Уважающие Зебрашики, обращаюсь к вам за помощью в решении ошибки. Ниже опишу ситуацию:
Решил я обновить ZBrush 4R7 на ZBrush 4R8 ибо старая версия и так была глюканутой вот и решил немного сменить обстановку. Нашёл я 4R8 торрентом, ну и начал качать. По своей глупости сразу удалил старую версию. Тем временем 4R8 уже установилась. Крякнул её и решил запустить работы сделанные в 4R7. Вот что мне показывает:
Это ещё только пол беды. Не заморачиваясь начал делать просто обычную модельку инопланетянина. Во время процесса решил сохранить проект. К моему удивлению, когда я пытался загрузить файл, выдаётся та же ошибка. Я думал, что эта ошибка влияет только на проекты или модели сделанные в старой версии Зебры. Отнюдь нет. К счастью сработал Quicksave и модель инопланетянина осталась. Интересен ещё тот факт, что эта ошибка у меня срабатывает всегда когда я запускаю Зебру.
Сразу понял в чём проблема, но решить её так и не смог. Прошу, помогите
-
146,5 КБ
Просмотров: 1 330
Последнее редактирование: 21 июл 2018
Короче, после многих часов непрерывного перевода зарубежных форумов со схожей проблемой, я нашёл выход!
У кого такая же проблема, вот вам ссылочка: https://polycount.com/discussion/16…-been-encountered-while-trying-to-load-a-tool (ответ на конце)
Вкратце опишу вам, как её исправил. Может кому нибудь понадобится)
Дело в том, что я записывал все мои проекты на диске D. Поскольку моя старая версия была на данном диске (когда новую Зебру установил на диск С) я думал ZBrush сама поймёт что они на другом диске и их найдёт. К сожалению, такие манипуляции ZBrush не поддерживает и в этом был весь сыр-бор. Вот что я сделал. Как было описано зарубежным пользователем на сайте выше, я попробовал перенести мои проекты из диска D на диск С, а именно в папку: WIN10 (C)/PROGRAM FILES/PIXOLOGIC/ZBRUSH 4R8/ZMATERIALS. Да, да именно в папку ZMaterials, не в папку ZProjects или любую другую.Ещё посоветую проекты не называть кириллицей ( это так, для новичков) Потому что будут такие же проблемы)
Содержание
- «Error has been encountered while trying to save brush preset. Saving has been aborted» — ошибка кисти в Zbrush, как решил
- Zbrush file size limit?
- Replies
- Возникла ошибка «The script encountered an error and will be aborted. »
- Как решить ошибку
- Как проверить свободное место
- Как удалить неактуальные файлы
- Как расширить место на тарифе
- 3ds Max
- An error was encountered while trying to load this plugin. about betterdiscordplugins HOT 2 OPEN
- Comments (2)
- Related Issues (20)
- Recommend Projects
- React
- Vue.js
- Typescript
- TensorFlow
- Django
- Laravel
- Recommend Topics
- javascript
- server
- Machine learning
- Visualization
- Recommend Org
- Microsoft
«Error has been encountered while trying to save brush preset. Saving has been aborted» — ошибка кисти в Zbrush, как решил
Всем читающим данный пост — Привет! Удалось своеобразным способом решить проблему с кистями в Zbrush, после загрузки которых в папку «ZBrushes» была следующая проблема.
Когда запускал кисть в программе Zbrush через «LightBox»- «Brush» — далее выбирал папку с кистями и саму кисть в формате «ZBP».То всплывала проблема, которая помечалась надписью «Error has been encountered while trying to save brush preset. Saving has been aborted».
Что переводится через Гугл переводчик, как «произошла ошибка при попытке сохранить предварительную настройку кисти, сохранение было прервано».
Помучался над этой проблемой какое-то время (много времени) и нашёл выход.
Первоначально кисти загружал в папку, расположенную по адресу — C:Program FilesPixologicZBrush 2020.1.3ZBrushes.
Понял, что в этой папке работают только кисти исключительно формата «.ZBP» . «Мои» же неработающие кисти, как раз содержали ещё помимо файла «.ZBP» и дополнительные альфы в формате «.PSD».
Далее начал грузить кисти в другую папку, по адресу — C:Program FilesPixologicZBrush 2020.1.3ZStartupBrushPresets. Перетаскивал именно папку с кистями. В этом была ошибка, что они снова не работали. Точнее, их даже нельзя было найти в Zbrush. Потом просто в распакованном виде, без папок, перебросил их туда.
В программе Zbrush их можно отыскать в разделе кистей «Brush». Обычно это меню располагается в интерфейсе слева. Либо его можно раскрыть через кнопку «B» на клавиатуре. Кисти располагаются внизу списка.
Минус этого способа в том, что если много кистей загружать, то они будут занимать значительное место среди стандартных кистей. Но их всегда потом можно будет удалить в случай чего в папке «BrushPresets». Путь к нему указан выше.
Не претендую на идеальное решение. Просто рассказал, как сам вышел из такого тупика! Может быть и Вам поможет! Удачи!
Источник
Zbrush file size limit?
Been working on a project for a while and now my latest saves get a ‘Error has been encountered while trying to load a tool. Loading has been aborted.’
I noticed the file in question went over 2GB as a ZPR file. Is there a limit? Is 2GB insane? I have around 20-30 subtools.
Don’t know if there’s a file size limit but I think I should ask the obvious: Are you using the 64 bit version of ZBrush? The most predictable limitation worth large files is probably memory so if you haven’t tried the 64 bit version you should.
That said. 2GB seems pretty big, is there a reason why you’re saving the whole project instead of just the ztool?
If you’re saving as a tool, I haven’t encountered a tool that saved so large.
If saving as a project, they tend to be wonky since they save all your undos etc. So it tends to be huge and give tons of errors like that.
Most artists I know save as tools, just save in (lots of) iterations since undos are no longer kept in the file.
I had no issue dealing with a 2gb file, (other than having to wait an entire minute to save/load).
But toggle your undo history off if you don’t need it.
Yes I’m using 64bit and yes I mostly save ZPR files. I used to only save ZTL but then was told to save ZPR as ‘that’s like saving ZPR but it keeps your settings (such as the material you’re using etc).’
It’s funny, been using Zbrush on/off for over 5 years and am still confused about how to save! So is the idea that when you start a project;
1. Save project and tool.
2. When you go back to continue work you load project.
3. From now on you only save the tool
4. Unless you make a change to the project (All I can think of is changing the material?) in which case you save the project again (and tool).
I guess my previous file is corrupt now or is it just that my (home) PC can’t handle it? I may try and see if it works at my studio that has a better PC. If it does I’m going to just save the tool and bring that home.
Источник
Возникла ошибка «The script encountered an error and will be aborted. »
Рассказываем, что означает сообщение и как убрать ошибку.
«The script encountered an error and will be aborted. To view extended error messages, enable this feature in .settings.php.» — в скрипте обнаружена ошибка, его действие прекращено. Посмотреть детальную информацию о ошибке можно в файле «.settings.php».
В административной панели 1С-Битрикс перейдите по пути: Контент → Структура сайта → Файлы и папки → bitrix.
Найдите в списке «.settings.php», раскройте меню (1) и перейдите к редактированию файла как PHP (2).
Перейдите к строке ‘debug’ => ‘false’. Замените false на true. Появится значение ошибки.
Наиболее частая проблема — закончилось свободное место на диске.
Как решить ошибку
Для решения можно удалить неактуальные файлы или расширить место на тарифе.
Как проверить свободное место
Сперва стоит посмотреть в панели управления услугой, какие ненужные файлы используют место. Для виртуального хостинга и сервера проверка немного отличается.
На виртуальном хостинге вы можете использовать Статистику для просмотра каталогов и файлов, которые зря занимают место.
На сервере можно использовать несколько вариантов:
Общий вариант для обеих услуг — посмотреть занятое место с помощью утилиты ncdu.
Как удалить неактуальные файлы
Если действительно место заняли устаревшие локальные копии 1С-Битрикс или кэш, удалите их из панели управления хостингом. Перейдите в Главное (1) → Менеджер файлов (2). Откройте каталог с файлами (3):
- копии хранятся в каталоге /backup/, перейдите в него по пути www/ваш сайт/bitrix/backup,
- кэш — в каталоге /cache/, перейдите в него по пути www/ваш сайт/bitrix/cache.
Выделите ненужные файлы (4) и удалите их (5).
Как расширить место на тарифе
Если место занято нужными для работы файлами, стоит увеличить размер диска. Для тарифов возможности разные.
Источник
3ds Max
When it crashes, does it give you the opportunity to send in a crash report? Can you post the report number, or direct message me your email address? I can see if we got it on our end and examine it for clues.
The real question is — did it ACTUALLY crash?
This message is generated when there is a left over temporary lock file in the system. This *can* have been created if max crashed while loading OSL shaders. It can also be created if:
a) You aborted max startup for some reason
b) You started multiple max concurrently
c) Other harmless situations I can’t think of
If that’s the case, you can just ignore the message and move on. It should not appear again.
There is also a false positive with this situation that can occur if your user name has unicode characters in it in some early versions of max 2019. IF you have this problem, the message will uselessly show up every time you launch max, even though max never actually crashed. This is an error in the logic to find the lock file, where the unicode characters in the user name path is confusing the lock file deletion code. This causes the file to remain incorrectly, and will incorrectly be interpreted as if max has crashed — but it never did crash. This problem is fixed in max 2020 (and I think in 2019.3 too).
If you have this problem, you can work around it like this:
In your windows explorer, go to %localappdata%autodesk3dsmax2019 — 64bitENUen-USplugcfg
Источник
An error was encountered while trying to load this plugin. about betterdiscordplugins HOT 2 OPEN
It’s because of the new Discord update. You’ll need to wait for the dev of the plugin to update it for it to work with the new update.
othello777 commented on January 16, 2023
this looks like a fairly simple plugin. its sad that all these are getting broken like this
- doesnt work HOT 1
- [Feature Request] (GuildProfile) Hide Joined/Last Message times for «Home» Screen HOT 2
- GuildProfile doesn’t show
- GuildProfile crashing discord
- [Feature] GuildProfile Emote Tab
- [WhoReacted] Plugin could not be compiled HOT 21
- [bug] [WhoReacted] Cannot read property ‘default’ of undefined on Discord startup HOT 13
- WhoReacted error cannot be compiled
- [SecretRingTone] Discord broken plugin HOT 1
- guildprofile broken HOT 3
- BiggerStreamPreview broken HOT 6
- SecretRingTone throwing exception on launch
- [ERROR] Error when load HOT 4
- just doesn’t work for some odd reason
- BiggerStreamPreview — Cant Compile [TypeError] HOT 3
- BiggerStreamPreview could not be compiled HOT 1
- Don`t compilate
- [Plugin] Guild Profile can´t be compiled
- Has the plugin been removed?
Recommend Projects
React
A declarative, efficient, and flexible JavaScript library for building user interfaces.
Vue.js
🖖 Vue.js is a progressive, incrementally-adoptable JavaScript framework for building UI on the web.
Typescript
TypeScript is a superset of JavaScript that compiles to clean JavaScript output.
TensorFlow
An Open Source Machine Learning Framework for Everyone
Django
The Web framework for perfectionists with deadlines.
Laravel
A PHP framework for web artisans
Bring data to life with SVG, Canvas and HTML. 📊📈🎉
Recommend Topics
javascript
JavaScript (JS) is a lightweight interpreted programming language with first-class functions.
Some thing interesting about web. New door for the world.
server
A server is a program made to process requests and deliver data to clients.
Machine learning
Machine learning is a way of modeling and interpreting data that allows a piece of software to respond intelligently.
Visualization
Some thing interesting about visualization, use data art
Some thing interesting about game, make everyone happy.
Recommend Org
We are working to build community through open source technology. NB: members must have two-factor auth.
Microsoft
Open source projects and samples from Microsoft.
Источник
Автор |
Сообщение |
|
---|---|---|
|
||
|
||
|
На чтение 4 мин Обновлено 17.01.2023
Zbrush unable to open ztl
so i was working on my sculpt and suddenly next time after i started zbrush i can’t open my project ztl file.
i got these 3 messages straight one after another:
Replies
This is the best I got. Might just be gone. 🙁
i have read this topic, unchecked «read only» box and still can’t open my file.
IIRC, zbrush does have an increment save system. Check in lightbox for «quicksaves» or something like that. I thought that on shutdown it autosaves but maybe I misremember. I do know that by pressing 9 it quicksaves, so you should be doing that.
yeah quicksaves are your only hope here. if a file is busted. its gone 🙁
i suggest to save and backup often
Yeah, don’t save project files. just tools. Make a start-up document for your canvas and dump an object into it with a basic material. Also there is a functional reason why I have quicksave set to 3 and the sliders are maxed. Project files get big fast anf zb cant handle them for long. So once again just save tools and do like the guys above me said, save incrementally.
Источник
Zbrush file size limit?
Been working on a project for a while and now my latest saves get a ‘Error has been encountered while trying to load a tool. Loading has been aborted.’
I noticed the file in question went over 2GB as a ZPR file. Is there a limit? Is 2GB insane? I have around 20-30 subtools.
Replies
Don’t know if there’s a file size limit but I think I should ask the obvious: Are you using the 64 bit version of ZBrush? The most predictable limitation worth large files is probably memory so if you haven’t tried the 64 bit version you should.
That said. 2GB seems pretty big, is there a reason why you’re saving the whole project instead of just the ztool?
If you’re saving as a tool, I haven’t encountered a tool that saved so large.
If saving as a project, they tend to be wonky since they save all your undos etc. So it tends to be huge and give tons of errors like that.
Most artists I know save as tools, just save in (lots of) iterations since undos are no longer kept in the file.
I had no issue dealing with a 2gb file, (other than having to wait an entire minute to save/load).
But toggle your undo history off if you don’t need it.
Yes I’m using 64bit and yes I mostly save ZPR files. I used to only save ZTL but then was told to save ZPR as ‘that’s like saving ZPR but it keeps your settings (such as the material you’re using etc).’
It’s funny, been using Zbrush on/off for over 5 years and am still confused about how to save! So is the idea that when you start a project;
1. Save project and tool.
2. When you go back to continue work you load project.
3. From now on you only save the tool
4. Unless you make a change to the project (All I can think of is changing the material?) in which case you save the project again (and tool).
I guess my previous file is corrupt now or is it just that my (home) PC can’t handle it? I may try and see if it works at my studio that has a better PC. If it does I’m going to just save the tool and bring that home.
Источник