fine, (required for MCM menus)
    • If using skse thru MO , refer to the installation recommandations + Mod organiser STEP guide.
    • Make sure EnableDiagnostics=1 is enabled in SKSE.ini to ensure that you are warned of any missing plugins before you start the game.
    • If the MCM menus don’t show up and your mods are correctly installed / recognized by your mod manager : open the console commands and type setstage SKI_ConfigManagerInstance 1 and press enter. Close the console. You may also use MCM Kicker.

    i use NMM i have installed everything correctly but i get the read/write error for wearable lantern’s i EnableDiagnostics=1 and i have skse64 and all that good stuff but i do not know if i have the read/write so how do i do the read/write in my skse.ini file?

    Edited by seanfire99, 07 November 2017 — 05:37 am.

    #6

  • Members
  • 429 posts
  • guys no offense,but you sounds like microsoft help page

    its about the SKSE functions

    edit: download this and its ok https://rd.nexusmods. tion/mods/13048 works for me

    Edited by kurecore, 08 December 2017 — 10:00 pm.

    #7

  • Premium Member
  • 4 posts
  • kurecore my man! Thanks so much! The mod worked and fixed the read/write error for wearable lanterns!

    • Change Theme
      • IP.Board Mobile
      • White
      • Underground (Import)
    • Contact Us
    • Privacy and Refund Policy
    • Help

    Источник

    EmilSmirom

    Описание:
    Данный маленький, но очень полезный мод добавляет в игру возможность оснащения игрока и NPC переносными фонарями, которые цепляются на пояс или берутся в руку, фонари помогут вам освещает подземелья во время их исследования и так далее. А так же можно просто поймать светлячка и посадить его в фонарь. Освещение фонаря ярче чем у факела. Так же есть возможность плавать под водой с фонарём и много другое…Кстати данный мод от всем известного автора Chesko, который продолжает нас радовать такими обширными модами которые добавляют в игру все больше реализма…известные моды такие как «Frostfall», «Campfire» и другие.

    Обновление:4.0.2
    — Когда сбрасывается (выкидывается) фонарь из инвентаря, теперь игроку будет предложен выбор, сбросить фонарь горящим или не горящим.
    — Опции высота и ширина на странице конфигурация индикатора, заменены на одну опцию «Размер», вместо высота и ширина.
    — Добавлена проверка в профиль для чтения/записи настроек мода. Если у вас есть проблемы с доступом/разрешением к файлам Windows, которые не позволяют вам сохранить настройки профиля, мод предупредит вас об этом.
    — Исправлена ошибка части кода, который используется совместно с модам Frostfall 
    — Исправлена ошибка, при которой положение индикатора пыльцы по оси Y не правильно сохранялось.

    Как получить туристический фонарь:
    — Фонари путешественника могут быть приобретены практически в любом магазине общих товаров, у поставщиков и у некоторых более мелких продавцов, случайно.
    — Фонари также может быть создан путем объединения простого фонаря и кожаной полоски в кузнице.
    — Простые фонари теперь так же могут быть изготовлены из 2-х железных слитков в кузнице, это на тот случай, если вы испытываете трудности с поиском простых фонарей.
    — Фонарь по умолчанию крепится на крючок, справа на поясе за спиной. Чтобы изменить положение вашего Фонарь путешественника, просто уроните его на землю. Появится меню, позволяющее вам выбрать, как вы хотите использовать ваш Фонарь путешественника. Он может быть оборудован спереди справа, сзади справа или вы можете его просто держать в руке.
    — Фонарь крафтится в кузнице в разделе «Разное». Для его изготовления необходим 1 светильник и полоски кожи.
    — Чтобы активировать фонарь, наденьте его (см. в инвентаре в разделе «Одежда»).



    Что касается индикаторов на экране:
    — Будут ли новые индикаторы для фонарей работать или нет, зависит от нескольких факторов:
    1. Надо использовать последнюю версию SkyUI 4.1
    2. Правильно ли установлен SkyUI 4.1
    3. Правильно ли установлен мод «Переносные фонари».
    4. Используете ли вы моды, которые непосредственно изменяют положение компаса (iHUD  и т.д.).
    — Если вы используете мод iHUD и индикаторы из мода фонари не отображаются на экране, то возможно вы скрыли показ индикаторов.
    У вас есть несколько вариантов это исправить:
    1. Установите индикаторы в «Переносных фонарях» на значение «Всегда включено» и установите HUD в моде iHUD для переключения («Переключение компаса горячей клавишей»), вы будете видеть индикаторы каждый раз при нажатии горячей клавиши «Компас» в моде iHUD.
    2. Установите HUD в моде iHUD на значение «SkyUI HUD Always On» и установите индикаторы в «Переносных фонарях» на значение «Всегда» или «Контекстное», индикаторы будут появляться по мере необходимости. Так же можно задать другие параметры в моде iHUD по своему вкусу (прозрачность, положение компаса и т.д.).
    — Но главное в том, что,если вы позволите моду iHUD скрывать HUD, вы скроете отображение индикаторов вместе с ним, так что поиграйте с настройками в обоих модах и найдите решение, которое вы считаете будет самым лучшим.
    — Если SkyUI и Переносные фонари установлены правильно и нет никаких других конфликтующих модов, то индикаторы будут работать идеально.

    Требования:
    — Версия игры 1.9.32.0.8 и выше
    — DLC Dragonborn (Для использования бумажных фонариков). DLC Dragonborn не является требованием, если не пользоваться бумажными фонариками.
    —  SkyUi  v4.1 и выше
    — SKSE 1.07.03 и выше

    F.A.Q.:
    — Как изменить положение фонаря на теле?
    — Сменить положение фонаря у компаньона можно поговорив с ним и выберите фразу «Насчет твоего фонаря…»
    — Сменить положение фонаря для ГГ,зайдите в МСМ меню и настройте клавишу смены фонаря

    — В игре не появляется строчка диалога «Насчет твоего фонаря…»
    — Просто выйдите из игры и загрузитесь снова,диалог появится

    — Компаньон после того как я ему дал фонарь,не использует его
    — Подождите наступления вечера,так как в светлое время суток фонари не включаются
    — Заберите фонарь у компаньона и дайте фонарь снова

    — Влияет ли свет фонарей на ваше обнаружение или компаньонов?
    — Очень даже влияет,вы должны выключить ваш фонарь,когда действуете в режиме скрытности или в МСМ меню настроить по своему желанию,включать вручную или автоматически, последователи будут автоматически выключать фонари в режиме скрытности

    — В игре установлены моды на компаньонов, но они не хотят использовать свои фонари
    — Попробуйте просто уволить компаньонов и затем снова наймите их

    Установка:(можно вручную или через NMM/MO менеджеры)
    Поместить файлы Chesko_WearableLantern.bsa, Chesko_WearableLantern.esp и папку SKSE в папку Data в игре, подтвердите слияние папок и файлов и активируйте в лаунчере.
    Опционально можете скачать по доп.ссылке альтернативные текстуры фонарей для совместимости с модом SMIM (смотрите скриншот), если хотите, то установите их так же.

    Обновлено: 28.01.2023

    2 мая. 2020 в 20:42

    So anyway last night I was downloading some mods, and today I was going to play but then the game won’t launch. Vortex got an error saying exactly this, word for word: ‘Last time you ran the game, one or more script extender plugins failed to load. This normally happens when you try to load mods that are not compatible with the script extender. To fix this problem you can check for an update on the mod page or disable the mod until it is updated.

    Error(s) reported: StorageUtil.dll (Campfire — Complete Camping System 1.11): not a valid dll (code 193)

    Now I know for a fact that mod doesn’t need an update, so I did the only logical thing and disabled it, still no dice. So I did some research, a lot of people were saying to try a variety of different things, none of which helped (although some of the tips did put me a step in the right direction) however, one person said that installing mods made for the base 32 bit version of Skyrim won’t work with the 64 bit Skyrim SE, and indeed last night I did install mods made for the 32 bit version, so it sounds obvious right? Disable those mods, here’s where the problem lies, I have no way of knowing what those mods are, I could go back and check the websites, one by one, but with nearly 200 mods installed, that would take forever and I’m not willing to do that. There has to be an easier way, is there any way to check if a mod was made for Skyrim or Skyrim SE? Please help because I’m not willing to check every single website one by one, especially if it may not even fix the problem.

    Follow the instructions, which are to update the mods in question so that they will work with the version of SKSE64 that you’re using.

    l0udXD

    I’ve been having trouble with this issue for a long time how can i fix this?

    Attached Files

    AugustaCalidia

    Mayor of Talos Plaza

    Follow the instructions, which are to update the mods in question so that they will work with the version of SKSE64 that you’re using.

    Vvandemarr

    i have this problem how tyo fix it. extratools .dll (manually installed) not a valid dll (code 193)

    chip594

    Follow the instructions, which are to update the mods in question so that they will work with the version of SKSE64 that you’re using.

    I tried that, tried doing a quick update check, full check, even checking manually. They’re all updated. I took a screenshot:

    Edited by chip594, 22 May 2020 — 01:36 PM.

    AugustaCalidia

    Mayor of Talos Plaza

    What happens if you just click «Ignore»?

    GreenStarRiot

    Pickysaurus

    GreenStarRiot

    Kourtana

    Im having a similar issue as well, except it is for these plugins:

    These plugins also causes all animations to fail and everyone is at the stiff t-pose. I believe this may have something to do with FNIS based mods, but im unsure which one is causing it.

    If you need my load order, I am more than happy to provide when asked!

    horacio6siix

    (1) RECOMMENDED: Completely remove all files and uninstall any previous installations of SSE Engine Fixes prior to starting.

    (4) DO a fresh download, install and enable of Part 1 of SSE Engine Fixes with your mod manager. EngineFixes.ini has been replaced with EngineFixes.toml in 5.3.3+. Open the UTF-8 encoded .toml file in Notepad to make your setting changes. You can delete the old EngineFixes.ini.

    (5) DO NOT install Part 2 of SSE Engine Fixes with your mod manager. Download it manually and EXTRACT the Part 2 zip, then copy and paste the 3 dll files from there directly into /steamapps/common/Skyrim Special Edition/. DO NOT simply place the zip file in that directory. DO NOT create a folder with the 3 files in that directory. DO NOT place the extracted files in your /Data directory.
    OPTIONAL: If you are using Vortex, you can download and install Part 2 using the Mod Manager Download, but before deploying, double click the item in Vortex and change the Mod Type to dinput. Then enable/deploy Part 2.

    DO NOT RENAME your skse64 executables. If you have already done so, you will need to CHANGE THE FILE NAMES BACK to the original skse executable names. That means skse64_loader.exe and SkryimSE.exe. Skyrim.exe and adding an INI, as several obsolete guides tell you to do to get skse launching from Steam, WILL NOT WORK. SSE Engine Fixes needs the original skse64_loader.exe and SkyrimSE.exe file names and files.

    If you want to launch from Steam, add skse64_loader.exe as a Non-Steam Game. If Steam is open you can also launch skse64_loader.exe from a shortcut or from the mod manager and still get achievements in your Steam SSE Library and the overlay. The original Steam SSE page will always execute the standard launcher, but you can still see your achievements and screenshots there if you launch via skse64 using one of these other methods.

    edit: dont download this s***, even after uninstalling it, the game wont load the menu anymore.

    just because you cant get a product to work doesnt mean the product is faulted

    Strange thing is, this patch fixes the functionality of the original mod, but the error message persists. Per the ‘delete the .json file’ in the description, no. I did not find any .json file in the directory of this patch.

    The VR and SE patch released by the author fixes the error message. However, I had to reconfig the MCM menu setting everytime I load, quite troublesome actually, and sometimes the lantern is invisible while the light is not.

    Any idea to help me resolve?

    If you tried the mod and it didn’t work, check this one out.
    Chesko’s Wearable Lanterns — SE and VR Patch <— This mod actually fixed it for me.

    • supporter
    • 1,751 posts
    • 16 kudos

    Thanks for this recommendation as it fixed the error I was getting. Wonder if LOOT team will update their message for it.

    ILoveFluttershy wrote: ^^^^^^^^^^This mod right here is the real fix! ^^^^^^^^^^

    HippeusOmega wrote: Thanks for this recommendation as it fixed the error I was getting. Wonder if LOOT team will update their message for it.

    You need both mods. This one fixes the MCM menu, the linked one fixes the error code when you load a save.

    • supporter
    • 21 posts
    • 1 kudos

    EDITED: I’m getting error 193 thrown up in SKSE due to problems with storage utility.
    Also not getting any of the meters or text to display when I have a lantern. This mod needs an update where the storage util is properly addressed.

    Don’t use this mod. Ignore LOOT message to use this mod. Instead, follow below recommendation, install Wearable Lanterns, then install Chesko’s Wearable Lanterns — SE and VR Patch. Seems to work perfectly.

    You should also have PapyrusUtil SE towards the end of your load order, after the above mods.

    I agree, I get the same error, at least in VR. I’m uninstalling.

    Ok, error occurs in skse64.log. But I didn´t have any problems with this Mod/Fix in game. MCM works perfect, no errors ingame, saves configuration and so on.

    Hope this helped.

    Your solution works! Everyone, just follow the advice by aristotle99 on installing Chesko’s Wearable Lanterns — SE and VR Patch.

    • premium
    • 1,175 posts
    • 13 kudos

    I FIXED IT! VR USERS MUST READ:

    If you have the issue where your lantern does not light up at all when equipped or doing anything other
    than dropping it, the problem is the brightness setting is set to 0 by
    default. No matter what you do you will NOT see anything unless you
    change the brightness setting within the MCM menu.

    But the issue is you cant control menus with your controller to make that setting so
    you are screwed. Unless you download THIS MOD:
    VR Menu Mouse Fix

    It enables a cursor like in PC skyrim where you can use your controller to
    select menus like you would with a mouse. Once installed, go to the
    Wearable Lanterns MCM menu and use the CURSOR with the new mod to select
    values. You can use trigger to act as a mouse left-click and grab to
    exit or save the changes.

    All other settings work as well but there is the issue with Wearable Lanterns in general that it sometimes
    resets your saved profile. NO WORRIES! All you really care about is the
    brightness setting for it to just work. Of course using oil and
    automatic mode is nice but hey, now you can see!

    I spent a few days trying to figure this out and had to come back, this mod is a must in order to get this working.

    So yea, Vortex reports the error, to the effect that «last time you loaded the game» SKSE reported the error. Vortex also gives you the option to ignore the error and dismiss the message. Though even if you do, it will still report the error again next time you run the game and start Vortex again.

    (I install games on my D: drive.)

    But, the error is reported by Vortex AFTER you’ve already loaded the game and see that the Wearable Lanterns MCM menu is fixed.

    The suggestion to delete the StorageUtil.dll works. Personally, I just renamed it to StorageUtil.dll.testdelete in case it broke something and I had to put it back.

    So after you install the patch, run the game and see the menu is fixed, you can go ahead and delete (or rename) that file. After that, the error is no longer logged by SKSE. (For all I know, you could install the patch and then delete the StorageUtil.dll before you ever ran the game and the menu would be fixed. Dunno, didn’t try it. I didn’t know about the error until after I’d already run the game and saw the menu was fixed.)

    So IF the menu is fixed and you then delete the StorageUtil.dll, the menu stays fixed.

    THANKS! I think this worked for me, I’m no longer receiving the 193 error code on Vortex.

    Читайте также:

    • Star wars jedi fallen order как поменять язык
    • Lord of the rings battle for middle earth 2 вылетает
    • Quantum break вылетает при просмотре сериала
    • Dark souls 1 системные требования
    • Сталкер дарк патч как установить

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Wearable lanterns error profile read write failed
  • Weakauras error decompressing unknown compression method 0
  • Weak battery как исправить на вейпе istick
  • We ve encountered the following issues как исправить
  • We ve encountered an error while processing your order ps5 oldubil